Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - FC Utrecht

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondagmiddag wacht voor PSV de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht, de huidige nummer negen uit de Eredivisie. De ploeg uit de Domstad kent vooralsnog een zeer moeizaam seizoen. Voorafgaand aan de competitie werd uitgesproken om het de top drie lastig te maken, maar dat krijgt het vooralsnog niet voor elkaar. Het wist bovendien al bijna anderhalve maand niet meer te winnen.

Historisch gezien zal de wedstrijd heel veel vertrouwen winnen. Zondag zal het duel voor de 50ste keer gespeeld worden in competitieverband en PSV wist tot nu toe liefst 43 keer te winnen. Het duel kende 5 keer geen winnaar, terwijl FC Utrecht slechts 1 keer als winnaar uit de strijd kwam. De laatste keer dat PSV niet wist te winnen was op 16 maart 1996. Sindsdien volgden liefst 23 zeges op rij, al wist FC Utrecht in 2014 wel te winnen voor de KNVB Beker.

Met zoveel overwinningen wist PSV ook meerdere keren met grote cijfers te winnen. Zo wist het liefst acht keer met minstens vijf doelpunten verschil te winnen. In het gouden seizoen 1987/1988 werd de grootste zege behaald. Mede dankzij drie treffers van Wim Kieft werd met liefst 9-0 gewonnen. In augustus 2018 troffen beide teams elkaar voor het laatst in Eindhoven. PSV wist toen met 4-0 te winnen.

De selectie van FC Utrecht kent ook meerdere spelers met een verleden in Eindhoven. Adam Maher en Bart Ramselaar droegen respectievelijk 106 en 76 keer het shirt van PSV in een officiële wedstrijd, terwijl Justin Lonwijk in de jeugdopleiding speelde.

 

+1/-0

Met de stand van zaken bij Utrecht van nu en onze opgaande lijn moet dit geen al te groot probleem worden. Bovendien moet de druk op onze 020 vrienden gehouden worden. Gas erop en 3-0.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BetuwePSV schreef op 12 december 2020 om 19:24:

Met de stand van zaken bij Utrecht van nu en onze opgaande lijn moet dit geen al te groot probleem worden. Bovendien moet de druk op onze 020 vrienden gehouden worden. Gas erop en 3-0.



Hopelijk wordt het 3-0 of zoiets, maar waar dat optimisme vandaan komt om deze wedstrijd geen probleem te noemen is me een raadsel.

We mogen best blij zijn als we na deze slopende periode over 10 dagen 9 punten meer hebben dan nu en in de volgende bekerronde zitten. Met 4 keer 1-0 tot de Kerst ben ik ook tevreden.

 

+1/-0

Er zijn wel wat positieve factoren te bedenken:
-we hebben pas 1 goal tegen thuis in 5 competitiewedstrijden (en dat was een eigen goal)
-we spelen twee keer thuis
-we hebben een minder zware wedstrijd doordeweeks gehad
-de basis is redelijk fit
-we zitten in de steigende lijn
-Utrecht heeft een -3 doelsaldo uit
-Utrecht heeft al 5 wedstrijden niet gewonnen
-Dalmau is geschorst
Ik kan nog wel even doorgaan, maar wel weer genoeg getypt. Dat worden minimaal twee tegen maximaal één goals, oftwel winst thuisclub. Sorry als ik het loop te jynxen :p

 

+1/-0

Kan iemand voor mij de toegevoegde waarde van Rosario uitleggen? Combinatie met Sangare zorgt ervoor dat Sangare dieper gaat staan, terwijl hij juist de balafpakker is.

 

+3/-0

Vraag over Rosario nog even relevant, dan wel niet relevanter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 13 december 2020 om 18:20:

Vraag over Rosario nog even relevant, dan wel niet relevanter.


Ja, ik ben er ook geen fan van om iemand naar CV te verplaatsen. Dat brengt alleen maar de organisatie in de war.

Beter gaat PSV gewoon voetballen.

 

+1/-0

Denk dat iedereen het hier wel eens is dat Utrecht minimaal een gelijkspel verdiende en eigenlijk zelfs hun eerste overwinning in EHV in 40 jaar hadden moeten behalen.

Abnormaal verval weer in de tweede helft en dit maal kan het niet volledig op fysiek worden gegooid. Vijf veldspelers speelden donderdag in de basis en van die vijf werd alleen Ihattaren niet gewisseld. Drie stuks werden bij rust al vervangen, alle drie door andere basisspelers. Dat die enigszins voorzichtig is met Gotze snap ik wel, Mo twee keer 90 minuten te laten spelen na z'n korte absentie is natuurlijk ook niet verstandig. Maar Malen en Max hadden beiden geen idee wat er aan de hand was, waarbij die eerste dat ook meerdere keren duidelijk maakte. Bovendien vond ik het ook ronduit bizar om een jeugdspeler erin te gooien terwijl je (zwaar) onder druk staat.

De tactische omzetting naar een soort 5-3-2 snapte ik nog wel, in ieder geval op papier. Kerk en Elia speelde het centrum en de backs vaker uiteen, Rosario zou dat extra slot op de deur moeten zijn. Helaas liepen Rosario en Boscagli elkaar maarliefst drie keer in de weg, waaruit gevaar kwam. Behalve die twee pareltjes is er eigenlijk ook niks gecreerd, wat ook zorgen baart. Rosario en Sangare in balbezit gewoon dramatisch, Boscagli ook gigantisch slordig. Nja Mo is eigenlijk het enige positieve puntje vandaag, samen met de 3 punten uiteraard.

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 13 december 2020 om 19:08:

Denk dat iedereen het hier wel eens is dat Utrecht minimaal een gelijkspel verdiende en eigenlijk zelfs hun eerste overwinning in EHV in 40 jaar hadden moeten behalen.




Nee ik niet.

Utrecht kwam in eerste instantie niet om te voetballen. Prima, niks mis mee. PSV op het middenveld proberen vast te zetten en gebruik proberen te maken van die paar kansjes die je in elke wedstrijd wel een keer krijgt.

PSV maakte 2 verdiende goals. En dan ben je de terechte winnaar.

De bank bezetting was door blessures niet goed vandaag. Teveel afwezigen. Waardoor je niet fatsoenlijk kunt wisselen.
Jammer, hopen dat in elk geval Zahavi, Madueke en Thomas snel fit zijn. En met wat geluk kan van Ginkel ook nog een keer aanhaken dit seizoen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 13 december 2020 om 19:08:

Denk dat iedereen het hier wel eens is dat Utrecht minimaal een gelijkspel verdiende en eigenlijk zelfs hun eerste overwinning in EHV in 40 jaar hadden moeten behalen.

Abnormaal verval weer in de tweede helft en dit maal kan het niet volledig op fysiek worden gegooid. Vijf veldspelers speelden donderdag in de basis en van die vijf werd alleen Ihattaren niet gewisseld. Drie stuks werden bij rust al vervangen, alle drie door andere basisspelers. Dat die enigszins voorzichtig is met Gotze snap ik wel, Mo twee keer 90 minuten te laten spelen na z'n korte absentie is natuurlijk ook niet verstandig. Maar Malen en Max hadden beiden geen idee wat er aan de hand was, waarbij die eerste dat ook meerdere keren duidelijk maakte. Bovendien vond ik het ook ronduit bizar om een jeugdspeler erin te gooien terwijl je (zwaar) onder druk staat.

De tactische omzetting naar een soort 5-3-2 snapte ik nog wel, in ieder geval op papier. Kerk en Elia speelde het centrum en de backs vaker uiteen, Rosario zou dat extra slot op de deur moeten zijn. Helaas liepen Rosario en Boscagli elkaar maarliefst drie keer in de weg, waaruit gevaar kwam. Behalve die twee pareltjes is er eigenlijk ook niks gecreerd, wat ook zorgen baart. Rosario en Sangare in balbezit gewoon dramatisch, Boscagli ook gigantisch slordig. Nja Mo is eigenlijk het enige positieve puntje vandaag, samen met de 3 punten uiteraard.




Vertessen erin was niet zo heel onlogisch. Heeft snelheid en is erg doelgericht. Nu Madueke er niet is kon hij allicht nog wat doen op de counter. Max eraf is altijd zeer lastig omdat daar een gapend gat achter zit in de selectie

 

+3/-0

Ik vraag me toch af wat er in de rust gebeurt in de koppies / lichamen van onze spelers. Het verschil is zo ontzettend groot. Je kunt het ook niet aan de wissels van Schmidt wijten, want vanaf minuut 46 tot en met 57 speelden we met exact hetzelfde elftal als in de eerste helft. En het was niet dat we Utrecht in de eerste helft zoek speelden, maar ik zag in de eerste helft wel een PSV dat het spel dicteerde, de bal had en probeerde om te voetballen. Ik zag combinaties met opkomende backs. Ik zag (pogingen tot) aanvallen. Ik zag een terechte 2-0 ruststand. In de tweede helft heeft Utrecht van de 1e tot de laatste minuut het spel bepaald. Ik denk niet dat PSV in de tweede helft in staat is geweest om 5 goede passes achter elkaar te geven, om de bal in de ploeg te houden. Niet mét Götze, Mo, Malen en Max en uiteraard ook niet zonder deze 4 spelers.

Want het is natuurlijk waar dat de bank mager bezet was, en dat het niveauverschil tussen de basis en de huidige vervangers erg groot is. Als Malen de kansen had gekregen die Vertessen kreeg, had hij misschien wel gescoord. Maar...in die periode tot zijn wissel, heeft ook Malen (en Gakpo) nauwelijks iets goeds gedaan in de tweede helft. Daarom snap ik de kritiek op Schmidt ook niet zo. Als Malen nou nog de sterren van de hemel had gespeeld in de 2e helft, dan zou ik de verbazing over zijn wissel beter snappen.

In mijn ogen zie je dat PSV snakt naar een rustperiode. Je speelt gewoon vanaf 19 september (de 2e competitiewedstrijd) een dubbel programma. De enige onderbrekingen zijn de 2 interlandperiodes geweest, waar onze belangrijkste mannen natuurlijk ook de hort op zijn geweest. PSV heeft tot nu toe in 3 maanden tijd 20 wedstrijden gespeeld, plus 6 interlands in die periode.

Kijk je naar Utrecht, dan zie je in dezelfde periode 12 wedstrijden (en daarbij natuurlijk ook veel minder internationals). Tel daarbij op dat meer dan de helft van onze selectie eruit heeft gelegen met corona, waar de meeste teams veel minder getroffen zijn. Het is niet gek dat een FC Utrecht, met toch een behoorlijke selectie, die zich bovendien optimaal heeft kunnen voorbereiden, het ons lastig maakt. Ik ben eigenlijk ook gewoon heel blij dat we dan een helft lang in staat zijn om zo te spelen als gisteren, en de tweede helft de vechtlust tonen die (met wat geluk) voldoende is om de 3 punten in eigen huis te houden.

De komende 8 dagen spelen we nog 3 keer. Tegen tegenstanders van een lager kaliber. Als we "gewoon" 3x winnen, heb je het uitstekend gedaan in de eerste seizoenshelft. Maar ook tegen deze mindere tegenstanders zullen we het niet cadeau krijgen. Ook hier zul je zien dat PSV 3 maanden lang gewoon met krachten heeft moeten smijten. Dat is niet ineens klaar als je basis midweeks een halve wedstrijd speelt in plaats van een hele.

Laatste noot: heerlijke goal van Mo gisteren! Hopelijk geeft dit hem weer een zetje naar zijn oude vorm!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 13 december 2020 om 20:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 13 december 2020 om 19:08:

Denk dat iedereen het hier wel eens is dat Utrecht minimaal een gelijkspel verdiende en eigenlijk zelfs hun eerste overwinning in EHV in 40 jaar hadden moeten behalen.




Nee ik niet.

Utrecht kwam in eerste instantie niet om te voetballen. Prima, niks mis mee. PSV op het middenveld proberen vast te zetten en gebruik proberen te maken van die paar kansjes die je in elke wedstrijd wel een keer krijgt.

PSV maakte 2 verdiende goals. En dan ben je de terechte winnaar.

De bank bezetting was door blessures niet goed vandaag. Teveel afwezigen. Waardoor je niet fatsoenlijk kunt wisselen.
Jammer, hopen dat in elk geval Zahavi, Madueke en Thomas snel fit zijn. En met wat geluk kan van Ginkel ook nog een keer aanhaken dit seizoen.



Nah. Ik las alweer allemaal gejubel dat PSV enorm op de goede weg is. Maar op het veld is het amper merkbaar. Terwijl dit de bijna sterkst mogelijke opstelling was, en veel spelers donderdag rust hadden. Dan verwacht je meer.

Corona excuus geldt niet meer. En men moet wennen aan de nieuwe speelstijl ook niet. Is al maanden.

Het ligt misschien ook aan een verwachtingspatroon. Ik ben gewend dat PSV zijn thuiswedstrijden makkelijk wint. Zeker tegen een zwak team als Utrecht. Vroeger won je daar gewoon soeverein met 3-0 van thuis. Dat woord, soeverein klinkt Duits, maar kent onze trainer duidelijk niet. Het is voor hem onmogelijk om PSV een hele wedstrijd goed te laten voetballen. Weer een enorm slechte tweede helft. Ligt aan het verkeerde spelsysteem. Elke tegenstander weet nu wel, eerste helft zo min mogelijk tegendoelpunten krijgen, en de tweede helft heb je kansen tegen een moe geworden PSV. Zo word je geen kampioen.

 

+1/-3

Mijn god, je gaat met de week grotere onzin schrijven :D

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 13 december 2020 om 19:08:

Denk dat iedereen het hier wel eens is dat Utrecht minimaal een gelijkspel verdiende en eigenlijk zelfs hun eerste overwinning in EHV in 40 jaar hadden moeten behalen.

Abnormaal verval weer in de tweede helft en dit maal kan het niet volledig op fysiek worden gegooid. Vijf veldspelers speelden donderdag in de basis en van die vijf werd alleen Ihattaren niet gewisseld. Drie stuks werden bij rust al vervangen, alle drie door andere basisspelers. Dat die enigszins voorzichtig is met Gotze snap ik wel, Mo twee keer 90 minuten te laten spelen na z'n korte absentie is natuurlijk ook niet verstandig. Maar Malen en Max hadden beiden geen idee wat er aan de hand was, waarbij die eerste dat ook meerdere keren duidelijk maakte. Bovendien vond ik het ook ronduit bizar om een jeugdspeler erin te gooien terwijl je (zwaar) onder druk staat.

De tactische omzetting naar een soort 5-3-2 snapte ik nog wel, in ieder geval op papier. Kerk en Elia speelde het centrum en de backs vaker uiteen, Rosario zou dat extra slot op de deur moeten zijn. Helaas liepen Rosario en Boscagli elkaar maarliefst drie keer in de weg, waaruit gevaar kwam. Behalve die twee pareltjes is er eigenlijk ook niks gecreerd, wat ook zorgen baart. Rosario en Sangare in balbezit gewoon dramatisch, Boscagli ook gigantisch slordig. Nja Mo is eigenlijk het enige positieve puntje vandaag, samen met de 3 punten uiteraard.



Met een gelijkspel hadden beide ploegen niets te klagen gehad, maar Utrecht winst gaat me ook weer wat ver.

Ik had ook niet het gevoel alsof de spelers het helemaal begrepen, maar dat is ook niet zo relevant. Het gaat erom dat Schmidt bepaalt wat er gebeurd en zolang het goed afloopt (Sparta Omonia Heerenveen en nu Utrecht = 10 punten) heeft de trainer gelijk.

Dat hij niet Fein en Piroe brengt maar wel Hendrix en Vertessen was wel merkwaardig. Nu weet ik wel dat Hendrix heel allround is en je hem best op kunt stellen maar Hendrix staat met 1 been buiten en Fein zou onze toekomst kunnen zijn. Piroe heeft net 3 goals gemaakt in 120 minuten en die zou ik dan eerder brengen dan een debutant. Ondanks dat hij niet speelde als debutant. Die bal moet er wel in natuurlijk.

Ik vond het goed dat hij het anders deed als tegen Heerenveen met Rosario als 3e CV erbij. Dat hij vervolgens Viergever brengt ipv Boscagli en Boscagli ineens als linksback zet vond ik dan weer merkwaardig omdat we de bal gewoon niet in bezit konden houden. Dat het niet goed uitpakte dat is natuurlijk ook een feit, maar dat had ik niet verwacht.

Het verval tussen de eerste en tweede helft was weer gigantisch, maar het maakt niet uit zolang het goed afloopt. Het enige probleem is dat je de tegenstanders de komende tijd het gevoel geeft dat er alles is te halen als je niet met 3-0 achter staat.

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 14 december 2020 om 10:02:

In mijn ogen zie je dat PSV snakt naar een rustperiode. Je speelt gewoon vanaf 19 september (de 2e competitiewedstrijd) een dubbel programma. De enige onderbrekingen zijn de 2 interlandperiodes geweest, waar onze belangrijkste mannen natuurlijk ook de hort op zijn geweest. PSV heeft tot nu toe in 3 maanden tijd 20 wedstrijden gespeeld, plus 6 interlands in die periode.

Kijk je naar Utrecht, dan zie je in dezelfde periode 12 wedstrijden (en daarbij natuurlijk ook veel minder internationals). Tel daarbij op dat meer dan de helft van onze selectie eruit heeft gelegen met corona, waar de meeste teams veel minder getroffen zijn. Het is niet gek dat een FC Utrecht, met toch een behoorlijke selectie, die zich bovendien optimaal heeft kunnen voorbereiden, het ons lastig maakt. Ik ben eigenlijk ook gewoon heel blij dat we dan een helft lang in staat zijn om zo te spelen als gisteren, en de tweede helft de vechtlust tonen die (met wat geluk) voldoende is om de 3 punten in eigen huis te houden.

De komende 8 dagen spelen we nog 3 keer. Tegen tegenstanders van een lager kaliber. Als we "gewoon" 3x winnen, heb je het uitstekend gedaan in de eerste seizoenshelft. Maar ook tegen deze mindere tegenstanders zullen we het niet cadeau krijgen. Ook hier zul je zien dat PSV 3 maanden lang gewoon met krachten heeft moeten smijten. Dat is niet ineens klaar als je basis midweeks een halve wedstrijd speelt in plaats van een hele.

Laatste noot: heerlijke goal van Mo gisteren! Hopelijk geeft dit hem weer een zetje naar zijn oude vorm!



Ik zie niet dat PSV snakt naar een rustperiode, want die spelers lijken wel fit maar ze worden beschermd tegen zichzelf. En ik denk dat ze daar klaar mee zijn. Ze willen het liefst allemaal zoveel mogelijk wedstrijden spelen maar dat risico wat spelers zelf durven aan te gaan met hun lijf durft onze technische staf niet. En ik vind dat daar wel wat voor te zeggen is.

Van de andere kant, kijk naar Wijndal en Koopmeiners die ook gewoon alles spelen. Als PSV straks weer in een nieuwe periode komt met 8 wedstrijden in 4 weken dan moeten we ook tot het gaatje kunnen gaan. Daar komen we niet weg met 4 aanvallers wisselen.

Vergeet ook niet dat Utrecht 8(!) wedstrijden minder in de benen heeft dan PSV, en daarnaast heeft het niet of nauwelijks Corona gevallen gehad en heeft het niet of nauwelijks internationals. Buiten die 8 wedstrijden heeft PSV ook 5 Europese uitwedstrijden gehad incl reisjes. Om over de internationals maar te zwijgen.

Met nog 3 wedstrijden te gaan in de komende 9 dagen denk ik dat we de groote pijn achter de rug hebben. Ik verwacht ook gewoon een A elftal tegen de Graafschap om die gewoon over de streep te trekken. Uit bij RKC gaat statistisch gezien nog wel eens wat fout bij ons maar niet zolang we hongerig genoeg zijn. Die laatste thuiswedstrijd is een 2020 farewall wedstrijd met een 6-0.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 december 2020 om 12:41:

Ik zie niet dat PSV snakt naar een rustperiode, want die spelers lijken wel fit maar ze worden beschermd tegen zichzelf. En ik denk dat ze daar klaar mee zijn. Ze willen het liefst allemaal zoveel mogelijk wedstrijden spelen maar dat risico wat spelers zelf durven aan te gaan met hun lijf durft onze technische staf niet. En ik vind dat daar wel wat voor te zeggen is.

Van de andere kant, kijk naar Wijndal en Koopmeiners die ook gewoon alles spelen. Als PSV straks weer in een nieuwe periode komt met 8 wedstrijden in 4 weken dan moeten we ook tot het gaatje kunnen gaan. Daar komen we niet weg met 4 aanvallers wisselen.

Vergeet ook niet dat Utrecht 8(!) wedstrijden minder in de benen heeft dan PSV, en daarnaast heeft het niet of nauwelijks Corona gevallen gehad en heeft het niet of nauwelijks internationals. Buiten die 8 wedstrijden heeft PSV ook 5 Europese uitwedstrijden gehad incl reisjes. Om over de internationals maar te zwijgen.

Met nog 3 wedstrijden te gaan in de komende 9 dagen denk ik dat we de groote pijn achter de rug hebben. Ik verwacht ook gewoon een A elftal tegen de Graafschap om die gewoon over de streep te trekken. Uit bij RKC gaat statistisch gezien nog wel eens wat fout bij ons maar niet zolang we hongerig genoeg zijn. Die laatste thuiswedstrijd is een 2020 farewall wedstrijd met een 6-0.



Tinus, je zegt dat de spelers wél fit zijn, maar (tegen hun wil in) tegen zichzelf beschermd worden door de staf. Hoe verklaar jij dan het grote verval tussen de eerste en tweede helften in Heerenveen en gisteren tegen Utrecht? En dan voornamelijk het deel van de tweede helft vóórdat er wissels worden doorgevoerd? Is de tegenstander dan opeens zoveel beter? Is het iets mentaals?

Ik zie een elftal dat in beginsel de tegenstander probeert vast te zetten, de bal wil hebben, bij balverlies de bal ook vaak heel snel terug verovert, pressie speelt en scoort. In de tweede helft zie ik een ploeg die de bal steeds snel kwijtraakt, die achteruit loopt, positioneel vaak verkeerd staat en die de ruimte in de counter nauwelijks weet te benutten. Dat heeft in mijn ogen wél te maken met het feit dat niet iedereen meer de arbeid kan opbrengen om druk te zetten, vooruit te dekken en de bal te willen vragen.

Voor wat betreft de komende 3 potten, een groot deel zal afhangen van het verloop van de wedstrijden. Breng je zo'n ploeg in de wedstrijd (door op achterstand te komen, of zelf heel zwak te beginnen) dan krijg je het ook tegen een VVV heel lastig. Laat je ze zien dat er weinig te halen valt en scoor je de eerste helft een keer of vaker, dan hebben ze waarschijnlijk niet de kwaliteit als een Heerenveen of Utrecht om ons heel veel pijn te doen.

 

+3/-0

Vergeet niet dat de eerste helft ook niet al te best was. Het eerste gevaar kwam pas bij de goal, nadat Utrecht al een kans had na gevaarlijk balverlies van Rosario bij een corner mee. De goal was het eerste of tweede schot van PSV.
Dus positief bekeken viel het verval wel mee :p.
Ondanks het slechte spel, vielen de grote kansen tegen pas na de omzettingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 13 december 2020 om 19:08:

Denk dat iedereen het hier wel eens is dat Utrecht minimaal een gelijkspel verdiende en eigenlijk zelfs hun eerste overwinning in EHV in 40 jaar hadden moeten behalen.

Abnormaal verval weer in de tweede helft en dit maal kan het niet volledig op fysiek worden gegooid. Vijf veldspelers speelden donderdag in de basis en van die vijf werd alleen Ihattaren niet gewisseld. Drie stuks werden bij rust al vervangen, alle drie door andere basisspelers. Dat die enigszins voorzichtig is met Gotze snap ik wel, Mo twee keer 90 minuten te laten spelen na z'n korte absentie is natuurlijk ook niet verstandig. Maar Malen en Max hadden beiden geen idee wat er aan de hand was, waarbij die eerste dat ook meerdere keren duidelijk maakte. Bovendien vond ik het ook ronduit bizar om een jeugdspeler erin te gooien terwijl je (zwaar) onder druk staat.

De tactische omzetting naar een soort 5-3-2 snapte ik nog wel, in ieder geval op papier. Kerk en Elia speelde het centrum en de backs vaker uiteen, Rosario zou dat extra slot op de deur moeten zijn. Helaas liepen Rosario en Boscagli elkaar maarliefst drie keer in de weg, waaruit gevaar kwam. Behalve die twee pareltjes is er eigenlijk ook niks gecreerd, wat ook zorgen baart. Rosario en Sangare in balbezit gewoon dramatisch, Boscagli ook gigantisch slordig. Nja Mo is eigenlijk het enige positieve puntje vandaag, samen met de 3 punten uiteraard.


Dat Utrecht een gelijkspel had verdiend ben ik niet met je eens , op basis waarvan ? Ze waren niet slim genoeg om de bal rustig te spelen maar bleven doorrammen en scoorden door een ongelukkig cadeau van Pablo. Ook vond ik het niet bizar dat Roger er een jeugdspeler, Yerbe, inbracht. De tijd die hij kreeg had hij een belangrijk doelpunt kunnen maken in de 81e minuut. Enkele minuten later had hij de bal beter afgegeven aan Joël die in een kansrijker positie stond. Al met al een jeugdspeler met een enorme drive. Ik maak me niet zoveel zorgen om onze huidige selectie. Niet alles is negatief beste Jasper . Het glas is halfvol , niet halfleeg.

 

+1/-0

Ik denk dat die 3 wedstrijden bij Duitsland er bij Max hebben ingehakt, maar Malen heeft bv niet zoveel gespeeld in die 2 weken. Maar ik denk dat er verder vooral voorkomen ipv genezen is. En dat is bij voetballers lastig blijkbaar.

Er is ook wel een soort mentale vermoeidheid na zo'n reeks wedstrijden maar ik vraag me af of dat het probleem is met het verval in de 2e helft. Wellicht is het de angst om aan het einde van de wedstrijd het niet vol te kunnen houden en door een tandje minder energie te geven gaat het complete spelconcept wel overboord.

Dat is tevens mijn grootste zorg mbt het Roger Schmidt voetbal want als 1 iemand even niet goed druk zet of een sprintje laat lopen dan heb je in 2 a 3 passes al iemand vrij voor de goal staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 december 2020 om 14:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 13 december 2020 om 19:08:

Denk dat iedereen het hier wel eens is dat Utrecht minimaal een gelijkspel verdiende en eigenlijk zelfs hun eerste overwinning in EHV in 40 jaar hadden moeten behalen.

Abnormaal verval weer in de tweede helft en dit maal kan het niet volledig op fysiek worden gegooid. Vijf veldspelers speelden donderdag in de basis en van die vijf werd alleen Ihattaren niet gewisseld. Drie stuks werden bij rust al vervangen, alle drie door andere basisspelers. Dat die enigszins voorzichtig is met Gotze snap ik wel, Mo twee keer 90 minuten te laten spelen na z'n korte absentie is natuurlijk ook niet verstandig. Maar Malen en Max hadden beiden geen idee wat er aan de hand was, waarbij die eerste dat ook meerdere keren duidelijk maakte. Bovendien vond ik het ook ronduit bizar om een jeugdspeler erin te gooien terwijl je (zwaar) onder druk staat.

De tactische omzetting naar een soort 5-3-2 snapte ik nog wel, in ieder geval op papier. Kerk en Elia speelde het centrum en de backs vaker uiteen, Rosario zou dat extra slot op de deur moeten zijn. Helaas liepen Rosario en Boscagli elkaar maarliefst drie keer in de weg, waaruit gevaar kwam. Behalve die twee pareltjes is er eigenlijk ook niks gecreerd, wat ook zorgen baart. Rosario en Sangare in balbezit gewoon dramatisch, Boscagli ook gigantisch slordig. Nja Mo is eigenlijk het enige positieve puntje vandaag, samen met de 3 punten uiteraard.


Dat Utrecht een gelijkspel had verdiend ben ik niet met je eens , op basis waarvan ? Ze waren niet slim genoeg om de bal rustig te spelen maar bleven doorrammen en scoorden door een ongelukkig cadeau van Pablo. Ook vond ik het niet bizar dat Roger er een jeugdspeler, Yerbe, inbracht. De tijd die hij kreeg had hij een belangrijk doelpunt kunnen maken in de 81e minuut. Enkele minuten later had hij de bal beter afgegeven aan Joël die in een kansrijker positie stond. Al met al een jeugdspeler met een enorme drive. Ik maak me niet zoveel zorgen om onze huidige selectie. Niet alles is negatief beste Jasper . Het glas is halfvol , niet halfleeg.



Mwah het is niet per se negatief, eerder kritisch en realistisch. Als ik me niet vergis heeft Mvogo twee heerlijke ballen tegengehouden (Mahi en Kerk) en miste Utrecht drie grote kansen, waaronder die bal van Mahi op het laatst en die vrije trap die voor de voeten viel van die CV. Op basis van wat wij hebben gecreerd, hebben we zeker niet verdiend gewonnen en ook een gelijkspel was niet geheel verdiend imo.

Vergeet niet dat we behalve een goed uitgespeelde goal en een individuale actie (Mo) nog maar 1 kans hebben gecreerd (Vertessen).

Nogmaals, ik verwacht veel en veel meer van dit PSV, ondanks de al eerder aangehaald redenen waarom het niet altijd lekker loopt. Én omdat we PSV zijn én omdat we op een papier een heerlijk elftal hebben.

 

+1/-0

Verdiende zege behaald na billenknijpen van ons, supporters.
Opvallend dat PSV de ene week hier kritiek krijgt - ook van mij - omdat ze onnodig punten weggooien
door het missen van kansen, en nu ook weer na dit duel.
Maar nu dan omdat ze de zege niet verdiend zouden hebben omdat Utrecht meer kansen kreeg.(?)
We moeten juist blij zijn met de efficiency in het benutten van de weinige kansen gisteren.
En de vechtlust van het hele team.
Alsmede het feit dat "zondebokken" als Rosario en Mvogo de drie punten hebben gered.
En wat de kritiek op de wissels van Schmidt betreft; onterecht in mijn ogen.
Want hij kan er ook niets aan doen dat Vertessen tenminste twee opgelegde kansen miste om 3-1 te scoren.
Tenslotte; Door zit soort zeges is een club vaak kampioen geworden.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - FC Utrecht