Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] Vitesse - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 25 oktober 2020 om 17:36:

open/sluit de onderstaande quote:

anoniemmuurbloempje schreef op 25 oktober 2020 om 17:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 25 oktober 2020 om 17:02:

Nogmaals, laten we maar even ophouden met die smoezenpot hier open te trekken: corona, blessures, team niet ingespeeld, tactiek heeft tijd nodig... Feit is gewoon dat we NUL uitgespeelde kansen hebben gecreerd. Een goede corner en verder geen moment meer dichtbij geweest. Met het materiaal op het veld is dat gewoon gigantisch ondermaats.

Flink druk op de ketel voor aankomende donderdag. Omonia is natuurlijk een team van niks, maar PSV kan in deze vorm van iedereen verliezen.



Als je bijna een derde van de A-selectie, waaronder 3 vaste basisspelers en je captain, mist door het virus en je daarnaast als team aan het wennen bent aan een nieuw systeem met een Europese wedstrijd in de benen, vind ik het niet verwonderlijk dat het het nergens op leek vandaag. Dat het ondermaats was staat buiten kijf, maar je zit daar wel met vijf spelers op de bank, waarvan twee keepers. Het zou me overigens niks verbazen als Götze ook positief heeft getest, maar dat ze Bild daar niet achter willen laten komen. Je kunt je als elftal niet wapenen tegen deze omstandigheden, er is nog niet genoeg vastigheid in dit elftal om zomaar even de aanvoerder eruit te halen op rechtsback en er een aanvallende middenvelder voor in de plaats te zetten. Nog even los van het feit dat de spelers in quarantaine natuurlijk niet dezelfde training kunnen volgen als degenen die met de groep trainen. Je kunt niks zeggen over het team naar aanleiding van de afgelopen paar wedstrijden.



Nogmaals, Vitesse zit, afgezien van die Europese wedstrijd, in min of meer hetzelfde schuitje.

- Nieuw spelsysteem en compleet andere formatie dan voorheen
- Miste Bruns, Bero en Tannane (twee goede basisspelers en hun sterspeler). Wij missen dan wellicht iets meer spelers (Dumfries, Baumgartl, Rosario, Guti, Gakpo, Gotze en Romero), maar zelfs dan mag je toch meer verwachten van PSV?
- Hadden drie A-veldspelers op de bank (Darfalou, Buitink en die Tsjech), die overige vier waren jongens tussen de 17 en 19 die niet bij de A-selectie zitten. Zoals al eerder is uitgelegd nam PSV geen Jong PSV'ers mee vanwege corona.

Laat ik nogmaals vooropstellen dat ik de verzachtende omstandigheden wel begrijp, alsmede de frustratie rondom de VAR, maar als je in zes Eredivisie-wedstrijden zo'n 60 a 70 minuten acceptabel spel hebt gezien, dan is dat toch zeer zorgwekkend?



Ik maak me totaal geen zorgen over dit PSV, afgezien van de bezetting op de backposities en de LCV positie. Je mist er gewoon te veel om, middenin de omschakeling naar een nieuw spelsysteem, te verwachten dat het team op elkaar ingespeeld is. Zeker gezien het feit dat er ook een paar individueel hebben getraind en een aantal misschien ziek zijn of zijn geweest. Hier kun je de spelers, noch de trainer de schuld van geven.

Dat virus zorgt ervoor dat er geen samenhangend geheel meer staat, maakt verder niet uit of het bij de tegenstander ook zo is. Het had ook 1-2 kunnen worden, dan was het alsnog belachelijk geweest dat er contactsporten worden gespeeld in deze periode. We zijn nu willens en wetens deze jongens allemaal om de beurt aan het blootstellen aan dit virus, terwijl we weten dat het nare gevolgen kan hebben. Moreel compleet onverantwoord natuurlijk, maar daar mogen we niks van zeggen want anders valt de halve Eredivisie om.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 25 oktober 2020 om 17:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 25 oktober 2020 om 17:36:


Laat ik nogmaals vooropstellen dat ik de verzachtende omstandigheden wel begrijp, alsmede de frustratie rondom de VAR, maar als je in zes Eredivisie-wedstrijden zo'n 60 a 70 minuten acceptabel spel hebt gezien, dan is dat toch zeer zorgwekkend?




Iedere kenner heeft vooraf al aangegeven dat het voor PSV tot de winterstop met vallen en opstaan zal gaan.



We hebben het hier niet over een stel basketballers die worden omgeturnd tot profvoetballers, kom op. Natuurlijk is het een ander systeem, natuurlijk is het veeleisend en vergt het tijd, maar zelfs bij alle afwezigen staat er nog steeds wat op het veld: gigantische aankopen (Sangare, Max), grote talenten (Mo en Madueke), een gigantisch ervaren en lepe spits (Zahavi) en met jongens als Teze, Mauro, Hendrix en Thomas ook gewoon degelijke Eredivisie-krachten. Zelfs de drie veldspelers op de bank.. Viergever en Fein zouden bij elke Eredivisie-club buiten de top 4 in de basis staan, geweldig dat je zelfs bij zoveel afwezigen nog zo'n spelers hebt, toch?. Zelfde geldt voor Madueke of Mo, die op de bank was gestart als Malen niet werd gespaard.

Al met al moeten die jongens toch een bepaalde basiskwaliteit tonen, ongeacht of we nu 4-4-2, 4-2-2-2 of 4-3-3 spelen. Normaliter verwacht je toch wat individuele klasse als het even niet lekker loopt, zoals Gotze vs. Granada, maar dat zie je dit seizoen eigenlijk ook niet of nauwelijks. Behalve Gotze is Gakpo de enige die wat kan forceren.

Genoeg verstoppertje gespeeld. We spelen de komende maand thuis tegen ADO, Willem II en Sparta, uit tegen Twente. Over die drie thuiswedstrijden mag eigenlijk niet eens worden gediscussieerd, die moeten 'gewoon' worden gewonnen. Twente-uit is pittig, maar na de debacles bij Vitesse en Heracles mag er ook wel eens een pittige uitwedstrijd worden gewonnen. En dan laat ik gemakshalve de Europese wedstrijden nog even buiten beschouwing..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 25 oktober 2020 om 17:58:

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 25 oktober 2020 om 17:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 25 oktober 2020 om 17:36:


Laat ik nogmaals vooropstellen dat ik de verzachtende omstandigheden wel begrijp, alsmede de frustratie rondom de VAR, maar als je in zes Eredivisie-wedstrijden zo'n 60 a 70 minuten acceptabel spel hebt gezien, dan is dat toch zeer zorgwekkend?




Iedere kenner heeft vooraf al aangegeven dat het voor PSV tot de winterstop met vallen en opstaan zal gaan.



We hebben het hier niet over een stel basketballers die worden omgeturnd tot profvoetballers, kom op. Natuurlijk is het een ander systeem, natuurlijk is het veeleisend en vergt het tijd, maar zelfs bij alle afwezigen staat er nog steeds wat op het veld: gigantische aankopen (Sangare, Max), grote talenten (Mo en Madueke), een gigantisch ervaren en lepe spits (Zahavi) en met jongens als Teze, Mauro, Hendrix en Thomas ook gewoon degelijke Eredivisie-krachten. Zelfs de drie veldspelers op de bank.. Viergever en Fein zouden bij elke Eredivisie-club buiten de top 4 in de basis staan, geweldig dat je zelfs bij zoveel afwezigen nog zo'n spelers hebt, toch?. Zelfde geldt voor Madueke of Mo, die op de bank was gestart als Malen niet werd gespaard.

Genoeg verstoppertje gespeeld. We spelen de komende maand thuis tegen ADO, Willem II en Sparta, uit tegen Twente. Over die drie thuiswedstrijden mag eigenlijk niet eens worden gediscussieerd, die moeten 'gewoon' worden gewonnen. Twente-uit is pittig, maar na de debacles bij Vitesse en Heracles mag er ook wel eens een pittige uitwedstrijd worden gewonnen. En dan laat ik gemakshalve de Europese wedstrijden nog even buiten beschouwing..




Mo en Madueke worden overschat. Die eerste word door de media zo de hoogte ingepraat dat hij er zelf in is gaan geloven. Beide hebben nog een lange weg te gaan.

Ik vond Madueke echt heel slecht spelen vandaag, heeft niet veel goeds laten zien. Loopt zich telkens vast op een hoop Vitesse spelers. Wat denkt hij? Dat hij even door 3 man heen kan lopen met de bal?

Ihattaren lijkt wel weer iets beter te voetballen, maar kan nog steeds geen stempel op de wedstrijd drukken.

Zahavi stond mede door Madueke en Ihattaren op een eiland. Hij kreeg weinig tot geen bruikbare ballen van ze. En dan heb je dus niks aan Zahavi.

We hebben een fitte en scherpe Malen nodig, Götze, Van Ginkel en het enige talent dat nu doorbreekt Gakpo.

Pas dan kun je Ihattaren en Madueke rustig gaan brengen. Maar deze jongens zijn nog lang niet goed genoeg om bepalend te kunnen zijn in de basis van PSV.

 

+2/-0

Het is iedere keer hetzelfde liedje. Als PSV op donderdag Europa League speelt en 3 dagen later uit naar een subtopper of middenmoter moet, dan volgt er een lastige wedstrijd. In dat opzicht ben ik niet verrast door de uitslag. Zeker gezien het aantal afwezigen. Dan is het des te pijnlijker dat de VAR (onze beste vriend Makkelie) tot twee keer toe een grote foute beslissing in het nadeel van PSV maakt. Met een andere VAR win je hier 2-1.

 

+2/-0

Ik begrijp gewoon niet zo goed wat er met de spelers van PSV aan de hand is. Je bent al maanden aan het trainen en nog steeds zijn er spelers bij die niet in vorm zijn om een goede pass af te leveren of je tegenstander de bal af te pakken. Dat is toch de basis van voetbal?
Gewoon hoe ze al starten aan de wedstrijd, hoge ballen, dom naar voren spelen zonder maar enig idee. Die houding ook! Ik erger mij aan dit zooitje.

Ik snap dat de selectie kort geleden bijeen is gekomen. Dat er automatismen moeten komen, corona en blessures het proces verstoren, maar ik verwacht wel wat meer kwaliteit van deze selectie. De trainer is een grote meneer die overal geslaagd is, zou het bij PSV dan niet lukken?

Het ligt gewoon aan de spelers die een flink pak op hun reet moeten krijgen. Het is te hopen dat Götze en van Ginkel snel volledig fit raken. Sangare moet centraal achterin spelen zodat hij zich kan richten op verdedigen. Ik vrees dat PSV pas echt goed wordt wanneer het uit Europa ligt en Ajax al 10 punten meer heeft.

Spelers moeten onvermijdelijk verkocht worden om geld binnen te harken. Ajax krijgt weer miljoenen en loopt verder en verder weg. De slag met Ajax is definitief verloren. Zij staan er wel, zelfs Feyenoord wat hard werkt laat meer zien.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 25 oktober 2020 om 18:39:

Ik begrijp gewoon niet zo goed wat er met de spelers van PSV aan de hand is. Je bent al maanden aan het trainen en nog steeds zijn er spelers bij die niet in vorm zijn om een goede pass af te leveren of je tegenstander de bal af te pakken. Dat is toch de basis van voetbal?
Gewoon hoe ze al starten aan de wedstrijd, hoge ballen, dom naar voren spelen zonder maar enig idee. Die houding ook! Ik erger mij aan dit zooitje.

Ik snap dat de selectie kort geleden bijeen is gekomen. Dat er automatismen moeten komen, corona en blessures het proces verstoren, maar ik verwacht wel wat meer kwaliteit van deze selectie. De trainer is een grote meneer die overal geslaagd is, zou het bij PSV dan niet lukken?

Het ligt gewoon aan de spelers die een flink pak op hun reet moeten krijgen. Het is te hopen dat Götze en van Ginkel snel volledig fit raken. Sangare moet centraal achterin spelen zodat hij zich kan richten op verdedigen. Ik vrees dat PSV pas echt goed wordt wanneer het uit Europa ligt en Ajax al 10 punten meer heeft.

Spelers moeten onvermijdelijk verkocht worden om geld binnen te harken. Ajax krijgt weer miljoenen en loopt verder en verder weg. De slag met Ajax is definitief verloren. Zij staan er wel, zelfs Feyenoord wat hard werkt laat meer zien.




Dat Ajax er wel staat heb ik gezien toen ze uit bij Groningen speelde. Man, wat was dat slecht. Of toen ze in eigen Arena tegen Vitesse moesten! Wonnen ze maar heel nipt door een gelukje, en hadden het zeker net zo moeilijk tegen Vitesse als PSV vandaag.

Dat je na een verloren CL wedstrijd vertrouwen mag tanken tegen een zeer zwak VVV is een gelukje voor ze. Net als dat zij in tegenstelling tot PSV wel alle spelers heelhuids terug gekregen hebben van de Interlands

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 25 oktober 2020 om 18:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 25 oktober 2020 om 18:39:

Ik begrijp gewoon niet zo goed wat er met de spelers van PSV aan de hand is. Je bent al maanden aan het trainen en nog steeds zijn er spelers bij die niet in vorm zijn om een goede pass af te leveren of je tegenstander de bal af te pakken. Dat is toch de basis van voetbal?
Gewoon hoe ze al starten aan de wedstrijd, hoge ballen, dom naar voren spelen zonder maar enig idee. Die houding ook! Ik erger mij aan dit zooitje.

Ik snap dat de selectie kort geleden bijeen is gekomen. Dat er automatismen moeten komen, corona en blessures het proces verstoren, maar ik verwacht wel wat meer kwaliteit van deze selectie. De trainer is een grote meneer die overal geslaagd is, zou het bij PSV dan niet lukken?

Het ligt gewoon aan de spelers die een flink pak op hun reet moeten krijgen. Het is te hopen dat Götze en van Ginkel snel volledig fit raken. Sangare moet centraal achterin spelen zodat hij zich kan richten op verdedigen. Ik vrees dat PSV pas echt goed wordt wanneer het uit Europa ligt en Ajax al 10 punten meer heeft.

Spelers moeten onvermijdelijk verkocht worden om geld binnen te harken. Ajax krijgt weer miljoenen en loopt verder en verder weg. De slag met Ajax is definitief verloren. Zij staan er wel, zelfs Feyenoord wat hard werkt laat meer zien.




Dat Ajax er wel staat heb ik gezien toen ze uit bij Groningen speelde. Man, wat was dat slecht. Of toen ze in eigen Arena tegen Vitesse moesten! Wonnen ze maar heel nipt door een gelukje, en hadden het zeker net zo moeilijk tegen Vitesse als PSV vandaag.

Dat je na een verloren CL wedstrijd vertrouwen mag tanken tegen een zeer zwak VVV is een gelukje voor ze. Net als dat zij in tegenstelling tot PSV wel alle spelers heelhuids terug gekregen hebben van de Interlands



Met als grote verschil dat Ajax ruim een helft met tien man speelde, laten we wel eerlijk blijven. Groningen was inderdaad bar slecht, maar dat was de wedstrijd van vandaag ook, alsmede die tegen Heracles.

Al met al heeft Ajax al drie (zeer) overtuigende wedstrijden neergezet (RKC, Heerenveen en uiteraard VVV), een slechte wedstrijd gespeeld en twee nipte/gelukkige overwinningen (Sparta en Vitesse). Zo overtuigend als Ajax die drie goede wedstrijden heeft gespeeld, heb ik PSV nog niet zien spelen. En dat terwijl wij ook al tegen Emmen en Fortuna hebben gespeeld, thuis nota bene.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 25 oktober 2020 om 15:38:

Belangrijker dan de spelers die we missen is inderdaad dat niemand zijn normale niveau haalt. Nu wel een offensief met ook de gelijkmaker. Ik zie het nog wel gebeuren zo.



Probleem is in mijn ogen juist dat jij ongelijk hebt: dit is wél het niveau van de spelers die vandaag op het veld stonden.

Op één of andere manier staan onze aanvallers altijd tegen een overmacht aan verdedigers. Madueke probeert vanalles, maar kan het nog niet. Zahavi heb ik nauwelijks aan de bal gezien. Thomas doet zijn best, maar is gewoon geen PSV-waardige speler. Hendrix voegt voetballend weinig toe en maakt vaak verkeerde keuzes. Van Sangaré hoeven we voetballend ook geen wonderen te gaan verwachten, maar zo'n fysiek sterke breker heb je wel nodig in je elftal. En verdedigend blijven we te makkelijk kansen weggeven.

Mijn hoop ligt in het feit dat je met Götze, Van Ginkel, Gakpo en Malen wel 4 kwaliteitsspelers voor je aanval hebt die vandaag niet in de basis stonden. In plaats van youngsters Mo en Madueke staat er dan, in ieder geval voor de eredivisie, topkwaliteit op het veld.

Maar vandaag heb ik een elftal gezien dat niet beter was dan Vitesse. Geen seconde. En afgelopen donderdag waren we niet beter dan Granada. Dit waren toch 2 examens na de nietszeggende potjes daarvoor. En natuurlijk, door Corona waren het geen ideale omstandigheden voor een examen, maar we zijn 2x dik gezakt. Oftewel, laten we ons geen illusies maken. Voorlopig gaan we gewoon strijden om plek 2. En als we én beter gaan voetballen én resultaten gaan halen,zien we wel weer eens verder.

 

+1/-0

Voor mij is het ook de vraag waarom er perse een totaal ander systeem moet komen. Zeker als het zo enorm veel tijd kost. Het is belachelijk voor een topclub om het prima te vinden tot de winterstop veel punten te verspelen.

En wat als het spelsysteem er dan na maanden in zit, gaan we dan opeens alles winnen? Vast niet. En dan is het seizoen sowieso alweer verloren.

Ik denk ook als je de bestaande PSV spelers vraagt, dat behalve de Duitsers, de meesten het liefst gewoon weer naar een vertrouwd systeem terug willen. Vind ik ook veel meer bij PSV passen dan heel erg aanvallend.

 

+1/-1

Helemaal mee eens. Totaal geen beleving of intentie om iets te creëren. Malen op de flank is geen succes. Dan zou ik liever Zahavi eens op de flank zien. Op het middenveld zit geen voetbal. Ik begrijp niet dat iedereen zo enthousiast is over Sangare, die speelt alles naar de verkeerde kleur. Hendrix doet zijn best maar dat is ook niks. Thomas vind ik wel een slimme speler die het middenveld kan verbinden met de aanval. Het grootste probleem was echter dat er totaal geen beweging in het elftal zat. Iedereen stond maar te kijken wat degene met de bal ging doen. Zeker na de wissel van Thomas. Blijkbaar is er niet genoeg vertrouwen in Fein om hierin verbetering te laten zien.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 25 oktober 2020 om 20:15:

Voor mij is het ook de vraag waarom er perse een totaal ander systeem moet komen. Zeker als het zo enorm veel tijd kost. Het is belachelijk voor een topclub om het prima te vinden tot de winterstop veel punten te verspelen.

En wat als het spelsysteem er dan na maanden in zit, gaan we dan opeens alles winnen? Vast niet. En dan is het seizoen sowieso alweer verloren.

Ik denk ook als je de bestaande PSV spelers vraagt, dat behalve de Duitsers, de meesten het liefst gewoon weer naar een vertrouwd systeem terug willen. Vind ik ook veel meer bij PSV passen dan heel erg aanvallend.



Wat is dan een voor PSV vertrouwd systeem? Dat 4-3-3 van de laatste jaren was doorgaans ook niet om aan te gluren en staat of valt met een spits als Luuk de Jong.
Als er al zoiets als een PSV-systeem bestaat is het 4-4-2 en dat is grotendeels vergelijkbaar met het huidige systeem.

Systeem is m.i. altijd ondergeschikt aan de intentie en kwaliteit van de spelers.
De intentie van Schmidt is duidelijk en kwaliteit is er voldoenden maar komt niet uit de verf met een half fit, niet ingespeeld elftal.

Je ziet vandaag hoe belangrijk de drive van Dumfries op rechts is en dat Gakpo inmiddels ook al bijna onmisbaar. Tel daarbij op de wisselvallige jongelingen (Madueke, Ihattaren), Teze, Zahavi en Thomas die net terugkomen van blessures/corona en pure middelmaat als Mauro en Hendrix en het is gewoon erg mager en met redenen.

 

+3/-0

De eerste helft kwamen Max en Junior nauwelijks over de middellijn. PSV werd vroeg onder druk gezet, en vanwege een laag baltempo en achterin net zolang breien totdat er een verkeerde pass kwam, was het alleen verdedigen. Eerste helft was Ryan Thomas wel de beste. Jammer dat hij er alweer snel uit moest. Na rust zag je meteen dat PSV veel feller was en dat iedereen vooruit voetbalde. Meteen een paar kansen en een mooie goal. Mooie opsteker voor Bosagli. Dat je daarna zoveel ruimte weggeeft en de 2-1 viel is natuurlijk vreselijk.
En daarna nog maar een paar kleine kansen. Waarom maar 10 minuten gas geven?

Positief: Ryan Thomas, Ihataren, Mahlen
Negatief: Sangare (veel foute passjes), Madueke (hard rennen met de bal maar hem altijd kwijt zijn), Zahavi (maakte het spel mede mogelijk), VAR, Nijhuis (enough said).

We zullen zien wie er de volgende wedstrijd op het veld staan, en wie er dan opstaat en het team meeneemt in de strijd!

 

+1/-0

Vitesse heeft het ook goed gedaan. Ze hebben snel een voorsprong gepakt, zowel na begin wedstrijd als na de gelijkmaker, en daarna hoefden ze niet meer. PSV vond geen oplossing. Ze konden Vitesse niet onder druk zetten en kansen creëren was lange tijd ook onmogelijk. Net als tegen Granada zag ik een ploeg die niet in staat was om voetballend de wedstrijd in handen te nemen en om, vanuit veldspel, tot een uitgespeelde kans te komen. Daarvoor hebben we de kwaliteit van Götze, Gakpo, Malen en straks Van Ginkel blijkbaar gewoon echt nodig.

Het komt dan in de laatste minuut nog bijna goed met die "toch-geen-penalty", maar in mijn ogen was dat onverdiend geweest en eerlijk gezegd vond ik het ook geen penalty. Maar goed, er zijn duidelijkere fouten van een scheids niet teruggedraaid door de VAR, dus hier is wel degelijk reden om ons tekort gedaan te voelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 oktober 2020 om 09:52:

Vitesse heeft het ook goed gedaan. Ze hebben snel een voorsprong gepakt, zowel na begin wedstrijd als na de gelijkmaker, en daarna hoefden ze niet meer. PSV vond geen oplossing. Ze konden Vitesse niet onder druk zetten en kansen creëren was lange tijd ook onmogelijk. Net als tegen Granada zag ik een ploeg die niet in staat was om voetballend de wedstrijd in handen te nemen en om, vanuit veldspel, tot een uitgespeelde kans te komen. Daarvoor hebben we de kwaliteit van Götze, Gakpo, Malen en straks Van Ginkel blijkbaar gewoon echt nodig.

Het komt dan in de laatste minuut nog bijna goed met die "toch-geen-penalty", maar in mijn ogen was dat onverdiend geweest en eerlijk gezegd vond ik het ook geen penalty. Maar goed, er zijn duidelijkere fouten van een scheids niet teruggedraaid door de VAR, dus hier is wel degelijk reden om ons tekort gedaan te voelen.



Ik vond PSV echt niet goed spelen, maar een punt was echt niet onverdiend geweest. Vitesse was de eerste helft dan wel beter, maar schiet in de hele wedstrijd 6x op doel, waarvan 2 doelpunten. Ze hoefden natuurlijk ook niet na die snelle eerste goal, maar het is ook niet zo dat PSV de ene na de andere kans tegen kreeg. Wat dat betreft heeft PSV betere statistieken (12 pogingen op doel, waarvan 1 doelpunt). Zijn dat cijfers die PSV-waardig zijn? Nee, zeker niet en het was van PSV kant zwak voor de kwaliteit spelers die op het veld stonden, maar een punt was dan toch, zeker op basis van de 2e helft, wel verdiend geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 25 oktober 2020 om 19:44:

Dit is wél het niveau van de spelers die vandaag op het veld stonden.
[...]
Maar vandaag heb ik een elftal gezien dat niet beter was dan Vitesse. Geen seconde. En afgelopen donderdag waren we niet beter dan Granada.
[...]
Oftewel, laten we ons geen illusies maken. Voorlopig gaan we gewoon strijden om plek 2. En als we én beter gaan voetballen én resultaten gaan halen,zien we wel weer eens verder.


Ik heb een paar weken geleden een Ajax gezien dat niet beter was dan Groningen, die op dat moment bijna onderaan stonden.

Ik denk dat we onderschatten wat een Europa League wedstrijd (tegen een goede tegenstander) 3 dagen van tevoren en het ontbreken van veel belangrijke spelers voor een impact heeft op het resultaat. In zo'n situatie is iedere uitwedstrijd lastig (zie Heracles). Als je dan ook nog tegen een subtopper in vorm speelt en je hebt de arbitrage flink tegen, dan verlies je die pot gewoon. Dat is geen schande, dat is een logische optelsom van.

We zitten nu met veel blessures en corona infecties. Het is zaak deze periode met zo min mogelijk schade door te komen. Als Schmidt dalijk over meer spelers kan beschikken en wat meer tijd heeft gekregen dan gaat het vanzelf lopen, daar ben ik van overtuigd.

 

+3/-0

Dat ben ik helemaal met je eens Shevchenko. Ajax speelde dramatisch in Groningen en verloor. Ajax verloor ook vorig jaar een flink aantal uitwedstrijden, en ik ben er helemaal niet van overtuigd dat ze kampioen waren geworden als de competitie was uitgespeeld.

Maar je kan veel van Ajax zeggen, ze laten op andere momenten zien dat ze wél kunnen voetballen. Onze spelers van gisteren, en dan doel ik voornamelijk op Mauro, Boscagli, Hendrix en Thomas, laten al zolang ze bij PSV spelen eigenlijk zien dat ze niet kunnen brengen wat voor een kampioensploeg nodig is. En dat zijn dan de spelers waar nieuwe spelers en jonkies zich aan op moeten trekken? Als dan ook nog Malen op de bank zit en Zahavi geïsoleerd in de punt staat, heb je voetballend gewoon niks in te brengen. Ik weet niet hoe Skipper aan die 12 doelpogingen van gisteren komt, maar ik heb geen 12 momenten gezien waarop we een goal konden maken. Ik zag enkel een afstandsschot door het midden van Thomas en een slap schotje van Mo in de 45e minuut dat 2 meter naast ging als doelpogingen in de eerste helft.

Je hebt gelijk dat een midweekse wedstrijd, zeker tegen een goede tegenstander, absoluut een fysieke belasting is en een nadeel ten opzichte van je tegenstander. En je hebt ook gelijk dat we met veel afwezigen te maken hebben. Dat maakt het allemaal niet makkelijker en daardoor is het in mijn ogen niet eens raar dat we punten verliezen tegen een goede subtopper. En hopelijk komen we de komende weken met in de eredivisie op papier wat minder zware tegenstanders inderdaad zonder al te veel verdere schade door, zodat we kunnen gaan bouwen aan het elftal wat Schmidt voor ogen heeft.

Ik reageerde met mijn post op iemand die zei dat de spelers gisteren hun niveau niet haalden. Terwijl dit gewoon hun niveau is. Ik ben benieuwd naar het niveau waar Albert Trestena op doelt. Wanneer hebben ze dat gehaald? In welke (liefst grote) wedstrijden hebben ze laten zien dat ze echt een meerwaarde voor PSV zijn? Die voorbeelden kun je niet vinden, op een handvol wedstrijden van Hendrix na misschien. Maar Hendrix is zo'n speler die goed kan meedraaien als er betere spelers om hem heen staan, niet iemand die zelf het niveau omhoog trekt.

 

+1/-0

Ik zal niet over vollgass gaan zeuren, maar ik snap niet dat het gros vd spelers heel veel stilstaat bij balbezit op de helft vd tegenstander. Iedereen staat in de dekking en ik zie geen gezamenlijk plan voorin om de tegenstander te verwarren. Het is allemaal zo doorzichtig wat er gebeurt, makkelijk te verdedigen.

Er zijn er teveel bij ons die denken dat ze bij Barcelona spelen, die staan ook veel stil, maar kunnen op basis van baltempo en harde zuivere inspeelpasses iemand in dekking aanspelen en van daaruit toch doorvoetballen. Bij ons levert bijna elke inspeelpass balverlies op.

Zolang de aanvallers in deze vorm steken, en zolang je aanvoer naar voren zo slecht is, gaat het nog veel stroef voetbal opleveren.

In deze matige vorm is alle hoop op Gotze gevestigd, hij laat dusver zien als enige oog te hebben hoe je medespelers vrij zet in de drukte, hij redt zich makkelijk in kleine ruimtes, en scoort makkelijk. Zonder hem ga je van een 8 naar een zesje.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 oktober 2020 om 10:55:

Dat ben ik helemaal met je eens Shevchenko. Ajax speelde dramatisch in Groningen en verloor. Ajax verloor ook vorig jaar een flink aantal uitwedstrijden, en ik ben er helemaal niet van overtuigd dat ze kampioen waren geworden als de competitie was uitgespeeld.

Maar je kan veel van Ajax zeggen, ze laten op andere momenten zien dat ze wél kunnen voetballen. Onze spelers van gisteren, en dan doel ik voornamelijk op Mauro, Boscagli, Hendrix en Thomas, laten al zolang ze bij PSV spelen eigenlijk zien dat ze niet kunnen brengen wat voor een kampioensploeg nodig is. En dat zijn dan de spelers waar nieuwe spelers en jonkies zich aan op moeten trekken? Als dan ook nog Malen op de bank zit en Zahavi geïsoleerd in de punt staat, heb je voetballend gewoon niks in te brengen. Ik weet niet hoe Skipper aan die 12 doelpogingen van gisteren komt, maar ik heb geen 12 momenten gezien waarop we een goal konden maken. Ik zag enkel een afstandsschot door het midden van Thomas en een slap schotje van Mo in de 45e minuut dat 2 meter naast ging als doelpogingen in de eerste helft.

Je hebt gelijk dat een midweekse wedstrijd, zeker tegen een goede tegenstander, absoluut een fysieke belasting is en een nadeel ten opzichte van je tegenstander. En je hebt ook gelijk dat we met veel afwezigen te maken hebben. Dat maakt het allemaal niet makkelijker en daardoor is het in mijn ogen niet eens raar dat we punten verliezen tegen een goede subtopper. En hopelijk komen we de komende weken met in de eredivisie op papier wat minder zware tegenstanders inderdaad zonder al te veel verdere schade door, zodat we kunnen gaan bouwen aan het elftal wat Schmidt voor ogen heeft.

Ik reageerde met mijn post op iemand die zei dat de spelers gisteren hun niveau niet haalden. Terwijl dit gewoon hun niveau is. Ik ben benieuwd naar het niveau waar Albert Trestena op doelt. Wanneer hebben ze dat gehaald? In welke (liefst grote) wedstrijden hebben ze laten zien dat ze echt een meerwaarde voor PSV zijn? Die voorbeelden kun je niet vinden, op een handvol wedstrijden van Hendrix na misschien. Maar Hendrix is zo'n speler die goed kan meedraaien als er betere spelers om hem heen staan, niet iemand die zelf het niveau omhoog trekt.



Om maar wat op te sommen:

Tot de wedstrijd tegen Granada, dus na 7 wedstrijden, geef je met bijna dezelde achterhoede alleen met penalties en blunders goals weg, op de goal van Mura na. Nu was het een gatenkaas en scoort Vitesse twee keer. Daarnaast is Boscagli veel beter aan de bal geweest dan gisteren, met passes vooruit. Tegen Rosenborg was het bijvoorbeeld prima.

Max was de eerste wedstrijden met zijn rushes en dode spelmomenten superbelangrijk voor PSV. Nu zijn de helft van de corners ondermaats en vindt hij vrijwel geen ruimte.

Ook Mauro kan gewoon beter. Hij was een van de smaakmakers bij Heracles. Nu is het geen schim meer van die speler. Ook natuurlijk omdat rechtsback zijn plek niet is.

Op het middenveld was Thomas prima, maar de anderen waren compleet de weg kwijt. Met name Hendrix hebben we eind vorig seizoen veel beter gezien. Maar de kracht van Hendrix is dat hij altijd minimaal een zesje haalt. Nu was het gewoon drama.

Van de aanvallers verwacht je al helemaal veel meer. Zahavi had de vorige wedstrijd een hattrick gescoord tegen Slowakije en deed nu bijna niets, terwijl hij echt wel een aantal keer de bal kreeg. Noni leek compleet vertwijfeld elk balbezit, terwijl hij normaal het meest doelgericht is van iedereen.

Ik kan me wel voorstellen ook dat onze jongens geen 100% zijn ook na corona gehad te hebben of met dreiging ervan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 26 oktober 2020 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 oktober 2020 om 10:55:

Dat ben ik helemaal met je eens Shevchenko. Ajax speelde dramatisch in Groningen en verloor. Ajax verloor ook vorig jaar een flink aantal uitwedstrijden, en ik ben er helemaal niet van overtuigd dat ze kampioen waren geworden als de competitie was uitgespeeld.

Maar je kan veel van Ajax zeggen, ze laten op andere momenten zien dat ze wél kunnen voetballen. Onze spelers van gisteren, en dan doel ik voornamelijk op Mauro, Boscagli, Hendrix en Thomas, laten al zolang ze bij PSV spelen eigenlijk zien dat ze niet kunnen brengen wat voor een kampioensploeg nodig is. En dat zijn dan de spelers waar nieuwe spelers en jonkies zich aan op moeten trekken? Als dan ook nog Malen op de bank zit en Zahavi geïsoleerd in de punt staat, heb je voetballend gewoon niks in te brengen. Ik weet niet hoe Skipper aan die 12 doelpogingen van gisteren komt, maar ik heb geen 12 momenten gezien waarop we een goal konden maken. Ik zag enkel een afstandsschot door het midden van Thomas en een slap schotje van Mo in de 45e minuut dat 2 meter naast ging als doelpogingen in de eerste helft.

Je hebt gelijk dat een midweekse wedstrijd, zeker tegen een goede tegenstander, absoluut een fysieke belasting is en een nadeel ten opzichte van je tegenstander. En je hebt ook gelijk dat we met veel afwezigen te maken hebben. Dat maakt het allemaal niet makkelijker en daardoor is het in mijn ogen niet eens raar dat we punten verliezen tegen een goede subtopper. En hopelijk komen we de komende weken met in de eredivisie op papier wat minder zware tegenstanders inderdaad zonder al te veel verdere schade door, zodat we kunnen gaan bouwen aan het elftal wat Schmidt voor ogen heeft.

Ik reageerde met mijn post op iemand die zei dat de spelers gisteren hun niveau niet haalden. Terwijl dit gewoon hun niveau is. Ik ben benieuwd naar het niveau waar Albert Trestena op doelt. Wanneer hebben ze dat gehaald? In welke (liefst grote) wedstrijden hebben ze laten zien dat ze echt een meerwaarde voor PSV zijn? Die voorbeelden kun je niet vinden, op een handvol wedstrijden van Hendrix na misschien. Maar Hendrix is zo'n speler die goed kan meedraaien als er betere spelers om hem heen staan, niet iemand die zelf het niveau omhoog trekt.



Om maar wat op te sommen:

Tot de wedstrijd tegen Granada, dus na 7 wedstrijden, geef je met bijna dezelde achterhoede alleen met penalties en blunders goals weg, op de goal van Mura na. Nu was het een gatenkaas en scoort Vitesse twee keer. Daarnaast is Boscagli veel beter aan de bal geweest dan gisteren, met passes vooruit. Tegen Rosenborg was het bijvoorbeeld prima.

Max was de eerste wedstrijden met zijn rushes en dode spelmomenten superbelangrijk voor PSV. Nu zijn de helft van de corners ondermaats en vindt hij vrijwel geen ruimte.

Ook Mauro kan gewoon beter. Hij was een van de smaakmakers bij Heracles. Nu is het geen schim meer van die speler. Ook natuurlijk omdat rechtsback zijn plek niet is.

Op het middenveld was Thomas prima, maar de anderen waren compleet de weg kwijt. Met name Hendrix hebben we eind vorig seizoen veel beter gezien. Maar de kracht van Hendrix is dat hij altijd minimaal een zesje haalt. Nu was het gewoon drama.

Van de aanvallers verwacht je al helemaal veel meer. Zahavi had de vorige wedstrijd een hattrick gescoord tegen Slowakije en deed nu bijna niets, terwijl hij echt wel een aantal keer de bal kreeg. Noni leek compleet vertwijfeld elk balbezit, terwijl hij normaal het meest doelgericht is van iedereen.

Ik kan me wel voorstellen ook dat onze jongens geen 100% zijn ook na corona gehad te hebben of met dreiging ervan.


Inderdaad Albert . Volgens mij onderschatten we het virus . Het leek wel of er heel weinig fut in de spelers zit . Bij NAC schijnen de spelers gewicht kwijt te raken. We moeten niet zo snel roepen over de dingen waar wij nog geen weet van hebben. Afwachten , meer kunnen we niet doen. Hopelijk gaan we wel winnen as donderdag maar niets is meer zeker.

 

+1/-0

Albert, dan maak je in mijn ogen dus de fout dat je conclusies gaat verbinden aan potjes tegen Mura, Rosenborg, Fortuna, Emmen, Heracles, Groningen en PEC. Natuurlijk niet alleen maar koekenbakkers, maar kwalitatief stuk voor stuk veel minder dan PSV. Op zich zijn de overwinningen uit bij Groningen en Rosenborg (in combinatie met de druk) nog knappe resultaten, maar voor de rest moet je dat soort potjes ook gewoon eenvoudig winnen.

In de wedstrijden van deze week troffen we voor het eerst twee tegenstanders van aardig niveau. En dan zien we dus eigenlijk meteen dat we kwaliteit tekort komen om dit soort wedstrijden (zowel voetballend als qua resultaat) naar ons toe te trekken. Kort gezegd: als we nog 10x tegen Mura spelen, dan winnen we waarschijnlijk 10x. Maar als we nog 10x tegen Vitesse of Granada spelen, dan winnen we er in deze vorm misschien maar 2. En als we tegen Liverpool, Ajax of AZ gaan spelen, dan worden we voetballend waarschijnlijk overklast.

Dan de spelers: Max was gisteren nog steeds belangrijk. Hij legt die corner panklaar voor Boscagli. Hij schiet een vrije trap fantastisch in de kruising, maar uitstekende redding van Pasveer. En hij staat met een voorzet bijna aan de basis van de 2-2 (bijna eigen goal van Vitesse). Wat heeft Mauro gisteren laten zien? Niet dat ik hem gisteren nou bijzonder slecht vond hoor, maar ik kan me 0 momenten herinneren waarin hij betrokken was bij een gevaarlijke aanval.

Jij vond Thomas prima, ik heb erg weinig gezien van Thomas. Als je Sangaré en Hendrix als "brekers" hebt staan, dan moeten Mo en Thomas dus meer het spel naar zich toe trekken en verdelen. Mo worstelt al het hele seizoen, en ook gisteren kwam hij niet boven. Ook Thomas was niet de baas op het middenveld. Madueke liep zich steeds vast. Zahavi kon niks uitrichten als hij aangespeeld werd. Thomas en Mo stonden gisteren op de sleutelposities om de aanval met de verdediging te verbinden en hebben die taak onvoldoende ingevuld.

Dan de tegengoals...we krijgen 4 tegengoals in 2 wedstrijden. Waren daar grote blunders bij? In mijn ogen niet. Een leuke variant op een vrije trap van Granada, een rush met een fantastisch schot van Granada, een uitstekend ingekopte corner bij Vitesse en dan de randje-buitenspelgoal waar Openda juist positie kiest. Het punt is dat, als we kwalitatief goed genoeg waren, die goals niet allemaal waren gevallen. Dan was dat belangrijke kopduel met Rasmussen niet verloren, dan had Openda niet vrij gestaan op die positie. Dan had die man van Granada niet zo vrij mogen schieten na een rush van 40 meter....

Dan kun je in mijn ogen wel roepen dat Boscagli zo goed aan de bal is tegen FC Emmen, maar dat is niet waar ik een verdediger van PSV op wil beoordelen. Die moeten 90 minuten lang goed gepositioneerd staan, die moeten de key-duels winnen, die moeten een voorzet eruit halen. En daarnaast goed zijn aan de bal tegen FC Emmen.

Zahavi scoorde voor Israël tegen Slowakije inderdaad een hattrick. Maar hij kreeg daar ook op het juiste moment de juiste voorzet. Hij gaat voor ons ook scoren, maar dan moet hij wel de aanvoer krijgen. Dan moeten we als PSV zijnde wel in de 16 komen. Nu zijn we de bal meestal alweer kwijt voordat we écht in de aanval zijn.

Als ik jou hoor praten, dan heb ik het idee dat jij denkt dat we met dit elftal gewoon zouden moeten winnen van Vitesse. Dan ga je dit seizoen nog heel vaak teleurgesteld worden. Ook voor corona speelde PSV heel erg matig en dat was met deels dezelfde spelers.

Mijn hoop zit hem echt in het feit dat we met een fitte selectie de helft van de spelers van gisteren niet terugzien. Dat is mijn enige hoop op een beter seizoen dan het vorige....

 

+1/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] Vitesse - PSV