Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Fortuna Sittard

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

In de hoop de crisis eindelijk achter zich te kunnen laten wacht voor PSV zaterdagavond de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard. De Limburgers staan nu op de veertiende plek van de competitie en lijken zich vooral bezig te moeten houden met de strijd tegen degradatie. De punten die Fortuna tot nu toe wist te halen, werden echter vooral in het eigen stadion behaald. Buitenshuis kwam het tot een gelijkspel en zes nederlagen.

De wedstrijd van zaterdag zal de 21ste keer worden dat beide ploegen elkaar in Eindhoven gaan treffen voor de competitie. PSV verloor daarin nog nooit. Tot nu toe werd er 17 keer gewonnen en eindigde het duel 3 keer in een gelijkspel. De grootste uitslag die PSV ooit wist te behalen is 5-0. Dat lukte zowel in het seizoen 1992/1993 als in vorig seizoen. Luuk de Jong scoorde vorig seizoen drie keer.

De selectie van Fortuna Sittard kent met Leandro Fernandes één speler met een verleden bij PSV. De middenvelder is afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV, maar maakte twee jaar geleden de overstap naar Juventus. Dit seizoen speelt hij op huurbasis voor Fortuna, maar vanwege een blessure kwam hij nog geen enkele keer in actie. Assistent-trainers Kevin Hofland en Kristof Aelbrecht maakten beiden anderhalf jaar geleden de overstap vanuit de jeugdopleiding van PSV naar Fortuna, waarbij Hofland ook als speler tot 78 competitiewedstrijden voor PSV kwam.

Ook aan de kant van PSV zijn de nodige mensen met een verleden bij Fortuna. Mark van Bommel, Jürgen Dirkx en Ruud Hesp speelden als speler namelijk in het geel/groen van de Limburgers en kwamen opgeteld tot 498 competitiewedstrijden.

 

+1/-0

De enige thuisnederlaag tegen FSC was voor de halve finale KNVB beker.
Bouma en vBommel speelden toen nog voor Fortuna.
PSV verloor en FSC mocht naar de Kuip….

Komende zaterdag gaat PSV redelijk makkelijk winnen. 3-1 ofzo. Vanaf het begin vol gas en de winst veilig stellen.
Dit keer graag wel in de 2e helft door voetballen en niet zoals tegen Lask uit en Heerenveen thuis achteruit rennen en 45 minute met je rug tegen de muur staan.

 

+1/-0

Ik denk 4-0, voor rust de ballen er nu wel in en na rust op de 0 spelen.

 

+1/-1

Vanaf het begin maken spelers en de twaalfde man, de supporters aan de gasten duidelijk dat er niets te halen valt.
Drie punten voor PSV dus.
Hopelijk zit het dit keer eindelijk een beetje mee en herhalen we de 5-0 van vorig jaar. Of bereiken een 6-0, de hoogste score van dit seizoen die ons doelsaldo dichter bij AZ brengt.
Maar met 1-0 of 2-1 ben ik thans ook tevreden.
En als dan die zielige en kinderachtige witte zakdoekjes ons in het stadion bespaard blijven wordt het echt een heerlijk avondje.

 

+1/-0

Heel simpel nu: bij elkaar blijven, duels 100% ingaan en elkaar helpen. Niks geen tactische snufjes meer. Als je gewoon hard werkt en een team bent wint ook dit PSV 90% van zijn eredivisieduels.

 

+2/-1

Thuis wel ja, uit niet.

 

+1/-1

Haah, gelukkig toch snel 1-0. De eerste goal van Doan afgekeurd wegens buitenspel... was overigens echt millimeterwerk, als ie in duivendrecht had gevoetbald hadden ze hem geteld. Paar minuten later, voorzet Bergwijn en de kleine Doan staat helemaal vrij en kopt binnen. PSV doet het prima in de beginfase. Ga zo door heren. 2 helften deze keer aub

En 2-0, mooie kopbal van Malen op de voorzet van Sadilek. PSV leek het even op zn gemak te doen, Fortuna kwam wat uit de schulp, en dan boem, 2x een goeie aanval, waarbij de eerste net strandde op de laatste pass die net niet op maat was. Minuut later Sadilek die hem voorslingert en Malen die heeel erg hoog komt en boven het hoofd van de keeper binnenkopt.

En Bergwijn met de 3-0 uit een penalty. Terechte penalty, koel hoog binnengeschoten. Lekker!

Heeee, gelukkig, de 2e helft gaat op dezelfde voet door. PSV met een gevaarlijke, snelle aanval en Malen wordt gehaakt in het strafschopgebied na een mooie sleepbeweging waardoor hij vrij op goal af kon. Terechte penalty en Ihattaren schiet hem feilloos binnen laag in de hoek. 4-0!

Na 78 minuten PSV dat een legio aan kansen onbenut laat, had makkelijk 6 of zelfs 7-0 kunnen zijn. Fortuna nog geen kans gehad. Fortuna zwak, PSV sterk, veel aanvalsdrang getoond, hoewel het de laatste 15 minuten beduidend is ingekakt. Zou leuk zijn als ze er nog 1 of 2 bijprikken. En het ziet er naar uit dat Ibi Afellay gaat invallen! Ik hoop echt dat hij nog steeds kwaliteit heeft, zou toch zonde zijn als het alleen maar tegenvalt. Ik duim voor em!

Haha, daar is ie dan! Afellay 100% passing voorlopig :D En dan Malen die overduidelijk wil scoren, vecht zich langs 2 man en bedient dan Gakpo, die er 5-0 van maakt. Toch een mooi avondje geworden. Daar waren we allemaal hard aan toe!

En het is voorbij. Nog een schotje gezien van Afellay. Zou toch wat geweest zijn als ie em lekker in de kruising had kunnen leggen. Maar goed, veel om tevreden over te zijn vanavond. Veel goals, veel druk naar voren, bijna 30 schoten, waarvan de helft tussen de palen, bijna 70% balbezit en letterlijk in de hele wedstrijd 1 half kansje voor Fortuna uit een vrije trap. Het is inderdaad maar fortuna, maar verdedigend 0 problemen en PSV had er veel meer dan 5 kunnen maken. Prima wedstrijd om eens lekker alle frustratie van je af te spelen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 december 2019, 21:40:18.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 december 2019 om 15:36:

Vanaf het begin maken spelers en de twaalfde man, de supporters aan de gasten duidelijk dat er niets te halen valt.
Drie punten voor PSV dus.
Hopelijk zit het dit keer eindelijk een beetje mee en herhalen we de 5-0 van vorig jaar. Of bereiken een 6-0, de hoogste score van dit seizoen die ons doelsaldo dichter bij AZ brengt.
Maar met 1-0 of 2-1 ben ik thans ook tevreden.
En als dan die zielige en kinderachtige witte zakdoekjes ons in het stadion bespaard blijven wordt het echt een heerlijk avondje.



Twee rijen naast me zat er iemand die wilde over de witte zakdoekjes beginnen. Mijn maat naast me vertelde tegen hem als hij eraan zou beginnen moest hij zijn zakdoekje opeten . Het was heel rustig de hele avond verder , TOP.

Dit bericht is gewijzigd op 8 december 2019, 13:28:58.

 

+2/-4

Leuk man, potje voetbal kijken, mede-supporter bedreigen...

 

+4/-2

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 07 december 2019 om 22:27:

Leuk man, potje voetbal kijken, mede-supporter bedreigen...



Nee , oproepkraaiers mee de mond snoeren. Zou veel ellende besparen. Kritiek is prima en dat mag maar wel reëel blijven svp. Er zitten ook supporters met kinderen op de tribune . Die begrijpen nog wel dat voetbal een spel is met winnaars en verliezers en die zitten echt niet te wachten op onzinnige acties.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 december 2019, 23:05:13.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 07 december 2019 om 22:42:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 07 december 2019 om 22:27:

Leuk man, potje voetbal kijken, mede-supporter bedreigen...



Nee , oproepkraaiers mee de mond snoeren. Zou veel ellende besparen. Kritiek is prima en dat mag maar reëel blijven svp.


Het blijft dreigen. En dan vervolgens mensen die met een wit zakdoekje zwaaien, om zo op vreedzame wijze hun ongenoegen te uiten, wegzetten als oproerkraaiers. De ellende zou inderdaad niet te overzien zijn.

Maar gelukkig mogen we wel kritiek uiten van UsWilly. Zolang dat maar in zijn straatje past uiteraard.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Haroldinho schreef op 07 december 2019 om 23:09:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 07 december 2019 om 22:42:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 07 december 2019 om 22:27:

Leuk man, potje voetbal kijken, mede-supporter bedreigen...



Nee , oproepkraaiers mee de mond snoeren. Zou veel ellende besparen. Kritiek is prima en dat mag maar reëel blijven svp.


Het blijft dreigen. En dan vervolgens mensen die met een wit zakdoekje zwaaien, om zo op vreedzame wijze hun ongenoegen te uiten, wegzetten als oproerkraaiers. De ellende zou inderdaad niet te overzien zijn.

Maar gelukkig mogen we wel kritiek uiten van UsWilly. Zolang dat maar in zijn straatje past uiteraard.



Daar gaat het helemaal niet om . Het valt mij wel op dat men op deze site veel negatiever reageert dan in het stadion zelf . Geeft mij wel te denken. En dan kan men wel van alles aanhalen om dit te ontkrachten maar wel een feit. Vreedzaam is volgens mij niet dat je gaat schreeuwen maar dat kan aan mij liggen. Er was geen enkele aanleiding om met witte zakdoekles te demonstreren vanavond. Maar ik snap je reactie wel .

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 07 december 2019 om 22:15:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 december 2019 om 15:36:

Vanaf het begin maken spelers en de twaalfde man, de supporters aan de gasten duidelijk dat er niets te halen valt.
Drie punten voor PSV dus.
Hopelijk zit het dit keer eindelijk een beetje mee en herhalen we de 5-0 van vorig jaar. Of bereiken een 6-0, de hoogste score van dit seizoen die ons doelsaldo dichter bij AZ brengt.
Maar met 1-0 of 2-1 ben ik thans ook tevreden.
En als dan die zielige en kinderachtige witte zakdoekjes ons in het stadion bespaard blijven wordt het echt een heerlijk avondje.



Twee rijen naast me zat er iemand die wilde over de witte zakdoekjes beginnen. Mijn maat naast me vertelde tegen hem als hij eraan zou beginnen moest hij zijn zakdoekje opeten . Het was heel rustig de heler avond verder , TOP.



Het werd inderdaad een heerlijk avondje.
Wel een paar azijnpissers die meenden bij een foute pass PSV spelers te moeten uit fluiten zelfs bij 4-0, maar laat die malloten maar in hun eigen vet gaar smoren.
Prima sfeer in het stadion, degelijke ouderwetse show van PSV, wat willen we nog meer. Dat laatste kan ik al aangeven; winnen in de Kuip. Zeker niet onmogelijk. :)

 

+4/-0

Was dit voorlopig de laatste basisplaats van Rosario?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 08 december 2019 om 12:50:

Was dit voorlopig de laatste basisplaats van Rosario?



Dat weet ik niet.
Wel hoop ik dat de figuren die zo zielig applaudisseerden en juichten toen zijn wissel werd bekend gemaakt hun laatste wedstrijd in het stadion bijgewoond hebben. Dat ze voortaan maar thuis voor de tv gaan zitten zeiken in plaats van een jonge voetballer die zijn best doet voor de club te proberen mentaal kapot te maken.

 

+7/-1

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 08 december 2019 om 12:50:

Was dit voorlopig de laatste basisplaats van Rosario?



Niet alleen bij van Bommel maar ook bij de supporters en de media wordt Thomas steeds vaker geroemd. Die lijkt op dit moment nog het meest een basisplaats vast te hebben. Van mij mag hij verder bouwen met Thomas-Guti.

 

+1/-0

Wat is er mis met applaudisseren als er een maatregel wordt toegepast waar je achter staat? Zowat heel het forum roept al sinds de seizoensstart om het hoofd van Rosario. Nu hebben ze eerst de aanvoerdersband afgepakt en nu is hij ook een keer gewisseld. Rosario is een voetballer, hij moet er tegen kunnen dat kritiek ook onderdeel van zijn leven is. En ik denk niet dat het gejuich persoonlijk tegen Pablo bedoeld was, maar meer een soort "hehe, eindelijk heeft Van Bommel een keer geluisterd".

Waar ik zelf bang voor ben is dat PSV zonder Rosario echt niet opeens veel beter gaat voetballen dan PSV met Rosario. En dat we tegen Feyenoord weer worden afgetroefd op felheid en positiespel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 09 december 2019 om 14:39:

Wat is er mis met applaudisseren als er een maatregel wordt toegepast waar je achter staat?


Precies. Het is maar hoe je zo'n reactie uitlegt!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 09 december 2019 om 14:39:

Wat is er mis met applaudisseren als er een maatregel wordt toegepast waar je achter staat? Zowat heel het forum roept al sinds de seizoensstart om het hoofd van Rosario. Nu hebben ze eerst de aanvoerdersband afgepakt en nu is hij ook een keer gewisseld. Rosario is een voetballer, hij moet er tegen kunnen dat kritiek ook onderdeel van zijn leven is. En ik denk niet dat het gejuich persoonlijk tegen Pablo bedoeld was, maar meer een soort "hehe, eindelijk heeft Van Bommel een keer geluisterd".




Als je dat thuis op de bank doet vind ik het prima.
In het stadion is het een waardeloze reactie. Erg gemakkelijk om te zeggen dat hij omdat hij voetballer is , maar tegen kritiek moet kunnen.

In het stadion horen zulke negatieve reacties van eigen fans niet thuis.
Zo heb ik me ook geérgerd aan de negatieve lapswanzen die nu en dan probeerden de sfeer te bederven door eigen spelers uit te fluiten.
Dergelijke negatievelingen mogen van mij voor altijd thuis blijven.

Wat betreft Rosario; net als Ibi en Mo heeft ook Pablo gevoelens. Ik vraag me af of die azijnpissers ook lachend kritiek accepteren als ze op hun werk zo worden afgezeken.

In elk geval was ik blij dat een deel van de Oost zorgde voor positivisme in het stadion.
Want dat verdienden alle 14 spelers die voor PSV in actie kwamen.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Fortuna Sittard