Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV -Ajax 23.01.2022 14.30 uur

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 23 januari 2022 om 13:47:

En weer maar eens het fabeltje ontkracht dat Schmidt zijn ploeg niet aanpast :denk


Ik moet toegeven dat hij PSV vandaag met een andere instelling het veld instuurde ;) Ze lieten Ajax meer komen ipv ze af te jagen en daarmee veel te veel ruimte weg te geven. En je ziet dat dan een gelijke strijd ontstaat. Het was alleen jammer dat Vertessen niet speelde, die kon perfect gelanceerd worden door Götze en Veerman. Nu was er weinig te lanceren al kwam Doan wel bijna één op één met Pasveer als hij niet zo opzichtig naar zijn linker was gegaan.

open/sluit de onderstaande quote:

smoortje schreef op 23 januari 2022 om 17:42:

Een van de grootste, zo niet de grootste arbitrale dwaling die ik als supporter van Psv ooit heb meegemaakt.


Ik vond die van Blind/Lozano en Schwaab/Neres anders ook heel gênant. En de niet gegeven rode kaarten van Rensch en Tagliafico.

 

+1/-0

Al met al zonde dat het geen gelijkspel is geworden. Perez merkte terecht op dat PSV in de 2e helft meer naar voren kon spelen zonder dat het achterin helemaal open lag. Alleen vlak na de 1-1 kwam Ajax makkelijk door. Ik had graag gezien dat PSV was begonnen zoals ze in de 2e helft speelde.

Mauro heeft het tegen Anthony goed gedaan. Die heeft zijn plekje voorlopig veiliggesteld.
Verder blijf ik me erover verbazen dat verdedigers zo makkelijk spelers uit hun rug laten lopen zoals Obispo bij de goal van Brobbey.

Op het eind nog gelachen. Waar was Martinez nou mee bezig? Dat was B-acteur onwaardig. Je zou zeggen dat het gedrag van Tadic en Martinez die zich niet voor de eerste keer op een negatieve manier onderscheiden op een gegeven moment tegen Ajax gaat werken.


Teleurstellend resultaat. Zorgen dat we nu bijblijven. Als we winnen van AZ en Vitesse kan het nog. Ajax gaat nog wel punten verspelen tegen een laagvlieger.

 

+1/-0

Blijf me doodergeren aan het commentaar van ajax en hun fans, ze blijven maar lulverhalen afsteken over dat die bal via de bolling of weet ik veel niet over de lijn was. Wedstrijd is gespeeld, wordt toch nooit teruggedraaid dus geef gewoon toe dat die bal erover was. De punten hou je toch wel. En dan Schmidt verwijten dat hij niet sportief is. Over sportief gesproken, er wordt nu lacherig gedaan over die schandalige rolactie van Martinez, waarom geen verwijten? Fairplay toch ?????

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 23 januari 2022 om 19:57:
Over sportief gesproken, er wordt nu lacherig gedaan over die schandalige rolactie van Martinez, waarom geen verwijten? Fairplay toch ?????



Het haalt nu achteraf allemaal niks meer uit, maar ik snap werkelijk niet waarom Martinez geen geel krijgt voor die actie? Als een aanvaller een dergelijke schwalbe maakt krijgt hij daar direct geel voor en bovendien is het spelbederf door die clowneske rol partij terug de lijnen in.

 

+1/-0

Allerlei excuses lees ik weer in dit forum maar waarom is er nu amper iemand die gewoon durft te concluderen dat we minder waren en daarnaast gewoon een uiterst middelmatige verdediging hebben.
Al het gelul dat we geen verdediger hoeven te halen want we hebben Obispo en Teze; Samen met Mauro en Boscagli blijf ik erbij dat het een verdediging is die niet PSV-waardig is en al helemaal niet als je ambities hebt.
Het is constant 180 willen rijden met een Lelijke Eend, alles verwachten maar er uiteindelijk niet echt in willen investeren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 23 januari 2022 om 22:35:

Allerlei excuses lees ik weer in dit forum maar waarom is er nu amper iemand die gewoon durft te concluderen dat we minder waren en daarnaast gewoon een uiterst middelmatige verdediging hebben.
Al het gelul dat we geen verdediger hoeven te halen want we hebben Obispo en Teze; Samen met Mauro en Boscagli blijf ik erbij dat het een verdediging is die niet PSV-waardig is en al helemaal niet als je ambities hebt.
Het is constant 180 willen rijden met een Lelijke Eend, alles verwachten maar er uiteindelijk niet echt in willen investeren.


Iedereen ziet dat Ajax beter en verder is. We zullen het met deze selectie moeten doen. We kunnen niet even de hele verdediging vervangen en zeker niet in de winterstop. Ik probeer positief te blijven. Het heeft niet zoveel zin om allerlei onrealistische eisen aan de selectie te stellen. Ik zie het meer zo. Ondanks het matige spel staan we nog 2e en kunnen we nog steeds kampioen worden.

Voor het zelfvertrouwen en vastigheden helpt het niet dat de trainer niet met een vaste 11 speelt. Iedere week tovert hij weer een andere opstelling uit de hoge hoed. Dat het spel met de week minder wordt vind ik meer aan de trainer liggen dan aan de selectie.

Voor Teze en Obispo zijn verzachtende omstandigheden. Zij hebben dit seizoen weinig gespeeld en Teze zo'n beetje alles op de back terwijl hij CV is. Vorig seizoen heeft Teze een grote stap gezet. Zowel fysiek als qua spel. Verdedigend stond hij zijn mannetje en naarmate het seizoen vorderde werd hij beter in de passing. Obispo heb ik bij Vitesse niet gevolgd maar die heeft bij PSV nog niet het niveau van Teze van vorig seizoen aangetikt.

 

+1/-1

Voor Teze en Obispo zijn verzachtende omstandigheden. Zij hebben dit seizoen weinig gespeeld en Teze zo'n beetje alles op de back terwijl hij CV is. Vorig seizoen heeft Teze een grote stap gezet. Zowel fysiek als qua spel. Verdedigend stond hij zijn mannetje en naarmate het seizoen vorderde werd hij beter in de passing. Obispo heb ik bij Vitesse niet gevolgd maar die heeft bij PSV nog niet het niveau van Teze van vorig seizoen aangetikt.

Kijk, en ook heb je wellicht een punt, hiermee kan ik niks als je ambities pretendeert te hebben.
Vorig jaar een stap gezet en loop seizoen lukte er al eens een pass, wat wil je dan?
Daarmee leid je toch geen bovengemiddelde spelers op?
En zelfs al gun je een jongere speler een zee van tijd (een echte goeie staat er m.i. veel sneller) waarom zorg je dan niet voor een bovengemiddelde CV ernaast om hem te sturen? En het zal inmiddels duidelijk zijn, daaronder versta ik ook niet Ramalho (veel te traag) en ook niet Boscagli (op alle gebied net niet)

 

+1/-0

Nou dan heb ik met te voorzichtig uitgedrukt. Teze was op een gegeven moment (best) goed in de passing. Hij speelde strakke ballen een 1 of 2 linies vooruit, perfect op maat.
Ik snap eigenlijk niet dat Teze ernaast is komen te staan voor Ramalho. Verdedigend vind ik de Teze van vorig seizoen beter dan Ramalho.

Ik ben het met je eens dat in de ideale situatie naast een jonge speler een kwalitatief goede verdediger hoort die kan bijsturen. Uit de jeugd komen meer aanvallers door dan verdedigers. Ik kan me niet herinneren wanneer de laatste goeie verdediger het heeft gered.

Ik weet niet in hoeverre het realistisch is dat PSV 4 top verdedigers heeft. Van de huidige CV's zou ik er van de zomer 2 vervangen. Ramalho zou van mij mogen vertrekken. Met Teze zou ik door willen gaan. Boscagli heb ik een zwak voor omdat hij zo makkelijk voetbalt (hoewel dit de laatste tijd minder is). Voor de winterstop was hij de speler die de meeste kopduels in de Eredivisie had gewonnen dus je moet hem ook niet onderschatten. Naast hem hoort een sterke CV net als dat voor de jonkies geldt. Obispo heeft gewoon heel weinig in het eerste gespeeld. Ik kan nu niet zeggen of ik voor Obispo of Boscagli zou kiezen.

 

+1/-1

Eigenlijk een prima wedstrijd gezien de afwezigen bij PSV. Tactiek klopte er werd hard gewerkt en met een onafhankelijke scheidsrechter/VAR had PSV gewoon een punt gehad.
Teze speelde prima en dat gold ,in mijn ogen, ook voor Guti,Veerman,Gotze en Boscagli.
Mauro deed het ook naar behoren. Met een Madueke en een fitte spits erbij had ik het nog moeten zien. Maar goed warschijnlijk had de scheids dan wel weer iets anders gevonden.

 

+1/-1

Het is altijd extra vervelend om van Ajax te verliezen. Maar de laatste edities gaan structureel gepaard met enorm onrecht, wat het nog veel erger maakt. Daarom vind ik ook deze editie weer heel moeilijk te accepteren.

Precies een jaar geleden zei ik na PSV-Ajax dat als het zo doorgaat met de arbitrage we nooit meer een wedstrijd van Ajax zullen winnen. Gisteren was 1 dubieus moment genoeg om Ajax het gewenste resultaat te geven. Maar die wedstrijd vorig jaar in Eindhoven was nog veel gênanter. Dumfries, die 2 penalties had moeten krijgen. Afgekeurde goal (2-0) van Vertessen, terwijl er geen enkele Ajacied protesteerde. Martinez die rood had moeten krijgen toen hij op het been van Zahavi ging staan (die op de grond lag). En dan die handsbal van Dumfries in de laatste minuut die van 1 meter werd aangeschoten (waarbij het schot niet eens op doel was). In de beker had je toen nog die 2 niet gegeven rode kaarten (Rensch en Tagliafico). En in de uitwedstrijd die handsbal van Gravenberch in het strafschopsgebied een paar minuten voor tijd.

We hebben al zo vaak tegen elkaar gezegd hoe kunnen we dit onrecht stoppen. En Schmidt trekt gewoon zijn mond open en kaart het aan. Prima. Dat het zwak overkomt omdat hij nooit een topper wint klopt. En het wordt ook tijd dat hij dat eens doet. Maar het is ook een beetje kip ei, want zolang dit soort beslissingen in het voordeel van Ajax blijven uitvallen zullen we nog heel vaak van hun verliezen. Wedstrijden tussen PSV en Ajax zitten nou eenmaal dicht bij elkaar en en dan maken deze beslissingen het verschil.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 januari 2022, 10:29:33.

 

+2/-0

Wat ik nog niet heel veel ben tegengekomen en waar ik mij misschien nog wel meer aan erger is het feit dat onze vriend Boscagli compleet ophoud met verdedigen bij die aanname van blind op (naast) de lijn. Ik heb het nog eens terug gekeken en hij begint al te appelleren bij Blind zijn 1e aanname (waarbij de bal zeker nog niet over de lijn was). Volgens mij is regel 1; pas stoppen met voetbal als de scheids fluit.. volgens mij leer je dat al bij de F'jes.

Als je dan ziet hoe makkelijk Blind door mag gaan en Boscagli hem compleet laat lopen.. natuurlijk moet je hem dan ook nog maar zo binnen schieten.. Maar mijn god ga eens voetballen in plaats van al dat janken en appelleren. Als Boscagli die bal gewoon had weggepeerd of een tackle had ingezet hadden we deze hele discussie hier niet over gehad.

 

+2/-0

Ik vond PSV zeker niet attractief voetballen, maar wel met een plan. Dat heb ik wel eens anders gezien de laatste jaren tegen Ajax. Voor de wedstrijd dacht ik terug aan het tijdperk van met name Hiddink, die vaak met een tactische ingreep (een extra middenvelder of een middenvelder op rechts/linksvoor die middenveld ondersteunt) een wedstrijd naar zich toetrok. Cocu kon dat ook nog wel eens. Ik mistte dat bij Schmidt, maar gisteren was ik in die zin positief verrast. Kanttekening is wel dat dit wellicht ook ingegeven werd door onze vele afwezigen.
Ik vond de spelopvatting realistisch en het pakte ook best goed uit. We gaven weinig weg maar hadden helaas wel veel te weinig diepgang en aanvallende kracht. Dat hij Gakpo aan de linkerkant hield vond ik ook goed, hij had hem ook in de spits kunnen zetten. Uiteindelijk kun je een wedstrijd als gisteren ook gewoon winnen, met name Doan kreeg kansen. Jammer dat hij zo opzichtig naar zijn linkerbeen ging, anders is het met rechts 'gewoon' langs de keeper schuiven en 2-1. Achterin gaven we weinig weg tot de goal van Brobbey. Daar gaat van alles fout, Tadic zo laten voorzetten is vragen om problemen, Obispo is Brobbey kwijt en Drommel overtuigt ook niet. Ik blijf grote vraagtekens hebben bij onze sluitpost maar goed, de tegentreffers zijn niet direct aan hem toe te schrijven.
We komen vervolgens prima op 1-1 en zoals eerder gezegd kon het toen ook onze kant opvallen. Helaas gebeurde dat niet. Ik was er echt van overtuigt dat Makkelie de treffer zou afkeuren, maar hoe langer het duurde hoe meer ik ging twijfelen. Voor mij was die bal gewoon uit, naspelen in de woonkamer heeft geen enkele zin omdat je niet weet hoe ver de bal van de lijn lag en of iemand ook loodrecht erboven hangt om te filmen of fotograferen. De grensrechter let ook echt niet op de bolling, die kijkt gewoon of de bal de lijn loslaat en dat was duidelijk het geval. Als hij had gevlagd en er was afgefloten had hier mijn inziens niemand over gesproken achteraf.

Het is voor mij duidelijk dat Ajax verder is, dat mag ook wel. Ik vind het echter positief om te zien dat we ons kunnen meten ondanks dat we best wat spelers mistten. Dat biedt hoop voor de toekomst. Ik zag ook eindelijk een tactisch plan, los van het feit of je het er mee eens was of niet. Achteraf is het allemaal makkelijk. Hadden we vol aangevallen waren we er misschien afgegaan met 0-5. Of hadden we met 5-0 gewonnen, wie zal het zeggen. Ik vond het realistisch en tactisch sterk. Of het genoeg is om Ajax van de titel te houden betwijfel ik sterk, maar opgeven is geen optie.

 

+2/-0

Je kan op 2 manieren naar deze wedstrijd kijken, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Optie 1:
PSV heeft het aardig gedaan. We hadden een tactiek om Ajax te neutraliseren, wat aardig lukte. Na de onnodige 0-1, probeerden we iets pro-actiever op zoek te gaan naar goals, wat uiteindelijk uitmondde in een prima 1-1 na de fout van Timber. Daarna was de wedstrijd iets meer open en leek Ajax de betere ploeg te zijn die meer aanspraak mocht maken op de 2e goal, maar uiteindelijk verliezen we door een goal die niet goedgekeurd had mogen worden.

Optie 2:
PSV speelde in eigen huis angsthazenvoetbal. De tactiek was er volledig ingericht alle passlijnen van Ajax continu dicht te houden en totaal niet om zelf iets te creëren. Het gevaar van PSV bleef in 90 minuten beperkt tot 5 momenten: een slap schotje van Veerman, de kans voor Obispo uit de corner, de gelijkmaker, dé kans voor Doan en de druk in de laatste minuut van de blessuretijd.


Anyway, ik vond de wedstrijd in de eerste helft lijken op de wedstrijd Feyenoord-Ajax in de Kuip vlak voor Kerst. Het was werkelijk niet om aan te gluren. De spanning vergoed voor ons als PSV-supporters veel, maar ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 neutrale voetballiefhebber blij zal worden van het eerste half uur van deze wedstrijd. Zelfs dammen heeft nog een hogere amusementswaarde.

PSV is gehavend. Het ontbreken van Madueke, Sangaré en Ramalho is voor onze ploeg een zware aderlating. We missen daarmee 2 sterke mannen die ons op sleeptouw nemen en 1 klasse-aanvaller die met een individuele actie echt iets kan creëren. Je zag een bepaalde angst en onzekerheid in onze ploeg zitten, en we zijn er eigenlijk geen seconde in geslaagd om de schroom van ons af te gooien. Het leek alsof we er niet in geloofden te kunnen winnen, zeker na de 1-2 heb ik niks meer gezien wat op een offensief duidde.

Het is jammer dat we op de beslissende momenten gefaald hebben. Maar goed, er zijn altijd momentjes in de wedstrijd waar je niet de perfecte keuze maakt. Obispo is al aangehaald, maar bij die 0-1 laat ook Mauro zich wel heel makkelijk aftroeven. Hij zet zelfs nog een stap naar voor waardoor hij volledig kansloos is om die bal weg te koppen. Een echte verdediger had die bal daar gewoon weggehaald. Even later zag je ook Tadic een kopduel van Teze winnen, waarbij het gewoon een kwestie was van het duel willen winnen. We zijn daar gewoon te laks, kwalitatief minder dan de tegenstander. Vervolgens heb je Doan die dé kans krijgt op 2-1, maar de bal verkeerd meeneemt waardoor Timber makkelijk in kan stappen. En natuurlijk de 1-2, waar je kan wijzen naar Boscagli en de VAR, maar waar de grensrechter gewoon de verkeerde beslissing neemt. Los daarvan natuurlijk een schitterende goal, maar wel eentje die nooit had mogen vallen.

Al met al ben ik teleurgesteld. Enerzijds in de nederlaag, vooral door de manier waarop, maar ook door de manier waarop we ons gepresenteerd hebben. Was dit echt het maximale wat we konden brengen?

Voor PSV zaak om nu snel te recupereren, er komen 2 zware potten aan waar je de competitie compleet kunt verspelen als je niet minstens 4 punten haalt. Eigenlijk is er maar 1 oplossing: PSV moet nu 14 keer winnen en dan hopen dat dat genoeg is.


Verder heeft Tommy da Costa hierboven natuurlijk ook gelijk over het doorvoetballen bij die situatie aan de zijlijn. Blind was Boscagli natuurlijk voorbij, dus wellicht was die goal toch wel gevallen, maar het staat zo knullig om dan maar stil te blijven staan en te appeleren.

 

+2/-0

Deze wedstrijd stond voor mij in het teken van twee thema's; Dat wat in het veld gebeurd is en wat er buiten het veld gebeurd is.

Binnen het veld, PSV heeft zich uitstekend ingesteld op Ajax en eindelijk eens gedaan wat er nodig was om niet 0-4 of 0-5 om je oren te krijgen in een topwedstrijd. Het centrum helemaal dicht getimmerd, de spelers die de pollen uit het veld hebben gelopen, tactische discipline, scherpte voor de goal, weinig weg gegeven en Ajax heel matig laten voetballen. Vrijwel allemaal omdat Schmidt met de zeer beperkte middelen het goed heeft gedaan. Onze wapens waren gisteren op want met deze defensie, zonder Sangaré, konden we geen ruimte weggeven. En zonder spits konden we ook niet ons eigen spel spelen dus ik vind dat we op het veld zo goed als alles hebben gedaan wat erin zat. Als dat een 1-1 oplevert dan ben je de morele winnaar en nu ben je driedubbele verliezer. Ik vond ook niemand aan onze kant slecht gisteren en ondanks dat het qua namen soms twijfelachtig is vind ik het collectief sterk. Ajax heeft ongeveer 3 a 4 kansen bij elkaar gevoetbald en 2 goals gemaakt en wij hebben 2 a 3 kansen gehad en er 1 gemaakt. Helaas was dat niet voldoende.

Buiten het veld, daar waar Ajax uiteraard weer kan spreken van het grootste geluk dat die vlag niet omhoog gaat in eerste instantie, het niet wordt teruggedraaid in tweede instantie en dan ook nog achteraf alle steun krijgt van media land in 3e instantie. Dit is niet de eerste keer dat Ajax op beslissende momenten alle fortuin van de wereld heeft. Denk even terug aan Dortmund die de bal er zelf in kopt, Feyenoord die Ajax op voorsprong zet, de 2-2 in Portugal die afgekeurd werd op een haar en meteen daarna 1-3 net wel telt. Een rode kaart op Anthony in Dortmund wat in geen 100 jaar rood was die niet teruggedraaid wordt bij de VAR en ga zo maar door. Dan aan de andere kant, wij missen in 2 wedstrijden tegen Ajax Madueke (2x), Gakpo, Doan, Zahavi (half), Vinicius, Romero (2x), Sangaré en Ramalho. Net waar Dortmund Besiktas en Sporting er nog meer miste. Ajax speelt 3 uitwedstrijden in totaal zonder publiek; de drie moeilijkste en ze winnen ze alle 3. Ajax speelde slechts 2 thuiswedstrijden zonder publiek, PSV 5(!).

Mijn conclusie is dat we niet zo moeten kijken naar Ajax. Het grote Ajax wat topfit en volledig uitgerust twee keer wint tegen ons met de nodige afwezigen zegt niets over die andere 32 wedstrijden in het jaar. Met een beetje geluk kunnen we met een topfit team tegen Ajax spelen voor de beker en daar nog even afrekenen zoals we dat ook deden in augustus. Voor de rest is het aan PSV zelf om straks weer die wedstrijden te winnen zoals we in november en december ook hebben gedaan. Als Ajax geen punten meer verspeeld dan heeft PSV niets te zeggen en is Ajax 100% terecht kampioen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 24 januari 2022 om 12:10:

Als Ajax geen punten meer verspeeld dan heeft PSV niets te zeggen en is Ajax 100% terecht kampioen.


Correctie: Als Ajax geen punten meer verspeeld en PSV ook niet is Ajax 100% onterecht kampioen.

 

+2/-0

We kunnen nu toch wel eerlijk stellen dat Schmidt een verschrikking van een trainer is? Een ongelooflijk tactisch onbenul. Gister ook weer volledig de boot in gegaan door hem en door niemand anders. Als spelers goed spelen gaan ze er in de 60e minuut af, spelen ze verschrikkelijk blijven ze staan. Ligt er ruimte? Breng je niet je snelste spelers. Ligt er geen ruimte? Start je met je snelste spelers.
Deze man snapt er helemaal niks van. Geef deze man zo snel mogelijk de zak! Dit is schadelijk voor PSV.

 

+1/-5

Het was in ieder geval duidelijk dat we een eerste helft zoals die van gisteren te zien zouden krijgen, gebaseerd op de opstelling waar Schmidt mee op de proppen kwam. Als zelfs een leek als ik dat kan zien, dan zou hij dat toch ook moeten weten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 24 januari 2022 om 14:19:

Het was in ieder geval duidelijk dat we een eerste helft zoals die van gisteren te zien zouden krijgen, gebaseerd op de opstelling waar Schmidt mee op de proppen kwam. Als zelfs een leek als ik dat kan zien, dan zou hij dat toch ook moeten weten.



Ja maar dat was toch niet onacceptabel? Zo hadden we in de 2e helft nog een kans om ook met snelheid vanaf de bank Ajax pijn te doen precies zoals vorig jaar met Vertessen bv. Het probleem is dat we kort na rust al beter gingen spelen omdat we meer drang naar voren hadden en veel risico namen omdat het moest. Dat risico resulteerde ook gewoon in kansen van Ajax dus het was niet gek. Zelfs rondom de 1-1 vond ik ook in een fase sterker en ook Doan en Götze speelden goed en liepen het stront voor de ogen. Sterker nog, als Doan niet Timber probeert te kruizen maar de kortste weg naar de goal pakt dan kun je gewoon op 2-1 komen.

Ajax speelde net als tegen Feyenoord heel rustig en ze hadden van Ten Hag (zei hij ook van te voren) duidelijk mee gekregen dat ze zuinig op de bal moesten zijn. Feyenoord schoot hem zelf binnen toen anders had je het nog maar moeten zien of het niet net als AZ zo'n wedstrijd wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ymo schreef op 24 januari 2022 om 13:47:

We kunnen nu toch wel eerlijk stellen dat Schmidt een verschrikking van een trainer is? Een ongelooflijk tactisch onbenul. Gister ook weer volledig de boot in gegaan door hem en door niemand anders. Als spelers goed spelen gaan ze er in de 60e minuut af, spelen ze verschrikkelijk blijven ze staan. Ligt er ruimte? Breng je niet je snelste spelers. Ligt er geen ruimte? Start je met je snelste spelers.
Deze man snapt er helemaal niks van. Geef deze man zo snel mogelijk de zak! Dit is schadelijk voor PSV.



Je bedoelt dat jij er helemaal niks van snapt

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 24 januari 2022 om 11:30:

Je kan op 2 manieren naar deze wedstrijd kijken, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Optie 1:
PSV heeft het aardig gedaan. We hadden een tactiek om Ajax te neutraliseren, wat aardig lukte. Na de onnodige 0-1, probeerden we iets pro-actiever op zoek te gaan naar goals, wat uiteindelijk uitmondde in een prima 1-1 na de fout van Timber. Daarna was de wedstrijd iets meer open en leek Ajax de betere ploeg te zijn die meer aanspraak mocht maken op de 2e goal, maar uiteindelijk verliezen we door een goal die niet goedgekeurd had mogen worden.

Optie 2:
PSV speelde in eigen huis angsthazenvoetbal. De tactiek was er volledig ingericht alle passlijnen van Ajax continu dicht te houden en totaal niet om zelf iets te creëren. Het gevaar van PSV bleef in 90 minuten beperkt tot 5 momenten: een slap schotje van Veerman, de kans voor Obispo uit de corner, de gelijkmaker, dé kans voor Doan en de druk in de laatste minuut van de blessuretijd.


Anyway, ik vond de wedstrijd in de eerste helft lijken op de wedstrijd

PSV is gehavend. Het ontbreken van Madueke, Sangaré en Ramalho is voor onze ploeg een zware aderlating. We missen daarmee 2 sterke mannen die ons op sleeptouw nemen en 1 klasse-aanvaller die met een individuele actie echt iets kan creëren. Je zag een bepaalde angst en onzekerheid in onze ploeg zitten, en we zijn er eigenlijk geen seconde in geslaagd om de schroom van ons af te gooien. Het leek alsof we er niet in geloofden te kunnen winnen, zeker na de 1-2 heb ik niks meer gezien wat op een offensief duidde.

Het is jammer dat we op de beslissende momenten gefaald hebben. Maar.



Het blijft enorm jammer dat psv niet langere tijd met de sekste 11 kan spelen. Deze 3 zouden idd een enorm verschil maken. Sangare is onvervangbaar - hij is een een mans middenveld, zeker verdedigend. Ramalho geeft veel sturing en is sterk in de lucht (zowel tege. Groningen als top wilde cv’s niet verdedigend koppen op lange ballen) en Madueke in vorm is gewoon echte klasse.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV -Ajax 23.01.2022 14.30 uur