Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] Ajax-PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Jeronimo schreef op 07 januari 2021 om 14:48:

Vergeet niet dat ajax een heleboel kwaliteit en snelheid heeft op het middenveld en voorin. Daar zijn Boscagli, Baumgartner, Viergever en Rosario niet tegenop gewassen. Ik denk zeker niet dat PSV van het veld geblazen wordt, maar uiteindelijk wel tekort komt. 3-1


Als er één ploeg in de Eredivisie is die veel snelheid en kwaliteit op het middenveld en in de aanval heeft is het PSV wel. Götze, Ihattaren, Gakpo, Malen, Madueke. Hoe gaat Ajax dat ooit stoppen met Blind, Schuurs en Klaiber? 1-3.

 

+3/-0

Jeronimo bekijkt het met een wat donkergekleurde bril, en shevchenko kijkt door een roze bril. Op voorhand zijn allebei de scenario's mogelijk (naast nog vele andere), hoe het gaat lopen zal zondag gaan blijken.

PSV heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten. Ajax ook. Het is de kunst om de wedstrijd zó te spelen dat je in staat bent om je eigen sterke punten te benutten, terwijl je de tegenstander redelijk onder controle houdt. PSV heeft de laatste weken voor de winterstop bewezen dat ze tegen zwakke tegenstanders (Omonia, Graafschap, RKC en VVV) de eigen sterke punten voldoende kunnen benutten om deze wedstrijden eenvoudig te winnen. Of we ook in staat zijn om Ajax te beteugelen, vind ik de interessantste vraag tot nu toe in dit seizoen. Ik verwacht dat de strijd op het middenveld de doorslag gaat geven. Als Ajax daar de baas is, dan kunnen ze vrijuit voetballen en dan gaan ze veel kansen creëren met hun lopende mensen. Als we in staat zijn om de opbouw van Ajax te verstoren en de bal terug te veroveren voordat ze goed en wel in hun spel komen, dan hebben wij natuurlijk ook de kwaliteiten om vanuit balbezit kansen te gaan creëren.

Als je kijkt naar hoe PAOK, Twente, Heerenveen en Utrecht (voornamelijk na rust) tegen ons kansen konden creëren, dan hou ik mijn hart vast, want als Ajax in goeden doen is, zijn ze veel gevaarlijker en doelgerichter dan de clubs waartegen we tot nu toe gespeeld hebben. Het zal dus qua positionering een paar stappen beter moeten dan voor de winterstop. Echter, als je ook tegen Ajax in de positie komt dat je de bal snel terug verovert, dan ligt er tegen hen véél meer ruimte dan tegen eerdergenoemde clubs. Met de kwaliteiten van Malen, Gakpo, Götze en Mo moet je dat vervolgens uit kunnen spelen.

Het verschil in beleving met vorig jaar is bij mij echt enorm. Vorig jaar had ik 0 vertrouwen, en geen enkele zin om de wedstrijd te kijken, en nu kijk ik er echt naar uit. Of we kunnen winnen, dat durf ik niet te zeggen, ik hoop dat de scherpte bij de ploeg nog meer aanwezig is dan voor de winterstop. Dan kunnen er mooie dingen gaan gebeuren!

 

+1/-0

Die woorden van Van Der Sar worden nog maar eens wat kracht bij gezet: Ajax moet en zal kampioen worden. Gewoon even 25 miljoen aftikken voor een winteraankoop. Toe maar. Prima aankoop overigens, maar dat mag dan ook wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

bertjansen schreef op 07 januari 2021 om 13:23:

Haller completeert spoedig medische keuring wordt er al vermeld. Verwacht wel dat Haller mee doet zondag, anders is die stroomversnelling niet te begrijpen. Haller is echt een beest, 1.90m en technisch en oersterk dat zie je niet vaak.



Daarom is West Ham niet tevreden over zijn ontwikkeling.
Overdrijf niet zo man, of zit je misschien op het verkeerde forum?

 

+1/-1

Haller een beest hoor ik hier? hahahahaha laat me niet lachen. Of misschien zo'n halve 020 er, die hier leuk wil doen.

Ja, hij heeft kwaliteiten. Kopsterk en technisch.

Maar een beest? Als er een punt is waar hij kwetsbaar is, is wel dat hij vaak slap was in duels, en het ook een erg flegmatieke en apathische speler bleek te zijn.
Ja, ook het probleem van onze Dolberg.
Moet het nog zien of hij gaat slagen, met name wat zijn mentale gesteldheid is. West Ham is ook niet alles he, heeft nooit echt te maken gekregen met hoge verwachtingen. Daarnaast kan een Traore ook voor onrust zorgen, door deze aankoop. Deze jongen wil ook spelen.


Als er een beest zondag in de spits staat, is dat er een in rood-wit. Een bekende van ajax, namelijk
DONYELL MALEN.

 

+3/-1

Vond Haller destijds bij Utrecht al niet zo bijzonder. Een prima spits voor Utrecht. Maar vond hem destijds twijfelachtig voor PSV, Ajax en Feyenoord.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 07 januari 2021 om 20:22:

Vond Haller destijds bij Utrecht al niet zo bijzonder. Een prima spits voor Utrecht. Maar vond hem destijds twijfelachtig voor PSV, Ajax en Feyenoord.


Inderdaad , Eran zou ook een doelpuntenmachine zijn en ik hoop dat hij daar snel mee begint . Het is altijd de vraag of een speler bij een club past. Als ze Haller bij WHU kwijt willen met verlies moet ik het nog eerst zien.

 

+2/-0

Ik begrijp de reactie van bertjansen wel. Haller kan er zomaar nog 15 binnen schieten dit seizoen. Laat staan in een seizoen dat hij vanaf het begin mee doet. Buiten dat lijkt hij me sws een verbetering tov Traore, mag ook wel voor dat geld, maar ze gaan er op vooruit.

Hij is groot, sterk en nog vrij technisch. Ik denk wel dat hij niet goed genoeg kan meevoetballen om bij Ajax te passen.

Wat ik dan wel mooi vind is dat ze veel te veel betalen voor een iets beter dan gemiddelde speler. Niet normaal, dat bedrag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 07 januari 2021 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

bertjansen schreef op 07 januari 2021 om 13:23:

Haller completeert spoedig medische keuring wordt er al vermeld. Verwacht wel dat Haller mee doet zondag, anders is die stroomversnelling niet te begrijpen. Haller is echt een beest, 1.90m en technisch en oersterk dat zie je niet vaak.



Daarom is West Ham niet tevreden over zijn ontwikkeling.
Overdrijf niet zo man, of zit je misschien op het verkeerde forum?



Hier moeten we echt eens mee ophouden, zo ging het op het 'oude' PSV.netwerk ook. Bij de minste of geringste opmerking, in dit geval een hele realistische opmerking, komen er verwijten a la Perzik hier.

We hebben het hier gewoon over een spits die in 77 wedstrijden in Duitsland bij 52 doelpunten betrokken was. Met recht mag dat 'een beest' worden genoemd. Zoveel spitsen mislukken in de PL, dat zegt helemaal niks. Ik heb helemaal niks met Ajax, en ja 25 miljoen is (te) veel geld, maar puur qua kwaliteiten is dit een prima aankoop.

Dit bericht is gewijzigd op 8 januari 2021, 08:32:11.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 07 januari 2021 om 20:11:

Haller een beest hoor ik hier? hahahahaha laat me niet lachen. Of misschien zo'n halve 020 er, die hier leuk wil doen.

Ja, hij heeft kwaliteiten. Kopsterk en technisch.

Maar een beest? Als er een punt is waar hij kwetsbaar is, is wel dat hij vaak slap was in duels, en het ook een erg flegmatieke en apathische speler bleek te zijn.
Ja, ook het probleem van onze Dolberg.
Moet het nog zien of hij gaat slagen, met name wat zijn mentale gesteldheid is. West Ham is ook niet alles he, heeft nooit echt te maken gekregen met hoge verwachtingen. Daarnaast kan een Traore ook voor onrust zorgen, door deze aankoop. Deze jongen wil ook spelen.

Ben aar blij dat wij Malen hebben en hullie een miskoop van West ham. Die vooral de bank warm hield daar. Zondag draait Malen Schuurs alle kanten in. Dat wordt echt lachen. Ze hebben daar nog niks laten dit seizoen als ze er moesten staan. PSV wel. Onze selectie is veel beter en dat zal de komende weken ook duidelijk worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 07 januari 2021 om 23:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 07 januari 2021 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

bertjansen schreef op 07 januari 2021 om 13:23:

Haller completeert spoedig medische keuring wordt er al vermeld. Verwacht wel dat Haller mee doet zondag, anders is die stroomversnelling niet te begrijpen. Haller is echt een beest, 1.90m en technisch en oersterk dat zie je niet vaak.



Daarom is West Ham niet tevreden over zijn ontwikkeling.
Overdrijf niet zo man, of zit je misschien op het verkeerde forum?



Hier moeten we echt een mee ophouden, zo ging het op het 'oude' PSV.netwerk ook. Bij de minste of geringste opmerking, in dit geval een hele realistische opmerking komen er verwijten a la Perzik hier.

We hebben het hier gewoon over een spits die in 77 wedstrijden in Duitsland bij 52 doelpunten betrokken was. Met recht mag dat 'een beest' worden genoemd. Zoveel spitsen mislukken in de PL, dat zegt helemaal niks. Ik heb helemaal niks met Ajax, en ja 25 miljoen is (te) veel geld, maar puur qua kwaliteiten is dit een prima aankoop.




Inderdaad, bij de minste of geringste realistische discussie zit je op het verkeerder forum.

In Duitsland was hij echt goed. In Engeland speelt hij in een elftal dat afbraakvoetbal speelt. Een beetje te vergelijken met het countervoetbal van Cocu, maar dan nog verdedigender. Haller staat hierbij op een eiland. Verder is al vaker gebleken dat je in de Eredivisie geen wereldtopper hoeft te zijn om er 25+ te maken.

Er word altijd gezegd dat je kampioen wordt tegen de kleintjes. Dit seizoen heb ik het gevoel dat de toppers de doorslag gaan geven.

 

+1/-0

Nu zie ik weinig Duits voetbal, maar toch wel redelijk wat Engels voetbal. Het systeem past hem wellicht wat minder, maar West Ham maakt nu ook niet weinig doelpunten - ze hebben er nu 24 gemaakt in 17 wedstrijden, wat ongeveer hetzelfde rato is als vorig jaar (49 in 38 wedstrijden). Als je dan als spits er 10 maakt in 48 wedstrijden, dan is dat gewoon te weinig.

Dat is ook de consensus in de media: hij begon de eerste wedstrijden best prima, maar geeft gewoon te vaak niet thuis en is te langzaam.
Hij maakte een aantal mooie goals (een prachtige omhaal nog vorige maand tegen Crystal Palace), maar juist 1 van de verwijten die hij van Moyes kreeg is dat hij te weinig in de 16 te vinden is om de makkelijke intikkers te maken en laat te vaak te weinig zien.

In de eredivisie zal hij het echt prima doen met 20+ goals per jaar, maar ik verwacht niet dat hij potten gaat breken in Europa, want dan gaat het niveau toch echt wel een stuk omhoog.

Edit: ik zag overigens net zijn statistieken en zowel bij Utrecht als Eintracht was hij de speler die de strafschoppen nam. Aangezien ik niet aanneem dat Tadic die in gaat leveren, zal hij het van de overige goals moeten hebben. Bij Utrecht in de eredivisie blijven er dan nog 37 goals in 98 wedstrijden over; bij Eintracht maakte hij er dan 19 in 60 wedstrijden. Dat zal deels ook het probleem bij West Ham zijn, daar nam hij de strafschoppen niet en dan zakt zijn ratio wat terug.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 januari 2021, 11:14:49.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 07 januari 2021 om 23:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 07 januari 2021 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

bertjansen schreef op 07 januari 2021 om 13:23:

Haller completeert spoedig medische keuring wordt er al vermeld. Verwacht wel dat Haller mee doet zondag, anders is die stroomversnelling niet te begrijpen. Haller is echt een beest, 1.90m en technisch en oersterk dat zie je niet vaak.



Daarom is West Ham niet tevreden over zijn ontwikkeling.
Overdrijf niet zo man, of zit je misschien op het verkeerde forum?




We hebben het hier gewoon over een spits die in 77 wedstrijden in Duitsland bij 52 doelpunten betrokken was. Met recht mag dat 'een beest' worden genoemd. Zoveel spitsen mislukken in de PL, dat zegt helemaal niks. Ik heb helemaal niks met Ajax, en ja 25 miljoen is (te) veel geld, maar puur qua kwaliteiten is dit een prima aankoop.



Tjah, maar wel als een counter spits die de pingels nam. Bij Ajax krijg je die ruimte nog minder dan dat hij in Engeland heeft gekregen. Daarnaast was hij na tig jaar Utrecht toch ook niet interessant voor PSV of Ajax, ook niet zonder reden.

We hebben met zn allen genoeg van hem bij Utrecht gezien, hij is in Frankfurt niet ineens 5x zo goed geworden. Ajax maakte al veel doelpunten, en dat zal niet minder worden met Haller. Maar ik betwijfel of hij die koele afmaker is die net wel die bal erin schiet in een belangrijke wedstrijd. Overigens vind ik Traore een kutspits en die schoot ze ook binnen.

Dus ik denk 25 miljoen is veel te veel, zeker met zijn salaris, maar wel een prettige aanwinst voor Ajax. Ik zou het geen veilige keuze noemen want hij heeft nog nooit om de prijzen gespeeld of onder grote druk/verwachtingen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 08 januari 2021 om 06:59:

[...]
Er word altijd gezegd dat je kampioen wordt tegen de kleintjes. Dit seizoen heb ik het gevoel dat de toppers de doorslag gaan geven.


Als ja naar de statistieken kijkt, dan is dat voor PSV wel het geval, maar voor Ajax niet. Het lijkt erop dat Ajax zich eerder verslikt in de kleintjes en PSV eerder puntverlies lijdt tegen sterkere tegenstanders.

Ajax heeft in 3 Eredivisie wedstrijden puntverlies geleden: Groningen uit, Twente thuis en Willem II uit. Wedstrijden waar je op voorhand absoluut geen puntverlies zou verwachten.

PSV heeft in 4 Eredivisie wedstrijden puntverlies geleden: Heracles uit, Vitesse uit, Twente uit en Heerenveen uit. Stuk voor stuk wedstrijden waarbij puntverlies niet per definitie noodzakelijk is, maar ook zeker niet gek. Verder is het opvallend dat Ajax al deze 4 uitwedstrijden nog krijgt in de tweede seizoenshelft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 08 januari 2021 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 07 januari 2021 om 23:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 07 januari 2021 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

bertjansen schreef op 07 januari 2021 om 13:23:

Haller completeert spoedig medische keuring wordt er al vermeld. Verwacht wel dat Haller mee doet zondag, anders is die stroomversnelling niet te begrijpen. Haller is echt een beest, 1.90m en technisch en oersterk dat zie je niet vaak.



Daarom is West Ham niet tevreden over zijn ontwikkeling.
Overdrijf niet zo man, of zit je misschien op het verkeerde forum?




We hebben het hier gewoon over een spits die in 77 wedstrijden in Duitsland bij 52 doelpunten betrokken was. Met recht mag dat 'een beest' worden genoemd. Zoveel spitsen mislukken in de PL, dat zegt helemaal niks. Ik heb helemaal niks met Ajax, en ja 25 miljoen is (te) veel geld, maar puur qua kwaliteiten is dit een prima aankoop.



Tjah, maar wel als een counter spits die de pingels nam. Bij Ajax krijg je die ruimte nog minder dan dat hij in Engeland heeft gekregen. Daarnaast was hij na tig jaar Utrecht toch ook niet interessant voor PSV of Ajax, ook niet zonder reden.

We hebben met zn allen genoeg van hem bij Utrecht gezien, hij is in Frankfurt niet ineens 5x zo goed geworden. Ajax maakte al veel doelpunten, en dat zal niet minder worden met Haller. Maar ik betwijfel of hij die koele afmaker is die net wel die bal erin schiet in een belangrijke wedstrijd. Overigens vind ik Traore een kutspits en die schoot ze ook binnen.

Dus ik denk 25 miljoen is veel te veel, zeker met zijn salaris, maar wel een prettige aanwinst voor Ajax. Ik zou het geen veilige keuze noemen want hij heeft nog nooit om de prijzen gespeeld of onder grote druk/verwachtingen.


Lijkt mij een paniekaankoop , de vraag is wie moet er plaatsmaken straks . Ook opvallend is dat je nu niemand hoort dat de trainer/coach niet op de stoel van de scouting mag gaan zitten over welke speler er gehaald wordt, terwijl deze duidelijk uit de koker komt van Ten Hag net zoals Labyad en Klaiber.

 

+1/-0

Het gaat niet om winnen tegen de grote maar om het niet verliezen. Daarom noemen ze het ook een 6 punten wedstrijd. Als PSV tegen Feyenoord AZ en Ajax 4x gelijk speelt en 2x wint worden we kampioen als je maar van de kleintjes blijft winnen.

In succesvolle jaren hebben we vaak spelers gehad die kunnen scoren tegen de grote jongens, en mede daarom konden we resultaten halen en kampioen worden. Pereiro zal bij mij altijd blijven hangen als de speler die voor ons de kastanjes uit het vuur haalde. Ik denk dat we met Malen en Gakpo gewoon weer 2 jongens hebben waar ze in Amsterdam en Rotterdam stikjaloers op zijn.

Als Gakpo dit nu ook in dit soort wedstrijden gaat blijven laten zien (tegen Feyenoord was echt geweldig doelpunt) dan wordt hij Oranje in gepraat en is hij straks een hype. Zat me ook nog te bedenken dat Gakpo volgens mij ook verantwoordelijk was voor de 1-1 toen tegen Ajax toen hij Malen weg stak na die goede invalbeurt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 08 januari 2021 om 11:31:

Ajax heeft in 3 Eredivisie wedstrijden puntverlies geleden: Groningen uit, Twente thuis en Willem II uit. Wedstrijden waar je op voorhand absoluut geen puntverlies zou verwachten.

PSV heeft in 4 Eredivisie wedstrijden puntverlies geleden: Heracles uit, Vitesse uit, Twente uit en Heerenveen uit. Stuk voor stuk wedstrijden waarbij puntverlies niet per definitie noodzakelijk is, maar ook zeker niet gek. Verder is het opvallend dat Ajax al deze 4 uitwedstrijden nog krijgt in de tweede seizoenshelft.




PSV speelde dan wel uit tegen Vitesse, Twente, Heerenveen, Groningen en Heracles.
Ajax speelde van dat rijtje alleen uit tegen Groningen.

Die Amsterdammers moeten dus naast al die topwedstrijden ook nog naar Heerenveen, Arnhem, Twente en Almelo

Uitwedstrijden zijn dan onder publiek, maar wel vervelend lange busritjes. En toch in een andere omgeving dan de men gewend is.

 

+1/-0

Zahavi ipv Ihattaren. Laten we hopen van niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 09 januari 2021 om 03:07:

Zahavi ipv Ihattaren. Laten we hopen van niet.




Als je uit gaat van het giswerk van de media. Schmidt weet de opstelling zelf nog niet eens.
Er moet eerst nog een training afgewerkt worden. En daarna kijkt hij pas wie er wel/niet kunnen spelen.

 

+2/-0

Hopelijk kan Goetze spelen en zie zelf dan liever Madueke ipv Zahavi. Meer snelheid voorin

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] Ajax-PSV