Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] PSV - AS Monaco (9 aug 20.30u)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Peejay schreef op 10 augustus 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 augustus 2022 om 23:47:

Voetbal is een vreemd spelletje. Zijn ze nu wel verzekerd van Europees voetbal?



PSV was al zeker van EL, ook wanneer het niet door was gegaan tegen AS Monaco.
Waarom weet ik niet zeker, maar het zal wel met de ranking van de UEFA te maken hebben.



De UEFA komt anders niet uit met het aantal ploegen in de voorrondes. Daarom gaan de vier afvallers uit de derde voorronde van het niet-kampioenen deel van de CL direct naar de groepsfase van de EL. De ploegen die gisteren verloren in het kampioenen-deel van de CL moeten wel voorronde EL spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 10 augustus 2022 om 11:20:

Toch best knap dat iemand die geen enkel aanvallend kopduel gewonnen heeft een assist geeft en scoort met zijn hoofd :ja



Zoals altijd lig je weer op de loer om iemand op een foutje te betrappen en dan te voorzien van een cynische opmerking.
Maar nog even om je ego te strelen: Ik noemde inderdaad de assist niet in mijn post.
Goed opgemerkt!
Wat ik wil zeggen is dat wanneer je kracht het koppen is en je afgezien van veel (verdedigend) werk weinig aanvallende toegevoegde waarde hebt (zeker niet snel, geen afstandschot, geen verfijnde techniek), je wel zult moeten scoren in elke wedstrijd anders vind ik het al gauw erg dunnetjes.
Ik heb 'm denk ik 30x een kopduel zien aangaan wat hij telkens verloor.
Er zijn nu eenmaal meer goede koppers en tegenstanders weten het inmiddels ook wel.
Daarom is het wel knap dat hij er toch weer eentje maakt en profiteert van de onachtzaamheid.
Had hij gisteren niet de winnende gemaakt was hij in de pers afgemaakt vanwege de verloren kopduels en geringe inbreng. Nu lopen velen in de polonaise maar ik vind het nog steeds een zeer beperkte spits.
Scoort hij elke pot, dan hoor je me niet meer maar hij heeft al eerder maanden drooggestaan.

 

+3/-0

Het is natuurlijk een godswonder dat we door zijn, dit moet echt anders. We hebben de afgelopen twee wedstrijden tegen Monaco en Ajax hele perioden gehad dat we gewoon met de rug tegen de muur stonden, compleet machteloos. Ik denk dat de sterkste opstelling vooral tegen betere tegenstanders toch écht wel is met het blok Guti en Sangaré. Til is onzichtbaar. Max gaat weer vrolijk verder waar hij vorig seizoen mee eindigde. Wanneer Mauro fit is dan kan Max weer banken wat mij betreft.

Aankomende wedstrijden tegen de Rangers ga je niet opnieuw zoveel geluk hebben en mag Gakpo wel eens gaan laten zien waarom die 60+ miljoen waard moet zijn.

 

+1/-0

Wat een apotheose gisteren, wat een onverwachte wending kreeg die pot en hoe groot (en mooi) was de ontlading na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. En hoe lullig moeten die Monegasken zich voelen na deze pot...

Het gekke is, dat ik niemand kan aanwijzen die gisteren keihard gefaald heeft. Oké, Gakpo was zeker niet goed, Til ook niet en de inbreng van De Jong tot aan de 89e minuut was vrij mager te noemen, maar an sich heb ik niet het idee dat een betere prestatie van deze spelers het wedstrijdbeeld heel anders had doen lijken. Want we zijn gisteren eigenlijk 120 minuten lang voetballend de mindere geweest van Monaco. Slechts een paar fases van hooguit een paar minuten leek het alsof wij ons comfortabel aan de bal voelden, alsof wij de baas in eigen huis waren. En verder was het steeds opnieuw weer veel te snel inleveren en afwachten wat Monaco zou gaan doen. Met die 2 kopballen tegen paal en lat hebben we echt gezwijnd, en verder zat het natuurlijk ook heel erg mee dat Obispo nét op tijd was met die tackle en dat Guti blijkbaar nét geen buitenspel stond bij de 2-2. Ik zag die goal al afgekeurd worden toen de herhaling getoond werd.

Na de wedstrijd om de Fruytschaal was gisteren opnieuw een bevestiging dat we in zwaardere wedstrijden nog totaal niet in staat zijn om voetballend dominant te zijn. En als we een succesvol seizoen willen gaan beleven, is dat wel echt iets wat zal moeten veranderen. Tegen de Rangers worden het natuurlijk andere wedstrijden als tegen Monaco, maar no-way dat wij over hen heen zullen walsen, dat worden op zijn best ook weer close wedstrijden waar details de doorslag gaan geven. Zoveel geluk als gisteren, dan heb je niet zo vaak in één seizoen.

Waar ik gisteren wel blij van werd:

* de rust en de uitstraling van Benitez
* de onverzettelijkheid van Teze en de fantastische voorzet op de 3-2
* de tackles van Obispo
* de fysieke kracht van Sangaré
* de prachtige aanval en goal van Veerman
* de werklust van Guti en prachtige crosspass op Bakayoko voorafgaand aan de winnende goal
* Van Ginkel die weer eens liet zien dat hij best goed kan voetballen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 10 augustus 2022 om 15:55:

Wat een apotheose gisteren, wat een onverwachte wending kreeg die pot en hoe groot (en mooi) was de ontlading na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. En hoe lullig moeten die Monegasken zich voelen na deze pot...

Het gekke is, dat ik niemand kan aanwijzen die gisteren keihard gefaald heeft. Oké, Gakpo was zeker niet goed, Til ook niet en de inbreng van De Jong tot aan de 89e minuut was vrij mager te noemen, maar an sich heb ik niet het idee dat een betere prestatie van deze spelers het wedstrijdbeeld heel anders had doen lijken. Want we zijn gisteren eigenlijk 120 minuten lang voetballend de mindere geweest van Monaco. Slechts een paar fases van hooguit een paar minuten leek het alsof wij ons comfortabel aan de bal voelden, alsof wij de baas in eigen huis waren. En verder was het steeds opnieuw weer veel te snel inleveren en afwachten wat Monaco zou gaan doen. Met die 2 kopballen tegen paal en lat hebben we echt gezwijnd, en verder zat het natuurlijk ook heel erg mee dat Obispo nét op tijd was met die tackle en dat Guti blijkbaar nét geen buitenspel stond bij de 2-2. Ik zag die goal al afgekeurd worden toen de herhaling getoond werd.

Na de wedstrijd om de Fruytschaal was gisteren opnieuw een bevestiging dat we in zwaardere wedstrijden nog totaal niet in staat zijn om voetballend dominant te zijn. En als we een succesvol seizoen willen gaan beleven, is dat wel echt iets wat zal moeten veranderen. Tegen de Rangers worden het natuurlijk andere wedstrijden als tegen Monaco, maar no-way dat wij over hen heen zullen walsen, dat worden op zijn best ook weer close wedstrijden waar details de doorslag gaan geven. Zoveel geluk als gisteren, dan heb je niet zo vaak in één seizoen.

Waar ik gisteren wel blij van werd:

* de rust en de uitstraling van Benitez
* de onverzettelijkheid van Teze en de fantastische voorzet op de 3-2
* de tackles van Obispo
* de fysieke kracht van Sangaré
* de prachtige aanval en goal van Veerman
* de werklust van Guti en prachtige crosspass op Bakayoko voorafgaand aan de winnende goal
* Van Ginkel die weer eens liet zien dat hij best goed kan voetballen



Niet veel aan toe te voegen eigenlijk. Rik verwoorde het ook heel goed in de Podcast van het AD en het lijkt me niet dat iemand een andere mening heeft over de wedstrijd van gisteren.

Heel eerlijk heb ik er niet echt van kunnen genieten omdat het zo matig en onherkenbaar was dat het zelfs leek alsof ik naar een 0-3 of 0-4 zat te kijken. En toen PSV scoorde had ik ook niet het geloof dat het goed zou aflopen. Die 2-2 hing ook echt niet in de lucht en ik kan me nog herinneren dat ik gek werd en alleen maar Guti kon schreeuwen maar ik kreeg vooral flashbacks naar de bekerfinale en JCS. Tijdens die wedstrijden heb ik ook niet het vertrouwen gevoeld en dat ligt dan waarschijnlijk bij mezelf en ben ik een doemdenker.

Bakayoko is ook nog wel een vermelding waard, Guti als CV was geweldig, het interview van Ruud was fantastisch en ik ben vooral blij dat iedereen in Eindhoven en omstreken heeft gezien dat we niet goed waren en dat PSV er wéér 3 maakt na de 4 goals tegen Emmen op halve kracht en 5 goals tegen Ajax in een finale.

 

+1/-0

Het resultaat was natuurlijk uitstekend. Voetballend was het echter niet goed. Met name de linkerflank functioneerde niet. Max en Gakpo behoorden tot de zwakste spelers. Ik denk dat Gakpo beter tot zijn recht komt op rechts of op de 10 positie. Verder leek het alsof te veel spanning in zijn lichaam had en dat er niet uit kreeg. Max zou ik , in ieder geval tijdelijk, vervangen door Obispu. Met Ramalho/Teze heb je dan een prima centrum. Obispu vind ik verdedigend prima. voetballend toch wat minder. Onze Engelse vriend voel overigens prima in. Net als Guti en van Ginkel. Volgens mij heeft die laatste werkelijk geen enkele bal verspeeld.
Luuk heeft altijd zijn waarde door zijn ongelooflijke werklust. Knapt echt heel wat verdedigend werk op. Als je dan ook nog een assist en een goal maakt speel je gewoon een prima wedstrijd (ondanks dat ie vaak de bal verloor/kopduels verloor).
Samengeat. Ik zou het blok Sangare/Guti in ere herstellen. Daarvoor Veerman. Achterin Obispu op links en Mwene op rechts. Centraal Teze en Ramalho. Hoewel ik nog liever een links en een rechtspoot centraal zou zien. In dat geval zou Teze op de plek van ramalho komen.
Saibari verdient het om te blijven staan. Geld ook voor Luuk. Blijft over de positie van linkshalf. Gakpo verdient een tweede kans.
Toch zou ik er als PSV zijnde voor kiezen om hem bij een goed bod te verkopen. Voor dat geld dan een linksbenige aanvaller terugkopen. Denk dat dat voor de balans beter is. Nu is Gakpo toch redelijk eenvoudig uit de wedstrijd gespeeld door een verdediger die net zo snel was als hij en doorhad dat hij telkens naar binnen ging.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] PSV - AS Monaco (9 aug 20.30u)