Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Feyenoord - PSV (8 mei 2022)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV heeft nog een theoretische kans om kampioen te worden. Een minimale vereiste is toch wel een overwinning in Rotterdam. De Rotterdammers op hun beurt zijn in een winning mood, na het behalen van een Europese finale.

Wie gaat er met de punten vandoor? Of worden ze netjes gedeeld?

 

+1/-0

Ik heb PSV maar heel zelden zo goed zien beginnen in de Kuip. Helaas ontbreekt het nog aan eindpass en doeltreffendheid.

 

+1/-0

Jeej! Ben alleen niet zo fan van het juichen van Gakpo, richting de Feyenoord-fans. Leek me onnodig provoceren. En laten we Feyenoord vooral niet wakker maken vandaag.

 

+1/-0

Jezus, wat is Gakpo goed deze wedstrijd. Lang geleden dat ik hem zo heb gezien. Geeft hier wel zijn visitekaartje af aan geïnteresseerde clubs, mocht dat nog nodig zijn.

 

+1/-0

Speelt inderdaad erg goed. Op zoek naar een contractverlenging natuurlijk!

Verder is de tweede helft matigjes.

 

+1/-0

Oef, gaan we het nog weggeven?

 

+1/-0

Los van de schandalige beslissing van de scheids en de rol van de VAR, heeft PSV het zelf weggegooid met ronduit waardeloos voetbal na rust. Dus Schmidt's PSV feitelijk niets gegroeid tijdens deze twee seizoenen.

 

+1/-1

GENAAID

 

+4/-0

Het spelbeeld heeft niets met de spelregels te maken. Of het nou de 1e of 90e minuut is, of PSV beter speelde dan Feyenoord is gewoon totaal niet relevant. Dit is een schoolvoorbeeld van een bal tegen de arm die niet voldoet aan de criteria voor een penalty, punt.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 08 mei 2022 om 19:12:

Het spelbeeld heeft niets met de spelregels te maken. Of het nou de 1e of 90e minuut is, of PSV beter speelde dan Feyenoord is gewoon totaal niet relevant. Dit is een schoolvoorbeeld van een bal tegen de arm die niet voldoet aan de criteria voor een penalty, punt.



100% eens. Maar het is wel relevant als we kijken naar het team PSV en hoe het speelt in (top)wedstrijden. Dus beide dingen kunnen wat mij betreft naast elkaar bestaan. Ja, scheids geeft punten aan Amsterdam, maar anderzijds speelt PSV waardeloos slecht in een tweede helft, waarin het wel degelijk ergens om gaat.

 

+3/-0

Zit net de samenvatting te kijken en idd een zeer schandalige penalty.
En Zeist knijpt weer eens een oogje toe, wat een kul.

 

+2/-0

Ja, de 2e helft was dramatisch. Maar dan nog win je deze pot gewoon als het gezonde verstand zou zegevieren. Die debiele kulregels in het voetbal en het zich niet kwetsbaar durven opstellen houdt dit soort stupiditeit in stand. In deze situatie hoort de scheids gewoon rustig te evalueren met de VAR. Openlijk. En snapt iedereen dat dit geen pingel is.

 

+2/-0

Natuurlijk had PSV de goede eerste helft door moeten trekken maar Feyenoord is blijkbaar veel fitter en was op basis van de tweede helft dan ook verdiend op 2-2 gekomen.

De manier waarop blijft een discussie. De scheidsrechter en de VAR zijn hierdoor heel bepalend geweest over de deze beslissende fase van de competitie. De scheidsrechter had op zijn minst het terug moeten kijken maar deed dit niet. Pure arrogantie. Hij wil er ook niets over kwijt. Dan ben je alleen maar bezig met je eigen ego en niet met het spel.

Wees een vent en vertel waarom je deze keuze maakt. Deze scheidsrechter blijft bij zijn punt en daar valt niks aan te doen.

Jammer genoeg overkomt het nu PSV en zullen anderen ons jankerds vinden. Dat is voetbal want wij doen hetzelfde als het Ajax of Feyenoord overkomt. Sowieso is de VAR in Nederland om van te janken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heppie Berrie schreef op 08 mei 2022 om 20:32:

Ja, de 2e helft was dramatisch. Maar dan nog win je deze pot gewoon als het gezonde verstand zou zegevieren. Die debiele kulregels in het voetbal en het zich niet kwetsbaar durven opstellen houdt dit soort stupiditeit in stand. In deze situatie hoort de scheids gewoon rustig te evalueren met de VAR. Openlijk. En snapt iedereen dat dit geen pingel is.


Gözübüyük floot in eerste instantie niet eens voor een pingel. Hij kreeg het via zijn oortje door. Dat moet dan van de grensrechter of 4e official zijn. Blijkbaar was hij zelf onvoldoende overtuigd om direct te fluiten.

Op zo'n moment moet je als scheidsrechter gewoon zeggen, het is de 94e minuut, deze beslissing is doorslaggevend in de titelstrijd, ik wil dit moment vanuit meerdere camera hoeken kunnen zien, zodat ik zeker weet dat de juiste beslissing wordt genomen. Maar nee onze zelfingenomen Serdar wil weer laten zien hoe ruig hij is. Ongelofelijk.

 

+6/-0

Vol in de poeperd genomen, en niet voor het eerst dit seizoen valt een cruciale VAR beslissing in ons nadeel uit. Noem me Calimero, maar al een seizoen of 3 heeft Ajax (op een breed in de pers uitgemeten voorval na) de scheidsrechterlijke beslissingen op een bijna lachwekkende manier mee.

Dat gezegd hebbende: PSV zorgt er in dit soort wedstrijden zelf voor dat de tegenstander in leven blijft. De eerste helft was meer dan prima, maar waarom houden we goed spel maar zo’n beperkte periode van de wedstrijd vol? Daar ligt voor de nieuwe technische staf de grootste uitdaging. Stabieler worden, minder weggeven en de tegenstander de nek omdraaien zodra het kan. Daar gaan een goede keeper (al is MVOGO na zijn AZ blunder niet op veel fouten te betrappen geweest) en een dodelijke spits bij helpen.

John, Marcel: verras ons…..

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 08 mei 2022 om 21:44:

Vol in de poeperd genomen, en niet voor het eerst dit seizoen valt een cruciale VAR beslissing in ons nadeel uit. Noem me Calimero, maar al een seizoen of 3 heeft Ajax (op een breed in de pers uitgemeten voorval na) de scheidsrechterlijke beslissingen op een bijna lachwekkende manier mee.

Dat gezegd hebbende: PSV zorgt er in dit soort wedstrijden zelf voor dat de tegenstander in leven blijft. De eerste helft was meer dan prima, maar waarom houden we goed spel maar zo’n beperkte periode van de wedstrijd vol? Daar ligt voor de nieuwe technische staf de grootste uitdaging. Stabieler worden, minder weggeven en de tegenstander de nek omdraaien zodra het kan. Daar gaan een goede keeper (al is MVOGO na zijn AZ blunder niet op veel fouten te betrappen geweest) en een dodelijke spits bij helpen.

John, Marcel: verras ons…..



Amen

 

+1/-0

Ik vind vooral dat PSV zich dit weer over zichzelf afroept. De zoveelste keer in een belangrijke wedstrijd dat ze het in een helft weg geven. Al zoveel harde lessen gehad en dan gebeurd het gewoon weer. Je weet als speler dat Ajax punten verspeeld heeft en gaat dan zo slap de 2e helft in. Omdat je denkt het kan wel een paar tandjes minder. Ongelooflijk! Dat zo'n scheidsrechter dan nog op zo'n moment aast en je er met gestrekt been in trapt is nog triester. Ik hoop dat ze onder van Nistelrooij wel eens 2e helften gaan voetballen en belangrijke wedstrijden over de streep gaan trekken. Stelletje slapjanussen.

 

+1/-1

Natuurlijk geven we het in de tweede helft weg, maar even verwachten dat we in de Kuip twee perfecte helften spelen is wel heel makkelijk gezegd. Feyenoord geeft het immers in de eerste helft weg... Oftewel, allebei een mindere helft gespeeld.

Het is al eerder gezegd. De verschillen in dit soort toppers zijn vaak klein. Als de tegenstander dan een gratis doelpunt krijgt kan dat betekenen dat je zo'n wedstrijd net verliest (Ajax thuis) of net gelijkspeelt (Feyenoord uit). Je kunt niet verwachten dat wij zo maar even over een hele wedstrijd 2 klassen beter zijn en daarmee de enorme invloeden uit Zeist teniet kunnen doen. Vorig jaar thuis tegen Ajax waren we 2 klassen beter, maar je ziet dan dat Zeist nog harder ingrijpt. Het heeft geen zin. Ten Hag heeft het beestje ook een naam gegeven: "de hogere machten in het voetbal".

 

+3/-0

Het gaat ook niet om het spelbeeld. Dat is inherent aan het voetbal. Daar kan ik mee leven. Met zo'n opzichtige dwaling (wederom) niet.
Het is gewoon onvoorstelbaar!

 

+3/-0

Werkelijk schandalig. Wijst alleen (soort van) naar de stip omdat feyenoorders op hem afkomen en de kuip schreeuwt om een penalty. Heeft dus niets op dit niveau te zoeken. De VAR heeft blijkbaar geen behoefte om het te checken, waarom zou je ook het gaat alleen maar om het kampioenschap. PSV weer eens zwaar genaaid in de beslissende fase.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Feyenoord - PSV (8 mei 2022)