Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Sparta

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

NBA is na PSV mijn grootste passie, en daar is loadmanagement een groot begrip omdat ze 82 wedstrijden spelen in 6 maanden tijd, waarna de Play offs pas beginnen. Daar hebben ze veel beter begrepen dat voorkomen beter is dan genezen. En mijn grootste kritiekpunt is dat Schmidt nu niet voorkomt maar geneest ondanks dat hij juist het tegenover gestelde zegt want anders zaten er geen 8 spelers in het 'rood'.

Als je thuis in dit soort wedstrijden Mauro linksback zet ipv Max, Fein in plaats van Sangare en Ledezma in plaats van Gakpo dan heb je er al 3 gespaard die je dan waarschijnlijk 90 minuten kunt sparen. Als je met de rust met 4-0 voor staat (zoals AZ) dan kun je er nog 4 wisselen die je 45 minuten kunt sparen. Dan heb je volgens mij een veel betere balans tussen risico op puntverlies en risico op blessures.

Waar het mijn inziens fout ging was dat beide backs, die cruciaal zijn in dit systeem, niet mee deden waardoor we lam waren op de flanken. Daarnaast was alle creativiteit uit de ploeg en daarmee ook het scorend vermogen. Dat je daarna weer 4 a 5 spelers erin brengt die je eigenlijk rust wilde geven is ook niet lekker. We hebben het onszelf gruwelijk moeilijk gemaakt en het Sparta doodeenvoudig gemaakt. Gelukkig valt het uiteindelijk allemaal mee en is het goed afgelopen.

 

+1/-0

Laten we niet teveel woorden vuil maken aan die pot van gisteren. Schmidt gaf prioriteit aan de wedstrijd van a.s. donderdag, dus laten we eerst eens afwachten hoe we in Granada voor de dag komen. Win je daar, dan is het een meesterzet, want dan zet je een megastap naar overwintering zonder dat je punten hebt verloren tegen Sparta.

Gisteren toonde maar weer eens aan dat PSV gewoon heel veel middelmaat heeft. Teze en Hendrix op de backpositie hebben weinig kunnen brengen, Mauro is geen PSV-materiaal, Ledezma is jong en enthousiast, maar daar houdt het vooralsnog mee op. En Zahavi lijkt gewoon een heel matige voetballer te zijn, al was het ter verdediging van hem ook lastig om in dit elftal te excelleren. Het middenveld Rosario - Fein tot slot kon in combinatie met die 4 ervoor ook niks brengen.

Unnerstall heeft overigens heel veel geluk gehad dat zijn dwaze uitkomen niet werd afgestraft. Ik denk dat 90% van de spitsen in de hoofdklasse die kans gewoon had gescoord. En in de laatste minuten liet Viergever zich de kaas van het brood eten door Gravenberch. Dan heb je ook meteen de 2 kansen van Sparta gehad. Ik kan me niet herinneren dat Unnerstall 1 redding heeft moeten verrichten. Nu win je en hou je de 0, maar die 2 momenten hadden nooit mogen gebeuren. Sparta rost de bal uit de 16 en 1 aanraking van Thy zet hem voor een leeg doel. Hoezo verkeerde positionering?

De strafschop van Malen was natuurlijk heel erg matig ingeschoten, en de rebound verprutste hij ook nog bijna door een matige aanname. We mogen onze handjes dichtknijpen met de 3 punten.

Overigens vind ik de observatie van Albert Trestena een hele goede. PSV maakt vaak zulke domme keuzes in beslissende fases. Als je in een slotfase een voorsprong verdedigt, kun je in mijn ogen 3 dingen doen. 1) Op balbezit spelen. 2) Gevaarlijk counteren. 3) De bal wegrossen. PSV raakt de bal altijd veel te snel en veel te makkelijk kwijt. Gisteren ook weer. Verkeerd opendraaien, een passje wat net niet nauwkeurig is. Daardoor verovert een verdediger de bal en gaan ze gelijk in de tegenstoot terwijl onze organisatie zoek ik. Dit probleem zie ik voornamelijk bij onze spitsen. Malen had er gisteren ook weer een paar momenten van. En Gakpo heb ik dat hele half uur niet 1 keer iets goeds zijn doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 30 november 2020 om 11:18:

NBA is na PSV mijn grootste passie, en daar is loadmanagement een groot begrip omdat ze 82 wedstrijden spelen in 6 maanden tijd, waarna de Play offs pas beginnen. Daar hebben ze veel beter begrepen dat voorkomen beter is dan genezen. En mijn grootste kritiekpunt is dat Schmidt nu niet voorkomt maar geneest ondanks dat hij juist het tegenover gestelde zegt want anders zaten er geen 8 spelers in het 'rood'.

Als je thuis in dit soort wedstrijden Mauro linksback zet ipv Max, Fein in plaats van Sangare en Ledezma in plaats van Gakpo dan heb je er al 3 gespaard die je dan waarschijnlijk 90 minuten kunt sparen. Als je met de rust met 4-0 voor staat (zoals AZ) dan kun je er nog 4 wisselen die je 45 minuten kunt sparen. Dan heb je volgens mij een veel betere balans tussen risico op puntverlies en risico op blessures.

Waar het mijn inziens fout ging was dat beide backs, die cruciaal zijn in dit systeem, niet mee deden waardoor we lam waren op de flanken. Daarnaast was alle creativiteit uit de ploeg en daarmee ook het scorend vermogen. Dat je daarna weer 4 a 5 spelers erin brengt die je eigenlijk rust wilde geven is ook niet lekker. We hebben het onszelf gruwelijk moeilijk gemaakt en het Sparta doodeenvoudig gemaakt. Gelukkig valt het uiteindelijk allemaal mee en is het goed afgelopen.


Als een NBA team een coronagolf krijgt waardoor spelers te lang blijven staan en anderen te vroeg terug keren valt er weinig te voorkomen. Bovendien mag je in de NBA doorlopend wisselen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 30 november 2020 om 13:04:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 30 november 2020 om 11:18:

NBA is na PSV mijn grootste passie, en daar is loadmanagement een groot begrip omdat ze 82 wedstrijden spelen in 6 maanden tijd, waarna de Play offs pas beginnen. Daar hebben ze veel beter begrepen dat voorkomen beter is dan genezen. En mijn grootste kritiekpunt is dat Schmidt nu niet voorkomt maar geneest ondanks dat hij juist het tegenover gestelde zegt want anders zaten er geen 8 spelers in het 'rood'.

Als je thuis in dit soort wedstrijden Mauro linksback zet ipv Max, Fein in plaats van Sangare en Ledezma in plaats van Gakpo dan heb je er al 3 gespaard die je dan waarschijnlijk 90 minuten kunt sparen. Als je met de rust met 4-0 voor staat (zoals AZ) dan kun je er nog 4 wisselen die je 45 minuten kunt sparen. Dan heb je volgens mij een veel betere balans tussen risico op puntverlies en risico op blessures.

Waar het mijn inziens fout ging was dat beide backs, die cruciaal zijn in dit systeem, niet mee deden waardoor we lam waren op de flanken. Daarnaast was alle creativiteit uit de ploeg en daarmee ook het scorend vermogen. Dat je daarna weer 4 a 5 spelers erin brengt die je eigenlijk rust wilde geven is ook niet lekker. We hebben het onszelf gruwelijk moeilijk gemaakt en het Sparta doodeenvoudig gemaakt. Gelukkig valt het uiteindelijk allemaal mee en is het goed afgelopen.


Als een NBA team een coronagolf krijgt waardoor spelers te lang blijven staan en anderen te vroeg terug keren valt er weinig te voorkomen. Bovendien mag je in de NBA doorlopend wisselen.



De Coronagolf is niet de reden van de wissels, de aankomende periode is de reden van de wissels. Want de komende 4 wedstrijden kun je dit soort grapjes niet doen.

En als de spelers echt over het randje waren gegaan door de Corona crisis dan hadden ze niet naar de Nationale teams moeten gaan.

 

+1/-0

@11 Sir Tinus
Eerst zeg je dat het genezen is ipv voorkomen. Als ik dan aanbreng dat het genezen te wijten is aan de corona dan zeg je dat de aankomende periode de oorzaak is. Dat lijkt toch op voorkomen, niet waar?

Spelers willen graag interlands spelen en clubs moeten ze afstaan.

Ik denk dat Schmidt met een zo fit als mogelijk team aan de slag wil tegen Granada, en dat hij een ingecalculeerd risico heeft genomen. Met vijf wisselmogelijkheden zijn er ook meer mogelijkheden om in te grijpen.

 

+1/-0

Waar het mij om gaat is dat die spelers niet in het rood komen, daar zijn verschillende methodes voor en 8 tegelijk wisselen vind ik 1 van de meest risicovolle opties. En dat moet hij in mijn ogen voorkomen en dat bedoel ik met loadmanagement. Als er nu 8 spelers in het rood stonden dan hadden die 8 niet alle 8 tegen PAOK moeten spelen.

Als je op voorhand weet dat Sparta niet komt om te voetballen, dan is Mauro op linksback tov Max relatief een kleine wijziging. Als je uit bij Twente speelt kun je bijvoorbeeld Baumgartl opstellen en Teze met zijn snelheid op de linksbuiten van Twente zetten zonder al te veel risico. Als je uit bij Granada voor Zahavi/Malen gaat en je hebt Ihattaren en Gotze er dan weer bij dan zou je Madueke nu niet hoeven te sparen.

Sangare, Boscagli, Max en Malen had ik prima gevonden om te starten op de bank, eventueel Gakpo Gotze en Dumfries na rust als je voor staat. Dit vond ik persoonlijk te risicovol.

 

+1/-0

Ik denk dat Schmidt deze roulatie-tactiek graag vanaf het begin van het seizoen had toegepast, om te voorkomen dat spelers in het rood zouden komen. Dat zag je in de beginfase van het seizoen ook gebeuren, toen tegen Heracles bijvoorbeeld Boscagli en Malen op de bank begonnen. Vanaf de wedstrijd tegen Zwolle (5e wedstrijd) hebben we last gehad van Corona door de afwezigheid van Teze en Zahavi, waarna de kermis begon en we een groot aantal spelers lange tijd hebben gemist.

Dat betekent dat we tot aan de wedstrijd tegen Willem 2 in 3 weken met 6 wedstrijden (3x eredivisie, 3x EL) nauwelijks wisselmogelijkheden hebben gehad en dat iedereen potentiële basisspeler die geen corona had, sowieso moest spelen. Sindsdien zijn we weliswaar weer compleet, maar is het programma overvol, zeker omdat een flink aantal spelers ook international is.

Ik denk dus dat de huidige situatie qua belasting helaas onvermijdelijk is geweest. Natuurlijk is de aanpak die je voorstelt Tinus een stuk minder rigoreus dan wat Schmidt gisteren deed, en als dat had gekund, dan was dat mijns inziens een beter plan geweest. Overigens bleek gisteren maar weer eens dat we met onze tweede garnituur toch best een jasje uitdoen qua creativiteit en aanvalsdrang. Ik denk dat onze vier voorsten eigenlijk altijd uit het zestal Ihattaren, Götze, Madueke, Malen, Gako en Zahavi moeten komen, willen we een kwalitatief voldoende voorhoede op de mat hebben.

 

+1/-0

Vergeet niet dat we net 2 weken een break hebben gehad ivm interlands, waarbij Gakpo/Teze/Malen/Madueke/Sangare nauwelijks hebben gespeeld en Boscagli/Mvogo niet hebben gespeeld. Dus er is ook best een verschil tussen de spelers onderling en ook als je kijkt naar waar ze vandaan komen. Dumfries speelde na zijn Corona break elke wedstrijd en Gakpo had meer moeite.

Ik verwacht uit bij De Graafschap weer Baumgartl Viergever Hendrix Mauro en Ledezma in de basis, en dat wordt ook die wedstrijd lastig te overleven. Unnerstall lijkt me overbodig want Schmidt verwacht toch dingen van hem die hij niet kan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 30 november 2020 om 09:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 30 november 2020 om 09:06:

Heeft iemand Schmidt's interview na afloop gezien? Heb me toch wel een beetje gestoord aan de houding van hem.. Toen de interviewer opmerkte dat PSV geen een keer op goal had geschoten de eerste 45 minuten haalde hij z'n schouders op. Vervolgens ging het natuurlijk om de 8 wijzigingen, maar Schmidt vond dat dat wel kon en "er is toch gewonnen?"

Ik heb dit ook al eens aangehaald in het Schmidt-topic, maar hij heeft de afgelopen 5/6 jaar natuurlijk bij clubs gezeten maar winnen mag en niet moet: Bayer Leverkussen, Guoan. Alleen RB Salzburg was er natuurlijk een bepaald verwachtingspatroon. Die hadden echter zo'n goede selectie destijds dat kampioen worden bijna een gegeven was. Ook qua spel is het verwachtingspatroon bij Leverkussen en Guoan natuurlijk anders. Ik denk dat ik voor veel van ons spreek als ik zeg dat PSV wordt verwacht om in ieder geval zo'n 10/12 van de 17 thuis-wedstrijden comfortabel te winnen. Feyenoord, AZ en Ajax-thuis altijd lastig, hier en daar een off-day, prima. Maar tot nu toe is de tussenstand in Eindhoven: 5 wedstrijden thuis, 2 keer redelijk comfortabel gewonnen, 3 keer met hangen en wurgen gewonnen.



... Als hij boos/teleurgesteld is na de wedstrijd krijgt hij ook een bak met kritiek.

En wat betreft de resultaten: 2 van de 3 keer waar met hangen en wurgen speelde, had PSV het al voor rust moeten beslissen. Daar werd de eerste helft eigenlijk prima gevoetbald, maar de kansen niet afgemaakt.

Volgens mij realiseert hij zich prima wat er van hem verwacht wordt, maar is heeft hij geen last van de Hollandse ziekte dat het ten alle tijden mooi en aanvallend moet. Hij kiest ervoor om bij een periode van 10 wedstrijden in 30 dagen bij de wedstrijden waar het kan spelers rust te geven. Ik vind eerder de prestaties van een aantal vervangers nogal tegenvallen, want een Fein/Mauro/Ledezma hebben totaal niet laten zien waarom ze meer minuten zouden moeten maken, terwijl dat ook deze spelers nog altijd een klasse beter zijn dat wat er bij Sparta staat. Dat vind ik eigenlijk nog het meest zorgwekkende aan de wedstrijd van gisteren.



Het is zoals hierboven wordt gezegd, totaal oninteressant wat er om wedstrijden heen gezwetst wordt , zowel in interviews als in zogenaamde analyses van een klein groepje zelf benoemde "kenners".

Uiteraard valt Schmidt zijn spelers niet af voor de camera. Ik ben er van overtuigd dat hij - en zijn staf - in de kleedkamer en op de Herdgang wel heel duidelijk maakt aan zijn spelers wat ze allemaal fout doen.
Daar heeft hij overigens een gigantische klus aan want vele facetten van het spel worden nog absoluut niet beheerst door de meesten van de huidige selectie.

Gisteren drie punten, dus moeten we achteraf niet mopperen, want je wordt geen kampioen door mooi spel maar door de meeste punten te halen.

Ik ga niet benoemen wat er allemaal misging of tegenviel en beperk me hier tot een paar hoogtepuntjes;

Het moment van het eerste schot na 56 minuten ( Zahavi ) en het veel mooiere van de slim spelende Fein meteen daarna.

Het zeer harde werken vooral van Hendrix ,Ledezma en Mauro in een niet ingespeeld elftal.

Het feit dat Unnerstall geen bal heeft hoeven tegenhouden en we dus weer de 0 vasthielden.

De score bij het eindsignaal die ons drie punten opleverde.

Vraagje tenslotte;
ben ik de enige hier die het een duidelijke overtreding vond van Gravenberch toen die een forse elleboogstoot gaf in de rug van Viergever alvorens hij die daardoor ontstane kans gelukkig voor ons hoog over schoot?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:





Vraagje tenslotte;
ben ik de enige hier die het een duidelijke overtreding vond van Gravenberch toen die een forse elleboogstoot gaf in de rug van Viergever alvorens hij die daardoor ontstane kans gelukkig voor ons hoog over schoot?



Ik vind het ook een duidelijke overtreding. Hij geeft Viergever met zijn onderarm / elleboog een forse zet waardoor hij zo'n beetje het doel invliegt. Gelukkig rondt hij vervolgens de kans net zo lomp af. :)

Dit bericht is gewijzigd op 30 november 2020, 19:43:15.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 november 2020 om 11:41:
[...]
laten we eerst eens afwachten hoe we in Granada voor de dag komen. Win je daar, dan is het een meesterzet, want dan zet je een megastap naar overwintering zonder dat je punten hebt verloren tegen Sparta.
[...]
Unnerstall heeft overigens heel veel geluk gehad dat zijn dwaze uitkomen niet werd afgestraft. Ik denk dat 90% van de spitsen in de hoofdklasse die kans gewoon had gescoord.


Eerst geef je aan dat het een meesterzet is van Schmidt en vervolgens zeg je dat Unnerstall heel veel geluk heeft gehad. Oftewel: Schmidt heeft heel veel geluk gehad! Hij speelde met vuur en het ging op het nippertje goed. Tegenstander mist een 100% kans en wij hebben een rebound nodig van een makkelijk gegeven penalty. Met een beetje minder geluk verlies je die wedstrijd 0-1.

Ik heb al langere tijd het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Een beetje het tegenovergestelde van wat we gewend zijn bij PSV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 november 2020 om 20:39:


Ik heb al langere tijd het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Een beetje het tegenovergestelde van wat we gewend zijn bij PSV.



Dat gevoel heb ik niet. Volgens mij is hij net zo zeer doordrongen van de noodzaak voor PSV om kampioen te worden als van de noodzaak om Europees te overwinteren.

Beide doelen zijn ongeveer even belangrijk voor de ( nabije )toekomst van PSV.
Dat weet hij donders goed.
En je zag hoe kwaad hij was toen we bestolen werden in Arnhem.

De vele wissels hebben volgens mij echt alleen te maken met het gebrek aan conditie, althans het niet topfit zijn van veel spelers, door corona en blessures.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 november 2020 om 20:39:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 november 2020 om 11:41:
[...]
laten we eerst eens afwachten hoe we in Granada voor de dag komen. Win je daar, dan is het een meesterzet, want dan zet je een megastap naar overwintering zonder dat je punten hebt verloren tegen Sparta.
[...]
Unnerstall heeft overigens heel veel geluk gehad dat zijn dwaze uitkomen niet werd afgestraft. Ik denk dat 90% van de spitsen in de hoofdklasse die kans gewoon had gescoord.


Eerst geef je aan dat het een meesterzet is van Schmidt en vervolgens zeg je dat Unnerstall heel veel geluk heeft gehad. Oftewel: Schmidt heeft heel veel geluk gehad! Hij speelde met vuur en het ging op het nippertje goed. Tegenstander mist een 100% kans en wij hebben een rebound nodig van een makkelijk gegeven penalty. Met een beetje minder geluk verlies je die wedstrijd 0-1.

Ik heb al langere tijd het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Een beetje het tegenovergestelde van wat we gewend zijn bij PSV.



Je hebt me verkeerd begrepen. Ik bedoelde te zeggen dat, als we donderdag van Granada winnen, de wedstrijd tegen Sparta gezien zal worden als een meesterzet van Schmidt --> spelers rust geven zodat je Europees kan overwinteren en zonder puntverlies de wedstrijd tegen Sparta doorgekomen. Over 1 maand is men sowieso alweer vergeten hoe die hele wedstrijd tegen Sparta gegaan is.

Mijn persoonlijke mening is dat Schmidt inderdaad geluk heeft gehad dat we geen puntverlies hebben geleden. Acht spelers wisselen is veel, en door het opstellen van Mauro en Ledezma en het niet opstellen van Dumfries en Max heeft hij alle dreiging naar de goal weggenomen. Sparta had niet eens moeite om ons van scoren af te houden. Met een gelukje hebben we alsnog de drie punten binnengesleept.

Ik heb niet per sé het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt, want hij weet net zo goed als ik dat PSV die cup dit seizoen never nooit gaat winnen. Ik denk wel dat hij het als een soort van prestige ziet om de groepsfase te overleven. Verder vraag ik me af of hij had verwacht dat het tegen Sparta met deze spelers zo moeizaam zou gaan, of dat dat voor hem als een verrassing kwam. Toen hij vorige week aangaf dat de spelers dit seizoen misschien wel nooit fit gaan worden, bekroop mij wel een beetje het gevoel dat hij zich probeert in te dekken voor een matig seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 01 december 2020 om 10:53:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 november 2020 om 20:39:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 november 2020 om 11:41:
[...]
laten we eerst eens afwachten hoe we in Granada voor de dag komen. Win je daar, dan is het een meesterzet, want dan zet je een megastap naar overwintering zonder dat je punten hebt verloren tegen Sparta.
[...]
Unnerstall heeft overigens heel veel geluk gehad dat zijn dwaze uitkomen niet werd afgestraft. Ik denk dat 90% van de spitsen in de hoofdklasse die kans gewoon had gescoord.


Eerst geef je aan dat het een meesterzet is van Schmidt en vervolgens zeg je dat Unnerstall heel veel geluk heeft gehad. Oftewel: Schmidt heeft heel veel geluk gehad! Hij speelde met vuur en het ging op het nippertje goed. Tegenstander mist een 100% kans en wij hebben een rebound nodig van een makkelijk gegeven penalty. Met een beetje minder geluk verlies je die wedstrijd 0-1.

Ik heb al langere tijd het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Een beetje het tegenovergestelde van wat we gewend zijn bij PSV.



Je hebt me verkeerd begrepen. Ik bedoelde te zeggen dat, als we donderdag van Granada winnen, de wedstrijd tegen Sparta gezien zal worden als een meesterzet van Schmidt --> spelers rust geven zodat je Europees kan overwinteren en zonder puntverlies de wedstrijd tegen Sparta doorgekomen. Over 1 maand is men sowieso alweer vergeten hoe die hele wedstrijd tegen Sparta gegaan is.

Mijn persoonlijke mening is dat Schmidt inderdaad geluk heeft gehad dat we geen puntverlies hebben geleden. Acht spelers wisselen is veel, en door het opstellen van Mauro en Ledezma en het niet opstellen van Dumfries en Max heeft hij alle dreiging naar de goal weggenomen. Sparta had niet eens moeite om ons van scoren af te houden. Met een gelukje hebben we alsnog de drie punten binnengesleept.

Ik heb niet per sé het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt, want hij weet net zo goed als ik dat PSV die cup dit seizoen never nooit gaat winnen. Ik denk wel dat hij het als een soort van prestige ziet om de groepsfase te overleven. Verder vraag ik me af of hij had verwacht dat het tegen Sparta met deze spelers zo moeizaam zou gaan, of dat dat voor hem als een verrassing kwam. Toen hij vorige week aangaf dat de spelers dit seizoen misschien wel nooit fit gaan worden, bekroop mij wel een beetje het gevoel dat hij zich probeert in te dekken voor een matig seizoen.



Ik denk niet dat Schmidt zich indekt. Dit seizoen is gewoon absurd en dat allemaal omdat:
- De UEFA nog de nations league er gewoon doorduwt
- Europees gewoon uit en thuis wedstrijden worden gehouden in plaats van bijvoorbeeld minitournooitjes op 1 plaats (3 speeldagen 1 10 dagen bijvoorbeeld) en 2 verplaatsingen
- PSV gewoon pech gehad heeft / niet streng genoeg geweest is en daardoor een hele rits spelers kwijt is geweest en versneld moesten terug komen
- De KNVB pas half september weer begon met voetballen. PSV is door corona op een fysieke achterstand gekomen in een toch al absurd seizoen.

Kijk voor de grap eens wat Jurgen Klopp zegt, vanaf moment 3:30. Overal gaan spelers en clubs in het rood door dit absurde ritme.


Sommige mensen denk dat dit gewoon een seizoen zonder publiek is, maar er is veel meer aan de hand.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 01 december 2020 om 10:53:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 november 2020 om 20:39:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 november 2020 om 11:41:
[...]
laten we eerst eens afwachten hoe we in Granada voor de dag komen. Win je daar, dan is het een meesterzet, want dan zet je een megastap naar overwintering zonder dat je punten hebt verloren tegen Sparta.
[...]
Unnerstall heeft overigens heel veel geluk gehad dat zijn dwaze uitkomen niet werd afgestraft. Ik denk dat 90% van de spitsen in de hoofdklasse die kans gewoon had gescoord.


Eerst geef je aan dat het een meesterzet is van Schmidt en vervolgens zeg je dat Unnerstall heel veel geluk heeft gehad. Oftewel: Schmidt heeft heel veel geluk gehad! Hij speelde met vuur en het ging op het nippertje goed. Tegenstander mist een 100% kans en wij hebben een rebound nodig van een makkelijk gegeven penalty. Met een beetje minder geluk verlies je die wedstrijd 0-1.

Ik heb al langere tijd het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Een beetje het tegenovergestelde van wat we gewend zijn bij PSV.



Je hebt me verkeerd begrepen. Ik bedoelde te zeggen dat, als we donderdag van Granada winnen, de wedstrijd tegen Sparta gezien zal worden als een meesterzet van Schmidt --> spelers rust geven zodat je Europees kan overwinteren en zonder puntverlies de wedstrijd tegen Sparta doorgekomen. Over 1 maand is men sowieso alweer vergeten hoe die hele wedstrijd tegen Sparta gegaan is.

Mijn persoonlijke mening is dat Schmidt inderdaad geluk heeft gehad dat we geen puntverlies hebben geleden. Acht spelers wisselen is veel, en door het opstellen van Mauro en Ledezma en het niet opstellen van Dumfries en Max heeft hij alle dreiging naar de goal weggenomen. Sparta had niet eens moeite om ons van scoren af te houden. Met een gelukje hebben we alsnog de drie punten binnengesleept.

Ik heb niet per sé het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt, want hij weet net zo goed als ik dat PSV die cup dit seizoen never nooit gaat winnen. Ik denk wel dat hij het als een soort van prestige ziet om de groepsfase te overleven. Verder vraag ik me af of hij had verwacht dat het tegen Sparta met deze spelers zo moeizaam zou gaan, of dat dat voor hem als een verrassing kwam. Toen hij vorige week aangaf dat de spelers dit seizoen misschien wel nooit fit gaan worden, bekroop mij wel een beetje het gevoel dat hij zich probeert in te dekken voor een matig seizoen.


Roger hoeft zich niet in te dekken. We kunnen blij zijn als dit seizoen uitgespeeld gaat worden. Zolang mafklappers in onze huidige samenleving zich blijven gedragen alsof er niets aan de hand is loopt IEDEREEN gevaar.

Het is lastig om een leven te leiden in isolatie maar er op los leven en anderen in gevaar brengen is nu een misdaad. Hou rekening met elkaar en respecteer een ander. Roger doet het niet slecht gezien de situatie . We moeten onze oren niet laten hangen naar sommige media ratten die enkel bezig zijn met onrust stoken wat ik al eerder aangaf. Roger heet nu al 'die arrogante Duitser'. Memphis had toch gelijk in zijn artikel. In Nederland heerst racisme en als je een andere mening er op nahoudt hoor je er niet bij.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 december 2020, 13:27:42.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 01 december 2020 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 01 december 2020 om 10:53:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 november 2020 om 20:39:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 30 november 2020 om 11:41:
[...]
laten we eerst eens afwachten hoe we in Granada voor de dag komen. Win je daar, dan is het een meesterzet, want dan zet je een megastap naar overwintering zonder dat je punten hebt verloren tegen Sparta.
[...]
Unnerstall heeft overigens heel veel geluk gehad dat zijn dwaze uitkomen niet werd afgestraft. Ik denk dat 90% van de spitsen in de hoofdklasse die kans gewoon had gescoord.


Eerst geef je aan dat het een meesterzet is van Schmidt en vervolgens zeg je dat Unnerstall heel veel geluk heeft gehad. Oftewel: Schmidt heeft heel veel geluk gehad! Hij speelde met vuur en het ging op het nippertje goed. Tegenstander mist een 100% kans en wij hebben een rebound nodig van een makkelijk gegeven penalty. Met een beetje minder geluk verlies je die wedstrijd 0-1.

Ik heb al langere tijd het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Een beetje het tegenovergestelde van wat we gewend zijn bij PSV.



Je hebt me verkeerd begrepen. Ik bedoelde te zeggen dat, als we donderdag van Granada winnen, de wedstrijd tegen Sparta gezien zal worden als een meesterzet van Schmidt --> spelers rust geven zodat je Europees kan overwinteren en zonder puntverlies de wedstrijd tegen Sparta doorgekomen. Over 1 maand is men sowieso alweer vergeten hoe die hele wedstrijd tegen Sparta gegaan is.

Mijn persoonlijke mening is dat Schmidt inderdaad geluk heeft gehad dat we geen puntverlies hebben geleden. Acht spelers wisselen is veel, en door het opstellen van Mauro en Ledezma en het niet opstellen van Dumfries en Max heeft hij alle dreiging naar de goal weggenomen. Sparta had niet eens moeite om ons van scoren af te houden. Met een gelukje hebben we alsnog de drie punten binnengesleept.

Ik heb niet per sé het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt, want hij weet net zo goed als ik dat PSV die cup dit seizoen never nooit gaat winnen. Ik denk wel dat hij het als een soort van prestige ziet om de groepsfase te overleven. Verder vraag ik me af of hij had verwacht dat het tegen Sparta met deze spelers zo moeizaam zou gaan, of dat dat voor hem als een verrassing kwam. Toen hij vorige week aangaf dat de spelers dit seizoen misschien wel nooit fit gaan worden, bekroop mij wel een beetje het gevoel dat hij zich probeert in te dekken voor een matig seizoen.


Roger hoeft zich niet in te dekken. We kunnen blij zijn als dit seizoen uitgespeeld gaat worden. Zolang mafklappers in onze huidige samenleving zich blijven gedragen alsof er niets aan de hand is loopt IEDEREEN gevaar.

Het is lastig om een leven te leiden in isolatie maar er op los leven en anderen in gevaar brengen is nu een misdaad. Hou rekening met elkaar en respecteer een ander. Roger doet het niet slecht gezien de situatie . We moeten onze oren niet laten hangen naar sommige media ratten die enkel bezig zijn met onrust stoken wat ik al eerder aangaf. Roger heet nu al 'die arrogante Duitser'. Memphis had toch gelijk in zijn artikel. In Nederland heerst racisme en als je een andere mening er op nahoudt hoor je er niet bij.



Geheel eens met wat je hier schrijft. Het feit dat onze coach in de media al voor de wedstrijd tegen Sparta werd afgebrand vanwege zijn 8 wissels is veelzeggend. Over die "stokers" dan wel te verstaan.

Ook goed van Klompje in dit verband om het interview met Jurgen Klopp hier te laten horen. Een zeer goed verhaal van de Duitse coach.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Sparta