Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] Feyenoord-PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Zondag 31 januari staat alweer een topper op het programma: Feyenoord-PSV. Een traditioneel lastige uitwedstrijd, PSV won maar 13 van de 73 confrontaties in de Eredivisie. Wel werden twee van die overwinningen de laatste 5 jaar behaald, namelijk in 2015/16 (0-2) en 2017/18 (1-3).

De Rotterdammers verloren gisteren voor de derde keer op rij. Blijkbaar staat er morgen een gesprek gepland tussen Advocaat en de spelers. Persoonlijk denk ik niet dat dat voordelig is voor PSV dat Feyenoord al drie keer op hun bek is gegaan. Verlies je deze als Feyenoord-zijnde en het Legioen staat voor de Kuip, corona of niet.

Stiekem hoop ik dat Schmidt vorige week een rookgordijntje heeft opgetrokken toen die aangaf dat Gotze en/of Gakpo nog niet fit zouden zijn voor Feyenoord-uit. Zeker in het geval van Gotze is het natuurlijk wel apart. Tegen Ajax was hij nog twijfelgeval, blijkbaar een terugval gehad, maar we zijn ondertussen alweer drie weken verder.. Maargoed, de vader is de wens van de gedachte zullen we dan maar zeggen.

Met het materiaal wat we hebben hoop ik op een voorhoede met Mauro-Malen-Zahavi-Mo, rest van het elftal zoals 'altijd'.

 

+1/-0

Stel AZ-Ajax wordt gelijk of winst AZ en PSV gaat anders dan normaal wel eens met de volle buit naar huis dan wordt het echt nog een leuk seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 28 januari 2021 om 14:12:


De Rotterdammers verloren gisteren voor de derde keer op rij. Blijkbaar staat er morgen een gesprek gepland tussen Advocaat en de spelers. Persoonlijk denk ik niet dat dat voordelig is voor PSV dat Feyenoord al drie keer op hun bek is gegaan. Verlies je deze als Feyenoord-zijnde en het Legioen staat voor de Kuip, corona of niet.




Je weet nooit hoe dat soort druk uit gaat pakken. Kan ook zijn dat de spelers wel klaar zijn met Advocaat, dat ze voor hem niet meer door het vuur gaan. Er is in elk geval overduidelijk intern spanning en er is geen steun van het Legioen, dus de mentale tikken van de afgelopen weken kunnen ook tegen ze gaan werken. Zeker als het PSV lukt om de eerste tik uit te delen.

PSV moet dan wel beter spelen dan de afgelopen wedstrijden, maar laten we maar zeggen dat er voldoende ruimte is voor die verbetering. ;)

 

+1/-0

Feyenoord MOET winnen en gelijkspel is niet genoeg voor hen. We weten allemaal wat er tot nu toe gekomen is van de wedstrijden die ze moesten winnen zoals CSKA/Wolfsberger AZ/Ajax en Vitesse (verloren ze hun streak). Dit Feyenoord ligt op zijn rug met de pootjes omhoog maar deze wedstrijd is toch altijd anders dan anders.

We kunnen echt een godsgruwelijke tik uitdelen aan Feyenoord en AZ (als Ajax doet wat ik denk dat ze gaan doen).

 

+1/-0

Als ajax twee keer wint en wij verliezen traditioneel in de kuip dan is de competitie beslist.

 

+1/-1

Ach ja, "moeten" is een groot woord. Feyenoord is hard bezig om in een paar weken op de plek te belanden die recht doet aan het niveau dat ze deze hele jaargang tot nu toe gehaald hebben. Het aparte is dat Feyenoord in sommige wedstrijden niet vooruit te branden is, zichzelf blameert en er helemaal niks van lijkt te kunnen (Wolfsberger, Zagreb, Heerenveen, maar ook sommige wedstrijden in de competitie tegen de kleintjes was het heel erg matig). En in andere wedstrijden zoals tegen CSKA thuis, Ajax uit en Groningen thuis is het ineens alleraardigst en is het een geduchte ploeg.

PSV moet er eigenlijk voor zorgen dat Feyenoord niet in de wedstrijd komt, zoals Heerenveen daar gisteren redelijk goed in slaagde. Zelf toeslaan op de momenten dat er de ruimte voor ligt, en verder weinig weggeven. Helaas lijkt PSV de afgelopen weken zelf niet zo scherp en is het vooral fantasieloos breien. Daardoor heb ik weinig vertrouwen dat ze zondag opeens wél flitsend spel laten zien. Hopelijk zijn Götze, Gakpo of Van Ginkel fit genoeg om te starten. Dat zijn jongens die de kwaliteit brengen die nodig is. Aangezien ik daar een hard hoofd in heb, zal het wel de line-up van Jasper worden en dan wordt het zondag waarschijnlijk weer billenknijpen.

 

+1/-0

Petrovic is al weg, Telegraaf stookt er even op los en ik sluit niet uit dat Advocaat zondag niet eens op de bank zit. Als hij verliest van PSV is het wel een heel pijnlijk einde voor hem, van de andere kant kan hij met winst tegen PSV toch nog iets van het seizoen maken hoewel hij niet lekker in de bus zal zitten als ze voor de beker tegen Heerenveen moeten.

 

+1/-0

Eindelijk weer eens winnen daar.

Niet dat PSV zo goed draait, maar op elke positie hebben we een beter speler, en Kuipvrees hoeft nu ook niet.

 

+1/-0

Overigens speelde we tegen Ajax met vrijwel hetzelfde team, alleen Gakpo was toen fit en de bank was iets breder. Gakpo is natuurlijk een belangrijke kracht, maar ik kan me herinneren dat hij tegen Ajax niet denderend was. Een Mauro in vorm zou in principe hetzelfde moeten kunnen bijdragen als een matige Gakpo.

Erg vreemd, maar ondanks het gigantisch matige (lees: slechte) spel ben ik toch enigszins positief over zondag :)

 

+1/-0

Feyenoord wil revanche voor een slechte serie, dus die hebben vast het mes tussen de tanden. Ik verwacht helaas weer een nederlaag. Een titel dit jaar zit er denk ik echt niet in, een tweede plek wel. Maar goed hopelijk heb ik het mis en zijn we na zondag weer echt titelkandidaat met 1 punt achter op ajax.

 

+1/-0

Hopelijk van Ginkel en Götze inzetbaar. Van Ginkel naast Sangaré en Rosario out en liefst definitief. En afstappen van die achterlijke 4-2-2-2. Juist tegen Feyenoord een 5-3-2 opstelling. Een 4-4-2 juich ik ook toe.
Zij vallen met veel spelers aan en zetten hoog druk. En wie moet Berghuis uitschakelen, Max kan dat niet. Die kan beter linkshalf spelen, dan kan hij zich louter op de aanval richten.
PSV zal een over-mijn-lijk en winnaarsmentaliteit moeten tonen anders winnen we daar niet. Onze aanvallers moeten een goede aanvoer krijgen, vanuit het middenveld.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 januari 2021, 14:49:46.

 

+1/-0

Gotze is zeker niet inzetbaar. Gakpo mogelijk wel. Van Ginkel zal zeker niet starten, die heeft echt nog veel wedstrijdritme nodig, steeds een kwartier gespeeld slechts. Ik dacht aan Thomas om Berghuis ouderwetse mandekking te geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Giancarlo Antognoni schreef op 29 januari 2021 om 14:27:


PSV zal een over-mijn-lijk en winnaarsmentaliteit moeten tonen anders winnen we daar niet. Onze aanvallers moeten een goede aanvoer krijgen, vanuit het middenveld.



En liever nog aanvoer van onze backs op de flanken want dat is dé methode om te scoren, zeker voor Zahavi.
Op het middenveld zal slag geleverd moeten worden en ik ben met je eens dat winnaarsmentaliteit absoluut nodig is om niet de zoveelste dreun in de Kuip op te lopen.
Maar als we keihard knokken als kerels moet het surplus aan kwaliteit ons drie punten kunnen opleveren.
Waarna AZ ons tot winnaar van Super Januari zal maken. :)

 

+1/-0

De spelersgroep van Feyenoord wordt nu overal helemaal afgemaakt (bv ook bij veronica inside gister).
Geen betere manier om die gasten op scherp te zetten. Weet niet of het nu zo een prettig moment is om ze te treffen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wples1987 schreef op 30 januari 2021 om 10:31:

De spelersgroep van Feyenoord wordt nu overal helemaal afgemaakt (bv ook bij veronica inside gister).
Geen betere manier om die gasten op scherp te zetten. Weet niet of het nu zo een prettig moment is om ze te treffen...




Ben er ook bang voor ja. Is de afgelopen jaren al vaker het geval geweest. Dat je dan denkt dat het niet slechter kan met Feyenoord. Maar dan blijkt de thuiswedstrijd tegen PSV voor hun elke keer weer de ideale terugkomer.

 

+1/-0

Zo ook nu waarschijnlijk. Zal me hoogst verbazen als ze daar vertrekken met 3 punten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 30 januari 2021 om 12:11:

open/sluit de onderstaande quote:

wples1987 schreef op 30 januari 2021 om 10:31:

De spelersgroep van Feyenoord wordt nu overal helemaal afgemaakt (bv ook bij veronica inside gister).
Geen betere manier om die gasten op scherp te zetten. Weet niet of het nu zo een prettig moment is om ze te treffen...




Ben er ook bang voor ja. Is de afgelopen jaren al vaker het geval geweest. Dat je dan denkt dat het niet slechter kan met Feyenoord. Maar dan blijkt de thuiswedstrijd tegen PSV voor hun elke keer weer de ideale terugkomer.



Klopt, maar dat is altijd met publiek geweest.

Maar als zij de beuk erin gooien vanmiddag, ondanks slecht spel, zie ik ons er ook echt niet winnen helaas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 29 januari 2021 om 12:41:

Een Mauro in vorm zou in principe hetzelfde moeten kunnen bijdragen als een matige Gakpo.



Zelfs een geblesseerde Gakpo is beter dan alles wat er normaal op de bank zit...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 29 januari 2021 om 12:41:

Overigens speelde we tegen Ajax met vrijwel hetzelfde team, alleen Gakpo was toen fit en de bank was iets breder. Gakpo is natuurlijk een belangrijke kracht, maar ik kan me herinneren dat hij tegen Ajax niet denderend was. Een Mauro in vorm zou in principe hetzelfde moeten kunnen bijdragen als een matige Gakpo.

Erg vreemd, maar ondanks het gigantisch matige (lees: slechte) spel ben ik toch enigszins positief over zondag :)



Ik niet. Gewoon een heel matig elftal dat begint - zit heel weinig voetbal in. Gotze, Gakpo, Madueke zijn 3 van de 4 PSV spelers met de meeste aanvallende kwaliteiten.

Dan maar hopen dat er een gezonde dosis vechtlust en geluk is

 

+1/-0

Fijne verdediging hebben we toch. Was inderdaad helemaal niet nodig om daar extra versterking voor te halen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] Feyenoord-PSV