Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Bekerfinale] Ajax - PSV (30 april 2023)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 01 mei 2023 om 15:24:

Deze scheidsrechter heeft 11 gele kaarten getrokken. Als hij de maatstaven had gehanteerd die her en der op het forum genoemd worden, dan had hij minstens 20 keer geel moeten trekken en hadden waarschijnlijk beide teams niet met 11 man het einde gehaald. Luuk de Jong maakte in de 2e helft ook een overtreding waarbij ik blij was dat de scheidsrechter niet kinderachtig was. Net zoals Teze op het randje van rood zat toen hij Bergwijn probeerde te tacklen in die situatie waar Brobbey uiteindelijk op de paal schoot.

Luuk kreeg overigens geen geel omdat hij bij de scheidsrechter wilde aangeven dat PSV een corner had moeten hebben. Hij kreeg geel omdat hij dat herhaaldelijk bleef doen. Brobbey schreeuwt inderdaad moord en brand, maar wordt wel 2x in een duel hard en lomp op zijn achterhoofd geraakt door Ramalho. Wat Tadic en Klaassen deden qua protesteren, bleef blijkbaar binnen de perken volgens Higler.

Ik wil hiermee aangeven dat een scheidsrechter het in zo'n wedstrijd maar heel lastig goed kan doen. En gezien de omstandigheden, vind ik dat Higler het er prima vanaf gebracht heeft. Ik verwacht overigens dat hij het gooien met die scheenbeschermer niet eens heeft gezien. Het was weliswaar opvallend wat daar gebeurde, maar dat is toch geen rood of geel? Gewoon weer een kinderachtige actie en reactie.

Er is één - achteraf kapitale - fout gemaakt, en dat is het niet toekennen van een corner na de vrije trap van PSV die door Alvarez achter werd gekopt. Daardoor viel in de tegenaanval het doelpunt wat niet had mogen vallen. Maar aangezien ik zelf ook 3 herhalingen en een slow nodig had om dat goed te kunnen zien, kun je dat de arbitrage niet echt kwalijk nemen.

Het punt is dat er rondom toppers achteraf altijd over de scheidsrechters wordt gezeurd. Of het nou Bjorn Kuipers, Makkelie, Nijhuis of Higler is die fluit. En of we nou gewonnen of verloren hebben. Ik vind gewoon dat als je de wedstrijd als geheel bekijkt, Higler het gewoon goed heeft afgehandeld, los van het feit of elke gele kaart nou wel terecht was. Hij wilde er in eerste instantie graag een wedstrijd van maken zonder veel te fluiten, maar toen het na een half uur opeens veel vaker onvriendelijk werd, heeft hij het een stuk korter gehouden.



Je hoeft niet meer te fluiten om voor protesteren en een aanval verhinderen met een overtreding geel te geven. Dat komt juist de snelheid van het spel ten goede aangezien mensen met geel minder snel een overtreding zullen maken.
Dat het na een half uur onvriendelijk wordt komt juist omdat iedereen door heeft dat alles mag. Daarna is het niet meer te repareren. Dan komen ook de vetes en wraakacties in de wedstrijd.

Ik denk juist dat als je meteen een gele kaart geeft aan het begin, dat de wedstrijd binnen de perken blijft en dat je uiteindelijk minder kaarten geeft dan 11.

Ook onze eigen spelers, met name Simons en De Jong, mogen ook gewoon geel krijgen voor hun gezeur.

Het missen van een cornertje kan gebeuren. Dat vind ik minder erg dan de regels negeren.

 

+2/-0

Ik ben het met Albert eens.
Higler liet te veel toe in het begin van de wedstrijd, waardoor de spelers dachten: "Hey, hij pikt dit, dus waarom niet doorgaan met hem beinvloeden!"

Dit is niet de 1e keer dat Higler dit overkomt.

 

+1/-0

Het wordt ook tijd dat de spelers aangesproken gaan worden op hun gedrag. Na het aansteker incident werd wekenlang over het gedrag van de supporters gesproken, maar toen was ook al duidelijk dat het gedrag van sommige supporters (wat overigens ook niet goed is) vaak getriggerd wordt door het misdragen van de spelers op het veld.

Verder wordt het tijd dat de VAR een scheidsrechter kan influisteren dat een bepaalde speler een gele kaart verdient. Schwalbes of gemene acties die een scheidsrechter net ontgaan moeten gewoon bestraft worden, anders gaan de spelers er steeds maar weer mee door.

 

+3/-0

Puur gelul; 1 iemand zegt iets en de hele meute lult er achter aan. Moeten we soms 11 schooljongens gaan opstellen, die zich gedragen als de perfecte schoonzoon. Misdragingen van supporters worden veel meer veroorzaakt door het resultaat van de wedstrijd.
Daarnaast wist iedereen dat dit een beladen wedstrijd was, ook gezien het resultaat van 1 week geleden. Het resultaat is heilig en er is maar 1 ding wat telt en dat is winnen. Ja, laten we maar alles door de VAR beslissen, dan zal het wel beter gaan. Geloof je het echt, na 14 herhalingen weet de VAR het vaak ook niet en moet de scheidsrechter alsnog naar het scherm gaan kijken. En vergeet niet ik ben ook voor mooi voetbal, maar als dat niet lukt dan bepaalt de scheidsrechter hoever je mag gaan in het veld om te winnen en die grens moet je soms opzoeken. Doe je dat als PSV niet dan heb je de volgende dag als krantenkop: Naief PSV laat zich de kaas van het brood eten. Zo werkt het, want voor de sportjournalist geldt ook dat alleen de winnaar de beker in de kast kan zetten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

WvdK schreef op 04 mei 2023 om 17:14:

Puur gelul; 1 iemand zegt iets en de hele meute lult er achter aan. Moeten we soms 11 schooljongens gaan opstellen, die zich gedragen als de perfecte schoonzoon. Misdragingen van supporters worden veel meer veroorzaakt door het resultaat van de wedstrijd.
Daarnaast wist iedereen dat dit een beladen wedstrijd was, ook gezien het resultaat van 1 week geleden. Het resultaat is heilig en er is maar 1 ding wat telt en dat is winnen. Ja, laten we maar alles door de VAR beslissen, dan zal het wel beter gaan. Geloof je het echt, na 14 herhalingen weet de VAR het vaak ook niet en moet de scheidsrechter alsnog naar het scherm gaan kijken. En vergeet niet ik ben ook voor mooi voetbal, maar als dat niet lukt dan bepaalt de scheidsrechter hoever je mag gaan in het veld om te winnen en die grens moet je soms opzoeken. Doe je dat als PSV niet dan heb je de volgende dag als krantenkop: Naief PSV laat zich de kaas van het brood eten. Zo werkt het, want voor de sportjournalist geldt ook dat alleen de winnaar de beker in de kast kan zetten.



Wat is puur gelul?
Vind jij dat gedrag van een Tadic of Klaassen normaal dan? Dan heeft toch helemaal niets met voetbal te maken!

Ja, er mag best pittig worden gespeeld, en zo af en toe een flinke schop (ala Van Aerle of Van Bommel) hoort bij het spel ja ... maar toch niet dat gejank, getrek, geduw of gezever zoals je afgelopen wedstrijd zag ...

En trouwens, ook onze Luuk doet daar volop aan mee, en daar wordt ik ook niet goed van ... dat hij maar een een keer een schop uitdeelt als hij lastig gevallen wordt, maar niet constant dat gezever tegen de scheids.

Gewoon meteen een gele kaart bij gezever tegen de scheids of duwen/trekken aan elkaar. Laat ze onderhand maar gaan voetballen ... zelfs de vrouwen spelen tegenwoordig pittiger voetbal dan die mietjes in de ED!

 

+3/-0

Ik heb mijn mening hierboven al gegeven. Maar wat ik er nog aan toe wil voegen: als wij van ajax winnen dan is dat altijd omdat zij slecht waren. Want als zij goed waren geweest, dan hadden ze wel gewonnen. Aldus de media.

Nu winnen wij 2x in 8 dagen en kunnen ze natuurlijk niet 2x met dezelfde conclusie komen. Dus wordt de aandacht verlegd naar het gedrag van de spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 04 mei 2023 om 21:36:

Ik heb mijn mening hierboven al gegeven. Maar wat ik er nog aan toe wil voegen: als wij van ajax winnen dan is dat altijd omdat zij slecht waren. Want als zij goed waren geweest, dan hadden ze wel gewonnen. Aldus de media.

Nu winnen wij 2x in 8 dagen en kunnen ze natuurlijk niet 2x met dezelfde conclusie komen. Dus wordt de aandacht verlegd naar het gedrag van de spelers.



Dat valt mij ook op. Altijd gaat het over het verlies van ajax, niet over de winst van PSV.
Maar hey, eigenlijk maakt het niet uit. We hebben incl de vorige bekerfinale 5x op rij gewonnen van ze. Dat moet zeer doen daar, ondanks dat een wedstrijd tegen PSV voor hun maar 'gewoon' een wedstrijd is. :D

 

+1/-0

Ajax is niet belangrijk op het moment. Sparta wel. En dat kan zo maar weer de andere kant op gaan. Sparta uit is een veel grotere test dan de bekerfinale tegen Ajax.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 05 mei 2023 om 11:06:

Ajax is niet belangrijk op het moment. Sparta wel. En dat kan zo maar weer de andere kant op gaan. Sparta uit is een veel grotere test dan de bekerfinale tegen Ajax.



Tot bepaalde hoogte, eens.
Ik was vorige week al benieuwd hoe de ploeg zou acteren na die winst in Eindhoven.
We vergeten door de euforie, terecht, dat het niet best was. Van beide kanten.
Ik mag hopen dat iedereen doordrongen is van het belang vandaag.
Winst en je bent zo goed als zeker van plek 2.
Dat zou nog knap zijn, en maakt je zo veel aantrekkelijk voor spelers

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 05 mei 2023 om 10:32:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 04 mei 2023 om 21:36:

Ik heb mijn mening hierboven al gegeven. Maar wat ik er nog aan toe wil voegen: als wij van ajax winnen dan is dat altijd omdat zij slecht waren. Want als zij goed waren geweest, dan hadden ze wel gewonnen. Aldus de media.

Nu winnen wij 2x in 8 dagen en kunnen ze natuurlijk niet 2x met dezelfde conclusie komen. Dus wordt de aandacht verlegd naar het gedrag van de spelers.



Dat valt mij ook op. Altijd gaat het over het verlies van ajax, niet over de winst van PSV.
Maar hey, eigenlijk maakt het niet uit. We hebben incl de vorige bekerfinale 5x op rij gewonnen van ze. Dat moet zeer doen daar, ondanks dat een wedstrijd tegen PSV voor hun maar 'gewoon' een wedstrijd is. :D



Ik geniet er daardoor alleen maar meer van.
En dan ons calimero noemen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Bekerfinale] Ajax - PSV (30 april 2023)