Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Beker] De Graafschap - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Woensdag begint voor PSV het toernooi om de TOTO KNVB Beker. In Doetinchem zal de ploeg van Roger Schmidt het gaan opnemen tegen De Graafschap, de huidige nummer drie van de Keuken Kampioen Divisie. De Doetinchemmers kennen een moeizame periode met negen tegendoelpunten in de laatste vier wedstrijden. Eerder dit seizoen wist het met 2-1 van Jong PSV te winnen.

PSV speelde één keer eerder voor de beker in Doetinchem tegen De Graafschap. Op 24 januari 1996 werd met 1-3 gewonnen. PSV zou dat seizoen uiteindelijk ook de beker winnen door in de finale met 5-2 van Sparta te winnen. In competitieverband speelde PSV 22 keer een uitwedstrijd tegen De Graafschap. In totaal wist PSV 15 keer te winnen, speelde het 3 keer gelijk en 4 keer bleek De Graafschap te sterk. Twee seizoenen troffen beide ploegen elkaar voor het laatst. Toen wist PSV met 1-4 te winnen.

De huidige selectie van De Graafschap kent twee spelers met een verleden bij PSV. Sven Blummel en Joey Konings speelden beiden in de jeugdopleiding van PSV, maar kwamen nooit in actie in het eerste elftal.

PSV en de beker is niet altijd een gelukkige combinatie. Waar PSV 24 keer de landstitel wist binnen te halen, kon het tot nu toe slechts 9 keer de KNVB Beker in de prijzenkast stoppen. In 2012 voor het laatst toen Heracles Almelo in de finale werd verslagen. De laatste twee seizoenen werd PSV zelfs uitgeschakeld door een ploeg uit de Keuken Kampioen Divisie. Respectievelijk RKC en NAC wisten te winnen.

Het belang van het winnen van de beker zal vanaf dit seizoen echter een stuk groter zijn. Vanwege de komst van de Conference League zal komend seizoen alleen de bekerwinnaar van Nederland nog actief zijn in de Europa League. De nummers drie en vier van de Eredivisie komen uit in de Conference League.

 

+1/-0

De 3e do or die wedstrijd van het seizoen; de eerste 2 hebben we gewonnen tegen PAOK en Granada.

Je kunt alleen maar van jezelf verliezen, De Graafschap kan zich nooit onder de druk uit voetballen dus als we gewoon met bepalende spelers beginnen en die tijdig naar de kant halen kan het niet fout gaan. Sangare Fein als blok het op middenveld, Gotze en Gakpo op halftien en Piroe en Malen in de spits. Met rust 0-3 voor staan en de blik op zaterdag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 15 december 2020 om 12:28:

De 3e do or die wedstrijd van het seizoen; de eerste 2 hebben we gewonnen tegen PAOK en Granada.

Je kunt alleen maar van jezelf verliezen, De Graafschap kan zich nooit onder de druk uit voetballen dus als we gewoon met bepalende spelers beginnen en die tijdig naar de kant halen kan het niet fout gaan. Sangare Fein als blok het op middenveld, Gotze en Gakpo op halftien en Piroe en Malen in de spits. Met rust 0-3 voor staan en de blik op zaterdag.



Goed plan.
Al hebben we uitgerekend tegen Graafschap ooit een 0-3 voorsprong verspeeld.
Maar na 3-3 toen toch nog met 3-6 gewonnen. :)
De uitslag doet er niet toe, winnen en onderhand eindelijk de 10e KNVB beker eens pakken daarentegen wel.
Zeker met het oog op wat Stefan meldt over deelname aan de Europa League.Altijd goed om die achter de hand te hebben als het onverhoopt weer geen CL wordt komend seizoen.

 

+1/-0

Als je een beetje een Feyenoord loting hebt dan kun je inderdaad makkelijk ver komen en dan kun je met 1 a 2 serieuze wedstrijden al poulefase EL krijgen. Als ze deze wedstrijd winnen zitten ze bij de laatste 16. Dat wil zeggen 4 potjes winnen, waarbij je zelfs 3x thuis kunt loten, en je hebt je back-up ticket al.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 15 december 2020 om 14:46:

Als je een beetje een Feyenoord loting hebt dan kun je inderdaad makkelijk ver komen en dan kun je met 1 a 2 serieuze wedstrijden al poulefase EL krijgen. Als ze deze wedstrijd winnen zitten ze bij de laatste 16. Dat wil zeggen 4 potjes winnen, waarbij je zelfs 3x thuis kunt loten, en je hebt je back-up ticket al.



Dat maakt het wel echt de moeite waard dit keer. Normaal is het een troostprijs in mijn ogen, maar de EL volgend jaar is wel echt een leuk toernooi, zonder dat je in een poule met alleen maar Cluij, Qarabag, Zorja en Liberec komt.

 

+1/-0

De Graafschap is natuurlijk een van de betere ploegen in de keuken kampioen divisie, alhoewel ze dit seizoen niet heel makkelijk draaien. Ze hebben al een aantal flinke nederlagen geleden. Wel hebben ze een knappe uitzege op FC Twente behaald in de eerste bekerronde.

Ik zou ook niet teveel wisselen. Je kan best wegkomen met het vervangen van één van de vier verdedigers, maar ik zou zeker geen fantasie-opstelling willen gebruiken. Ik ben ook niet zo van het opstellen van de reservekeeper in de beker. Het is toch een aardige prijs die we serieus moeten nemen, zeker gezien de nieuwe opzet van de Europese toernooien.

Ik zou gaan voor Mvogo-Dumfries-Teze-Viergever-Boscagli-Rosario-Sangaré-Gakpo-Ihattaren-Malen-Piroe. Max en Götze rust geven en toch een sterk elftal op de been.

 

+1/-0

Ik denk dat Boscagli juist ideaal is tegen de Graafschap, zeker met de opbouw van achteruit die gewoon goed moet zijn. Ik zou inderdaad ook geen keeper wisselen.


code:

Mvogo
Teze Baumgartl Boscagli Max
Sangare Fein
Gotze Gakpo
Malen Piroe



Malen aanvoerder, en in de 2e helft Max Gotze en Malen weer sparen. Kan gewoon niet fout gaan, zeker omdat De Graafschap geen kwaliteiten heeft die ons pijn kan doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 15 december 2020 om 14:46:

Als je een beetje een Feyenoord loting hebt dan kun je inderdaad makkelijk ver komen en dan kun je met 1 a 2 serieuze wedstrijden al poulefase EL krijgen. Als ze deze wedstrijd winnen zitten ze bij de laatste 16. Dat wil zeggen 4 potjes winnen, waarbij je zelfs 3x thuis kunt loten, en je hebt je back-up ticket al.



Als je de beker wint, kom je in de laatste voorronde van de Europa League. Door de komst van de Conference League gaat dat ook helemaal op de schop en is de bekerwinnaar niet meer verzekerd van groepsfase Europa League. Overigens is de bekerwinnaar van Nederland de enige club die naar de Europa League zal gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 15 december 2020 om 16:00:

Ik denk dat Boscagli juist ideaal is tegen de Graafschap, zeker met de opbouw van achteruit die gewoon goed moet zijn. Ik zou inderdaad ook geen keeper wisselen.


code:

Mvogo
Teze Baumgartl Boscagli Max
Sangare Fein
Gotze Gakpo
Malen Piroe



Malen aanvoerder, en in de 2e helft Max Gotze en Malen weer sparen. Kan gewoon niet fout gaan, zeker omdat De Graafschap geen kwaliteiten heeft die ons pijn kan doen.


Normaliter niet , maar pas op voor onderschatting. Een ongelukkige goal en ze gaan de bus parkeren en laten wij daar nu net moeite mee hebben.

 

+1/-0

Volgende wedstrijd Feyenoord - Emmen of Feyenoord - Excelsior.... place your bets.

 

+1/-0

Feyenoord - de Graafschap..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 15 december 2020 om 22:48:

Volgende wedstrijd Feyenoord - Emmen of Feyenoord - Excelsior.... place your bets.



De clubs die deze ronde vrijgeloot waren kunnen ook nog:
Feyenoord - Volendam, Feyenoord - MVV en Feyenoord- NEC zijn dus ook nog opties. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 16 december 2020 om 07:00:

Feyenoord - de Graafschap..


De donkere dagen voor kerst zijn al vroeg begonnen dit jaar voor sommigen :D .

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 16 december 2020 om 10:40:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 16 december 2020 om 07:00:

Feyenoord - de Graafschap..


De donkere dagen voor kerst zijn al vroeg begonnen dit jaar voor sommigen :D .


haha ik kom uit Doetinchem he! De Graafschap komt voor mij op een goede 2e plek!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 16 december 2020 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 16 december 2020 om 10:40:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 16 december 2020 om 07:00:

Feyenoord - de Graafschap..


De donkere dagen voor kerst zijn al vroeg begonnen dit jaar voor sommigen :D .


haha ik kom uit Doetinchem he! De Graafschap komt voor mij op een goede 2e plek!


Zelf heb ik een zwak voor Feyenoord maar ik hoop toch niet dat de volgende wedstrijd Feyenoord - de Graafschap is of andersom , snap jij ook wel denk ik.

 

+1/-0

Ik ga voor Almere city en hoop Utrecht-Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 16 december 2020 om 11:32:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 16 december 2020 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 16 december 2020 om 10:40:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 16 december 2020 om 07:00:

Feyenoord - de Graafschap..


De donkere dagen voor kerst zijn al vroeg begonnen dit jaar voor sommigen :D .


haha ik kom uit Doetinchem he! De Graafschap komt voor mij op een goede 2e plek!


Zelf heb ik een zwak voor Feyenoord maar ik hoop toch niet dat de volgende wedstrijd Feyenoord - de Graafschap is of andersom , snap jij ook wel denk ik.


Ik snap hem!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 16 december 2020 om 11:42:

Ik ga voor Almere city en hoop Utrecht-Feyenoord.


100% voor, hoop dat het uitkomt maar ik denk dat bij Utrecht de pijp nu leeg is. Hebben zondag jl teveel gegeven.

 

+1/-0

Rust voor Teze, Boscagli, Rosario en Mvogo dus. Baumgartl, Viergever, Hendrix en Unnerstall in de ploeg. Mooi dat Unnerstall mag keepen, blijft toch beetje sneu voor die jongen. Was voor menig Bundesliga-club toch een aardige aanwinst geweest. Zou me niks verbazen als Twente of AZ bij hem uitkomt komende zomer, mits Drommel en Bizot vertrekken.

Ik hoop overigens dat er nog wat talenten op de bank zitten, zeker voor de back-posities. Tegen de Graafschap kan je toch wel 30/35 minuten met een Sambo en/of Oppegard spelen, toch?

 

+1/-0

Prima opstelling, jammer dat Piroe en Fein niet spelen. Voor Piroe snap ik het omdat Malen Gakpo spelen maar Fein zou de toekomst kunnen zijn en Hendrix het verleden, maar niet onder deze coach voorlopig.

Unnerstall had van mij niet gehoeven maar ik vind het prima. Zolang hij maar gewoon zijn eigen ding doet en niet de Mvogo uit gaat hangen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Beker] De Graafschap - PSV