Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Oefencampagne 2020-2021

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Vandaag start de oefencampagne met een wedstrijd tegen UNA. Voor mijn gevoel is het al 147 dagen geleden dat we uit bij Groningen wonnen maar het bleek 146 dagen te zijn, of beter gezegd 20.86 weken of 4,77 maanden.

Vr 31/07/2020 19:00 oefen: PSV - UNA
Za 08/08/2020 16:00 oefen: SC Verl (Dui) - PSV
Zo 09/08/2020 16:00 oefen: KFC Uerdingen 05 (Dui) - PSV
Za 15/08/2020 18:45 oefen: PSV - Vitesse
Vr 21/08/2020 18:45 oefen: Willem II - PSV

De wedstrijd vandaag wordt uitgezonden op YouTube, en de wedstrijden tegen Vitesse en Willem II komen op fox. Met een selectie van meer dan 25 spelers verwacht je normaal voor rust en na rust minimaal 22 spelers in actie te zien. Toch vind ik het aantal oefenwedstrijden magertjes en met een nieuwe speelstijl en coach kan ik me voorstellen dat je toch snel naar een basis toe wilt werken. Ik ben benieuwd wie er begint vandaag en of we echt een 4-4-2 gaan zien en wie op welke posities wordt geprobeerd.

https://youtu.be/gz7oR8s4MFclink Dit is het kanaal van PSV.

Dit bericht is gewijzigd op 31 juli 2020, 13:56:37.

 

+1/-0

Eindelijk! Heb er enorm zin in om PSV weer te zien voetballen ondanks het oefenpotjes zijn. Op de een of andere manier mis ik ook gewoon de spanning als ik naar andere competities kijk.

Behalve dat we 146 dagen verder zijn sinds de laatste wedstrijd hebben we natuurlijk ook een nieuwe trainer met een andere speelstijl waar ik benieuwd naar ben. Daarnaast hoop ik te zien dat spelers die vorig jaar niet helemaal uit de verf zijn gekomen (Bruma, Doan en Baumgartl) dit jaar toch op kunnen krabbelen. Ook ben ik benieuwd naar de teruggekeerde huurspelers en dan met name Mauro Jr. en Obispo. De overige huurspelers komt alsnog tekort m.i.

 

+1/-0

En de eerste van de 5 gaat dus niet door vanwege een Corana besmetting bij UNA. Hopelijk kunnen ze asap toch nog een team aan het lijstje oefenwedstrijden toevoegen.

 

+1/-0

Was ook wel leuk om 22 PSV spelers op het veld te zien. Intenties van Schmidt werden bij vlagen duidelijk. Druk op de bal, snel richting het doel bij balbezit.

Ihattaren op 8, m.i. logisch maar volgens mensen op dit forum onmogelijk. Beste man op het veld voor mij.
Hendrix linksback, ook logisch. Deed hij niet slecht vond ik.
Teze centraal, kan wat worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvsupottie.com schreef op 31 juli 2020 om 20:09:

Hendrix linksback, ook logisch. Deed hij niet slecht vond ik.



Ik zal weer een hoop -'en en gezeur krijgen maar ik vond dat Hendrix weer liet zien waarom hij verkocht moet worden. Hij was weer compleet de weg, de bal en z'n tegenstander kwijt bij, volgens mij, de eerste tegenaanval. Het zag er ook weer zo knullig uit, kan echt niet meer.

 

+1/-0

Ik vond Baumgartl heel sterk, Thomas heel goed in de passing en was overal en Ihattaren heeft het meeste kwaliteit van iedereen. Mooie strakke passes maar ook geweldige dribbels. ALs je met hem op 8 speelt wordt het wel heel aanvallend maar vanuit die positie met de dribbel opkomen is wel zo gevaarlijk en lastig te verdedigen.

Romero viel niet mee, Rosario viel niet mee en Guti werd er echt heel pijnlijk uitgelopen door Ihattaren met bal.

 

+1/-0

Grotendeels mee eens. Romero vond ik niet zo slecht, Lammers beviel me trouwens wel. Vooral erg sterk met zijn rug naar de goal en belangrijk met zijn lengte aangezien er relatief veel lang gespeeld wordt.

Ihattaren op 8 is riskant, dat zag je ook wel bij 2 situaties, maar tegelijkertijd briljant. Veruit onze beste speler aan de bal. En dit elftal wordt nu zo ingericht dat hij de bal krijgt met zijn gezicht naar het vijandelijke doel. Man, die gast beheerst dan alles! Dribbels, steekpass, crosspasses, afstandsschoten... niet normaal. Dit elftal bouw je om hem heen.

Overigens denk ik dat Bruma weleens mee kan vallen. Hij brengt zoveel loopvermogen en werklust dat hij daarmee zijn gebrekkige kwaliteit aan de bal compenseert. Misschien is ex-voetballer Gakpo op die positie wel teveel van hetzelfde met Ihattaren, Lammers en Malen om hem heen.

 

+1/-0

Ik merk / zie een andere wending in trainingsintensiteit. Niet meer het "vrijblijvende" maar langere trainingssessies en hogere intensiteit. Dat doet een supporterd hart goed. Hopen dat het zijn weerslag heeft op de wedstrijden, waarbij we ook in de 2e helft nog gas kunnen blijven geven.

 

+1/-1

PSV won de laatste jaren zo vaak in de laatste minuten.... dat verwijt slaat echt nergens op.

Dit bericht is gewijzigd op 4 augustus 2020, 18:25:38.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gerrie80 schreef op 04 augustus 2020 om 08:49:

Ik merk / zie een andere wending in trainingsintensiteit. Niet meer het "vrijblijvende" maar langere trainingssessies en hogere intensiteit. Dat doet een supporterd hart goed. Hopen dat het zijn weerslag heeft op de wedstrijden, waarbij we ook in de 2e helft nog gas kunnen blijven geven.



Natuurlijk is dit positief, immers met heel veel inzet van superfitte spelers kun je nog wel eens wat compenseren, maar zonder serieuze kwaliteitsinjectie is dit elftal nog steeds verre van een kampioenskandidaat. Al laat je Hendrix, Rosario, Viergever, Boscagli, Baumi, enz enz 3x zo intensief trainen, ze maken je niet beter, ze zijn doorsnee. Je moet echt hopen op een paar aankopen die er direct staan (wat dat aangaat ben ik blij met de uitspraak dat er genoeg voor de breedte is) en een wederopstanding van Bruma en Guti, spelers waarin nog wél rek zit.

 

+1/-0

Fitheid zegt niets tijdens de voorbereiding, dus daar kunnen we nu geen conclusies aan verbinden. Ze moeten in september klaar zijn (kijk voorbeeld Feyenoord hoe het niet moet) en ze moet fit blijven tijdens de dubbele speelweken en ze moeten fit blijven tot en met het einde van het seizoen. En met die 5 wissels per wedstrijd moet je iedereen fit kunnen houden.

 

+1/-0

Fitheid is juist heel bepalend en danig onderschat in Nederland! Fitheid en tactiek zijn begrippen waarin we decennia achterlopen. Hoe kan anders een clubje met doorsnee spelers als LASK Linz zowel PSV als AZ van de mat vegen? Waarom roept vrijwel elke speler die van de eredivisie naar een topcompetitie vertrekt dat de trainingsomvang en intensiteit zoveel hoger is?

Wesley Sneijder bij Inter was wereldtop, bij Galatasaray was hij middelmaat. Als onze selectie onder Schmidt 10% fitter wordt en i.c.m. de nieuwe tactiek waar Nederlandse clubs nauwelijks mee bekend zijn dan levert dat meer op dan een nieuwe linksback.

 

+5/-0

Fitheid zal in ieder geval nooit een nadeel zijn, da's zeker.
De opmerking "nieuwe tactiek waarmee men in NL nauwelijks bekend is" vind ik wel erg opportunistisch.
Tegen de tijd dat de competitie begint weten alle nL-clubs echt wel wat ze kunnen verwachten, al was het alleen maar door alle media aandacht voor deze zgn. "nieuwe" tactiek.
Het is goed alles positief in te zien maar ook Schmidt, een trainer met slechts een paar succesjes, kan van een NU grotendeels middelmatige selectie echt geen top maken door als een gek te gaan afjagen enz.
Het succes zal afhangen van de spelers welke er bijgehaald worden anders is ook dit jaar alleen de voorhoede van enig niveau.

 

+1/-0

Wat is een middelmatige selectie? Natuurlijk, we missen een linksback, maar verder? Heeft de concurrentie dan zoveel betere spelers? Ajax heeft een betere keeper, AZ en Feyenoord niet. Niemand heeft een betere rechtsback. We zeuren over Baumgartl, maar zijn Schuurs, Botteghin en Vlaar überhaupt beter? Viergever is gewoon degelijk en Obispo kan best eens meevallen.

Op het middenveld met Ihattaren op 8 een speler die z'n gelijke niet kent in de eredivisie. Naast hem Rosario of Thomas denk ik. Tenzij Van Ginkel nog komt. Vd Beek of Midtsjø zijn daar zeker beter.

Dan voorin: Malen, Gakpo, Madueke, Lammers, Romero, Mauro jr. en Doan. Keuze te over. AZ heeft ook echt klasse voorin, Feyenoord heeft Berghuis en Sinisterra en Ajax heeft veel ervaring met Tadic en Promes. Maar beter dan wij? Ik denk van niet.

Overall denk ik dat onze selectie nu al zou moeten kunnen spelen om de titel. Met 2 a 3 versterkingen al helemaal.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvsupottie.com schreef op 07 augustus 2020 om 23:17:

Wat is een middelmatige selectie? Natuurlijk, we missen een linksback, maar verder? Heeft de concurrentie dan zoveel betere spelers? Ajax heeft een betere keeper, AZ en Feyenoord niet. Niemand heeft een betere rechtsback. We zeuren over Baumgartl, maar zijn Schuurs, Botteghin en Vlaar überhaupt beter? Viergever is gewoon degelijk en Obispo kan best eens meevallen.

Op het middenveld met Ihattaren op 8 een speler die z'n gelijke niet kent in de eredivisie. Naast hem Rosario of Thomas denk ik. Tenzij Van Ginkel nog komt. Vd Beek of Midtsjø zijn daar zeker beter.

Dan voorin: Malen, Gakpo, Madueke, Lammers, Romero, Mauro jr. en Doan. Keuze te over. AZ heeft ook echt klasse voorin, Feyenoord heeft Berghuis en Sinisterra en Ajax heeft veel ervaring met Tadic en Promes. Maar beter dan wij? Ik denk van niet.

Overall denk ik dat onze selectie nu al zou moeten kunnen spelen om de titel. Met 2 a 3 versterkingen al helemaal.



Spelers individueel vergelijken gaat niet helemaal op en daarbij ligt het er maar net aan welke kwaliteiten je eruit pikt.
Als team was PSV vorig jaar veel minder dan veel andere clubs. Individuele kwaliteit heeft ons soms nog gered.

 

+1/-0

Madueke geeft even zijn visitekaartje af, wat een luxe hebben we voorin zeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 08 augustus 2020 om 14:19:

open/sluit de onderstaande quote:

psvsupottie.com schreef op 07 augustus 2020 om 23:17:

Wat is een middelmatige selectie? Natuurlijk, we missen een linksback, maar verder? Heeft de concurrentie dan zoveel betere spelers? Ajax heeft een betere keeper, AZ en Feyenoord niet. Niemand heeft een betere rechtsback. We zeuren over Baumgartl, maar zijn Schuurs, Botteghin en Vlaar überhaupt beter? Viergever is gewoon degelijk en Obispo kan best eens meevallen.

Op het middenveld met Ihattaren op 8 een speler die z'n gelijke niet kent in de eredivisie. Naast hem Rosario of Thomas denk ik. Tenzij Van Ginkel nog komt. Vd Beek of Midtsjø zijn daar zeker beter.

Dan voorin: Malen, Gakpo, Madueke, Lammers, Romero, Mauro jr. en Doan. Keuze te over. AZ heeft ook echt klasse voorin, Feyenoord heeft Berghuis en Sinisterra en Ajax heeft veel ervaring met Tadic en Promes. Maar beter dan wij? Ik denk van niet.

Overall denk ik dat onze selectie nu al zou moeten kunnen spelen om de titel. Met 2 a 3 versterkingen al helemaal.



Spelers individueel vergelijken gaat niet helemaal op en daarbij ligt het er maar net aan welke kwaliteiten je eruit pikt.
Als team was PSV vorig jaar veel minder dan veel andere clubs. Individuele kwaliteit heeft ons soms nog gered.


En dat ligt dus lang niet altijd aan de individuele kwaliteit in een selectie. Vorig seizoen is te danken aan een trainersstaf die niet functioneerde i.c.m. langdurige blessures van cruciale spelers.

En ja, we missen een stuk ervaring in deze selectie. Maar we doen in pure kwaliteit niet onder voor onze concurrentie, integendeel. Daar doet vorig seizoen niks aan af.

Vandaag een goede eerste helft gezien en een matige 2e. Madueke briljant (wie heeft aankopen a 20 mln nodig als je zulke spelers zelf opleidt?), Teze sterk als CV en Mauro jr verrassend op LB.

Keepers allebei matig aan de bal, ik denk dat Schmidt daar toch een ander wil. LB zullen ze sowieso halen, RCV ben ik benieuwd, zowel Baumgartl als Teze maken een goede indruk. CM hebben we Ihattaren en Guti als spelmakers (2e helft Hendrix-Sadilek daar was geen gezicht) en Rosario of Thomas rechts als aanjager. Een fitte(!) Van Ginkel zou daar een meerwaarde zijn. Voorin smaken genoeg. Madueke als spits straks naast Malen is een garantie voor succes, zo lijkt het. Al doet Lammers het ook goed. Romero zou nog best eens kunnen vertrekken bij een goed bod. Op links een mooie strijd tussen Bruma en Gakpo en op rechts Doan en Mauro jr.

 

+1/-0

Ik vond Rosario de eerste helft trouwens geen schim van de speler van vorig jaar. Heel even zag je weer de voetballende kracchtpatser die hij was toen hij bij Oranje kwam. Ieder jaar staan er weer nieuwe spelers op en dit jaar zouden dat wel eens de aankopen van vorig jaar kunnen zijn + Madueke. En dan zit het qua kwaliteit allemaal wel in orde, maar de selectie is gewoon nog steeds compleet uit balans.

Hoe kan het zijn dat PSV na 4 helften (tel de eerste wedstrijd 11 v 11 even mee als 2) op rechtsback Rigo en op linksback Hendrix Sadilek en Mauro heeft gebruikt en dat de meest voor de hand liggende opties Viergever en Boscagli centraal staan. Ik blijf erbij dat ik dat een slechte zaak vind in aanloop naar een nieuw seizoen. Een back-up rechtsback en 2 linksbacks zou je normaal gesproken nog mogen verwachten als Teze inderdaad als CV wordt gezien. Dan kun je de overbodige middenvelders en aanvallers wellicht elders stallen en dan heb je een gebalanceerde selectie.

Rigo Piroe en Sadilek verhuren binnen de ED lijkt me een goede zaak. Alle posities zijn dan meer dan dubbel bezet.

 

+1/-0

Viergever en Boscagli beschikken niet over voldoende snelheid en loopvermogen om constant te overlappen zoals Schmidt wil.

Rosario viel mij ook mee, was zuiver in de passing en stevig in de duels. De vorm van 2 jaar geleden moet toch een keer terugkomen.

Een linksback gaat er zeker komen, maar ik denk geen twee. Op rechts kan Teze spelen maar PSV heeft ook Gloster en Sambo achter de hand.

 

+1/-0

Guti was weer erg zwak. Lijdt erg vaak balverlies en zwak / onhandig in duels. Denk dat het voor hem einde verhaal is als basisspeler. Ihattaren gaat dat glansrijk winnen.

Teze was erg sterk. Rosario viel positief op - en een fysiek sterke middenvelder is hard nodig. Sadilek is nuttig want werkt zich altijd een slag in de rondte en zeer geschikt voor pressing. Boscagli kan redelijk voetballen maar verdedigend?

Backs een groot probleem. Mauro is een leuke voetballer maar duidelijk geen back, Rigo natuurlijk ook geen optie. De Haas leek redelijk goed in duels maar duidelijk ook geen back. Viergever zou lb kunnen spelen maar is gewoon stabiel in het centrum en RS systeem vereist veel loopvermogen dat hij niet heeft.

Kortom zoals allang bekend: veel teveel opties voorin,, schrijnend gebrek aan backs en idealiter een fysiek sterke middenvelder.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Oefencampagne 2020-2021