Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - AZ

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Drie dagen na de wedstrijd tegen Ajax staat voor PSV alweer de volgende topper op het programma. Woensdagavond is in het Philips Stadion AZ de tegenstander, de huidige nummer vijf van de Eredivisie. De Alkmaarders kennen een vrij onrustig seizoen met veel gelijke spelen en een trainer die werd ontslagen.

PSV speelde al 42 keer eerder in het Philips Stadion tegen AZ voor de Eredivisie. Tot nu toe werd er 32 keer gewonnen, speelde het 5 keer gelijk en verloor het 5 keer. Met zoveel zeges zijn er logischerwijs ook voldoende ruime overwinningen. De 7-1 van het seizoen 1998/1999 is de grootste, terwijl in het seizoen 1970/1971 met 6-0 werd gewonnen.

Vorig seizoen verliep de wedstrijd destastreus voor PSV. Met een 0-4 nederlaag werd de ploeg vernederd in eigen huis. Een seizoen eerder werd dankzij doelpunten van Steven Bergwijn, Michal Sadílek en Hirving Lozano nog met 3-1 gewonnen.

De selectie van AZ kent twee spelers met een verleden bij PSV. Zakaria Aboukhlal en Albert Gudmundsson speelden beiden in de jeugdopleiding van PSV, waarbij Gudmundsson nog tot 12 officiële wedstrijden in het eerste elftal kwam. Hoofdtrainer Pascal Jansen werkte vijf seizoenen in de jeugdopleiding van PSV en was daarbij onder meer twee seizoenen hoofdtrainer van Jong PSV. Nick Viergever speelde van 2010 tot en met 2014 163 wedstrijden in het shirt van AZ.

 

+1/-0

Belangrijk detail; bij winst komen we op de eerste plaats te staan! Dat zal de druk op Ajax en Feyenoord flink vergroten, die met PEC en Twente verraderlijke tegenstanders hebben.

Over de wedstrijd is lastig iets te zeggen. AZ heeft de meeste wedstrijden niet gewonnen en speelt in de wedstrijden die ik gezien heb wat naïef, met veel gebrei, met veel balbezit, maar weinig gevaar. Dat zou ons goed moeten liggen.

Sowieso is het wel weer tijd om een grote wedstrijd te winnen in de competitie en ook voor revanche voor vorig jaar. Nu maar hopen dat AZ niet ineens weer iets kan.

 

+1/-0

Ik heb dus echt geen idee.. kan wat mij betreft alle kanten op.
Je zou het thuis uiteraard moeten winnen, maar in deze tijd maakt uit of thuis niet zo heel veel uit.
Daarbij blijft het verval in een wedstrijd wel erg zorgelijk. Er komt vast een keer een club langs die er nog beter gebruik van maakt.

Wel flink balen dat Götze er juist in deze maand uit ligt!!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 12 januari 2021 om 17:26:

Ik heb dus echt geen idee.. kan wat mij betreft alle kanten op.
Je zou het thuis uiteraard moeten winnen, maar in deze tijd maakt uit of thuis niet zo heel veel uit.
Daarbij blijft het verval in een wedstrijd wel erg zorgelijk. Er komt vast een keer een club langs die er nog beter gebruik van maakt.

Wel flink balen dat Götze er juist in deze maand uit ligt!!



Dat laatste is inderdaad heel erg.
We zijn zonder meer een klasse beter als hij erbij is.

Maar deze wedstrijd mag maar 1 kant op morgen; drie punten voor ons, hoe dan ook behaald.
AZ behoort echt tot de clubs waar wij normaal de punten tegen pakken en met twee reizen naar Rotterdam later deze maand voor de boeg, mogen er absoluut geen punten verspeeld worden tegen AZ.

 

+1/-0

Dit wordt een zwaarbevochten 2-1 overwinning.

 

+1/-0

Ik hoop op een overwinning, maar ben bang voor een uitglijder. Winst is noodzakelijk om bovenin mee te blijven doen. Verliezen we, dan wordt het nog lastig zat om überhaupt tweede te worden, ben ik bang. Ik hoop dat het voetballend beter gaat dan tegen Ajax en dat de mannen voorin effectief met de kansen omgaan, dan komt het hopelijk wel goed.

 

+3/-0

Belangrijk potje om de druk bij de concurrenten te leggen, zeker met de rest van het programma, zowel van ons als van de rest, in het vooruitzicht.

 

+1/-0

PSV ziet zichzelf als titelkandidaat en daarom zal een thuiswedstrijd tegen één van de concurrenten, die het hele seizoen al kwakkelt, eigenlijk gewoon een overwinning moeten opleveren. Dat het waarschijnlijk niet zo makkelijk zal gaan als in de voorgaande zin gesteld, zal ook duidelijk zijn.

In elke wedstrijd tegen tegenstanders die beter dan gemiddeld zijn, komen we gedurende fases van de wedstrijd onder grote druk te staan. Slechts zelden komt het voor dat we op dat moment een wedstrijd al volledig beslist hebben. Daardoor is het bijna elke grote wedstrijd billenknijpen en hopen om een resultaat over de streep te trekken.

Ook tegen Ajax waren we in de fase dat we onder druk stonden nauwelijks in staat om voetballend onder de druk uit te komen en zelf iets te creëren. Op dat soort moment is het eigenlijk gewoon wachten tot het fout gaat.

Het zou mij verbazen als PSV vanavond ineens veel beter voetbal op de mat legt dan dat we eerder dit seizoen gezien hebben. Wel hoop ik dat de ruimere wisselmogelijkheden ervoor zorgen dat we minder hevig onder druk komen, zoals de wissels in het laatste kwartier tegen Ajax ook verlichting boden. Helaas moeten we concluderen dat het met de blessure van Götze en de (waarschijnlijke) afwezigheid van Gakpo voorin alweer gedaan is met de ruimere wisselmogelijkheden.

Mijn verwachting/hoop: PSV start goed aan de wedstrijd, komt op een 1-0 voorsprong. AZ komt wat beter in de wedstrijd, maar PSV scoort opnieuw. Daarna komen we wat meer onder druk, maar kunnen we echt gevaar voorkomen. Aan de andere kant blijven we plaagstoten uitdelen en kan het ook 3-0 worden in plaats van dat het wachten is op de 2-1. Uiteindelijk trekken we in een mooi gevecht aan het langste eind, waarbij Van Ginkel in de slotfase zijn rentree wordt gegund.

 

+1/-0

Ik verwacht een makkelijke overwinning. Sugawara, Hatzidiakos en Martins Indi zijn matige verdedigers. Reijnders matig, Koopmeieners overschat. Boadu en Stengs nog niet in vorm.

Als wij een acceptabel niveau halen wordt dit een makkie.

 

+1/-0

Geen Gotze, Gakpo en Madueke, daar gaan we weer.. De basis is nog steeds van voldoende kwaliteit, maar aanvallend is onze bank (alweer) erg magertjes. Alleen Mauro en Piroe vandaag, Vertessen blijkbaar ook alweer geblesseerd. Zo komt een rentree van Marco wel erg dichtbij.

 

+2/-0

Dit is natuurlijk heel erg zonde! Aanvallend heb je 6 spelers die goed genoeg zijn, daarvan zijn er nu 3 afwezig. Hopelijk is wat er overblijft genoeg, maar gezien het gebrek aan wisselmogelijkheden kun je je helemaal niks veroorloven, geen blessures, geen vermoeidheid en geen off-days.

Opeens een stuk minder vertrouwen in de goede afloop nu helaas.

 

+1/-0

Met Thomas een ijverige werker er bij, dus op het oog ziet het er gedegen uit, maar je mist behoorlijk wat aanvallende impulsen inderdaad. Tegen Ajax was ik benieuwd naar Zahavi, nu ben ik dat naar Ihattaren.

 

+1/-0

Ik word zo langzamerhand echt gek van al die blessures bij PSV.
Madueke heeft nog geen half uur gespeeld zondag. Hoe kan dat nou.

Wat doen ze allemaal op die trainingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 13 januari 2021 om 17:54:

Geen Gotze, Gakpo en Madueke, daar gaan we weer.. De basis is nog steeds van voldoende kwaliteit, maar aanvallend is onze bank (alweer) erg magertjes. Alleen Mauro en Piroe vandaag, Vertessen blijkbaar ook alweer geblesseerd. Zo komt een rentree van Marco wel erg dichtbij.



Gakpo was te verwachten, alsook Goetze. Madueke is erg jammer. Ik laat mij graag verbazen maar verwacht dat dit niet best word ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Als wij een acceptabel niveau halen wordt dit een makkie.



Ik erger me echt groen en geel aan iedere keer opnieuw dit soort reacties vooraf, terwijl PSV het al keer op keer buitengewoon lastig tegen de laagvliegers van de Eredivisie en al sinds mensenheugenis niet heeft gewonnen van een club van het niveau AZ.

Makkies bestaan niet voor dit PSV, zeker niet tegen AZ en al helemaal niet als de 2 beste spelers ontbreken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 13 januari 2021 om 18:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Als wij een acceptabel niveau halen wordt dit een makkie.



Ik erger me echt groen en geel aan iedere keer opnieuw dit soort reacties vooraf, terwijl PSV het al keer op keer buitengewoon lastig tegen de laagvliegers van de Eredivisie en al sinds mensenheugenis niet heeft gewonnen van een club van het niveau AZ.

Makkies bestaan niet voor dit PSV, zeker niet tegen AZ en al helemaal niet als de 2 beste spelers ontbreken.



Helemaal mee eens..

Zonder Gakpo en Gotze zit er wat mij betreft niet gigantisch veel verschil tussen de twee ploegen. In een opstelling met Gotze, Gakpo en Malen heb je veruit de betere aanval. Nu is alleen Malen buitencategorie, maar Mo en Zahavi zijn natuurlijk geen haar beter dan Boadu en Stengs bijv (let wel, op dit moment dan he). Koopmeiners en Midtsjo zijn wat andere types dan Rosario en Sangare, maar ik durf nu ook niet te stellen dat ons duo zoveel beter is. Onze backs zijn natuurlijk wel een stuk beter, vooral rechts, en verder is ons centraal duo ook net wat stabieler.

 

+1/-0

Dom. Hoeft hier helemaal niet uit te komen.

 

+1/-0

Dit is zo slecht. Zit geen voetbal in. Ruimtes zijn enorm tussen de linies. Blunder van Mvogo, etc. Lijkt helemaal nergens op.

 

+1/-0

Ben ook niet zo onder de indruk van AZ hoor.

 

+1/-0

Leek mij zelfs meer op een schwalbe?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - AZ