Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Granada

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Donderdagavond staat voor PSV het eerste topaffiche van het seizoen op het programma. De Spaanse stuntploeg Granada komt naar het Philips Stadion voor de eerste wedstrijd in de groepsfase van de Europa League. De Spanjaarden wisten afgelopen weekend nog te verrassen door in eigen huis met 1-0 te winnen van het Sevilla van Luuk de Jong. Granada heeft na vijf wedstrijden in de competitie al tien punten te pakken, slechts één minder dan koplopers Real Sociedad en Villarreal. Beide ploegen hebben bovendien een wedstrijd meer gespeeld.

PSV speelde nog nooit eerder tegen Granada. Ook niet vreemd aangezien die ploeg dit seizoen pas voor het eerst in de clubhistorie Europees voetbal speelt. Granada leek zich in het seizoen 2019/2020 al te kwalificeren voor Europa, direct het eerste seizoen na de promotie. Ze waren zelfs hard op weg naar de groepsfase van de Champions League, maar door twee nederlagen in de laatste twee competitiewedstrijden liepen ze niet alleen het Miljardenbal mis, maar zagen ze ook de Europa League aan hun neus voorbij gaan. Afgelopen seizoen wisten ze zich wel te kwalificeren voor de Europa League.

Granada begon het Europese seizoen in Albanië met een uitwedstrijd tegen KS Teuta Durrës. Met 0-4 werd de Albanese bekerwinnaar probleemloos verslagen. Ook Lokomotivi Tbilisi uit Georgië (2-0) en het Zweedse Malmö (1-3) werden verslagen, zodat de Spanjaarden zich kwalificeerden voor de groepsfase van de Europa League en om die reden donderdag actief zullen zijn in het Philips Stadion.

De bekendste speler uit de selectie van Granada is ongetwijfeld 12-voudig international Roberto Soldado. De inmiddels 35-jarige spits is bezig aan zijn tweede seizoen bij Granada na eerder voor onder meer Real Madrid, Valencia en Tottenham Hotspur te hebben gespeeld. Spelers met een Eredivisie-verleden spelen er momenteel niet. De door PSV opgeleide Andreas Pereira werd in het seizoen 2016/2017 door Manchester United verhuurd aan de Spaanse club. Dit seizoen speelt hij op huurbasis voor Lazio Roma.

 

+1/-0

Er spelen nog wel een paar "bekende" namen bij Granada:

- Darwin Machis (Venezolaans international en de speler die de enkel van Arias brak vorige week)
- Yangel Herrera (talent van Man City die er op huurbasis speelt)
- Kenedy (speler van Chelsea, scoorde vorig seizoen met Getafe tegen Ajax geloof ik)
- Jorge Molina (ouwe vos die vorig seizoen ook met Getafe speelde tegen Ajax)
- Jesus Vallejo (op huurbasis van Real Madrid, ex-Frankfurt, ex-Wolves)
- Gonalons (speelde iets van 10 jaar lang elke week bij Lyon)

Ik volg La Liga op de voet en het is geen fijne ploeg om tegen te spelen vind ik.
Zijn fysiek sterk, kunnen flink uitdelen, en zijn goed in dode spelmomenten (vorig seizoen in elk geval).

Ik heb ze dit seizoen pas 1x live gezien en dat was tegen Atletico.
Toen werden ze helemaal van de mat geveegd.

Ik denk dat PSV wel moet kunnen winnen van Granada, de selectie van PSV is kwalitatief veel beter en meer geld waard, dus het zou geen probleem moeten zijn.
Ik schat Granada wel hoger in dan PAOK en Omonia.

 

+1/-0

Zij hebben maar op 2 plekken nieuwe spelers tov vorig seizoen, zijn ingespeeld, en hebben al Sevilla en Athletic Bilbao verslagen. Gewoon een heel degelijke technisch sterke en snel spelende ploeg.

Als je eerlijk bent komt deze wedstrijd veel te vroeg voor onze 'nieuwe' ploeg. Was veel beter geweest als je hun pas in november of december treft.

1e helft tegen Zwolle geeft wel hoop, als je diezelfde lijn kan doortrekken. Maar als ik eerlijk ben zou het een klein wonder en een sensatie zijn als je deze tegenstander verslaat. En dan zou je een enorme vertrouwensboost tanken.

Alles kan natuurlijk als zij een slechte dag hebben en wij een goede. En onze voorhoede is altijd gevaarlijk tegen elke tegenstander. Het is het middenveld en de achterhoede die overlopen dreigen te worden tegen dit kaliber. Dus hopen op een topdag, Schmidt's tactiek en een beetje mazzel. En als je toch tegen een nederlaag aanloopt, laat het een beperkte zijn, zodat ze achterin ervan leren zonder dat het opgebouwde vertrouwen meteen weer negatief doorslaat.

 

+1/-0

@Michelos: Ze staan inderdaad goed achterin, maar met onze aanvallers moeten we er toch wel 1 of 2 kunnen inprikken? Aanvallend hebben wij veel meer kwaliteit vind ik (ik denk dat Gakpo, Gotze, Malen, Ihattaren, etc allemaal direct basisspeler zouden zijn bij Granada).

Achterin zal het inderdaad opletten zijn. Granada was vorig seizoen de 3e club met minste tegengoals uit standaardsituaties en ook 3e of 4e club met meeste goals gescoord uit standaardsituaties. Eerlijk gezegd heb ik ze dit seizoen nog niet echt aan het werk gezien (alleen de samenvattingen op Atletico-uit na, dus wellicht kun jij het beter uitleggen :)

 

+1/-0

Ik heb ze ook maar 1x gezien dit jaar, dus zeker geen expert. Maar ik zag wat ik bijna bij elke Spaanse ploeg in het linkerrijtje zie: technisch sterk, redelijk hoog baltempo, uitgebalanceerd, fysiek en qua intensiteit fel, en met name goed op elkaar ingespeeld met combinaties. Dat laatste vind ik het grootste pluspunt van hun tov ons.

Onze aanval is misschien wel individueel getalenteerder en heeft meer potentie, maar dat betekent niet dat ze ten alle tijden beter zijn dan hun ervaren jongens voorin. Het moet bij ons allemaal goed samenvallen.

Ik ben vooral benieuwd om de slag op het middenveld. Sangare en Rosario krijgen veel minder tijd en ruimte tegen Granada dan in de eredivise, en als daar de slag verloren wordt zal Granada ons in de verdrukking drukken. Dat levert ongetwijfeld teveel druk op onze wankele defensie op.

Maar als we Granada op het middenveld onder controle houden, dan kun je in de omschakeling best wel wat laten zien. Ik denk sowieso niet dat wij in staat zijn te domineren tegen deze tegenstander. Je zult vaak achteruit moeten en de boel moeten tegenhouden.

Ben wel erg benieuwd naar deze krachtmeting. Onderschat ze niet. Dit zijn géén koekenbakkers.

 

+1/-0

Soldado is out voor de wedstrijd met PSV als gevolg van een positieve Coronatest. Dat scheelt een slok op een borrel.
Het zal niet meevallen, maar ik geloof wel dat er een plan uit de hoge hoed gaat komen om de tegenstander te bestrijden. Wat minder aanvallend misschien, maar met dezelfde opstelling en dat met Teze en Zahavi zie ik het wel voor me. Vreemd misschien, maar ik zou me voor kunnen stellen dat Götze niet begint en met Mauro daar meer controle wordt ingebouwd en Götze achter de hand blijft om hem ook niet over de kop te jagen. We gaan het zien.

 

+1/-0

Dit wordt zeer zware kost.
Eigenlijk moet je de eerste thuiswedstrijd persé winnen en dit jaar zeker omdat we heel veel punten moeten scoren voor onze UEFA ranking.
Maar een ploeg die van Luuk's Sevilla wint lijkt me van zwaar kaliber.
Elke zege van ons zou een geweldige prestatie zijn, denk ik.

 

+1/-0

Ik denk dat het gemis van Zahavi zwaarder weegt voor ons dan Soldado voor Granada; hij komt al 5 a 6 jaar niet meer aan de dubbele cijfers, blijft meestal steken rond de 7 a 8 goals per seizoen. Verder ken ik maar heel weinig spelers van Granada. Als je echter in je promotiejaar gedeeld 6de eindigt en je weet je team bij elkaar te houden, dan kunnen we onze borst wel natmaken.

Laten we hopen dat ze over een langzame achterhoede beschikken, dan zie ik nog wel mogelijkheden.

*Edit*

Zie net PSV's bericht; Rosario en Gakpo ook besmet.. Teze en Zahavi nog twijfelachtig. In feite gewoon vier basisspelers die ontbreken, dat gaat puzzelen worden.

Achterhoede zal wel gelijk blijven aan vorig weekend. Middenveld dan met Sanagare en Hendrix/Thomas/Fein? Voorhoede Mo, Mauro, Malen en Madueke? Kan me niet voorstellen dat hij gelijk met Gotze gaat starten, zelfs niet in deze situatie.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 oktober 2020, 12:51:49.

 

+1/-0

Ook geen Gakpo en Rosario. Vooral Gakpo met zijn dreiging en goals gaan we missen. Hoop dat Thomas weer fit is.

 

+1/-0

Gaat lekker met die voetbalbubbel... Je mag toch aannemen dat ze voor het geld dat ze verdienen toch geen enkel risico nemen.

 

+1/-0

Vind dat toch vreemd.
Hoe groot is de kans dat ze zondag dan al met corona gespeeld hebben? Of maandag getraind met corona en andere spelers besmet hebben?
Aangezien er ook stafleden besmet zijn.. lijkt me niet dat dat toeval is.

Gaat nog voor veel problemen zorgen in het voetbal, denk ik zo.

 

+1/-0

Mo voor Gakpo en Fein voor Rosario dan maar.

 

+1/-0

Laat ik zeggen dat het heel "bijzonder" is dat er zo ontzettend veel profvoetballers Corona oplopen. Ze worden enorm vaak getest en dan vraag ik me echt af: wat doen die gasten in hun vrijetijd....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 21 oktober 2020 om 13:21:

Laat ik zeggen dat het heel "bijzonder" is dat er zo ontzettend veel profvoetballers Corona oplopen. Ze worden enorm vaak getest en dan vraag ik me echt af: wat doen die gasten in hun vrijetijd....



Nja het zijn ook maar mensen he... Die gasten hebben ook allemaal een gezin/familie, die werken, hier en daar bij mensen over de vloer gaan etc. Denk niet zozeer dat het ligt aan de spelers die overal de beest uithangen.

In het geval van Teze en Zahavi hebben de interlands natuurlijk niet geholpen.

 

+1/-0

Als je bedenkt dat elke dag slechts 0,04% van de Nederlanders positief test op covid-19, dan vind ik het inderdaad opvallend om te zien hoe groot het aantal positieve tests bij sporters (en in het bijzonder voetballers) is.

Mijns inziens kan dat 3 dingen betekenen:
* voetballers lappen de maatregelen op grote schaal aan hun laars
* het is onverantwoord om in deze situatie te voetballen / trainen / etc.
* er zijn mensen die zonder enig symptoom positief testen


Anyway, het is bijzonder spijtig dat juist nu, in een periode waarin het elftal vorm moet krijgen, we geraakt worden door Corona.

Zonder Gakpo en Zahavi mis je toch 2 van je 3 meest doelgerichte spelers. Laten we hopen dat Zahavi weer mee kan doen, anders moet je met Mo of Madueke gaan vertrouwen op wel heel jeugdige spelers tegen een geraffineerde Spaanse ploeg.

Rosario kun je in mijn ogen redelijk probleemloos vervangen met Hendrix.

Het wordt zwaar morgen, hopelijk kunnen Schmidt en zijn mannen ons in positief opzicht verbazen!

 

+1/-0

Niet alleen tegen Granada helaas.

 

+1/-0

Wat een gedoe allemaal.
Wat hunker ik naar een vol stadion en dat coronagebeuren achter de rug is.
Positief gekeken zullen de spelers die nu besmet zijn of zijn geweest naar alle waarschijnlijkheid geen tweede keer besmet raken.
Zahavi en Teze zijn fit om te spelen dus zo zwaar hadden ze het niet te pakken.
Hopelijk geeft uefa toestemming want zal een moeilijke pot worden en zondag weer 1 in Arnhem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 21 oktober 2020 om 14:45:

Niet alleen tegen Granada helaas.



En de kritiek dat we een te brede selectie hebben is hiermee dus achterhaald.

 

+1/-0

Niet helemaal waar.
Middenvelders genoeg idd.
Maar als er een back wegvalt moet je er spelers neer gaan zetten die er niet uit de voeten kunnen.
Als Teze wegvalt krijg je Baumgartl en we hebben zondag gezien wat er dan gebeurt.
Al had ik eigenlijk goede hoop in baumgartl.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 21 oktober 2020 om 13:39:

Als je bedenkt dat elke dag slechts 0,04% van de Nederlanders positief test op covid-19, dan vind ik het inderdaad opvallend om te zien hoe groot het aantal positieve tests bij sporters (en in het bijzonder voetballers) is.

Mijns inziens kan dat 3 dingen betekenen:
* voetballers lappen de maatregelen op grote schaal aan hun laars
* het is onverantwoord om in deze situatie te voetballen / trainen / etc.
* er zijn mensen die zonder enig symptoom positief testen


Anyway, het is bijzonder spijtig dat juist nu, in een periode waarin het elftal vorm moet krijgen, we geraakt worden door Corona.

Zonder Gakpo en Zahavi mis je toch 2 van je 3 meest doelgerichte spelers. Laten we hopen dat Zahavi weer mee kan doen, anders moet je met Mo of Madueke gaan vertrouwen op wel heel jeugdige spelers tegen een geraffineerde Spaanse ploeg.

Rosario kun je in mijn ogen redelijk probleemloos vervangen met Hendrix.

Het wordt zwaar morgen, hopelijk kunnen Schmidt en zijn mannen ons in positief opzicht verbazen!



Dat laatste punt is sowieso waar. Veel voetballers testen positief en hebben geen symptomen. Stel dat onder de bevolking zo vaak wordt getest, zullen er ook een stuk meer positieve gevallen zijn.

Toch heb ik ook dezelfde indruk als jij. Ik heb de indruk dat de voetballers wel érg veel positief testen. Misschien komen ze ook wel meer in aanraking met mensen dan Jan met de pet, maar ik vind het ook verrassend gezien hun 'bubbel.'

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Granada