Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Europese campagne 2022-2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Stelt ook weer geen zak voor, deze ploeg. Maar goed, als je dit er tegenover zet.

 

+1/-0

Pijn aan de ogen.

 

+1/-0

Die scheids is overigens wel afschuwelijk slecht.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 08 september 2022 om 20:36:

Die scheids is overigens wel afschuwelijk slecht.



Die paste zich inderdaad zonder enige moeite aan het niveau van PSV aan, allebei bar slecht.

 

+1/-0

Nu Arsenal-PSV niet door lijkt te gaan zal het in Zürich wel druk gaan worden. Ik hoop dat dat uitvak van 3k geregeld is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 09 september 2022 om 09:27:

Nu Arsenal-PSV niet door lijkt te gaan zal het in Zürich wel druk gaan worden. Ik hoop dat dat uitvak van 3k geregeld is.



Weer een schorsing ? Hebben we een VAR tegenwoordig op het forum ofzo....

 

+1/-0

Ik lees net dat Ruud na de Bodo wedstrijd vond dat Sangare immens was. Nou dan heeft de vrouw van Ruud dat waarschijnlijk ingefluisterd, want het kan niet over zijn wedstrijd gaan volgens mij.😎

 

+1/-0

Mogelijke tegenstanders tussenronde Europa League PSV
- Bayer Leverkusen (16e in Duitsland)
- Sporting Lissabon (6e in Portugal)
- Shakhtar Donetsk (2e in Oekraïne)
- Sevilla (18e in Spanje)
- RB Salzburg (1e in Oostenrijk)
- Barcelona (2e in Spanje)
- Juventus (7e in Italië)

Die eerste 5 zijn niet makkelijk, maar moeten te doen zijn als je wat wilt presteren in de Europa League. Laatste 2 is een ander verhaal.

 

+1/-0

Hoewel we geen goed track record hebben tegen Duitse of Portugese ploegen kies ik toch voor die 2, met de voorkeur voor Leverkusen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 03 november 2022 om 08:56:

Mogelijke tegenstanders tussenronde Europa League PSV
- Bayer Leverkusen (16e in Duitsland)
- Sporting Lissabon (6e in Portugal)
- Shakhtar Donetsk (2e in Oekraïne)
- Sevilla (18e in Spanje)
- RB Salzburg (1e in Oostenrijk)
- Barcelona (2e in Spanje)
- Juventus (7e in Italië)

Die eerste 5 zijn niet makkelijk, maar moeten te doen zijn als je wat wilt presteren in de Europa League. Laatste 2 is een ander verhaal.



Ik denk dat ze allemaal te pakken zijn, maar dat je tegen Barca en Juve 2 dijken van een wedstrijd moet spelen. We pakken ook Arsenal gewoon op onderling resultaat en Barca en Juve worden waarschijnlijk toch niet echt warm van de EL.

Edit: of we worden groepshoofd vanavond en skippen deze ronde mooi.

 

+3/-0

Aan de andere kant denk ik dan. We kunnen wel zeggen dat ze allemaal te pakken zijn. Maar waarom Rangers, Cambuur en Groningen dan niet?

 

+1/-0

Waarom bijvoorbeeld Ajax, Monaco en Arsenal dan wel?

Ik neem aan dat Koen bedoelt dat al deze genoemde tegenstanders niet onklopbaar zijn. Maar daarmee zeer zeker ook niet zeggende dat het een 'walk in the park' wordt. En inderdaad, als we voetballen zoals thuis Rangers en uit Cambuur, dan maakt het niet uit tegen we we moeten, dan is het einde verhaal. Maar als we voetballen zoals thuis Arsenal, dan kan een ieder van hen worden verslagen.

 

+2/-0

Dat een Sevilla of Leverkusen op dit moment in de eigen competitie moet vechten tegen degradatie wil ook nog niet veel zeggen. Even er van uitgaande dat je nu tweede wordt in de poule, speel je pas over meer dan drie maanden de tussenronde in de Europa League. In de tussentijd heb je nog een WK en een transferwindow die de hele boel toch weer overhoop gaat gooien. Zeker de ploegen die er nu slecht voorstaan, zullen dan normaal gesproken flink met de flappen gaan zwaaien en nieuwe spelers halen (wat overigens ook niet altijd positief hoeft uit te pakken natuurlijk).

Ik denk wel dat je het kan vergeten dat de topclubs nu nog spelers gaan sparen. Aangezien er voor de winnaar ook een CL-ticket ligt te wachten, zullen die clubs het risico niet (meer) willen lopen dat ze verliezen. Een club als Arsenal of Manchester United kan het in de groepsfase makkelijk wel doen. Dreigen ze overwintering mis te lopen, kun je in de laatste rondes altijd nog volle bak gaan.

 

+3/-0

Het wordt waarschijnlijk toch loodzwaar. Doe dan maar Juve.

 

+1/-0

Het gaat natuurlijk nergens over dat PSV met 13 punten een doelsaldo van +11 nog tegen Barcelona moet spelen en Feyenoord met 8 punten wel door is.
Europees voetbal gaat niet meer om de sport, maar op de topclubs zolang mogelijk geld te laten verdienen. Mij zie je niet meer in het stadion voor deze wedstrijden.

 

+1/-0

Dat is onzin PSV Oisterwijk. PSV had 2 zwakke broeders in de poule en in de poule van Feyenoord bleek iedereen aan elkaar gewaagd. Dan is het gevolg dat PSV 2e wordt en Feyenoord (met heel veel mazzel) 1e. Volgens jouw redenering kun je ook zeggen dat het belachelijk is dat Marseille met 6 punten Europees uitgeschakeld is door een 4e plek in de CL poule, terwijl Juventus met 3 punten door mag naar de Europa League.

Dat er voor de "nummers 3" een vangnet is in de vorm van de Europa League (voor de CL) en de Conference League (voor de EL) vind ik alleen maar leuk. Daardoor stromen er wat aansprekende ploegen in waardoor alledrie de toernooien een aantrekkelijker deelnemersveld krijgen. Vorig jaar hadden wij daar ook profijt van doordat we na de winter nog Conference League mochten spelen.

PSV krijgt in de volgende ronde geen gemakkelijke opgave, maar Barcelona is de enige ploeg waar je bij voorbaat kansloos tegen bent. Tegen al die andere ploegen heb je, mits je zelf 2x top bent, echt wel een kans. Nu is het zo dat het trackrecord van PSV de afgelopen jaren tegen ploegen uit deze categorie enorm slecht is, dus de kans dat je direct uitgeschakeld wordt, is ook aanzienlijk. Maar dit zijn wel 2 mooie wedstrijden waarin je écht iets te winnen hebt en waar spelers beter van worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 november 2022 om 09:42:

Dat is onzin PSV Oisterwijk. PSV had 2 zwakke broeders in de poule en in de poule van Feyenoord bleek iedereen aan elkaar gewaagd. Dan is het gevolg dat PSV 2e wordt en Feyenoord (met heel veel mazzel) 1e. Volgens jouw redenering kun je ook zeggen dat het belachelijk is dat Marseille met 6 punten Europees uitgeschakeld is door een 4e plek in de CL poule, terwijl Juventus met 3 punten door mag naar de Europa League.

Dat er voor de "nummers 3" een vangnet is in de vorm van de Europa League (voor de CL) en de Conference League (voor de EL) vind ik alleen maar leuk. Daardoor stromen er wat aansprekende ploegen in waardoor alledrie de toernooien een aantrekkelijker deelnemersveld krijgen. Vorig jaar hadden wij daar ook profijt van doordat we na de winter nog Conference League mochten spelen.

PSV krijgt in de volgende ronde geen gemakkelijke opgave, maar Barcelona is de enige ploeg waar je bij voorbaat kansloos tegen bent. Tegen al die andere ploegen heb je, mits je zelf 2x top bent, echt wel een kans. Nu is het zo dat het trackrecord van PSV de afgelopen jaren tegen ploegen uit deze categorie enorm slecht is, dus de kans dat je direct uitgeschakeld wordt, is ook aanzienlijk. Maar dit zijn wel 2 mooie wedstrijden waarin je écht iets te winnen hebt en waar spelers beter van worden.



Ik ben van mening dat het PSV, wat tegen Arsenal speelde, opgewassen is tegen elke tegenstander, inclusief FC Barcelona.
Wel is FC Barcelona de tegenstander, waar de kans om door te gaan naar de laatste 16 in de EL het laagst is.

 

+1/-0

Nou, Sevilla dus. Weet niet of ik daar bijzonder vrolijk van word. Van de andere kant, wil je door, dan moet je (zegt het cliché) van ieder team kunnen winnen. We gaan het meemaken...

 

+1/-0

Mooie tegenstander. Wel nog eventjes een kwartaal wachten.

 

+1/-0

Eerst Benfica ontlopen en nu één van de lagere teams loten. Het zit niet tegen dit seizoen. Maar inderdaad kan er een hoop veranderen eer de wedstrijd is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Europese campagne 2022-2023