Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] Sparta-PSV zat 2-11-2019 19.45 uur

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Wa staan wij armetierig te voetballen, doet pijn aan m’n ogen

 

+2/-0

We doen in ieder geval nog mee om plek 4-5.

 

+1/-1

Wanneer komt het moment dat we wel kritisch mogen zijn op onze trainer?
Of is dit weer te wijten aan de stand van de wind, de scheids, de blessures, tijdstip van spelen en de tegenstander?

 

+2/-1

Op dit moment zit er helemaal niks in dit team. Ligt echt niet aan de afwezigen, maar enkel aan de manier van spelen. Dit team zou fantastisch kunnen voetballen, maar niet in deze opstelling en speelwijze. Altijd op dezelfde voorspelbare manier, nooit iets anders. In goede wedstrijden word het wat sneller uitgevoerd, maar het is precies hetzelfde.

Gakpo hoort in Jong, net zoals Rosario en Sadilek zal nooit een linksback worden. Bruma is ook geen centrumspits. Dat is Mitro. Maar goed, we blijven maar kijken naar het grote experiment dat PSV 1 heet.

Boscagli hoort linksback, Sadilek hoort zich het snot voor de ogen te rennen centraal op het middenveld, Guti en Doan naast hem, Pereiro ervoor en Bruma zwervend om Mitro heen. Rosario en Gakpo voegen werkelijk niks toe. Vorige keren niet, vandaag niet, volgende wedstrijden ook niet.

 

+1/-1

Vandaag wederom puntverlies is in mijn optiek crisis, kan vBommel lullen wat hij wil.
ps ik zou nog wat meer besloten gaan trainen!!

 

+1/-1

Jaaa! Thank god. Eindelijk valt 'ie een keer goed.

 

+2/-0

Dubbel crap...

 

+1/-1

Godverde, kom je gelijk, gooit ie Mitroglou erin en scoort Sparta... En dat terwijl PSV op het moment kans op kans creëert op het moment.

 

+1/-1

Het erge is nog dat er bij Sparta vele malen meer en beter combinatiespel te zien is. Wat een treurnis. En een keeper die werkelijk geen enkele bal pakt.

 

+1/-1

Nondeju zeg, ik zie tal van kansen maar geen goals. Word er zo moe van. Het wil gewoon ECHT niet. PSV neemt risico, drukt hard naar voren maar ze weten het niet maar niet te vinden.

ps Deze commentator irriteert me mateloos. Hij zit zo overduidelijk te genieten bij fox

Edit: commentator kan zijn teleurstelling niet verbergen bij de 2-2 van Gakpo. Vervolgens zegt ie "oud PSVer Rigo". Das gewoon een huurling, niks oud. Onbenul

 

+2/-1

Zoveel kansen heb ik niet gezien. Wat me vooral tegenviel, was dat Mark die wissel doorvoerde na de 1-1 en onze beste fase (direct na rust). Het had nog gekund, maar noem mij verwend, maar ik vind dat je van Sparta gewoon probleemloos hoort te winnen. Ook zonder Malen en Bergwijn.

 

+2/-1

Veldspel was beter dan afgelopen wedstrijden. In vlagen aardige combinaties. Ihataren belangrijk hierin. Ook veel kansen maar erg weinig, zo niet gewn overtuiging. Achterin gatenkaas. Baumgartl wederom beroerd. Dat schwaab psv in de slotfase richting moest geven zegt genoeg. Zoet ook weer makkelijk geklopt bij 2-1. Meer dan plek 2 halen met dit zootje zit er niet in. En ben bang dat de gifbeker komende weken nog verder leeg MOET!

 

+1/-0

Zou van Bommel weer allerlei goede en positieve dingen hebben gezien die houvast bieden?

Ik zie een zwalkend inspiratieloos elftal zonder zelfvertrouwen en zonder leider(Rosario is een parodie op een voetballer/aanvoerder) een schande voor ons PSV.

 

+1/-1

Waar heb ik vanavond naar zitten kijken...

Ik wist in juli al dat we niet voor de titel mee zouden doen, dat verwacht ik ook niet. Maar iets meer lijn in het spel mag je van PSV toch wel verwachten.

Velen gaan nu weer beginnen over inzet, maar daar ligt het probleem niet eens. Dit PSV zonder Viergever (toch de beste centraal achterin) Malen en Bergwijn is NIET beter dan Vitesse, Groningen of Willem II.

Iedere tegenstander weet tegenwoordig dat je bij Zoet in de korte hoek moet peren, zie ook weer de 2-1 vanavond..Sadilek heb ik medelijden mee, die wordt verkracht als back. Schwaab had nooit terug moeten komen, Baumi is veel te soft in de duel en Denzel alleen kan het ook niet keren.

Het middenveld dan....dat was er vandaag gewoon NIET. Er kon een Boeing747 landen op het middenveld. Zo enorm stond het team uit elkaar. Een teken van géén samenhang, géén aansturing, géén leiderschap, géén vernuft. NIETS

Guti is een miskoop, evenals alle andere nieuwelingen.

Iha mogen we blij mee zijn en als de bovengenoemde 3 terug zijn gaan we thuis onze potjes wel winnen. Meer dan ook echt niet.

Het is erg om te beseffen wat een Feyenoord-supporter doorgaans doormaakt. In november al uitgeschakeld voor de titel. Heb er bijna 900 wedstrijden van onze mooie club op zitten, maar zelden wat het zo kwaliteitsarm als nu....

Maar we blijven gaan en steunen!!

 

+4/-1

Wat een ellende dit jaar bij PSV, dit elftal gauw verkopen aan Ajax 2, alleen Malen houden en van Bommel meesturen naar Ajax. Als we nu al afhaken dan is er straks maar 1 Nederlandse ploeg die in Europa mee kan. Dit PSV heeft het nivo van een 3e klasser en de trainer van een amateurploeg. Waar zijn echte voetballers
zoals Luuk de Jong gebleven. Dit seizoen is net begonnen maar nu al naar de kloten. Mij zien ze niet meer dit jaar, hoop volgend jaar op nieuwe spelers en een echte trainer. Zojuist foxsports opgezegd want je denkt toch niet dat ik Ajax uit wil zien. Mijn voetbaljaar is ook naar de kloten.

 

+1/-2

Grappig dat iedereen vindt dat we een slechte selectie hebben en alle aankopen miskopen. Ben ik het totaal niet mee eens. Sterker nog, we hebben de laatste jaren nog nooit zo'n sterke en brede selectie gehad volgens mij. Alle posities zijn 2 a 3 keer bezet. Maar daar moet je trainer dan wel de juiste dingen mee doen. Anders lijkt het inderdaad of alle 23 spelers ineens niet meer kunnen voetballen.

Vind het bijvoorbeeld lachwekkend dat iedereen Lato als een mishuur beschouwd. Omdat Van Bommel hem niet opstelt ? Lijkt me nou niet echt een sterk argument gelet op het wel opstellen van Sadilek, Rosario en Zoet. Voorlopig heb ik Lato pas 1 keer 45 minuten aan het werk gezien toen hij nog niet fit was en net in Nederland. Niet echt een goede basis om iemand op te beoordelen.

Daarnaast worden Boscagli en Guti om de haverklap gewisseld, weer opgesteld en weer gewisseld wat me ook niet bevorderlijk lijkt voor je zelfvertrouwen en ritme. Zelfde geldt eigenlijk voor Bruma en Gakpo voorin.

Met dit materiaal en deze begroting moet je fluitend door de eredivisie wandelen, zelfs met een aantal blessures en schorsingen. Nee, probleem ligt in dit geval gewoon bij onze technische staf. Een niet werkend systeem, spelers op de verkeerde plek of al maanden uit vorm en 0 automatismen in de ploeg.

 

+3/-0

Om maar met de positieve dingen te beginnen;

+ Ondanks dat de basisopstelling iets anders deed vermoeden heeft van Bommel wel wat dingen anders gedaan. De wissels kwamen eerder (en pakte heel slecht uit helaas) maar vooral de tactische omzetting vond ik erg verfrissend.

+ We weten in ieder geval dat het niet uitmaakt wie je centraal achterin, of centraal op het middenveld, opstelt. Wat mij betreft kan van Bommel gewoon alle namen van de CV's in een hoge hoed doen en er 2 uittrekken want ze doen niets voor elkaar onder op dit moment (in crisis). Hetzelfde geldt voor het middenveld, als daar Rosario Guti Hendrix Sadilek Thomas Afellay of wie dan ook speelt, het maakt blijkbaar niet uit.

+ Het ligt niet aan inzet, dat is wel duidelijk. Iedereen doet knetterhard zijn best en sommige nog meer dan dat. We hebben wel veel kwaliteiten maar ze komen er op dit moment (in crisis) niet uit.

Mijn voornaamste telleurstellingen;

- De wissel van Mitroglu was de slechtste van het jaar. Arme Mitroglu zat gevangen in een moeilijke rol met bovengemiddelde inzet waarbij zijn kwaliteiten totaal niet matchen met de verwachtingen. Ik vond het geen fout van v Bommel maar het pakte heel slecht uit. Mitroglu kwam heel heel heel matig voor de dag. Wat een verschil met 2 maanden terug.

- Na de wissel van Guti was Rosario alleen op het middenveld en dat was na 10 min al meer dan duidelijk dat je op die manier nog kans op kans tegen gaat krijgen. Helaas heeft van Bommel niet ingegrepen, maar van de andere kant was Afellay het enige alternatief nog en vanwege het kunstgrus is daar ook niet voor gekozen. Tactisch foutje van v Bommel in mijn ogen om niet meer in te grijpen na de pakweg 60e min.

Voor de zekerheid zeg ik het nog een keer; Unnerstall zou wat mij betreft de voorkeur moeten krijgen MAAR ik vind dat Zoet niet te veel valt te verwijten. De eerste goal was een goede goal van Sparta waarbij de bal voor de voeten komt van diegene die het beste staat en reageert. Dat Zoet niet veel anders kon doen dan dat hij deed bij de 1e goal is wel duidelijk lijkt me. En de 2e goal gaat erin in de korte hoek, maar het gaat erom dat de tegenstander in vrije positie komt net na een goal. Organisatorisch stond het heel matig en daarnaast was Zoet te laat bij zijn hoek. We hebben geen punten verloren door Zoet zijn optreden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 04 november 2019 om 08:51:

Grappig dat iedereen vindt dat we een slechte selectie hebben en alle aankopen miskopen. Ben ik het totaal niet mee eens. Sterker nog, we hebben de laatste jaren nog nooit zo'n sterke en brede selectie gehad volgens mij. Alle posities zijn 2 a 3 keer bezet. Maar daar moet je trainer dan wel de juiste dingen mee doen. Anders lijkt het inderdaad of alle 23 spelers ineens niet meer kunnen voetballen.

Vind het bijvoorbeeld lachwekkend dat iedereen Lato als een mishuur beschouwd. Omdat Van Bommel hem niet opstelt ? Lijkt me nou niet echt een sterk argument gelet op het wel opstellen van Sadilek, Rosario en Zoet. Voorlopig heb ik Lato pas 1 keer 45 minuten aan het werk gezien toen hij nog niet fit was en net in Nederland. Niet echt een goede basis om iemand op te beoordelen.

Daarnaast worden Boscagli en Guti om de haverklap gewisseld, weer opgesteld en weer gewisseld wat me ook niet bevorderlijk lijkt voor je zelfvertrouwen en ritme. Zelfde geldt eigenlijk voor Bruma en Gakpo voorin.

Met dit materiaal en deze begroting moet je fluitend door de eredivisie wandelen, zelfs met een aantal blessures en schorsingen. Nee, probleem ligt in dit geval gewoon bij onze technische staf. Een niet werkend systeem, spelers op de verkeerde plek of al maanden uit vorm en 0 automatismen in de ploeg.




Het team toont geen winnaarsmentaliteit volgens mij muv Mo , Daniel en Michal.

 

+1/-0

Als eerste, Sir Tinus, ik ben het met je eens dat Zoet dit keer niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor het puntverlies, maar aan de andere kant kun je ook niet zeggen dat hij de punten voor ons uit het vuur heeft gesleept. Gomes pakte in zijn tijd onhoudbare ballen, Zoet deed dat in betere tijden ook wel meer dan nu. Als Zoet top was geweest, waren die 2 goals van Sparta niet gevallen.


open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 04 november 2019 om 08:51:

Grappig dat iedereen vindt dat we een slechte selectie hebben en alle aankopen miskopen. Ben ik het totaal niet mee eens. Sterker nog, we hebben de laatste jaren nog nooit zo'n sterke en brede selectie gehad volgens mij. Alle posities zijn 2 a 3 keer bezet. Maar daar moet je trainer dan wel de juiste dingen mee doen. Anders lijkt het inderdaad of alle 23 spelers ineens niet meer kunnen voetballen.

Vind het bijvoorbeeld lachwekkend dat iedereen Lato als een mishuur beschouwd. Omdat Van Bommel hem niet opstelt ? Lijkt me nou niet echt een sterk argument gelet op het wel opstellen van Sadilek, Rosario en Zoet. Voorlopig heb ik Lato pas 1 keer 45 minuten aan het werk gezien toen hij nog niet fit was en net in Nederland. Niet echt een goede basis om iemand op te beoordelen.

Daarnaast worden Boscagli en Guti om de haverklap gewisseld, weer opgesteld en weer gewisseld wat me ook niet bevorderlijk lijkt voor je zelfvertrouwen en ritme. Zelfde geldt eigenlijk voor Bruma en Gakpo voorin.

Met dit materiaal en deze begroting moet je fluitend door de eredivisie wandelen, zelfs met een aantal blessures en schorsingen. Nee, probleem ligt in dit geval gewoon bij onze technische staf. Een niet werkend systeem, spelers op de verkeerde plek of al maanden uit vorm en 0 automatismen in de ploeg.



Lindsay, we hebben al vaker discussies gehad over dit onderwerp maar ik denk dat jij de kwaliteit van de spelers toch te hoog in schat. Natuurlijk heb je gelijk dat het voor spelers als Boscagli, Guti, Bruma en Gakpo niet bevorderlijk is dat ze dan weer wel en dan weer niet spelen.

Maar spelen ze daardoor slecht? Of is Van Bommel zoekende en weten deze 4 jongens hem niet volledig te overtuigen en probeert ie daarom steeds weer iets anders? Dat Van Bommel het liefst ook vastigheid heeft, kun je concluderen uit het feit dat hij vorig jaar in de eerste seizoenshelft nauwelijks wisselde.

Jij lijkt ervan overtuigd te zijn dat deze jongens veel beter kunnen dan ze nu laten zien. Maar waarop is dat gebaseerd? De Afellay van 2019 is niet meer de Afellay van 2010. De Thomas van PEC Zwolle viel daar positief op, maar kan hij dat ook op een hoger niveau? Baumgartl is een aardige verdediger, maar ik snap ook wel de kritiek die o.a. Van der Vaart heeft. Gakpo is net gepromoveerd van een jeugdspeler tot mogelijke basisklant, Doan een veelbelovende speler van een middenmotor uit Nederland. Bruma een dure aankoop met krasjes. Schwaab over het algemeen een betrouwbare jongen, maar niet iemand die als Alex een rots in de branding is.

Oftewel, ik zie heel veel potentie in de spelers, maar ik zie ook dat de absolute kwaliteit ontbreekt. En misschien is een andere trainer beter in staat om het maximale uit de groep te halen, dat kan. Maar jouw veronderstelling dat je fluitend door de eredivisie moet wandelen, die is misschien wel wat optimistisch. Natuurlijk moet je van Twente en Sparta winnen, dat is zeker. Maar ploegen als Utrecht, Vitesse, Feyenoord, AZ en zeker Ajax zijn hele andere koek dan de 12 andere teams.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 04 november 2019 om 08:51:

Grappig dat iedereen vindt dat we een slechte selectie hebben en alle aankopen miskopen. Ben ik het totaal niet mee eens. Sterker nog, we hebben de laatste jaren nog nooit zo'n sterke en brede selectie gehad volgens mij. Alle posities zijn 2 a 3 keer bezet. Maar daar moet je trainer dan wel de juiste dingen mee doen. Anders lijkt het inderdaad of alle 23 spelers ineens niet meer kunnen voetballen.

Vind het bijvoorbeeld lachwekkend dat iedereen Lato als een mishuur beschouwd. Omdat Van Bommel hem niet opstelt ? Lijkt me nou niet echt een sterk argument gelet op het wel opstellen van Sadilek, Rosario en Zoet. Voorlopig heb ik Lato pas 1 keer 45 minuten aan het werk gezien toen hij nog niet fit was en net in Nederland. Niet echt een goede basis om iemand op te beoordelen.

Daarnaast worden Boscagli en Guti om de haverklap gewisseld, weer opgesteld en weer gewisseld wat me ook niet bevorderlijk lijkt voor je zelfvertrouwen en ritme. Zelfde geldt eigenlijk voor Bruma en Gakpo voorin.

Met dit materiaal en deze begroting moet je fluitend door de eredivisie wandelen, zelfs met een aantal blessures en schorsingen. Nee, probleem ligt in dit geval gewoon bij onze technische staf. Een niet werkend systeem, spelers op de verkeerde plek of al maanden uit vorm en 0 automatismen in de ploeg.



Ik vind het eerder grappig dat je stelt dat we fluitend door de eredivisie moeten wandelen, maar dat het probleem bij onze technische staf ligt, o.a. omdat spelers al maanden uit vorm zijn.
Moet Mark een gebaksvormpje zoeken waardoor hij die spelers weer in vorm krijgt? :huh

Verder vind je deze selectie beter dan die van vorig jaar?
Geef mij maar gauw Luuk de Jong, Lozano en Angelino terug want die drie betekenden meer voor ons dan 10 anderen. Die zonder enig venijn, voetbal intellect of efficiency staf en supporters langzamerhand tot wanhoop weten te brengen.

De woorden van Dumfries afgelopen weekend waren op zijn plek.
Wanneer gaan we uitstralen dat we alsnog kampioen willen worden?

Zeges zijn nodig om een dip te beeindigen. Hopelijk komt in Linz de ommekeer.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] Sparta-PSV zat 2-11-2019 19.45 uur