Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] Omonia Nicosia - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

fido dido schreef op 29 oktober 2020 om 22:47:

Dit kan toch niet waar zijn. Beste man van het veld wisselen. Mentaliteit van lik me vestje, en die belachelijke voorzetten vanaf de zijkant. Echt, dit is niet om aan te gluren. Wat een collectieve wanprestatie. Niet te doen.



Nou vind dit wel erg negatief. Ze hebben er toch op allerlei mogelijke manieren doorheen proberen te voetballen, tegen een massaal verdedigende tegenstander, met een flink aan aantal kansen tot gevolg?

Ik vind het juist een collectieve prestatie. Helemaal gezien de omstandigheden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 29 oktober 2020 om 23:02:

open/sluit de onderstaande quote:

fido dido schreef op 29 oktober 2020 om 22:47:

Dit kan toch niet waar zijn. Beste man van het veld wisselen. Mentaliteit van lik me vestje, en die belachelijke voorzetten vanaf de zijkant. Echt, dit is niet om aan te gluren. Wat een collectieve wanprestatie. Niet te doen.



Ik was erg kritisch op de eerste helft, maar de tweede helft was toch meer dan prima? Ik tel in totaal zes (grote) kansen: drie keer Malen (waaronder de goal), Madueke, Mo en dat afstandsschot van Max. Drie van die ballen werden ternauwernood gered.

Kritische noot: die bal van Thomas op Mvogo (jezus..) en Hendrix die zich liet foppen door die invaller.

Al met al wel een tweede helft waar je op kan bouwen met het oog op november.

Even paar spelers eruit pikken:

Mvogo: Wil hem de tegengoal nog niet eens erg aanrekenen, maar na 10 wedstrijden kunnen we toch wel concluderen dat dat meevoetballende keeper echt gezeik is. Legde zo weer een aantal ballen vakkundig over de zijlijn. Als je wordt gehaald vanwege je voetballende kwaliteiten dan verwacht ik gewoon veel en veel meer.

Thomas: Kwam naar mijn idee overal net te laat, gaf die ziekenhuisbal op Mvogo en begon te zeuren bij de scheids met geel op zak. Assist op Malen maakt dan nog wel wat goed.

Sangare: Herpakte zich in de tweede helft, zeker in balbezit. Alsnog is dit het minimale wat ik verwacht van een aankoop van 10 miljoen.

Gotze: Tsja, nu al onmisbaar, toch?

Mo: Vleugje Mo gezien bij de 2-1, maar over het geheel toch onvoldoende.

Malen: Als die niet had gescoord had ik hem een onvoldoende gegeven, zelfs met 1 goal op zak. In balbezit gaat er echt gigantisch veel fout. Maargoed, met 2 goals en 1 volledige zelf gecreerde kans verdient die toch een ruime voldoende.

Madueke: Absolute MotM. Gaf de assist op de 1-1, creerde in de eerste helft de enige grote kans, in de tweede helft zelfs betrokken bij 4 van de 6 grote kansen. Zie een beetje Aroune Kone in hem, inclusief dat wilde schieten/motoriek. Of vergis ik me hier?



Thomas wat ziekenhuisballen inderdaad, maar hij staat wel overal. Met hem speel je praktisch met een mannetje meer. Dat is ook wel nodig als verder veel lui stil staan.

Malen heeft wel echt gigantisch veel gekaatst en gelopen. Ik zou hem zelfs overwegen als MOTM zelfs los van de goals. Bijna al het gevaar gaat via hem.

Madueke mag toch iets brutaler en zelfzuchtiger zijn en gewoon meer schieten. Twee schoten zijn gewoon te weinig voor een spits in zo een wedstrijd waar je veel dichtbij de goal staat. Wel een hele goede wedstrijd uiteraard en bizar goed voor zijn leeftijd.

Edit: verder wel eens.

Dit bericht is gewijzigd op 29 oktober 2020, 23:24:19.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 29 oktober 2020 om 23:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 29 oktober 2020 om 23:06:

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 29 oktober 2020 om 22:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Armada Sur schreef op 29 oktober 2020 om 22:02:

De heren in de studio kijken naar een heel andere wedstrijd.




Ihattaren speelt fantastisch volgens hun.
Ik zag alleen slechte passes, zoals altijd, en een zwak schotje over de grond van 30 meter.


Madueke is de beste PSV'er.


Het ligt een beetje aan je referentiekader, maar ik had deze wedstrijd voor het eerst dit seizoen weer een beetje de oude-Mo-vibes. Paar heerlijke aannames en balletjes, wisselwerking met Götze loopt goed. Niet alles ging goed, soms was het wat nonchalant, maar vergeleken met afgelopen weken was het zeer aangenaam vandaag. Afgelopen weken was het vooral ergeren aan Mo.

Oh, en ik vond Hendrix vandaag eigenlijk wel de beste aan PSV zijde.



Ik schreef dat in de rust, in de 2e helft ging het een stuk beter inderdaad.


Vond het de eerste helft ook al wel een paar keer opvallen, vooral dat moment dat hij die hoge bal uit de lucht plukte en dood legde op de voet. Maar eerste en tweede helft was zeker een wereld van verschil, ja.

 

+1/-0

Die Elfrink is ook wel heel erg positief. Dat is nou scorebordjournalistiek. Omdat ze nog nipt winnen van dit zeer matige team is het opeens allemaal weer uitstekend. Natuurlijk was de voorbereiding wat lastig en ontbraken een paar spelers. Toch stond er behalve Dumfries bijna het basiselftal. Zo goed was het helemaal niet.

Maar gelukkig is er gewonnen, PSV zal wel doorgaan. En dat is het belangrijkste.

 

+2/-0

Het gaat er natuurlijk ook om dat je met 13 spelers niet eens op niveau en met weerstand tactisch naar een wedstrijd toe kan trainen.

Verder snap ik onze spelers vandaag niet. Er is 1 speler die bijna alles goed doet. Die een scherp oog voor medespelers heeft. Die een loepzuivere pass heeft. En die waarschijnlijk het beste schot vd selectie heeft. En wat doe je vandaag met die speler. Je betrekt hem veel te weinig in elke aanval terwijl ie bijna altijd slim vrij staat. Mo, Sangare, Thomas en Malen gingen veel te vaak voor eigen succes en moeten die oogkleppen afdoen.

Ik zeg alle ballen op Gotze. Die legt ze ofwel panklaar voor een ander, of hij maakt ze zelf, of hij creëert een overtal situatie. Werd veel te weinig mee gedaan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Justifier schreef op 29 oktober 2020 om 23:15:

open/sluit de onderstaande quote:

fido dido schreef op 29 oktober 2020 om 22:47:

Dit kan toch niet waar zijn. Beste man van het veld wisselen. Mentaliteit van lik me vestje, en die belachelijke voorzetten vanaf de zijkant. Echt, dit is niet om aan te gluren. Wat een collectieve wanprestatie. Niet te doen.



Nou vind dit wel erg negatief. Ze hebben er toch op allerlei mogelijke manieren doorheen proberen te voetballen, tegen een massaal verdedigende tegenstander, met een flink aan aantal kansen tot gevolg?

Ik vind het juist een collectieve prestatie. Helemaal gezien de omstandigheden.


Helemaal met je eens . Ach je hebt altijd 'supporters' die klagen of je nou goed of slecht speelt , noem het maar tijdverdrijf. :nee

 

+2/-0

Ik klaag gelukkig niet altijd maar ben wel kritisch (als ik zelf win met 9-1 kan ik balen van die ene tegengoal... zit in me :denk )

Maar ik stoorde me voornamelijk aan het feit dat ik veel slechte passes zag, veel slechte aannames en in mijn ogen weinig beleving (2e helft was wel iets beter inderdaad). Vervolgens haalt ie Madueke eruit terwijl hij in mijn optiek de beste speler op het veld was én spits, terwijl we nog een doelpunt moesten maken. Die begrijp ik niet helemaal.

Gelukkig scoort Malen alsnog en nemen we de punten mee, maar al met al krijg ik er nog niet echt een goed gevoel bij. Komt hopelijk nog!

 

+1/-0

Ik vond de tweede helft eigenlijk best prima; wat me vooral beviel is het gemak waarmee bij vlagen door de muur van 11 spelers die de bus geparkeerd hadden heen gecombineerd werd. Dat soort kwaliteiten was precies waar het afgelopen seizoen aan ontbrak als de tegenstander voor de goal ging liggen.

Als je dan toch ergens nog kritisch op wil zijn, is dat de scherpte voor de goal; in een Europese wedstrijd kun je het je niet veroorloven om zo weinig kansen te benutten, ook al staat er een goeie keeper in de goal.

 

+1/-0

Ik snap de negativiteit niet zo goed.
Je speelt met een provisorisch in elkaar geknutseld elftal. Komt vervolgens achter door een wereldgoal tegen een oude geslepen ploeg en weet dit toch nog om te draaien. Met iets meer rust/kalmte en geluk voor de goal schiet je er gewoon nog 3 in.

Zeker in de tweede helft vond ik dat er ook mooie combinaties waren en dat stemt me wel tevreden.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

michelos schreef op 29 oktober 2020 om 23:59:

Het gaat er natuurlijk ook om dat je met 13 spelers niet eens op niveau en met weerstand tactisch naar een wedstrijd toe kan trainen.

Verder snap ik onze spelers vandaag niet. Er is 1 speler die bijna alles goed doet. Die een scherp oog voor medespelers heeft. Die een loepzuivere pass heeft. En die waarschijnlijk het beste schot vd selectie heeft. En wat doe je vandaag met die speler. Je betrekt hem veel te weinig in elke aanval terwijl ie bijna altijd slim vrij staat. Mo, Sangare, Thomas en Malen gingen veel te vaak voor eigen succes en moeten die oogkleppen afdoen.

Ik zeg alle ballen op Gotze. Die legt ze ofwel panklaar voor een ander, of hij maakt ze zelf, of hij creëert een overtal situatie. Werd veel te weinig mee gedaan.



Gotze had dat zelf ook door en ging met name in het laatste deel van de wedstrijd het spel nog nadrukkelijker naar zich toe trekken. De combi Ihattaren, Malen, Gotze wordt genieten dit seizoen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

fido dido schreef op 30 oktober 2020 om 08:01:

Ik klaag gelukkig niet altijd maar ben wel kritisch (als ik zelf win met 9-1 kan ik balen van die ene tegengoal... zit in me :denk )

Maar ik stoorde me voornamelijk aan het feit dat ik veel slechte passes zag, veel slechte aannames en in mijn ogen weinig beleving (2e helft was wel iets beter inderdaad). Vervolgens haalt ie Madueke eruit terwijl hij in mijn optiek de beste speler op het veld was én spits, terwijl we nog een doelpunt moesten maken. Die begrijp ik niet helemaal.

Gelukkig scoort Malen alsnog en nemen we de punten mee, maar al met al krijg ik er nog niet echt een goed gevoel bij. Komt hopelijk nog!



Madueke lag vlak daarvoor geblesseerd op het veld en werd verzorgd door de medische staf

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

michelos schreef op 29 oktober 2020 om 23:59:

Ik zeg alle ballen op Gotze. Die legt ze ofwel panklaar voor een ander, of hij maakt ze zelf, of hij creëert een overtal situatie. Werd veel te weinig mee gedaan.


Eens. Als je zo'n topper in je selectie hebt, moet je de bal daar vaker inleveren. Hij verliest zelden de bal, vindt altijd goede oplossingen naar voren, heeft een actie en is ook nog super doelgericht. Die moet zoveel mogelijk in het spel betrokken worden.

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 30 oktober 2020 om 08:10:

Als je dan toch ergens nog kritisch op wil zijn, is dat de scherpte voor de goal; in een Europese wedstrijd kun je het je niet veroorloven om zo weinig kansen te benutten, ook al staat er een goeie keeper in de goal.


Klopt. Met name Malen is absoluut niet scherp op dit moment. Miste zoveel grote kansen. Ook een Ihattaren moet meer rendement krijgen. Ik vond het wel heel positief dat we zoveel kansen creëerden tegen zo'n verdedigende ploeg. Zaten een aantal mooie combinatie aanvallen bij. Daar hebben we de spelers wel voor ondertussen. Als het rendement nog wat omhoog gaat win je zo'n wedstrijd 1-4.

 

+1/-0

Het was dan misschien allemaal niet supergoed, maar ik heb een vermakelijke wedstrijd gezien. En nog veel belangrijker: een ploeg die tot de 92e minuut doorgaat voor dat doelpunt. Ik zie strijd, voor elkaar dat stapje extra willen doen, leuke voetballers op het veld die iets met een bal kunnen (Madueke, Götze, Malen, Ihattaren). PSV is weer een ploeg die leuk is om naar te kijken. Dat vind ik al heel wat waard. Dat het dan af en toe niet goed gaat, is normaal bij een ploeg in opbouw. En de wedstijd tegen onze Cypriotische vrienden moeten we niet als maatstaf nemen met zoveel afwezigen. Gewoon met z'n allen (virtueel) achter de ploeg gaan staan. Dan kan het een leuk seizoen worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 30 oktober 2020 om 08:19:

Ik snap de negativiteit niet zo goed.
Je speelt met een provisorisch in elkaar geknutseld elftal. Komt vervolgens achter door een wereldgoal tegen een oude geslepen ploeg en weet dit toch nog om te draaien. Met iets meer rust/kalmte en geluk voor de goal schiet je er gewoon nog 3 in.

Zeker in de tweede helft vond ik dat er ook mooie combinaties waren en dat stemt me wel tevreden.



Laat ik voorop stellen dat ik na de tweede helft oook weer redelijk positief ben. Maar zo'n in elkaar geknutseld elftal was het toch helemaal niet? Onze RCV en RB waren niet eerste keus, maar verder stond er een team wat normaliter ook had kunnen spelen. Van de voorste zes was het enige echte gemis Gakpo, Thomas ipv Rosario, Madueke ipv Zahavi maakt(e) geen tot weinig verschil. Het enige wat je kan zeggen is dat er geen wisselmogelijkheden waren.

En om Omonia nu een geslepen ploeg te noemen puur omdat ze een extreem oud elftal hebben.. ook een beetje een dooddoener. Er stonden drie 35-jarige op het elftal, onder meer op de back-positie. Die moeten toch na een uur helemaal kapot zijn gespeeld met jongens als Mo, Madueke en Malen? Voor de rest gewoon een boel spelers die op het eind van hun carriere in een lekker klimaat nog een beetje willen ballen.

Maargoed, laten we hopen dat PSV de lijn van de tweede helft doortrekt tegen ADO en POAK volgende week. Hopelijk met een (vrijwel) volledig team, zodat er geen smoesjes meer zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 30 oktober 2020 om 08:19:

Ik snap de negativiteit niet zo goed.
Je speelt met een provisorisch in elkaar geknutseld elftal. Komt vervolgens achter door een wereldgoal tegen een oude geslepen ploeg en weet dit toch nog om te draaien. Met iets meer rust/kalmte en geluk voor de goal schiet je er gewoon nog 3 in.

Zeker in de tweede helft vond ik dat er ook mooie combinaties waren en dat stemt me wel tevreden.



Helemaal mee eens. Gezien de situatie en die bizarre tegengoal is dit toch een top prestatie. Tweede helft was echt prima.

Die kritiek op Mvogo vind ik persoonlijk ook niet helemaal terecht. Paar goede saves laatste wedstrijden en hij kan echt veel beter voetballen dan Zoet en Unnerstall.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dubbeleschaar schreef op 30 oktober 2020 om 09:40:

Het was dan misschien allemaal niet supergoed, maar ik heb een vermakelijke wedstrijd gezien. En nog veel belangrijker: een ploeg die tot de 92e minuut doorgaat voor dat doelpunt. Ik zie strijd, voor elkaar dat stapje extra willen doen, leuke voetballers op het veld die iets met een bal kunnen (Madueke, Götze, Malen, Ihattaren). PSV is weer een ploeg die leuk is om naar te kijken. Dat vind ik al heel wat waard. Dat het dan af en toe niet goed gaat, is normaal bij een ploeg in opbouw. En de wedstijd tegen onze Cypriotische vrienden moeten we niet als maatstaf nemen met zoveel afwezigen. Gewoon met z'n allen (virtueel) achter de ploeg gaan staan. Dan kan het een leuk seizoen worden.



Precies! Zit veel meer voetbal in als afgelopen jaren, en toch klaagt een groot gedeelte zich suf. Met al wat er de laatste weken is gebeurd, praktisch geen 1 week met een volle groep kunnen trainen is de "schhade"beperkt, en gaat het echt de goede kant op.

Wat me bijzonder goed beviel was dat zelfs toen het bord met 2 minuten omhoog ging PSV bleef combineren, en niet blind de bal in de 16 meter begon te pompen.
En die Gotze, gaat ben ik bang maar 1 seizoen worden , dus lekker een vvrije rol geven en van genieten. Die man zit pas op 75%. Zoveel inzicht en rust.

 

+2/-0

Oké, het was gisteren "slechts" een potje tegen een clubje uit Cyprus en we wonnen in de dying seconds met 1-2, maar toch heb ik gisteren méér dingen gezien waar ik blij van werd als in de rest van het seizoen bij elkaar.

Ten eerste zag ik in een fase van de eerste helft en een heel groot deel van de tweede helft een ploeg die het lukte om te voetballen. Om de bal in de ploeg te houden. Om de tegenstander vast te zetten, en bij balverlies steeds redelijk eenvoudig de bal weer terug kon veroveren. Om kansen te creëren. En om uiteindelijk, zeer terecht, nog de overwinning mee naar huis te nemen.

Het verschil in mijn ogen? Mario Götze. Natuurlijk niet alleen hij, maar door zijn aanwezigheid is er iemand die de lijnen uit kan zetten. Die het spel naar zich toe kan trekken. Die heel vaak en heel slim net even wat ruimte voor zichzelf creëert om aanspeelbaar te zijn. En iemand die bijna nooit iets doms met de bal doet. Het maakt zó ontzettend veel uit of je daar Götze hebt staan, of dat Mauro of Thomas daar loopt te ploeteren. Zowel de 1-1 als 1-2 begonnen bij Mario, zonder dat hij als assistgever of doelpuntenmaker op het formulier staat. Als hij fit blijft (en waarom zou dat niet kunnen), gaan we ontzettend veel plezier aan hem beleven!

Madueke deed het in mijn ogen prima gisteren. Belangrijk met een assist, af en toe zelf dreigend. Malen met zijn twee goals op basis van rendement de "man of the match". Had voetballend verder ook een veel betere bijdrage dan in de afgelopen potjes. Mo is een stuk minder aanwezig dan Götze, maar ik zag gisteren toch af en toe weer goeie dingen. In blessuretijd creëert hij eerst een goeie schietkans voor zichzelf en daarna is hij bij de 1-2 belangrijk met de voorassist.

Mvogo, Sangaré, Boscagli, Hendrix, Teze en Max vond ik degelijk. Hebben gedaan wat je van ze mag verwachten. Prima! Extra compliment voor Hendrix die in een andere rol moest spelen.

Dan hebben we nog één speler over en dat is Ryan Thomas. Ik weet niet wat hij in de rust te drinken heeft gekregen, want zijn spel in de eerste 20 minuten van de 2e helft was werkelijk dramatisch. Pakt een gele kaart, zaait onrust met een te korte terugspeelbal, en daarnaast nog een aantal onbegrijpelijk slechte passes. Maar daar staat tegenover dat hij een groot loopvermogen heeft, vaak aanspeelbaar was, ook veel goede dingen gedaan heeft en, als belangrijkste wapenfeit, de assist gaf bij de 1-2.

Als we nou eens een beetje vertrouwen gaan krijgen en de afwezigen langzaam weer terugkeren, dan denk ik dat we ook naar een bepaalde basisopstelling kunnen gaan toewerken. En als Thomas dan die foutjes van gisteren eruit kan laten, dan is het denk ik een serieuze optie voor de basis in plaats van Rosario. Dat zullen ze samen moeten uitvechten. En Nikiforov, als Van Ginkel er dan straks ook nog bij komt wordt het helemaal genieten met Götze, Mo, Malen en Van Ginkel!

 

+3/-0

Gotze de allerbeste gister. Maar mensen hebben Sangare helaas een beetje over het hoofd gezien. Ik vond hem dramatisch in alle wedstrijden tot nu toe, speelde 50% van de ballen zo in de voeten van de tegenstander, maar gister was hij souverein, schoof gevaarlijk in vanuit het middenveld en heeft bijna alle ballen naar de goede kleur gespeeld. Thomas was de slechtste, hopelijk van Ginkel snel fit.

 

+1/-0

Je mist gewoon Dumfries, Gakpo, Zahavi en Rosario als basisspelers

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maxiromero23 schreef op 30 oktober 2020 om 11:05:

Je mist gewoon Dumfries, Gakpo, Zahavi en Rosario als basisspelers



Nou, ik vind dat wel meevallen. Ik denk niet dat Rosario i.p.v. Thomas en Dumfries i.p.v. Hendrix/Teze veel verschil had gemaakt. Omdat die (los van Thomas z'n slordigheden) het behoorlijk goed invulden en oplosten. De kwaliteit van Dumfries is ook niet bepaald het combineren tegen een ingegraven tegenstander.

Een scherpere voorhoede was wel van meerwaarde geweest. Aan de andere kant: Malen scoort 2x en Madueke speelde behoorlijk. Wie had je er dan uit willen halen?

Gisteravond was dan ook voor het eerst dat de potentie ook in de breedte van deze selectie wat tot uiting kwam.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] Omonia Nicosia - PSV