Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » (Ere) PSV - Willem II (Zaterdag 08 februari 2020 om 19.45u)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Vrij behoorlijke pot met voldoende aanknopingspunten voor de komende weken. Het opstellen van Rosario en Schwaab blijf ik maar niet begrijpen. Thomas vond ik de beste op het veld en het is een verademing om nu een linksback te hebben.

Wel vrij typisch dat de grootste oproeikraaiers hier zich niet meer durven laten zien nu er gewonnen is...

 

+2/-1

Gakpo een 4 en Mo een 5. Verder eens. Als die eens simpel gaan voetballen...man man man...Cody en Mo moeten ff terug naar de basis.

 

+1/-0

De verdediging staat weer met Rodriguez, nu het middenveld nog. Misschien Doan ipv Rosario tegen ADO? Meer voetbal en minder levensgevaarlijk balverlies.

 

+3/-0

Laten we het wedstrijd voor wedstrijd nemen. De crisis is zeker nog niet bezworen. Er van uit gaan dat het verdedigend met Rodriguez er bij wel weer snor zit of dat het middenveld met een kleine aanpassing weer gaat lopen zijn veel te optimistisch.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 09 februari 2020 om 01:11:

Vrij behoorlijke pot met voldoende aanknopingspunten voor de komende weken. Het opstellen van Rosario en Schwaab blijf ik maar niet begrijpen.


Schwaab snap ik ook heel weinig van. Maar Faber zal toch wel kijk hebben op de verdedigers. Blijkbaar heeft hij te weinig vertrouwen in Baumgartl of heeft hij andere plannen met hem, in eerste instantie uit de wind?

Rosario kan gewoon heel goed voetballen, maar mist het vertrouwen. Je ziet het gewoon mis gaan. De twijfel slaat toe en dan geeft hij zo'n bal totaal verkeerd. Hier moeten we een psycholoog bijhalen en dan gaan we er nog veel plezier aan beleven.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 februari 2020 om 09:26:

Laten we het wedstrijd voor wedstrijd nemen. De crisis is zeker nog niet bezworen. Er van uit gaan dat het verdedigend met Rodriguez er bij wel weer snor zit of dat het middenveld met een kleine aanpassing weer gaat lopen zijn veel te optimistisch.



Precies. Het gaat sowieso om de uitwedstrijden, thuis lukte het Van Bommel meestal ook nog wel.

Als je als PSV-supporter niet eens meer kritisch mag zijn als je 5e! staat, wanneer dan wel?

Dus, kritisch blijven over wat niet goed is, en dat is nog genoeg. Maar ook de positieve dingen benoemen. Rodriguez, Dumfries, verandering van spelsysteem.

 

+2/-1

Wat los je op met kritische supporters dan? Ben je bang dat de technische staf niet kritisch genoeg zijn? Dat ze daar supporters voor nodig hebben?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 februari 2020 om 09:26:

Laten we het wedstrijd voor wedstrijd nemen. De crisis is zeker nog niet bezworen. Er van uit gaan dat het verdedigend met Rodriguez er bij wel weer snor zit of dat het middenveld met een kleine aanpassing weer gaat lopen zijn veel te optimistisch.



Dat nu het lek boven zou zijn is inderdaad te optimistisch. Maar dat er helemaal geen vooruitgang geboekt is, is dan weer veel te negatief. Elke goede reeks begint ook met 1 wedstrijd. Faber en de mannen zullen het wedstrijd voor wedstrijd aan moeten pakken, maar als je zoals gisteren (vrijwel) allemaal er voor gaat, dan zie je dat het meteen een stuk beter gaat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 februari 2020 om 09:26:

Laten we het wedstrijd voor wedstrijd nemen. De crisis is zeker nog niet bezworen. Er van uit gaan dat het verdedigend met Rodriguez er bij wel weer snor zit of dat het middenveld met een kleine aanpassing weer gaat lopen zijn veel te optimistisch.



Hoewel ik het met je eens ben dat eén zwaluw nog geen lente maakt, is dit een hoopgevend begin bij het terugkomen uit een diep dal.

Fijn dat gekozen is voor een ander systeem.Het biedt houvast achterin en geeft, zoals we zagen meer ruimte voor gevaarlijke aanvallen.
Het gevolg was dat Willem II geen moment echt gevaarlijk kon worden.

Wat een verschil nu er eindelijk beweging is zonder bal Complimenten aan Ryan Thomas voor zijn uitstekende spel en de talloze meters vuil werk dat hij opknapte. Eindelijk eens iemand die diep gaat zonder bal aan de voet.
Ook een prima debuut van een echte verdediger; Rodriguez.

Daarnaast verdienen Hendrix en Rosario allebei een pluim. Geweldig sterk spel van beiden, ondanks een enkele opzichtig foute pass. Op zulke momenten is het triest dat -naast de Tilburgse kruikenzeikers er ook in ons eigen stadion een aantal azijnzeikers bleken te zitten die meenden de goed spelende Rosario te moeten uitfluiten bij zijn blunder aan het eind terwijl Pablo die zelf fanatiek aan het herstellen was.
Dat slag volk mag van mij voortaan thuisblijven.

Mooie assists van Schwaab en Gakpo bij de twee goals en goed paniek gezaaid door drie man die druk zetten op de Tilburger bij de unieke 3-0.

En niet te vergeten; echte support van de meeste supporters. Al met al prettig weer eens met een blij gezicht naar huis te kunnen gaan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 09 februari 2020 om 12:45:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 februari 2020 om 09:26:

Laten we het wedstrijd voor wedstrijd nemen. De crisis is zeker nog niet bezworen. Er van uit gaan dat het verdedigend met Rodriguez er bij wel weer snor zit of dat het middenveld met een kleine aanpassing weer gaat lopen zijn veel te optimistisch.



Hoewel ik het met je eens ben dat eén zwaluw nog geen lente maakt, is dit een hoopgevend begin bij het terugkomen uit een diep dal.

Fijn dat gekozen is voor een ander systeem.Het biedt houvast achterin en geeft, zoals we zagen meer ruimte voor gevaarlijke aanvallen.
Het gevolg was dat Willem II geen moment echt gevaarlijk kon worden.

Wat een verschil nu er eindelijk beweging is zonder bal Complimenten aan Ryan Thomas voor zijn uitstekende spel en de talloze meters vuil werk dat hij opknapte. Eindelijk eens iemand die diep gaat zonder bal aan de voet.
Ook een prima debuut van een echte verdediger; Rodriguez.

Daarnaast verdienen Hendrix en Rosario allebei een pluim. Geweldig sterk spel van beiden, ondanks een enkele opzichtig foute pass. Op zulke momenten is het triest dat -naast de Tilburgse kruikenzeikers er ook in ons eigen stadion een aantal azijnzeikers bleken te zitten die meenden de goed spelende Rosario te moeten uitfluiten bij zijn blunder aan het eind terwijl Pablo die zelf fanatiek aan het herstellen was.
Dat slag volk mag van mij voortaan thuisblijven.

Mooie assists van Schwaab en Gakpo bij de twee goals en goed paniek gezaaid door drie man die druk zetten op de Tilburger bij de unieke 3-0.

En niet te vergeten; echte support van de meeste supporters. Al met al prettig weer eens met een blij gezicht naar huis te kunnen gaan.




Weer een goede analyse van je en een goede actie van de echte supporters, zo kan het dus ook.

 

+1/-0

Ik kan je een heel eind volgen, maar Rosario was helaas gisteren ook erg zwak, zeker 4 zeer zwakke passes die direct gevaar op opleveren voor Willem II. Bij VI kreeg hij een 4,5. Duidelijk 1 van de zwakste schakels en die moet je imo gewoon vervangen op dit moment.

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 09 februari 2020 om 12:45:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 februari 2020 om 09:26:

Laten we het wedstrijd voor wedstrijd nemen. De crisis is zeker nog niet bezworen. Er van uit gaan dat het verdedigend met Rodriguez er bij wel weer snor zit of dat het middenveld met een kleine aanpassing weer gaat lopen zijn veel te optimistisch.



Hoewel ik het met je eens ben dat eén zwaluw nog geen lente maakt, is dit een hoopgevend begin bij het terugkomen uit een diep dal.

Fijn dat gekozen is voor een ander systeem.Het biedt houvast achterin en geeft, zoals we zagen meer ruimte voor gevaarlijke aanvallen.
Het gevolg was dat Willem II geen moment echt gevaarlijk kon worden.

Wat een verschil nu er eindelijk beweging is zonder bal Complimenten aan Ryan Thomas voor zijn uitstekende spel en de talloze meters vuil werk dat hij opknapte. Eindelijk eens iemand die diep gaat zonder bal aan de voet.
Ook een prima debuut van een echte verdediger; Rodriguez.

Daarnaast verdienen Hendrix en Rosario allebei een pluim. Geweldig sterk spel van beiden, ondanks een enkele opzichtig foute pass. Op zulke momenten is het triest dat -naast de Tilburgse kruikenzeikers er ook in ons eigen stadion een aantal azijnzeikers bleken te zitten die meenden de goed spelende Rosario te moeten uitfluiten bij zijn blunder aan het eind terwijl Pablo die zelf fanatiek aan het herstellen was.
Dat slag volk mag van mij voortaan thuisblijven.

Mooie assists van Schwaab en Gakpo bij de twee goals en goed paniek gezaaid door drie man die druk zetten op de Tilburger bij de unieke 3-0.

En niet te vergeten; echte support van de meeste supporters. Al met al prettig weer eens met een blij gezicht naar huis te kunnen gaan.

 

+2/-0

Je stelt toch ook niet dat een keeper die een paar blunderdoelpunten doorlaat, goed keepte omdat hij ook een aantal ballen goed had?
Rosario maakte gisteren een aantal (!) dusdanig zwaarwegende fouten dat het een wonder is dat daaruit niet gescoord werd. Met alle desastreuze gevolgen voor het broze vertrouwen van dien.
Dit optreden staat niet op zich.
Je kunt gewoon niet verdedigen om hem te laten staan. Ook naar de bankzitters toe niet.
Daarnaast vind ik hem aanvallend ook niet echt zijn stempel drukken. Ja, hij werkte hard. Maar dat doe ik ook.
En ik sta daarom ook niet in PSV 1
Er waren gisteren een mooi aantal lichtpuntjes, aanknopingspunten waarop we door kunnen.
Maar Rosario is echt een zwakke schakel in een elftal wat probeert de weg naar boven te vinden.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 09 februari 2020 om 13:36:

Ik kan je een heel eind volgen, maar Rosario was helaas gisteren ook erg zwak, zeker 4 zeer zwakke passes die direct gevaar op opleveren voor Willem II. Bij VI kreeg hij een 4,5. Duidelijk 1 van de zwakste schakels en die moet je imo gewoon vervangen op dit moment.



Je gaat voorbij aan het feit dat Rosario erg goed begon met sterke interventies en voortzetting.
Ik ben het eens met Flits Phirips als die hierboven stelt dat het grootste probleem bij Pablo thans het gebrek aan zelfvertrouwen is.

Niet verwonderlijk omdat hij bij een aantal supporters de pispaal is geworden.
Zo'n fluitconcertje gisteren van een aantal tribunegasten - een beter woord dan supporters denk ik - helpt hem natuurlijk ook niet.

Dat hij een paar keer balverlies leed door slechte passing maakt hem geenszins uniek in dit PSV. Want zo kan ik nog een flink aantal spelers noemen die daaraan schuldig waren.Moeten die ook maar gaan "banken"?

En dat VI hem het cijfer 4,5 geeft zegt mij helemaal niets.
Waarom zouden we waarde moeten hechten aan wat een onbekend iemand bij dat blad van hem vindt? ;)

 

+1/-0

Mark van Bommel heeft Rosario een hele slechte dienst bewezen door hem aanvoerder te maken.
Maar Rosario was gisteren met zijn grote fouten echt een enorme risicofactor voor het team. Juist op de plek waar hij speelt mag je zulke fouten in die mate niet maken.
Misschien is het vertrouwen, misschien is hij nog te jong, misschien komt het door de tegenwind. Het is allemaal niet relevant. De besten moeten spelen en er zijn op dit moment gewoon spelers die meer aanspraak maken op die plek dan Rosario.
Zijn collega Jorrit Hendrix daarentegen heeft gisteren echt een geweldig visitekaartje afgegeven.

 

+5/-0

Helemaal eens met de wethouder. Fijn dat hij er een paar keer goed tussen zat, dat doet een ander ook wel. In datzelfde begin leverde hij ook gewoon 2 ballen totaal onnodig in bij de tegenstander. Je kan dit echt niet meer verkopen.
Dan kun je moeilijk doen over dat hij de pispaal is geworden maar het niet 1 wedstrijd dat hij slecht speelt maar al een heel seizoen in totaal. En zelfs als hij wel vertrouwen heeft vind ik hem voetballend zo weinig toevoegen dat hij er van mij niet in hoeft. Laat Hendrikx maar staan en zet er maar 2 voetballers neer die ook hard werken, types Thomas dus.

 

+2/-0

Als je Guti en Affelay al niet het juiste type zou vinden, zou je het ook met Sadilek kunnen proberen op die positie. Die werkt nog veul harder, is een echte balveroveraar en wellicht heeft hij wel het overzicht en instinct om op die plek niet dat dodelijke balverlies te lijden wat Rosario wel elke week overkomt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 09 februari 2020 om 20:53:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 09 februari 2020 om 13:36:

Ik kan je een heel eind volgen, maar Rosario was helaas gisteren ook erg zwak, zeker 4 zeer zwakke passes die direct gevaar op opleveren voor Willem II. Bij VI kreeg hij een 4,5. Duidelijk 1 van de zwakste schakels en die moet je imo gewoon vervangen op dit moment.



Je gaat voorbij aan het feit dat Rosario erg goed begon met sterke interventies en voortzetting.
Ik ben het eens met Flits Phirips als die hierboven stelt dat het grootste probleem bij Pablo thans het gebrek aan zelfvertrouwen is.

Niet verwonderlijk omdat hij bij een aantal supporters de pispaal is geworden.
Zo'n fluitconcertje gisteren van een aantal tribunegasten - een beter woord dan supporters denk ik - helpt hem natuurlijk ook niet.

Dat hij een paar keer balverlies leed door slechte passing maakt hem geenszins uniek in dit PSV. Want zo kan ik nog een flink aantal spelers noemen die daaraan schuldig waren.Moeten die ook maar gaan "banken"?

En dat VI hem het cijfer 4,5 geeft zegt mij helemaal niets.
Waarom zouden we waarde moeten hechten aan wat een onbekend iemand bij dat blad van hem vindt? ;)




Het is gewoon waanzin om zowel Hendrix en Rosario op het middenveld te zetten, dat is PSV onwaardig. 2 simpele brekers vind ik, zeker in de Mickey Mouse League, totaal overdreven. PSV moet in 90 procent van de gevallen het spel maken als topclub, waarom zou je dan je middenveld zo inrichten dat je amper aan voetbal toekomt, je 0 scorend vermogen en amper diepgang hebt op het middenveld ?

Hendrix speelde uitstekend tegen Willem II en vind ik sowieso altijd al wat beter dan Rosario dus hem zou ik voorlopig de voorkeur geven. Maar eigenlijk moet PSV voor volgend seizoen een ander halen, iemand die voetballend meer kan brengen dan Hendrix en Rosario.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 10 februari 2020 om 08:39:


Het is gewoon waanzin om zowel Hendrix en Rosario op het middenveld te zetten, dat is PSV onwaardig. 2 simpele brekers vind ik, zeker in de Mickey Mouse League, totaal overdreven. PSV moet in 90 procent van de gevallen het spel maken als topclub, waarom zou je dan je middenveld zo inrichten dat je amper aan voetbal toekomt, je 0 scorend vermogen en amper diepgang hebt op het middenveld ?

Hendrix speelde uitstekend tegen Willem II en vind ik sowieso altijd al wat beter dan Rosario dus hem zou ik voorlopig de voorkeur geven. Maar eigenlijk moet PSV voor volgend seizoen een ander halen, iemand die voetballend meer kan brengen dan Hendrix en Rosario.



Waanzin vind ik nogal een groot woord voor wat je hier aansnijdt en de kreet PSV onwaardig is ook overdreven.

Er is niets mis met het eerst op orde brengen van de defensie en daardoor uit een dal te klimmen via goede resultaten.Dat is wat Faber denk ik nu beoogt.Rust en een vaste opstelling.

Het huidige PSV steekt trouwens in geen enkel opzicht uit boven de grauwe middelmaat in de Eredivisie.
En dan bedoel ik met middelmaat alle 18 clubs, dus inclusief de gehypte nummers 1 en 2 van dit moment.Er is geen echte top meer.

Juist als het vertrouwen ontbreekt moet je een speler die beter kan, niet wisselen. Tenzij hij de komende weken echt geen pepernoot goed raakt.
Dan zou je kunnen kijken of het met Sadilek of eventueel Guti beter gaat.
Maar zolang we winnen met Rosario vind ik een wissel niet persé noodzakelijk.

 

+1/-3

Wat ben ik blij met de 3 punten, maar de positiviteit hier en in de media vind ik toch opvallend. Buiten het feit dat ik de opstelling helemaal niet logisch vond was de tactiek ook vreemd, en vind ik dat we een bijna identieke wedstrijd speelde zoals tegen Twente.

Tegen Twente ging het fout na de 1-0 voorsprong. Ineens was het overwicht weg en Twente ging aanzetten. Vervolgens schiet iemand een bal er wonderbaarlijk in en speel je gelijk. Nu gebeurde eigenlijk hetzelfde maar de voorsprong was er vroeger. Maar voor de 2-0 viel had hetzelfde gewoon kunnen gebeuren als Willem II scherper was. En toen viel die 2-0 en dan heb je wat opluchting en is de druk eraf en wordt het wonderbaarlijk 3-0 maar dat is echt geen logisch gevolg als je de eerste 20 min van de 2e helft zag. Ik was me behoorlijk aan het opwinden dat er maar niet ingegrepen werd want het was wachten op de 1-1 ondanks een goede eerste helft.

+ Rodriguez, wow wat een verademing. Of het wordt een Guardado, of een Mitroglu maar ik ben vooralsnog erg onder de indruk. Zou het zelfs wel een goed idee vinden om hem te behouden als LCV. In Duitsland was dat ook een succes en als hij leiderschap heeft zie ik dat wel goed komen... als we hem kunnen behouden.

+ Thomas, de speler die van al onze middenvelders te hoogste upside heeft. Maar ik wil hem zo graag zien op de positie van Rosie. Speelde goed en fris en lijkt me een flinke portie vertrouwen te hebben getankt. Dus lekker laten staan.

- Rosario, bescherm die man aub en laat hem even toekijken voor een paar weken.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 10 februari 2020 om 11:07:

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 10 februari 2020 om 08:39:


Het is gewoon waanzin om zowel Hendrix en Rosario op het middenveld te zetten, dat is PSV onwaardig. 2 simpele brekers vind ik, zeker in de Mickey Mouse League, totaal overdreven. PSV moet in 90 procent van de gevallen het spel maken als topclub, waarom zou je dan je middenveld zo inrichten dat je amper aan voetbal toekomt, je 0 scorend vermogen en amper diepgang hebt op het middenveld ?

Hendrix speelde uitstekend tegen Willem II en vind ik sowieso altijd al wat beter dan Rosario dus hem zou ik voorlopig de voorkeur geven. Maar eigenlijk moet PSV voor volgend seizoen een ander halen, iemand die voetballend meer kan brengen dan Hendrix en Rosario.



Maar zolang we winnen met Rosario vind ik een wissel niet persé noodzakelijk.




Omdat we 1 keer hebben gewonnen met het duo Rosario en Hendrix mag dit dus weer blijven staan ? Die ontelbare keren dat we verloren hebben met deze 2 in de basis vergeten we voor het gemak maar even ?

De enige verbetering die ik zaterdag heb gezien is dat we nu een linksback hebben die wel kan voetballen waardoor de verdediging een stuk beter staat. Als jij denkt dat dat aan de bezetting van het middenveld lag denk ik dat je er flink naast zit.

Maar Faber kennende denkt hij net als jij. 1 overwinning in een thuiswedstrijd en de oplossing is blijkbaar gevonden. Maar dan zal ik jou en Faber uit de droom helpen, met dit team ga je net zo min wat bereiken. Nog steeds/wederom veels te weinig voetbal, te weinig creativiteit en scorend vermogen. Het is gewoon weer wachten op de volgende uitglijder.

Maar goed, we zullen het wel zien. Wel fijn dat Faber in ieder geval wakker is geworden en een keer een 4-4-2 en iets verrassends (Thomas als valse spits)
heeft geprobeerd. Riepen we hier al maanden om. Dus daarvoor krijgt hij van mij wel pluspunten, ook al is het eigenlijk veels te laat.

 

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » (Ere) PSV - Willem II (Zaterdag 08 februari 2020 om 19.45u)