Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] PSV-H'veen 20-02-2022 (geestige datum)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

De wedstrijd van zondag 20 februari. PSV tegen Heerenveen, waarbij de Friezen al tijden enorm uit vorm zijn.

 

+1/-0

Voor wie het idee heeft dat Vitesse-uit het incident was, en het niveau van na de winterstop in de overige wedstrijden dichterbij ons niveau ligt... ik denk het ook.

 

+1/-0

Nou, tweede helft begint in elk geval wat beter. Thank god!

 

+2/-0

Tweede helft zag het er beter uit dan de eerste helft.

In de eerste helft was er totaal geen organisatie. Heerenveen vond continu mensen tussen de linies. Ik vind het onbegrijpelijk dat wij niet in staat zijn om daar, tijdens zo'n eerste helft, een oplossing voor te vinden. Dat is gewoon tactische onkunde. Als je dan zo'n Max terug ziet sjokken bij een uitbraak, terwijl die hele linkerkant open ligt... Dit was zeker niet de eerste keer dat dit hem gebeurde in dat anderhalve jaar bij ons. Verdedigend waardeloos. Aanvallend af en toe best nuttig, zo stond hij ook weer aan de basis van de 2-1.

Verder vond ik Gakpo, zoals wel vaker, ook ontzettend matig. Half druk zetten, veel balverlies. Tweede helft waren Bruma en Doan een stuk beter. Gelukkig kon Heerenveen de tweede helft niet meer de energie vinden om nog echt in de wedstrijd te komen, waardoor we na de 2 goals vrij eenvoudig overeind bleven. Wel typerend hoe makkelijk dan in de 83e minuut weer die grote kans ontstaat. Teze laat zich kinderlijk eenvoudig uitspelen en de positionering van de rest van de verdediging liet weer te wensen over. Gelukkig was de inzet zo matig dat Mauro Jr. zijn heldendaad kon uitvoeren.

Mijn gevoel is wederom bevestigd: er gaat in zoveel wedstrijden zoveel mis bij PSV, dat wij nooit stabiel genoeg zijn om een serie met zware wedstrijden goed door te komen. Ik denk dat de kans levensgroot is dat we aan het eind van het seizoen wederom zonder eremetaal staan.

 

+1/-0

Het was niet slecht, maar het was heel slecht. Normaal gesproken probeer ik ook wel de positieve punten te zien en die heb ik gisteren heel weinig gevonden. Dit was eigenlijk een samenvatting van 1,5 jaar Roger zonder dat het puntverlies heeft opgeleverd maar het had zomaar gekund dat het wel fout was gegaan.

In balbezit was er werkelijk niets goed. De backs brachten aanvallend niets want Mauro kapt altijd terug naar links en zelfs Max had geen diepgang of had gewoon niet de timing. Het spelen zonder spits kan heel soms wel een uitkomst zijn maar niet thuis tegen Heerenveen natuurlijk. Er is geen aanspeelpunt voorin, er is geen tempo, er komt niemand over de flanken door, alles gaat door het midden en er wordt geen voorzet gegeven. Als je dan al met een valse 9 speelt zorg er dan voor dat je een diepgaande middenvelder hebt die in de ruimte kan lopen maar dat was ook niet het geval. Het is fijn dat Boscagli en Teze makkelijk naar voren kunnen passen maar als alles door het centrum gaat wordt het echt onmogelijk om er iets van te maken. Mauro heeft mijn zegen als basisspeler maar zeker niet op rechts want hij haalde veel tempo eruit en had 0 diepgang.

Zonder bal was het werkelijk nog slechter. Alles wat er in 2 jaar fout gaat in de omschakeling ging gisteren weer fout en dan kun je toch niet anders dan ook kritisch te kijken naar bv Max Boscagli en Teze. Als je ziet dat Heerenveen zonder snelheid, zonder vertrouwen, al tig wedstrijden zonder doelpunt zooooo makkelijk elke keer omschakelde en eigenlijk 2 a 3 goals had moeten maken. De meest ongelukkige vloog er bij ons dan alsnog in maar dat was niet de grootste kans. Siem de Jong en Halilovic zijn spelers die je niet zou kiezen als je lekker op de counter gaat spelen maar die hadden zoveel tijd en ruimte dat dan iedere profvoetballer ons pijn kan doen. Als we dan tegen een Monaco of Feyenoord spelen dan ga je pas echt nat, nu kom je er voorzichtig mee weg.

Dat die goal kort na rust valt was echt totaal onverwacht en dat Veerman daarna het verschil verdubbelde was genoeg om te winnen maar het was gewoon niet goed. Wéér thuis, wéér tegen een hele matige tegenstander, wéér met een vol stadion. Ik begrijp gewoon niet waarom wij thuis in tegenstelling tot al die jaren ervoor, niet gewoon eenvoudig kunnen winnen. Deze wedstrijd deed me veel denken aan Twente en Groningen thuis waarbij we ook wel onze goals maken maar er te makkelijk tegen krijgen.

We krijgen nu in 5 wedstrijden 4 uitwedstrijden tegen Sparta, GAE, Maccabi en Utrecht. Voor het eerst in tijden kijk ik daar meer naar uit dan naar de thuiswedstrijden die er nog aan komen. Heracles, Fortuna, RKC, Willem II en NEC krijgen we nog thuis. Zodra het wat beter weer wordt en er is wat meer vertrouwen en fitheid dan sluit ik niet uit dat we daar nog een paar keer een leuke wedstrijd voor terug krijgen maar het is dit jaar in thuiswedstrijden bizar slecht geweest. Niet gewonnen van Ajax Feyenoord AZ Monaco Sociedad en Benfica is veel te mager en dat past niet bij ons.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] PSV-H'veen 20-02-2022 (geestige datum)