Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] PSV - Rangers 24-08-2022 (21.00 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

De belangrijkste wedstrijd van het seizoen, tot nu toe. Herkansing na vorig jaar, toen Benfica in Eindhoven niet op de knieën was te krijgen. Nu een iets betere uitgangspositie, want bij gelijkspel is het nog niet verloren, maar voor beide teams geldt: winnen, en je speelt CL.

De selectie krijgt rust, en kan alles op alles zetten voor die hoofdprijs, zo vroeg in het seizoen. Wat gaat het worden?

 

+1/-0

Nu al zin in !!

 

+1/-0

Gaat lukken!

Ik denk dat wij toch net iets meer individuele kwaliteiten hebben, zelfs bij onze reserves …
Alleen, we moeten iets slimmer spelen dan de 1e wedstrijd… die mannen gaan nogal snel liggen, dat moeten wij ook leren/toepassen (afhankelijk van de scheidsrechter natuurlijk).

En dan met het publiek erachter, dan moet het toch lukken …. net als tegen Monaco?!

 

+1/-0

Rangers moeten uit naar Hibs zaterdag. Dat gaat wel kracht kosten. Dus, in de tweede helft volgende week moeten wij wel het verschil kumnen maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 augustus 2022 om 23:04:

Wat gaat het worden?



Het wordt een hartstochtelijke wedstrijd waarin we met 2-1 winnen.

 

+3/-0

De Rangers kregen af en toe toch wel erg veel ruimte om te voetballen. Dat zal beter moeten hier in Eindhoven, ze moeten er veel korter op zitten.
Gister een aantal spelers gezien die begonnen te schutteren toen ze onder druk kwamen te staan, dus meer gebruik van maken!

 

+1/-0

Doe diezelfde scheidsrechter maar. Ging erg goed af op het publiek en appelleren. Onze spelers moeten ook wat vaker rond die scheidsrechter gaan staan, dan komt het wel goed. Het is toch te bizar voor woorden dat je wel een ingooi even laat wachten na een fluitconcertje + wat roepende Rangers spelers, om de var de tijd te geven om te kijken hoe De Jong de bal tegen z'n buik kreeg, maar niet nadat een speler zegt dat hij op z'n hoofd geraakt is... Of was de herhaling weer eens 20 seconden te langzaam?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 16 augustus 2022 om 23:51:

Rangers moeten uit naar Hibs zaterdag. Dat gaat wel kracht kosten. Dus, in de tweede helft volgende week moeten wij wel het verschil kumnen maken.


In dat opzicht jammer dat we pas woensdag spelen en niet dinsdag.

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 17 augustus 2022 om 09:40:

Gister een aantal spelers gezien die begonnen te schutteren toen ze onder druk kwamen te staan, dus meer gebruik van maken!


Dat was inderdaad erg opvallend. Toen wij druk begonnen te zetten in de tweede helft ontstond er paniek in het elftal bij Rangers. Dat moeten we volgende week (bij fases) weer doen.

Misschien is het een cliché, maar we moeten echt waken voor onderschatting. Rangers heeft in april nog de halve finale van de beker met 1-2 gewonnen bij Celtic. En in februari in de Europa League 2-4 gewonnen bij Dortmund. Dit is nog helemaal niet gespeeld. Het blijft voetbal. En zoals we tegen Monaco hebben gezien kun je ook verliezen als je veel beter bent.

Desondanks heb ik er wel vertrouwen in. 8 dagen rust. Een vol Philips Stadion. Het zal niet makkelijk worden. Maar we moeten deze klus kunnen klaren.

 

+2/-0

Jammer dat we de jongens die gisteren niet hebben gespeeld van het weekend niet ritme kunnen geven. Ook Jong PSV speelt pas op maandag dus een Savio, Bakayoko, Oppegard etc hadden prima op vrijdagavond kunnen spelen bv. Spelers als Til, v Ginkel, Mwene en Xavi had ik graag tegen Volendam gezien op zaterdag. Ten eerste omdat je thuis speelt, ten tweede omdat je de groep weer wat dichter bij elkaar kunt houden maar wat je ook kunt zeggen is dat het gewoon niet kan zonder vervanger van Luuk en Gakpo. Dus alleen al voor die gasten is de rust fijn. Van de andere kant is 8 dagen ook wel weer heel veel.

Ik ben erbij in het stadion en ik heb er bizar veel zin in. De kans dat PSV de CL haalt is groter geworden en ik denk dat we dat ook gaan proeven in het stadion woensdag.

 

+2/-0

Denk dat de spelers ze echt niet onderschatten.
Maar eerlijk, na alle verhalen vooraf ('Zij gaan volle gas', 'Het zal er gaan stormen', 'Ibrox overleven' etc...) vond ik het toch wel tegenvallen wat de Rangers lieten zien.

Spannend zal het worden volgende week.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 17 augustus 2022 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 16 augustus 2022 om 23:51:

Rangers moeten uit naar Hibs zaterdag. Dat gaat wel kracht kosten. Dus, in de tweede helft volgende week moeten wij wel het verschil kumnen maken.


In dat opzicht jammer dat we pas woensdag spelen en niet dinsdag.

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 17 augustus 2022 om 09:40:

Gister een aantal spelers gezien die begonnen te schutteren toen ze onder druk kwamen te staan, dus meer gebruik van maken!


Dat was inderdaad erg opvallend. Toen wij druk begonnen te zetten in de tweede helft ontstond er paniek in het elftal bij Rangers. Dat moeten we volgende week (bij fases) weer doen.

Misschien is het een cliché, maar we moeten echt waken voor onderschatting. Rangers heeft in april nog de halve finale van de beker met 1-2 gewonnen bij Celtic. En in februari in de Europa League 2-4 gewonnen bij Dortmund. Dit is nog helemaal niet gespeeld. Het blijft voetbal. En zoals we tegen Monaco hebben gezien kun je ook verliezen als je veel beter bent.

Desondanks heb ik er wel vertrouwen in. 8 dagen rust. Een vol Philips Stadion. Het zal niet makkelijk worden. Maar we moeten deze klus kunnen klaren.




Dat druk zetten moeten wij dus veel vaker doen. Meteen weer een stuk prettiger om naar te kijken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 17 augustus 2022 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 17 augustus 2022 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 16 augustus 2022 om 23:51:

Rangers moeten uit naar Hibs zaterdag. Dat gaat wel kracht kosten. Dus, in de tweede helft volgende week moeten wij wel het verschil kumnen maken.


In dat opzicht jammer dat we pas woensdag spelen en niet dinsdag.

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 17 augustus 2022 om 09:40:

Gister een aantal spelers gezien die begonnen te schutteren toen ze onder druk kwamen te staan, dus meer gebruik van maken!


Dat was inderdaad erg opvallend. Toen wij druk begonnen te zetten in de tweede helft ontstond er paniek in het elftal bij Rangers. Dat moeten we volgende week (bij fases) weer doen.

Misschien is het een cliché, maar we moeten echt waken voor onderschatting. Rangers heeft in april nog de halve finale van de beker met 1-2 gewonnen bij Celtic. En in februari in de Europa League 2-4 gewonnen bij Dortmund. Dit is nog helemaal niet gespeeld. Het blijft voetbal. En zoals we tegen Monaco hebben gezien kun je ook verliezen als je veel beter bent.

Desondanks heb ik er wel vertrouwen in. 8 dagen rust. Een vol Philips Stadion. Het zal niet makkelijk worden. Maar we moeten deze klus kunnen klaren.




Dat druk zetten moeten wij dus veel vaker doen. Meteen weer een stuk prettiger om naar te kijken.


We hebben ooit eens een trainer gehad die afgestudeerd is op druk zetten. Maar dat ging ook niet altijd goed :crap

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 17 augustus 2022 om 19:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 17 augustus 2022 om 11:14:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 17 augustus 2022 om 10:15:

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 16 augustus 2022 om 23:51:

Rangers moeten uit naar Hibs zaterdag. Dat gaat wel kracht kosten. Dus, in de tweede helft volgende week moeten wij wel het verschil kumnen maken.


In dat opzicht jammer dat we pas woensdag spelen en niet dinsdag.

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 17 augustus 2022 om 09:40:

Gister een aantal spelers gezien die begonnen te schutteren toen ze onder druk kwamen te staan, dus meer gebruik van maken!


Dat was inderdaad erg opvallend. Toen wij druk begonnen te zetten in de tweede helft ontstond er paniek in het elftal bij Rangers. Dat moeten we volgende week (bij fases) weer doen.

Misschien is het een cliché, maar we moeten echt waken voor onderschatting. Rangers heeft in april nog de halve finale van de beker met 1-2 gewonnen bij Celtic. En in februari in de Europa League 2-4 gewonnen bij Dortmund. Dit is nog helemaal niet gespeeld. Het blijft voetbal. En zoals we tegen Monaco hebben gezien kun je ook verliezen als je veel beter bent.

Desondanks heb ik er wel vertrouwen in. 8 dagen rust. Een vol Philips Stadion. Het zal niet makkelijk worden. Maar we moeten deze klus kunnen klaren.




Dat druk zetten moeten wij dus veel vaker doen. Meteen weer een stuk prettiger om naar te kijken.


We hebben ooit eens een trainer gehad die afgestudeerd is op druk zetten. Maar dat ging ook niet altijd goed :crap



Nee als je dat maar 1 helft kunt uitvoeren.....

 

+2/-0

Ik denk zeker dat we moeten waken voor onderschatting, maar denk ook dat dit PSV wat lekkerder voetbalt met zelfvertrouwen. In de tweede helft zag je dat PSV de overtuiging kreeg dat een resultaat haalbaar was, en dat kwam het spel zeer ten goede.

 

+1/-0

Ruud is gisteren gewoon met een uitstekende opstelling begonnen! De Rangers hebben twee dikke kansen bij elkaar gespeeld en wij hadden er echt 3 of 4 kunnen/moeten maken. Thuis gaan wij tot meer in staat zijn en gezien de uitslagen van de Rangers uit in de EL na zijn zij thuis echt wel een tandje beter. Of voelen ze zich daar comfortabeler, laat ik het zo zeggen. Ik vond dat Rangers, zeker in de tweede helft, heel snel naar de lange bal greep en wij hebben op die flater na helemaal niets meer weggegeven. Als we eenzelfde controle kunnen hebben over de wedstrijd, iets beter zijn in balbezit en weer die kansen kunnen creëren, dan gaan wij gewoon winnen van deze Schotten. Niets arrogants aan. We hebben dit seizoen echt al voor hetere vuren gestaan. Onderschatten mag je nooit een enkele tegenstander, maar als wij NU de CL niet halen, halen we het de komende 10 jaar niet..

 

+3/-0

Ik ben het grotendeels met je een SouBavaria. PSV zou in mijn ogen altijd een niveau moeten nastreven waarbij je een tweestrijd met clubs als Rangers, Leicester, Sociedad, Monaco en dat kaliber met enige regelmaat in je voordeel weet te beslissen. Dat dat niet altijd lukt, is ook duidelijk. Je kan altijd pech hebben met scheidsrechters, blessures, een slechte dag van jezelf of juist een goede dag van de tegenstander. Maar PSV heeft de afgelopen jaren steevast verloren van tegenstanders tegen wie we niet overduidelijk de favoriet waren.

Naar aanleiding van dinsdag zou je kunnen zeggen dat PSV de beste papieren heeft om door te gaan. Maar woensdag is het weer een nieuwe wedstrijd waar Gio ook zal proberen iets te verzinnen om ons te verslaan. Wedstrijden als deze worden vaak beslist op details en in mijn ogen zegt een eventuele nederlaag tegen Rangers niet per sé iets over de kansen van de komende 10 jaar. Als je deze wedstrijd in lijn ziet met onze Europese prestaties van de afgelopen 5/6 jaar, is de duidelijke conclusie wel dat wij nauwelijks ploegen verslaan waarbij het 50/50 is. Tegen Monaco lukte dat voor het eerst wel in een knock-out ronde, maar daar was wel heel wat kunst- en vliegwerk voor nodig.

Oftewel, al zijn de kansen misschien 70 / 30, een kans van 30% om te verliezen is toch nog behoorlijk groot. We zullen top moeten zijn en stommiteiten achterwege moeten laten.

 

+1/-0

Ik moet jou ook volkomen gelijk geven: wij hebben veel te weinig 50-50 potjes gewonnen in de afgelopen jaren. Ik vind alleen bijna alle ploegen die we ontmoet hebben voetballend beter dan dit Rangers. Als wij op links opletten voor die back van hun en wat hoger druk zetten, dan moeten we dit echt kunnen af maken. Er is met name op het gebied van onverzettelijkheid een winst geboekt. Die zagen we voor het eerst een beetje uit in Leicester, daarna zeker ook in de wedstrijd tegen Feyenoord en in de bekerfinale. Het blijkt ook enorm lastig winnen van ons..Ik ga een beetje uit van de ronde cirkel en hoop zo enorm dat Cody op gaat staan aanstaande woensdag!

De wedstrijd is inmiddels uitverkocht en nu maar hopen dat niemand zijn/haar kaarten aan Schotten gaat verkopen!

 

+2/-0

Ik hoop op meer lef. Dat miste ik in Ibrox. Bij spelers en coach. Je moet op zo'n cruciale avond woensdag toch een beetje op zoek gaan naar de magische wisselwerking tussen thuispubliek en spelers die mekaar naar de hoogte stuwen. En hopelijk heeft iedereen de vorm.

Wat mij betreft kun je niet meer om Simons heen. Je gaat waarschijnlijk veel meer de bal krijgen, en dan kan je zijn snelheid, dynamiek en individuele acties heel goed gebruiken.

 

+1/-0

Ik denk dat het geen toeval is dat Simons zowel tegen Monaco als Rangers geen minuten krijgt, dus ik denk dat Ruud er prima omheen kan.

Ik ga uit van Til. Las ergens dat Veerman zichzelf liever verder naar achter op het veld ziet spelen, en dan gaat dat eerder ten koste van Guti en in het voordeel van Til. Nu speelde Til als een krant tegen Monaco, maar wie weet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

michelos schreef op 19 augustus 2022 om 04:06:

Ik hoop op meer lef. Dat miste ik in Ibrox. Bij spelers en coach. Je moet op zo'n cruciale avond woensdag toch een beetje op zoek gaan naar de magische wisselwerking tussen thuispubliek en spelers die mekaar naar de hoogte stuwen. En hopelijk heeft iedereen de vorm.

Wat mij betreft kun je niet meer om Simons heen. Je gaat waarschijnlijk veel meer de bal krijgen, en dan kan je zijn snelheid, dynamiek en individuele acties heel goed gebruiken.



Vond het idee om Simons niet te laten spelen wel te snappen. Leek een fysieke strijd te gaan worden, daar zal hij wat te licht voor zijn.
Maar dat werd het dus niet, hij had in ieder geval ingebracht kunnen worden. Had ik ook graag gezien.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] PSV - Rangers 24-08-2022 (21.00 uur)