Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PEC Zwolle - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

lekker 2 snelle doelpunten :)

 

+1/-0

Die Duitse betrouwbaarheid achterin, pff.

 

+1/-0

Eindelijk veel pressing en veel energie gezien, heerlijk. Achterin blijft het shaky inderdaad, vooral Baumgartl. Uitglijden van Max was ongelukkig, maar Baumgartl's sliding was weer van een houthakker-niveau hoor.. Zet Menno Koch daar neer en die presteert hetzelfde. Hopelijk Teze weer terug donderdag!

 

+1/-0

Bij vlagen, vooral aan het einde van de eerste helft, krijg je volgens mij te zien waar Schmidt naar toe wil. Maar het is nog wel erg rommelig. Veel glijpartijen, foutieve passes. Boel moet nog op elkaar af worden gestemd. Ik ben wel enorm blij met de gretigheid van Götze. Die is niet gekomen om wat leuke steekballetjes te geven.

 

+1/-0

Verdediging van PSV is heel zwak. Jammer, want voor de rest staat er een goed elftal. Dat nog zeker niet ingespeeld is.
Maar waar we wel ergens mee komen. Verdediging met Baumgartl en Boscagli is een zorgenkindje.

 

+1/-0

zeer zeer slechte tweede helft

 

+1/-0

Koploper!

 

+1/-0

Rosario gaat met de week slechter spelen. Hij is er mede oorzaak van dat de verdediging zo vaak in de problemen komt.
Word hoog tijd dat hij naar de bank verdwijnt. Lijkt me niet al te moeilijk voor zo'n Fein om hem uit de basis te spelen lijkt me.

 

+2/-0

Eerste helft was de beste van dit seizoen, in ieder geval in de Eredivisie. Tweede helft niet om aan te zien, maar met het oog op donderdag is ze dat vergeven.

- Mauro en Gakpo de uitblinkers vandaag. Beste wedstrijd van Mauro in een PSV-shirt als je 't mij vraagt. Z'n gebruikelijke arbeidsethos werd eindelijk eens gecomplimenteerd met balvastheid en nauwkeurige en snelle passing.
- Gotze speelt zo ongelofelijk makkelijk. Was stiekem een beetje bang dat het zou tegenvallen, hij heeft natuurlijk nauwelijks speelminuten in de benen sinds december 2019, maar wat een energie.
- Sangare en Rosario speelde precies dezelfde wedstrijd. Defensief en qua drukzetten degelijk tot soms zelfs prima (vooral Rosario, bijv. bij de 0-1), in balbezit onvoldoende (ook alweer vooral Rosario). Abnormaal hoe een speler als Rosario meerdere keren per wedstrijd de kracht van z'n pass onderschat of de bal zo in de voeten van de tegenstander schuift. Een van die twee zal altijd wel spelen, maar voor die tweede positie wordt het toch spannend hoor. Met Thomas, Fein en Guti zijn daar toch veel verschillende smaken, die elkaar qua niveau niet teveel ontlopen.
- Baumgartl tsja, snel opbergen deze gast. Penalty veroorzaakt in de eerste helft, die fout in minuut 82/83 was ook weer schrijnend. Fysiek stelt die niks voor, qua anticiperen vind ik hem matig en in balbezit is het niks bijzonders.

 

+1/-1

Grotendeels mee eens. Tweede helft was waardeloos. Toch opvallend omdat psv de wissels kan brengen. Psv zou juist moeten kunnen doordenderen

Sangare viel mij zeker niet tegen. Enthousiasme over Goetze deel ik niet helemaal. Natuurlijk kan hij voetballen maar vond hem zeer weinig brengen.

Malen leek in de tweede helft helemaal op, alsook Gakpo. Dumfries net als de laatste weken weer niet best. Mauro een stuk beter dan de laatste weken, best goed eerste helft en knapte veel werk op. Rosario was zeker niet slecht, eerste helft goed.Al de durf / bravoere leek uit het spel van ihattaren verdwenen - dan blijft er weinig over.

Wissels 2-3 minuten voor het einde zijn pijnlijk. Ok als het om een jonge jongen gaat maar iemand als Hendrix?

 

+1/-0

Ik vond Sangare zoals ik hem zou verwachten..goede dingen met slechte afgewisseld.
Hij is fysiek een beest en ziet het spel..sommige dingen gingen mis maar is normaal de eerste wedstrijd.
Heb er alle vertrouwen in en wordt een belangrijke speler
Gotze vind ik een slimme speler maar bij hem ging ook hoop mis maar die moet ook wedstrijdritme krijgen.
Tweede helft was bar slecht, maar goed 3 punten.

 

+1/-0

Fijn om eens een keer een wedstrijd van PSV te kunnen kijken zonder dat je met samengeknepen billen moet vrezen voor puntverlies. Dank aan Zwolle voor het naieve spel en de cadeautjes, die we in de eerste helft zeer gretig uitpakten.

Ik vond het een wedstrijd waarin je van het ene uiterste naar het andere werd geslingerd.

Rosario begint met 2 ziekenhuisballen in de eerste vijf minuten. Vervolgens staat hij met een uitstekende interceptie aan de basis van de 0-1. De rest van de wedstrijd wisselt hij goeie acties en mooie passes af met onbegrijpelijke nonchalante acties. En hij was lang niet de enige waar dit "probleem" speelde.

Baumgartl was op momenten goed in de duels en stelde zich vaak goed op. Maar toch geeft hij een penalty weg en ontstaan er door laks verdedigen 2 kansen voor Zwolle die gewoon hadden moeten zitten.

Verder was PSV ontzettend slordig. Er lag in de tweede helft zo veel ruimte, dat het eigenlijk onbegrijpelijk is dat je met deze aanvallende kwaliteit niet nog minstens 1 of 2 keer scoort. Madueke, Ihattaren, Gotze, Malen, Gakpo, niemand heeft zich in aanvallend opzicht nog kunnen onderscheiden in de 2e helft.

Sangare viel mij positief op. Natuurlijk ging niet alles goed, maar hij is zo sterk als een beer en laat zich niet gek maken. Ik denk dat hij een blijvertje wordt in de basis. Gotze natuurlijk een lekkere start met zo'n goaltje, hij liet verder zien dat hij het spelletje echt goed ziet, maar kon verder niet echt zijn stempel meer drukken.

Negatieve uitschieters in mijn ogen toch Dumfries en Malen (ondanks zijn goal). Van die twee mannen mag je iets meer verwachten dan ze vandaag presteerden.

Maar goed, heerlijk om gewoon eenvoudig 3 punten mee te nemen na een uitwedstrijd na de interlandbreak. Komende week twee serieuze tegenstanders met Granada en Vitesse. Daar zullen we ons dit soort slordigheden niet kunnen veroorloven.

 

+1/-0

Eigenlijk met alles wel eens, alleen was Malen niet zo slecht. Dumfries was aan de bal heel matig en is geen schim van de Dumfries van 10 maanden geleden. Ihattaren viel ook heel slecht in, maar dat is nog te begrijpen met die treurige 2e helft.

 

+1/-0

Volgens mij is het afwisselen van goede en slechte momenten ook inherent aan het spel van PSV en daarom ook niet zo erg. Zodra de bal veroverd is moeten de spelers snel de bal naar voren spelen, dat vergt gewoon risico's.

 

+1/-0

Goede en bij vlagen uitstekend eerste helft. Toont aan dat wanneer de tactiek van Schmidt goed wordt uitgevoerd je van de meeste Nederlandse ploegen weinig hoeft te vrezen.

Tweede helft was beschamend slecht.

Gotze: niet heel opvallend maar zijn balbehandeling en spelinzicht zijn top. Dat wordt genieten

Sangare: oersterk en balvast. Slordig in de passing.

Voor de rest was het vooral in balbezit erg matig met veel te veel onnodig slordige passes. Met name Dumfries, Rosario en Malen grossierden erin.

Jammer dat het niveau van de tweede helft zo beroerd was dat er voor Ihattaren en Madueke geen eer aan te behalen was.

De late wissels van Schmidt vind ik irritant. Laat Piroe (en met name Hendrix) bij deze stand gewoon minimaal een kwartier meedoen.

 

+1/-0

Gotze was geweldig! Wat een niveau verschil in bal behandeling tov de rest. En als dit op 70% is, pfft kan niet wachten.

Sangare, eerste helft sterk. Paar goed ballen afgepakt. Had medelijden met dat kleine spelertje van Zwolle dat achter hem aan sjokte.

Max, was ondanks het blij dat ik glij ook weer een dikke 7.

De penalty was zo jammer voor Baumgartl. Vond hem hier en daar sterk ingrijpen.

Rosario = :\(

2e helft ging duidelijk op halve kracht en PEC had opgegeven, vond het wel prima.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV_Natas schreef op 18 oktober 2020 om 21:11:

Gotze was geweldig! Wat een niveau verschil in bal behandeling tov de rest. En als dit op 70% is, pfft kan niet wachten.




Dan is het maar de vraag of de rest erin mee kan haha. Of het ze niet te snel gaat wat Götze doet.
Je zag nu al dat hij het veel sneller ziet en bedenkt dan de rest.

Ihattaren word door de media gezien als de beste speler van PSV. Maar dat spelinzicht, de techniek en handelingssnelheid van Götze lijken me toch van een hoger niveau.

Prima want hier kan Ihattaren zich aan op gaan trekken de komende tijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 18 oktober 2020 om 20:14:

Volgens mij is het afwisselen van goede en slechte momenten ook inherent aan het spel van PSV en daarom ook niet zo erg. Zodra de bal veroverd is moeten de spelers snel de bal naar voren spelen, dat vergt gewoon risico's.


Mee eens. Dat is ook onderdeel van de filosofie van Schmidt. Het idee is dat op het moment dat je de bal verovert, de tegenstander nooit helemaal goed staat. Door dan zo snel mogelijk naar voren te spelen geef je ze niet de tijd om te herstellen. Ik las ergens ook dat PSV trainingsoefeningen heeft waarbij uitsluitend naar voren gespeeld mag worden. Dat zie je ook terug in het spel. Daarbij wordt inderdaad veel risico genomen. Vaak resulteert dat in balverlies, maar vaak ook in grote kansen, die anders niet waren ontstaan.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 18 oktober 2020 om 20:32:

De late wissels van Schmidt vind ik irritant. Laat Piroe (en met name Hendrix) bij deze stand gewoon minimaal een kwartier meedoen.


Ik hoorde van iemand dat spelers premie krijgen voor wedstrijden waarin ze deelnemen (ook al is het maar één minuut). Met die kennis kijk ik op een heel andere manier naar die late wissels. Misschien gunt Schmidt spelers die goed presteren op de training wel zo'n late wissel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 18 oktober 2020 om 22:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 18 oktober 2020 om 20:14:

Volgens mij is het afwisselen van goede en slechte momenten ook inherent aan het spel van PSV en daarom ook niet zo erg. Zodra de bal veroverd is moeten de spelers snel de bal naar voren spelen, dat vergt gewoon risico's.


Mee eens. Dat is ook onderdeel van de filosofie van Schmidt. Het idee is dat op het moment dat je de bal verovert, de tegenstander nooit helemaal goed staat. Door dan zo snel mogelijk naar voren te spelen geef je ze niet de tijd om te herstellen. Ik las ergens ook dat PSV trainingsoefeningen heeft waarbij uitsluitend naar voren gespeeld mag worden. Dat zie je ook terug in het spel. Daarbij wordt inderdaad veel risico genomen. Vaak resulteert dat in balverlies, maar vaak ook in grote kansen, die anders niet waren ontstaan.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 18 oktober 2020 om 20:32:

De late wissels van Schmidt vind ik irritant. Laat Piroe (en met name Hendrix) bij deze stand gewoon minimaal een kwartier meedoen.


Ik hoorde van iemand dat spelers premie krijgen voor wedstrijden waarin ze deelnemen (ook al is het maar één minuut). Met die kennis kijk ik op een heel andere manier naar die late wissels. Misschien gunt Schmidt spelers die goed presteren op de training wel zo'n late wissel.



Dat laatste zou best eens waar kunnen zijn. En dus goed gezien van Schmidt.

En wat het duel zelf betreft;
Het verbaast mij hier en daar nog negatief commentaar te lezen over onze tweede helft.

Laten we oprecht dolblij zijn dat we wedstrijden al voor rust kunnen beslissen.

Dan mag het na rust een tandje lager.
Zeker als donderdag Granada wacht dat Sevilla dit weekend met 1-0 versloeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 18 oktober 2020 om 20:14:

Volgens mij is het afwisselen van goede en slechte momenten ook inherent aan het spel van PSV en daarom ook niet zo erg. Zodra de bal veroverd is moeten de spelers snel de bal naar voren spelen, dat vergt gewoon risico's.



Ik denk ook dat geen enkele club 90 minuten lang kan domineren, gas kan geven en/of goed kan spelen. Ik denk ook niet dat er supporters zijn die dat verwachten.

Wat ik wilde aangeven met de uitersten, is dat we als team binnen een wedstrijd nog regelmatig door de ondergrens zakken. Ook in deze wedstrijd tegen Zwolle. Gelukkig kan dat in de eredivisie vaak zonder averij op te lopen.

PSV heeft in de eerste helft uitstekend geprofiteerd van de omschakelingsmomenten. Goed druk zetten en dan profiteren van de ruimte die er ligt. Dat werd een aantal keer goed uitgespeeld met 3 goals tot gevolg en daarnaast ook nog diverse kansen. Dat was heel goed en mooi om naar te kijken.

Waar ik dan minder blij mee ben, is dat je tussendoor de tegenstander regelmatig de kans biedt om terug te komen in de wedstrijd. En dat komt niet doordat de tegenstander zo goed is en het zelf afdwingt, dat komt puur omdat wij ze de gelegenheid op een presenteerblaadje aanbieden, met die onnodige penalty als ultieme voorbeeld.

We hebben AZ al 3x een ruime voorsprong zien verspelen, terwijl er in die wedstrijden eigenlijk niks aan de hand was. Dit weekend stond Tottenham in de 82e minuut met 3-0 voor en het eindigt gelijk. Dat betekent gewoon dat je zelfs in die situaties toch geconcentreerd moet blijven.

In mijn ogen speelde PSV niet eens zozeer met de handrem erop in de tweede helft. Er werd nog steeds druk gezet, er waren nog steeds momenten waarop PSV in de omschakeling met 4 of 5 spelers ten aanval trok. Echter, op dat soort momenten werd dan steeds de verkeerde keuze gemaakt, een niet zo nauwkeurige pass gegeven, etc. Dat heeft in mijn ogen toch met concentratie te maken. Je hebt toch het gevoel dat ze denken "geeft niet, we staan al 0-3 voor". En aan de andere kant denk ik dat Zwolle ook nog 3 of 4 goede mogelijkheden heeft gekregen. Zolang het 0-3 blijft, maakt dat natuurlijk niks uit. Maar als er ééntje binnenvalt, en ze er opeens weer in geloven... wat gebeurt er dan?

Ik vind het, zeker met een druk programma voor de boeg, heel goed te billijken dat je het af en toe in een wedstrijd wat rustiger aan gaat doen. Spelers rust geven, wat meer inzakken. Maar dat is mijn ogen wel wat anders dan de concentratie verliezen en er een potje van maken. Laat de tegenstander de bal hebben, maar zorg wel dat je goed opgesteld staat zodat ze geen kansen creëren. Kies er in situaties ook eens voor om de bal eens wat langer in de ploeg te houden.

Ik besef me dat als PSV daartoe in staat was, we waarschijnlijk niet zouden zeggen dat Ajax titelkandidaat nummer 1 is. We zijn een elftal in opbouw, dat dit weekend voor het eerst deze competitie een wedstrijd heel makkelijk heeft gewonnen. We speelden daarnaast met 3 spelers die nog geen minuut gespeeld hadden dit seizoen. We misten met Zahavi en Teze 2 beoogde basisspelers.

Laten we hopen dat de stijgende lijn is ingezet en dat we de komende weken vaker zo kunnen genieten van PSV. En als het vertrouwen toeneemt, dan zul je ook zien dat die momentjes van onoplettendheid gaan verdwijnen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PEC Zwolle - PSV