Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV-Omonia Nicosia

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Na weer een extreem zure zondagmiddag, gelijk maar de blik op aankomende week. Omonia speelt nergens meer om, PSV speelt eventueel nog om de groepwinst, maar is afhankelijk van Granada (die uit tegen PAOK spelen). Het lijkt me duidelijk dat de volledige focus hoort te liggen op aankomende zondag, thuis tegen Utrecht. Groepwinst is leuk voor de verdere loting, goed voor de financien en NL coefficent, maar nog een keer puntverlies in de Eredivisie en je bent al bijna uitgeschakeld voor de titel.

Ik zou graag eens een zondag meemaken waar het na afloop niet gaat over het gigantisch verschil tussen de eerste en tweede helft, dus wat mij betreft wisselen we het complete elftal, ondanks dat ik vind dat sommige mensen er absoluut nog niet klaar voor zijn. Liever hier verliezen met een paar jonge gasten dan zondag gelijk spelen of verliezen tegen Utrecht. We hebben bovendien te maken met een flink aantal blessures alweer (Zahavi, Mauro, Thomas), jongens die eigenlijk in zo'n wedstrijd minuten zouden maken.

Mijn suggestie:

Mvogo
Sambo-Baumgartl-Viergever-Oppegard
Hendrix-Fein
Ledezma-Ihattaren
Piroe-Saibari

Ik weet het, het is een aanval van niks, in feite 4 jeugdspelers. Ik kies voor Mo in deze wedstrijd omdat hij gisteren maar 60 minuten speelde en ik thuis tegen Utrecht het liefst begin met Gakpo-Malen-Madueke-Gotze (Madueke donderdag rusten dus). Heb die Saibari nog niet echt op iets speciaals kunnen betrappen bij Jong PSV, persoonlijk sla ik Vertessen en Fofana hoger aan. Die laatste komt echter ook pas net kijken bij Jong en Vertessen valt van de ene in de andere blessure, dus kan me niet voorstellen dat Schmidt ze bij PSV1 haalt. Gezien Saibari er eerder ook al bijzit, schat ik z'n kansen hoger in.

In de verdediging Oppegard, omdat Hendrix slecht inviel op LB gisteren en nodig is op het middenveld samen met Fein. Rosario en Sangare moeten rust krijgen, die liepen gisteren na 60 minuten volledig verloren te voetballen. Dan zie ik dus liever Oppegard voor een keertje, ipv Hendrix LB en Fein samen met Rosario of Sangare. Heb Sambo een aantal keer bij Jong gezien, aanvallend een heel leuke speler, maar verdedigend absoluut nog geen ED-niveau. Eventueel met Teze starten, maar hetzelfde principe geldt: liever 100% fit zondag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 07 december 2020 om 13:54:

Na weer een extreem zure zondagmiddag, gelijk maar de blik op aankomende week. Omonia speelt nergens meer om, PSV speelt eventueel nog om de groepwinst, maar is afhankelijk van Granada (die uit tegen PAOK spelen). Het lijkt me duidelijk dat de volledige focus hoort te liggen op aankomende zondag, thuis tegen Utrecht. Groepwinst is leuk voor de verdere loting, goed voor de financien en NL coefficent, maar nog een keer puntverlies in de Eredivisie en je bent al bijna uitgeschakeld voor de titel.

Ik zou graag eens een zondag meemaken waar het na afloop niet gaat over het gigantisch verschil tussen de eerste en tweede helft, dus wat mij betreft wisselen we het complete elftal, ondanks dat ik vind dat sommige mensen er absoluut nog niet klaar voor zijn. Liever hier verliezen met een paar jonge gasten dan zondag gelijk spelen of verliezen tegen Utrecht. We hebben bovendien te maken met een flink aantal blessures alweer (Zahavi, Mauro, Thomas), jongens die eigenlijk in zo'n wedstrijd minuten zouden maken.

Mijn suggestie:

Mvogo
Sambo-Baumgartl-Viergever-Oppegard
Hendrix-Fein
Ledezma-Ihattaren
Piroe-Saibari

Ik weet het, het is een aanval van niks, in feite 4 jeugdspelers. Ik kies voor Mo in deze wedstrijd omdat hij gisteren maar 60 minuten speelde en ik thuis tegen Utrecht het liefst begin met Gakpo-Malen-Madueke-Gotze (Madueke donderdag rusten dus). Heb die Saibari nog niet echt op iets speciaals kunnen betrappen bij Jong PSV, persoonlijk sla ik Vertessen en Fofana hoger aan. Die laatste komt echter ook pas net kijken bij Jong en Vertessen valt van de ene in de andere blessure, dus kan me niet voorstellen dat Schmidt ze bij PSV1 haalt. Gezien Saibari er eerder ook al bijzit, schat ik z'n kansen hoger in.

In de verdediging Oppegard, omdat Hendrix slecht inviel op LB gisteren en nodig is op het middenveld samen met Fein. Rosario en Sangare moeten rust krijgen, die liepen gisteren na 60 minuten volledig verloren te voetballen. Dan zie ik dus liever Oppegard voor een keertje, ipv Hendrix LB en Fein samen met Rosario of Sangare. Heb Sambo een aantal keer bij Jong gezien, aanvallend een heel leuke speler, maar verdedigend absoluut nog geen ED-niveau. Eventueel met Teze starten, maar hetzelfde principe geldt: liever 100% fit zondag.



Prima opstelling en redenatie.
Zelfs als je donderdag wint, ben je nog afhankelijk van het andere resultaat om eventuele groepswinst te krijgen, voor wat dat uberhaupt al waard is.
Iedereen heel houden en zo min mogelijk belasten is donderdag het devies.

 

+1/-0

@ Jasper_PSV;
Net als jij zou ik puntverlies tegen Utrecht zondag veel zuurder vinden dan donderdag tegen Omonia.
Maar deze opstelling lijkt me niet erg reéel.
Dat iemand met pijntjes gespaard wordt lijkt me logisch, maar wil je enig samenspel zien, dan moet je niet in jouw opstelling beginnen, denk ik.

 

+1/-0

Ik pas in feite dezelfde redenatie toe als Schmidt thuis tegen Sparta deed. Bovendien schat ik Omonia van hetzelfde niveau, zo niet minder (op basis van de uitwedstrijd).

Ik begrijp dat het wellicht niet heel realistisch is, bovendien zal dit een dramatische impact op het samenspel hebben. Maar als deze opstelling ook maar 1% verschil kan maken mbt de thuiswedstrijd tegen Utrecht, dan zou ik er gewoon voor gaan. Onze jongens kunnen maar 45 tot 60 minuten voluit gaan. Als we dat zondag kunnen 'verhogen' naar 65 tot 75 minuten dan ben ik al tevree.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 07 december 2020 om 13:54:

Na weer een extreem zure zondagmiddag, gelijk maar de blik op aankomende week. Omonia speelt nergens meer om, PSV speelt eventueel nog om de groepwinst, maar is afhankelijk van Granada (die uit tegen PAOK spelen). Het lijkt me duidelijk dat de volledige focus hoort te liggen op aankomende zondag, thuis tegen Utrecht. Groepwinst is leuk voor de verdere loting, goed voor de financien en NL coefficent, maar nog een keer puntverlies in de Eredivisie en je bent al bijna uitgeschakeld voor de titel.

Ik zou graag eens een zondag meemaken waar het na afloop niet gaat over het gigantisch verschil tussen de eerste en tweede helft, dus wat mij betreft wisselen we het complete elftal, ondanks dat ik vind dat sommige mensen er absoluut nog niet klaar voor zijn. Liever hier verliezen met een paar jonge gasten dan zondag gelijk spelen of verliezen tegen Utrecht. We hebben bovendien te maken met een flink aantal blessures alweer (Zahavi, Mauro, Thomas), jongens die eigenlijk in zo'n wedstrijd minuten zouden maken.

Mijn suggestie:

Mvogo
Sambo-Baumgartl-Viergever-Oppegard
Hendrix-Fein
Ledezma-Ihattaren
Piroe-Saibari

Ik weet het, het is een aanval van niks, in feite 4 jeugdspelers. Ik kies voor Mo in deze wedstrijd omdat hij gisteren maar 60 minuten speelde en ik thuis tegen Utrecht het liefst begin met Gakpo-Malen-Madueke-Gotze (Madueke donderdag rusten dus). Heb die Saibari nog niet echt op iets speciaals kunnen betrappen bij Jong PSV, persoonlijk sla ik Vertessen en Fofana hoger aan. Die laatste komt echter ook pas net kijken bij Jong en Vertessen valt van de ene in de andere blessure, dus kan me niet voorstellen dat Schmidt ze bij PSV1 haalt. Gezien Saibari er eerder ook al bijzit, schat ik z'n kansen hoger in.

In de verdediging Oppegard, omdat Hendrix slecht inviel op LB gisteren en nodig is op het middenveld samen met Fein. Rosario en Sangare moeten rust krijgen, die liepen gisteren na 60 minuten volledig verloren te voetballen. Dan zie ik dus liever Oppegard voor een keertje, ipv Hendrix LB en Fein samen met Rosario of Sangare. Heb Sambo een aantal keer bij Jong gezien, aanvallend een heel leuke speler, maar verdedigend absoluut nog geen ED-niveau. Eventueel met Teze starten, maar hetzelfde principe geldt: liever 100% fit zondag.



Ja, puntverlies tegen Utrecht is de grootste zorg en die moet voorkomen worden. De weg daarnaar toe is discutabel. Het is net waar je de nadruk op legt en daarom vind ik jouw opstelling verre van acceptabel. Het zou enkel voldoen als het enige doel is om geen spelers te verliezen met blessures of op te blazen qua intensiteit. Maar ik denk dat je het veel breder moet bekijken, ook met de blik op de langere termijn.

Als je bv wilt dat de spelers die niet bij de eerste 11 horen af en toe mee kunnen moet je ze ook deel uit laten maken van het eerste team. En dat doe je niet door er 11 te wisselen want dan ben je juist niet onderdeel van het team. Als je bv kijkt naar de basisplaats van Fein tegen ADO en die afzet tegen de invalbeurten tegen PAOK en Heerenveen dan zie je hoe moeilijk het is al om erin te komen. Hetzelfde met Ihattaren die nog niet 1x goed is ingevallen maar als basisspeler redelijk heeft meegehobbeld. Als je Baumgartl een keer nodig hebt naast Boscagli, gun hem dan ook een wedstrijd naast Boscagli als het een keer kan. Want met Viergever of Boscagli spelen scheelt al qua spel enorm veel.

Tevens vind ik gewoon wedstrijden winnen het beste recept om het te laten groeien binnen een team, ook voor de 2e garnituur die we nu ook weer niet zoveel hebben. Daarnaast is het fysiek wellicht beter om 45 minuten te spelen dan niet te spelen als je eenmaal in het ritme zit. Koopmijners en Wijndal hebben bv elke minuut gespeeld dit jaar, en die spelen ook niet perse verdedigender dan wij. Als zij dat kunnen mag je van onze spelers ook wel verwachten dat ze 2 a 2,5 wedstrijd per 8 dagen kunnen spelen.


code:

Mvogo

Dumfries Baumgartl Boscagli Viergever

Fein Rosario

Gotze Ihattaren

Malen Piroe



Ik zie de wedstrijden tegen Omonia en De Graafschap beide als wedstrijden waar je 50/50 kunt sparen waarbij de keeper nooit gespaard hoeft te worden. Dus nu 5 en eventueel volgende week 5. En dan zou ik 1 van de backs doen, 1 van de cv's, 1 van het blok, 1 halftien en 1 spits tegelijk zodat de geest in het elftal blijft.

Volgende week Sangare, Max, Teze, Gakpo en Madueke erbij tegen De Graafschap.

 

+1/-0

Eigenlijk wil je donderdag de mannen laten spelen die tot nu toe niet veel spelen, maar die misschien wel minuten gaan maken in het eerste elftal dit seizoen. Dan denk ik aan:

Unnerstall
Sambo - Baumgartl - Viergever - Hendrix
Ihattaren - Mauro - Fein - Ledezma
Piroe - Vertessen

Aan de andere kant, er staat nog wel wat op het spel:
- 2 Europese punten, die PSV hard nodig heeft
- 570.000 euro premie voor een overwinning
- 500.000 euro premie voor behalen 1e plaats in de groep t.o.v. 2e plaats

 

+1/-0

Wat mij betreft is het zoals al eerder gezegd belangrijk om het systeem er in te krijgen, ook bij de reservespelers.
Dit doe je idd niet door het hele elftal te wisselen, al helemaal de keeper niet.

Hopelijk treden ze als volgt aan:

Mvogo
Dumfries - Baumgartl - Boscagli - Viergever
Ihattaren - Fein - Sangaré - Ledezma
Madueke - Piroe

Wanneer je (hopelijk) met 2 goals verschil voorstaat bij rust, de belangrijke spelers rust geven.
Dumfries > Sambo
Sangaré > Hendrix
Madueke > Saibari

Eventueel Boscagli nog wisselen, maar verder de rest mooi 90 min laten spelen.

 

+1/-0

Ik zie het inderdaad eerder als een wedstrijd voor de spelers 5 t/m 15 ipv 12 t/m 22.

 

+1/-0

Donderdagavond zal PSV de groepsfase van de Europa League afsluiten met een thuiswedstrijd tegen Omonia Nicosia. Aangezien de ploeg van Roger Schmidt al verzekerd is van overwintering zal er alleen nog gestreden worden om de groepswinst. Daarvoor moet het zelf zien te winnen en mag Granada in Griekenland niet winnen van PAOK. Groepswinnaar worden zal bovendien een hoop voordelen bieden. Niet alleen is de kans op een gunstigere loting na de winter groter, het zal PSV bovendien een bonus geven van in totaal ruim 1 miljoen euro. Daarnaast is een zege tegen Omonia ook zeker welkom met oog op het coëfficiënt van de club.

De historie van PSV tegen Cypriotische clubs is niet groot aangezien Apollon Limasol vorig seizoen de eerste club was die PSV trof. In de voorronde van de Europa League werd eenvoudig met 3-0 gewonnen. Mohamed Ihattaren, Cody Gakpo en Denzel Dumfries zorgden die avond voor de treffers. Voor alle drie was het bovendien hun eerste Europese doelpunt voor PSV.

Omonia Nicosia kende een goede generale met oog op de wedstrijd tegen PSV. Maandagavond werd APOEL Nicosia met 0-3 verslagen. Ook voor de Cyprioten staat er logischerwijs verder niets meer op het spel donderdag. Het kan hooguit nog derde worden in de groep.

 

+1/-0

Punten pakken en spelers met een pijntje rust gunnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 08 december 2020 om 11:40:

Ik zie het inderdaad eerder als een wedstrijd voor de spelers 5 t/m 15 ipv 12 t/m 22.


Inderdaad , reserve spelers opstellen . Niet belangrijk . Zondag eredivisie , dat telt op dit moment. En dat geneuzel van de riool journalisten ter zijde leggen.

 

+1/-0

Viergeven en Baumgartl starten in de basis morgen, dat zijn dan al 2 basisspelers die rust krijgen.

 

+1/-0

Of het Dumfries/Teze Max/Boscagli is weten we alleen niet :P

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 09 december 2020 om 11:41:

Of het Dumfries/Teze Max/Boscagli is weten we alleen niet :P



Nee inderdaad. ;)
Ik verwacht dat ze centraal zullen staan en dat Boscagli waarschijnlijk rust krijgt. Teze kan goed ook rechtsachter gezet worden en dat hij dan Dumfries rust geeft. Hoop daar wel op gezien dat we geen echte back-up-backs hebben en we Dumfries dus nog hard nodig gaan hebben de rest van het seizoen. ;)

 

+1/-0

Ze staan ook samen centraal geeft Schmidt in een interview aan.

 

+1/-0

Dit duel kan zomaar heel nuttig worden voor ons.
Het sportieve eerst;
Bij een zege krijgen we weer twee broodnodige punten voor onze ranking, worden we misschien nog groepswinnaar (gunstigere loting straks ) en winnen we aan prestige.
Financieel bezien is er geld voor de winnaar van het duel , alsmede voor de eerste plaats in de groep. Kan dus zomaar een miljoentje extra opleveren.
Ben wel benieuwd welke opstelling onze coach ditmaal uit zijn hoed tovert.
Hoogstwaarschijnlijk vergeet hij niet dat zondag tegen Utrecht persé drie punten moeten worden gehaald.

 

+1/-0

Die voorhoede kan eigenlijk niet in een Europese wedstrijd.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 10 december 2020 om 10:07:

Die voorhoede kan eigenlijk niet in een Europese wedstrijd.



Is dat uitgaande van Ledezma en Piroe? Dat ben ik met je eens inderdaad. Eigenlijk is de aanval van JPSV al voor 1e-divisiebegrippen wat karig. Dan maar hopen dat Dumfries, Götze en Fein wat aanvallende impulsen kunnen brengen, of Ihattaren misschien een goede dag heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 10 december 2020 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 10 december 2020 om 10:07:

Die voorhoede kan eigenlijk niet in een Europese wedstrijd.



Is dat uitgaande van Ledezma en Piroe? Dat ben ik met je eens inderdaad. Eigenlijk is de aanval van JPSV al voor 1e-divisiebegrippen wat karig. Dan maar hopen dat Dumfries, Götze en Fein wat aanvallende impulsen kunnen brengen, of Ihattaren misschien een goede dag heeft.



Niet te somber.
Ook 1-0 levert de zege en als het meezit eén miljoen euro op.
Dus hoeft Piroe of Ledezma maar eénmaal een balletje tegen het netje te trappen.
Zo slecht zijn die jongens nu ook weer niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV-Omonia Nicosia