Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] Go Ahead Eagles - PSV 13-08-2022 (18.45 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Dat gaat een spannende pot worden, want en het zal lastig zijn er de focus goed op te zetten, en het was vorig jaar ook al een zware pot, en ze zijn gister diep gegaan.

Komende zaterdag is het zover, de uitwedstrijd bij de Eagles in Deventer.

Dit bericht is gewijzigd op 16 augustus 2022, 07:52:47.

 

+1/-0

Ik kijk toch een beetje met angst en beven vooruit naar deze wedstrijd. Die 120 minuten zullen bij sommigen toch hun sporen hebben nagelaten en a.s. dinsdag wacht er met de Glasgow Rangers ook weer een leuk potje. Dit 'tussendoortje' in Deventer komt daardoor behoorlijk ongelegen en dat wetende zullen de geelroden er waarschijnlijk wel een paar schepjes bovenop gooien.

Het voordeel is dat dit soort clubs in het begin van het seizoen misschien nog wat minder zijn ingespeeld. Go Ahead heeft een aantal belangrijke spelers van vorig seizoen verloren en natuurlijk ook hun 'succescoach' Van Wonderen. De vraag is hoe goed ze op dit moment al zijn.

Echter, PSV heeft voetballend gezien tot nu toe nog niet echt weten te overtuigen en daarmee is in mijn ogen elke (uit)wedstrijd voorlopig een zware. Een beetje afhankelijk van de fysieke toestand van iedereen, zullen er ongetwijfeld een paar man rust gaan krijgen. Ons probleem is op dit moment dat we eigenlijk onvoldoende alternatieven hebben om Gakpo en De Jong rust te geven en dat Veerman ook lastig te vervangen is.

Misschien zoiets proberen?

-----------------------Benitez----------------------
Hoever--------Ramalho-----------Obispo-----------Max
----------------Guti-----------Van Ginkel-----------
-----------------------Simons-----------------------
---Saibari------------De Jong----------------Gakpo--

En dan kan hopelijk Vinicius een helft of 30 minuten spelen voor De Jong, hebben we de mogelijkheid om Gakpo wat rust te geven en kan Sangaré halverwege Guti aflossen.

 

+1/-0

Roger gebruikte altijd tegen de goede tegenstanders juist de frisse spelers en bracht hij de goede spelers erin en tegen de mindere tegenstanders deed ie het andersom met zo sterk mogelijk beginnen en dan de goede eraf halen als de tank leeg was. Ik zou gaan voor een hybrid.

De winst vanuit selectie perspectief zou kunnen zijn dat blessuregevoelige spelers als Gakpo/Obispo even wat rust wordt gegund. Andere spelers nog wat extra ritme zoals Ramalho Bakayoko of Xavi maar ook het inpassen van Branthwaite en Savio zou waardevol kunnen zijn.

Leuke puzzel om te leggen voor Ruud.

 

+1/-0

We helpen de Eagles in de wedstrijd. Amateuristisch.

 

+1/-0

Pot lijkt nu binnen. We mogen echter wel heel kritisch kijken naar het kwartier tussen plusminus minuut 10 en 25. Want dat was belachelijk, dit Go Ahead is het zwakste team wat je gaat treffen dit jaar. Dan moet je niet een rode kaart nodig moeten hebben.

 

+1/-0

Bijna perfecte avond. Nog niet eens op halve kracht hoeven spelen en toch eenvoudig winnen. Enig smetje is het uitvallen van Ledezma, vrees dat we die voorlopig kwijt zijn.

 

+1/-0

Bijna voldaan aan elke doelstelling behalve het feit dat het lekker zou zijn om eens de 0 te houden en Ledezma die weg valt. De goals waren simpel maar bijzonder waarbij ik onder de indruk ben van de counters van Xavi. Zijn rendement is gewoon echt goed en als dit zo door gaat in dit tempo dan kan Til zich zorgen maken ondanks dat ik nog steeds denk dat in 24 van de 34 wedstrijden Til gewoon de beste speler is voor op 10 binnen de ED. Als Saibari niet zo boven zou zijn komen drijven had ik Xavi op rechts ook nog een goed idee gevonden.

De eerste goal waarbij die voorzet op Luuk zijn hoofd er meteen in vliegt is dus precies alles wat we hebben gemist in 2 jaar Roger. Het was weer niet goed qua spel maar als je 18 goals maakt in 5 officiële wedstrijden waarbij maar 1 makkelijke thuiswedstrijd en 3 moeilijkte uitwedstrijden dan gaat er ook heel veel wel goed. Jammer dat we nog niet 1x de 0 hebben gehouden maar beter straks als het nodig is zoals tegen Rangers bv.

Hoe lekker is het dat Bakayoko, Ledezma en Xavi gewoon weten dat zij die wedstrijden spelen om de belangrijke potjes heen, maar niet met 8 andere jeugdspelers maar gewoon met een goede mix en dat we zo iedereen fris houden. Nu weer met Til en Saibari en dan zul je zien dat Ramalho en van Ginkel weer van de bank komen. Dit is wel een kracht van een grote selectie en het voelt niet zoals Roger het deed en eigenlijk een stuk natuurlijker. Wellicht kan het ook omdat we nu Emmen en GAE en RKC om de wedstrijden voor de knaken heen hebben gepland.

 

+2/-0

Het was Eagles - PSV, en niet PSV - Eagles. Ik ben vooral erg blij dat we deze potentiële bananenschil, zeker nu, doorgekomen zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 15 augustus 2022 om 14:47:

Het was Eagles - PSV, en niet PSV - Eagles. Ik ben vooral erg blij dat we deze potentiële bananenschil, zeker nu, doorgekomen zijn.



Oeps.

 

+1/-0

Opnieuw een wedstrijd in de eredivisie waar PSV alleen maar kon verliezen, want net als Emmen is Go Ahead een ploeg waar je als titelkandidaat 'gewoon' van moet winnen. Desondanks denk ik dat we heel tevreden kunnen zijn over het feit dat we 5x scoren, waar het er ook zonder al te veel moeite gewoon 8 hadden kunnen zijn. Dat we verdedigend niet scherp zijn, was in deze wedstrijd niet desastreus, maar dat is wel iets wat me zorgen baart, omdat het voorin ook een keer wat stroever zal blijven lopen en dan kan een tegengoal gewoon dodelijk zijn.

Pluspunten voor Xavi Simons, goede goals en zijn stempel gedrukt, nadat hij tegen Emmen ook al één van de lichtpuntjes was.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] Go Ahead Eagles - PSV 13-08-2022 (18.45 uur)