Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » FC Groningen - PSV - 16 januari 2022 14.30

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ik merk dat ik met een nieuwe creatieve middenvelder erbij uitkijk naar deze wedstrijd. Heerlijk om weer een speler erbij te hebben met balgevoel.
https://www.youtube.com/watch?v=2bvJt5YK3Fc

Net als vele heb ook zo mijn twijfels twijfels. In eerste instantie is dat meer zijn fysiek. Kan hij op topniveau het allemaal wel belopen.
Als opvolger van Pröpper worden goals van hem verwacht, zeker nu v. Ginkel niet meer in de basis staat. Hij heeft er bij Heerenveen wel eens 7 in een seizoen ingelegd. Bij PSV zal hij meer scoringskansen krijgen dus ik verwacht wel wat van hem op dat vlak.

open/sluit de onderstaande quote:

Schmidt onthulde dat ook de van SC Heerenveen overgekomen middenvelder nog niet alle trainingen heeft kunnen meedoen. 'We zijn zeker blij met hem. Joey is een goede speler met heel veel potentie, deze stap is goed voor zijn ontwikkeling. Hij is nog geen honderd procent, maar hij kan zeker spelen en in de duels daarna belangrijk worden voor ons', aldus de PSV-coach, die de kans dat Veerman zijn debuut zal maken als 'groot' omschrijft.



Twijfelachtig dus of hij zal starten. Gelukkig zal hij waarschijnlijk wel minuten gaan maken.


Zo'n bal na 1.23 :ja
https://www.youtube.com/watch?v=X2pQvjoOK6U

Hopelijk start Max weer. Klaar om weer eens ouderwets langs die zijlijn op te stomen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 januari 2022, 11:30:09.

 

+1/-0

Een lastige uitwedstrijd, hoewel Groningen tot dusverre niet in de best vorm steekt. We missen Sangare en Ramalho. Ik ben benieuwd naar de vervangers, evenals de mogelijke inzet van Veerman. Ik denk een 1-2.

 

+1/-0

Feyenoord verliest, Ajax mag morgen uit naar angstgegner Utrecht. Volle bak erop knallen en het kan zo maar eens een heel mooi weekend worden

 

+1/-0

Blij met de 3 punten maar wat een treurige wedstrijd en nog treuriger dat je 2 keer in blessure tijd wisselt om tijd te rekken. Het spel en instelling was weer eens niet om aan te zien. Volgende week moet dit echt anders willen we een kans maken.

 

+1/-0

Nou, dat was niet echt geweldig voetbal. Maar in elk geval weer gered, en dat zonder een paar belangrijke spelers.

Maar dit had zo puntverlies kunnen worden, met de manier waarop we speelden.

 

+1/-0

Tja wat ging er veel mis. Romero belangrijk op een plek waar je het niet zou verwachten. Dat was een cruciale ingreep zeg. Net als bij de assist op Vinicius gaat hij er vol voor als het er op aankomt.
Romero krijgt de bal eigenlijk nooit als hij een loopactie de diepte in maakt. Dat is zonde.

Veerman een halfuur kunnen zien. Aanvallend had hij een paar minder onder zijn neus liggende oplossingen. Het leek of Gakpo er een keer door werd verrast. Neemt hij de bal goed aan kan hij zo op de goal af. Verdedigend is het wat afwachtend. Daar zal hij meer moeten brengen.

Dit bericht is gewijzigd op 16 januari 2022, 16:56:45.

 

+1/-0

De 3 punten zijn het belangrijkste natuurlijk maar laten wij eerlijk zijn, het was bar slecht. Zo verschrikkelijk veel bal verlies, geen balcirculatie / positie spel en geen druk weten te ontwikkelen. Groningen was ook niet best maar een gelijkspel via een van de lange ballen voor de pot was niet enorm verbazingwekkend geweest.

Psv miste Sangare enorm want hij brengt veel meer balans en duel kracht. Groningen voetbalde er redelijk makkelijk doorheen.

In veel wedstrijden zonder hem zal Veerman voor Ginkel neem ik aan de oplossing zijn maar ik verwacht veel problemen tegen Ajax en AZ …

 

+1/-0

Als iemand had gezegd dat het 2 amateurelftallen waren die tegen elkaar speelden vandaag, dan had ik het ook geloofd. Het was echt niet best zeg.

 

+3/-0

Ik vond het ook heel matig van PSV maar het geeft toch wel voldoening als je dit soort wedstrijden over de streep trekt. Overigens was ik verbaasd dat iedereen bij Groningen zo mat was en zei dat er niets te halen viel want als Groningen een klein beetje aangezet had dan hadden ze makkelijk kunnen scoren óf de 0-2 tegen krijgen en dat stoort me zo aan Buijs want Groningen is best een leuke club. Zou ik overigens een uitstekende klus voor Ruud van Nistelrooij vinden.

Het begin was heel goed, maar uiteindelijk hebben we niets gecreëerd buiten die ene kans en een mogelijkheid van Bruma. De wedstrijd stond ook in het teken van Veerman en de hype die aan het ontstaan is maar dit was zo lelijk de 2e helft dat je daar geen enkele conclusie aan mag verbinden. Ook de invallers Vertessen en Bruma waren dramatisch en ik vond dat Roger ook het nodige niet goed heeft gedaan. Te laat gewisseld, het probleem op rechts nog steeds niet opgelost (weer Gakpo en Bruma daar ipv Vertessen) en ik vond dat hij Götze veel eerder naar de kant moest halen en er een wingback bij zetten en Teze centraal. Götze liep zich een ongeluk maar frustreerde alles en iedereen en zat er gewoon niet lekker in.

Drommel die net op tijd was en het geluk met de bal op de lat en de rebound een keer niet voor de verkeerde voeten viel waren eigenlijk de voornaamste redenen waarom we gewonnen hebben. Zoals altijd telt vooral het resultaat, zeker omdat je nu met een gelijkspel tevreden kunt zijn tegen Ajax mits het spelbeeld niet is zoals vorig jaar.

Vergeten en door. Nu sinds de 0-5 uit bij Ajax in 10 wedstrijden binnen NL 28 punten (van de 30). Dat is wel iets om trots op te zijn en ook maar 7 tegengoals. Dus dat is allemaal niet zo slecht en daarom kun je in de toppers ook gelijk spelen ipv perse moeten winnen.

 

+1/-0

Ik was ook verbaasd dat ze bij Studio Voetbal alsook de Voetbalpodcast PSV als 'gewoon goed' bestempelde.
Niemand die daar ook aangaf dat Groningen heel mat was en dat er meer halen viel. Echt wonderlijk gezien het getoonde spel, of ik bekijk het wellicht teveel als fan.

De wedstrijd tegen Ajax is er altijd 1 op zich, maar het vertoonde spel van de clubs tegen Utrecht danwel Groningen baart me wel zorgen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » FC Groningen - PSV - 16 januari 2022 14.30