Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] PSV - Emmen 06-08-2022 (20.00 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

De start van de competitie vindt plaats in Eindhoven, tegen Fc Emmen.

 

+2/-0

Die 2-0 moet wel een van de sufste goals ooit zijn. Vroeger keek ik met een vriendje graag een videoband met voetbalflaters. Deze past daar mooi bij.

 

+1/-0

Ik begrijp dat dit een wedstrijd is waarin enkel resultaat telt, en we lijken ruim te gaan winnen, en we spelen met wat wisselspelers, maar ik kan er toch niet helemaal van zeggen dat ik nu vol vertrouwen ben richting dinsdag. We creëren eigenlijk geen kansen, zijn daarvoor erg afhankelijk van Gakpo met name en andere individuele bevliegingen. Ik heb toch wel het gevoel dat we Madueke heel erg missen, ook om wat te kunnen varieren en iets meer kwaliteit voorin te hebben. Het is nu wat mager.

 

+2/-0

Prima overwinning richting dinsdag en toch had ik meer verwacht. Ik ben het eens met tijn0. Bijna alle gevaar en alle goals komen uit de omschakeling - waar niks mis mee is, maar we tegen Monaco weinig mee gaan opschieten. Het is te hopen dat Sangaré fit is en we vroeg scoren, waardoor er ruimte ontstaat.

 

+3/-0

Ik ben er ook zeker nog niet gerust op. Stel dat we verliezen van Monaco (kan onterecht zijn en zo n slechte ploeg is het nu ook zeker niet). Dan ben je Gakpo en waarschijnlijk ook Sangare kwijt. Verder moet je er toch niet aan denken dat Luuk uitvalt en we met Vinicius moeten gaan spelen. We hebben zeker een team met toekomst maar de realiteit is dat we nu moeten presteren.

 

+2/-0

Zoals Luuk vandaag speelde kan Vinicius het ook hoor.

 

+1/-0

Ik vind ons team toch echt te jeugdig als we zo doorwisselen. Als je vorig jaar van de bank Doan Mwene Guti en Vinicius bracht dan heb je voetballers die weten wat ze moeten doen op hun niveau. Dat zijn spelers die 'af' zijn en waar je op kunt bouwen. Wat er nu in komt is spannend en leuk als je met 3-0 voor staat maar eigenlijk mag je er maar één a twee hebben ipv zes a zeven. Ik ben er dus niet gerust op.

Deze wedstrijd was precies wat je van te voren wilt minus dat tegendoelpunt. Vorig jaar lukte het ons vrijwel nooit om thuis met 3-0 voor te komen en al vroeg zeker te zijn van de overwinning dus dat is een positief punt en dat we verder op 67% hem uit hebben gespeeld en flink door hebben kunnen wisselen was wel perfect in aanloop naar dinsdag. Als Hoever Saibari Bakayoko Ledezma en Oppegard dinsdag minuten maken dan houd ik al mijn hart vast. Savio kan ik nog niet beoordelen en Xavi is wellicht een optie voor rechts want Bakayoko en Saibari bekoren me zeker nog niet.

 

+1/-0

We eindigden zaterdag met hetvolgende team:

Benitez - Hoever - Teze - Ramalho - Oppegard - Ledezma - Guti - Simons - Savio - Saibari - Bakayoko

Dat zijn (in mijn ogen) 7 jeugdspelers, aangevuld met de keeper, Teze, Ramalho en Guti. Dit had zomaar een opstelling van Jong PSV kunnen zijn met een paar spelers die terugkeren van blessures ;)

Met een team als dit gaan we het natuurlijk niet redden dit jaar, dat hoeft ook niet want als je ziet wie je allemaal nog meer hebt, dan zal het bijna nooit meer voor gaan komen dat deze jongens samen op het veld staan. Maar ik ben het met Tinus eens: dit soort opstellingen kun je alleen hebben als je al op een veilige marge staat en tegen ploegen speelt die er weinig van kunnen.

Ik heb zaterdag de eerste helft gezien en ik ben ook niet onder de indruk geraakt. Tot aan de eerste goal kwam het meeste gevaar van Emmen. Bij PSV was het een zeldzaamheid als de bal 4 keer in de ploeg werd gehouden. In de aanval ging alles fout. De eerste goal was na een corner van Emmen, prima uitgecounterd door Xavi en Bakayoko. De 2-0 hoeven we niet te bespreken. De 3-0 kwam voort uit een heerlijke onderschepping van Obispo, maar je zal niet vaak zo makkelijk iemand 1-op-1 met de keeper kunnen zetten. Oftewel: we kwamen 3-0 voor zonder dat we daar goed voor hebben hoeven voetballen.

Nu is het natuurlijk zo dat het deze periode vooral belangrijk is om fit te zijn in de CL-voorrondewedstrijden en dat het enige doel voor de andere potjes is om zo weinig mogelijk (liefst geen) averij op te lopen. Daarom hoeven we nu ook niet te wanhopen en is het fijn dat het zaterdag zo liep als dat we gezien hebben. Maar met deze beperkte intensiteit en slordigheden gaan we het de komende weken ook tegen de mindere tegenstanders niet makkelijk hebben.

Hopelijk zien we morgenavond in ieder geval een heel ander energieniveau!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] PSV - Emmen 06-08-2022 (20.00 uur)