Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Twente

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ik wist niet eens dat we een vrije midweek hadden, maar dit is de eerste keer sinds begin januari en die komt op het perfecte moment. Even terug naar de tekentafel en de medische staf met een toverstafje laten zien dat al het harde werken en profesionaltiet in de staf ook zin heeft gehad.

Na een reeks slechte wedstrijden is het ook wel fijn om nu tegen Twente te spelen. Scoren niet of nauwelijks meer, willen wel aanvallen maar kunnen het niet en dat is het perfecte recept voor een simpele 3-0 overwinning.

Ik verwacht minimaal Gakpo terug en Ihattaren weer wat fitter. Dus dan kunnen we weer met 4 aanvallers spelen in plaats van 4 middenvelders. Wat voor mij nog belangrijker is dan de 3 punten; ik wil dat het weer beter staat en het hoeft niet super aanvallend maar gewoon degelijk met druk naar voren.

Eigenlijk is het wel een wedstrijd om van Ginkel te laten starten. Het is een goed veld, er zit een goede rustperiode voor en het is net voor de belangrijkste wedstrijden om te kunnen zien waar hij staat. En ik heb begrepen dat starten minder risicovol is dan invallen dus dan lijkt me dit het perfecte moment. Dan kun je met Gakpo en eventueel Mauro (is altijd beter als invaller) van de bank komen. Rosario heb ik liever niet, maar als hij toch de komende maand alles speelt dan liever nu een feelgood wedstrijdje voor het vertrouwen en het team.

 

+1/-0

Inderdaad Tinus, de eerste vrije midweek sinds tijden. Als je de interlandperiodes en winterstop buiten beschouwing laat, hebben we pas 1 keer eerder een vrije midweek gehad. Tussen Groningen-uit en Emmen-thuis, inderdaad ja, de 1e en 2e wedstrijd van het jaar.

Enerzijds tekent dat de gekte van dit seizoen dat in razend tempo voorbij vliegt. Met bijna elke wedstrijd weer een andere speler die geblesseerd uitvalt. Anderzijds zijn het verzachtende omstandigheden waarom wij, met een (kwalitatief) zeer smalle selectie, nu lijken af te haken in de titelstrijd.

Gisteren was natuurlijk een vervelende wedstrijd. Verliezen in een topper is nooit leuk, en zeker niet als het op zo'n onnodige manier gebeurt als gisteren. Maar waar we vorig seizoen het probleem hadden dat we voetballend helemaal niks brachten, zijn er dit seizoen ook positieve zaken waar we op terug kunnen vallen. En daarmee is een thuiswedstrijd tegen Twente niet direct een wedstrijd om met angst en beven naar uit te kijken. Twente won dit jaar van Emmen, maar haalde daarna uit 5 wedstrijden nog maar 3 schamele gelijkspelletjes.

PSV kan nu zijn wonden likken, stevig napraten over wat er allemaal mis ging in Rotterdam, en hopelijk Gakpo en Götze weer helemaal fit zien aansluiten bij de groep. En als je Gakpo en Götze voorin hebt rondlopen, dan geeft dat een heel ander elan aan het elftal.

* Meer goede acties in aanvallende zin, grotere kans op doelpunten dan met Mauro en Thomas
* Minder balverlies, want Gakpo en vooral Götze zijn fysiek sterker en slimmer dan Mauro en Thomas

Dat mes snijdt aan twee kanten, want je hoeft minder vaak vanuit de aanval weer helemaal om te schakelen in verdedigende modus en je bent dodelijker voor de goal.

Verder hoop ik met je mee dat Van Ginkel richting 90 minuten kan gaan. Hij is een speler die gogme aan het elftal toevoegt. Gisteren hebben we gezien dat dat geen overbodige luxe is. Geen idee of hij op half-tien of op zes zou moeten spelen, maar ik hoop hem in ieder geval te zien.

 

+1/-0

Mochten we dit duel niet winnen en Utrecht dit keer geen punten afsnoepen van Ajax ben ik bang dat we het verder op onze buik kunnen schrijven.
Ik weet wel dat na deze deprimerende regendag er morgen letterlijk weer een zonnetje schijnt, maar figuurlijk vrees ik van niet.
Die veelgenoemde tweede plek levert geen enkele Nederlandse club meer CL deelname op, ook PSV niet.
Al het geld gaat dus weer naar de voor de groepsfase geplaatste kampioen.
Dus heel hard duimen , niet alleen voor onze ploeg, maar ook voor Utrecht dit weekend.

 

+1/-0

Als we het Europees voetbal afgelopen jaren een beetje serieus hadden genomen, zou de kwalificatie voor de Champions League ook niet zo'n probleem mogen zijn aangezien alle toplanden geen clubs meer hebben in de voorrondes. Dan had je een geplaatste status in de voorronde en tref je clubs waar je als Nederlandse club zijnde normaal geen enkel probleem mee mag hebben.

Door jarenlang volslagen voor lul te staan Europees (dit seizoen gelukkig niet) heb je volgend jaar een ongeplaatste status in de voorrondes en blijf je alleen maar achter de feiten aanlopen. We zijn nu zo ver afgegleden dat je bij de voorronde van de Europa League volgend seizoen een ongeplaatste status krijgt. Het wordt onderhand eens tijd dat ze bij PSV daar de focus op gaan leggen in plaats van druk te maken of Ajax niet nog meer miljoenen krijgt.

 

+3/-0

Nederlandse clubs kunnen niet meer mee met de echte top in Europa.Ook Ajax niet al denken ze arrogant als altijd, van wel.
Wij mogen als opvulling wat miljoenen startgeld opstrijken en daar blijft het bij.
Wel krijg je de ongezonde situatie dat veel competities oninteressant worden omdat de kampioen veel rijker is dan de rest.
Dus moeten we vurig hopen dat PSV van Twente wint en Utrecht van Ajax.
En dan woensdag hen nog een extra dreun uitdelen in de Arena.
Om te kunnen winnen zou het fijn zijn als Gakpo en Gotze er weer bij zijn zaterdag.
Dat vergroot onze kansen aanzienlijk.

 

+1/-0

We hoeven niet mee in de top van Europa, we hoeven enkel die inkomsten aan het einde van het jaar bijgeschreven te krijgen. En zoals Ricardo terecht zegt hebben we de kans op CL de afgelopen jaren weggegooid. Want 1 ronde overleven kan nog wel, maar 3 rondes echt niet. Daarbij lijkt het zelfs dat je beter een direct ticket kunt hebben voor de EL (scheelt je weer 3 lastige uitwedstrijden en 6 dubbele programma's in het begin van de competitie. Daarnaast kun je volgens mij zelfs de EL nog makkelijk mislopen als je 2e wordt.

De eerste plek moeten we sowieso los laten, maar dan valt er nog heel veel plezier te behalen in de strijd om plek 2. Het doelsaldo wordt weer een dingetje nu we aan de goede kant zitten. Een lekkere 5-0 tegen Twente zou ons toch goed doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 04 februari 2021 om 13:48:

We hoeven niet mee in de top van Europa, we hoeven enkel die inkomsten aan het einde van het jaar bijgeschreven te krijgen. En zoals Ricardo terecht zegt hebben we de kans op CL de afgelopen jaren weggegooid. Want 1 ronde overleven kan nog wel, maar 3 rondes echt niet. Daarbij lijkt het zelfs dat je beter een direct ticket kunt hebben voor de EL (scheelt je weer 3 lastige uitwedstrijden en 6 dubbele programma's in het begin van de competitie. Daarnaast kun je volgens mij zelfs de EL nog makkelijk mislopen als je 2e wordt.

De eerste plek moeten we sowieso los laten, maar dan valt er nog heel veel plezier te behalen in de strijd om plek 2. Het doelsaldo wordt weer een dingetje nu we aan de goede kant zitten. Een lekkere 5-0 tegen Twente zou ons toch goed doen.



We hebben helemaal geen kansen zelf weggegooid.Eénmalig heeft Advocaat het kalm aan gedaan, de andere jaren kwamen we gewoon al te kort om mee te kunnen doen.
En voorronde(s) CL overleven blijkt al 10 jaar vrijwel onmogelijk voor Nederlandse clubs.

Daarnaast zie ik voor ons PSV supporters niets leuks aan spelen om de tweede plaats.
En dat dreigt ons toekomstbeeld te worden als Ajax voor de derde keer op rij de CL miljoenen krijgt aangereikt.

Dus toch maar hopen op winst voor PSV tegen Twente en Utrecht tegen Ajax komend weekend.
Dat de Bundesliga een farce geworden is, is al spijtig; een Eredivisie waar de titel al bij voorbaat uit zicht is is een GRUWEL.
En die komt heel dichtbij als Roger Schmidt ons dit seizoen geen kampioen kan maken.

 

+1/-0

Vierde worden in een poule met fucking FK Rostov, voorronde uitgeschakeld worden door Osijek, die volslagen genante vertoning vorig seizoen tegen Basel en LASK. Daar heb je het gewoon verkloot. Voorrondes van de CL is bovendien sinds enkele jaren makkelijker geworden omdat alle toplanden geen voorrondes meer hoeven spelen.

 

+2/-0

PSV gaat echt wel winnen van FCT. Wel zonder Gotze, Gakpo en Madueke. Deze drie zijn er tegen ajax ook niet bij.

Ajax tikt zondag FCU van het matje af. Ajax zie ik verder weinig punten meer morsen. Ze winnen vrij overtuigend veel van hun wedstrijden, en als het stroef draait, pakken ze vlak voor tijd als nog de winst. Kampioenschap ga je dit jaar nooit meer halen.

 

+1/-0

De problemen bij de concurrent verandert wel de zaak. Extra lullig dat we punten hebben zitten verspelen maar de kans op het kampioenschap is nu weer toegenomen. Geen excuses over 2e plaats is ook mooi en de tijd krijgen. Vol voor de titel gaan.

Wil niet zeggen dat er weer met krachten gesmeten moet worden in de eerste helft zodat ze in de tweede helft te moe zijn. Dat 4-3-3 nu ook een optie misschien wordt is dan ook goed nieuws.

 

+1/-0

Ik denk dat het verstandig is dat Schmidt voortaan niks meer meldt over blessures. In eerste instantie vond ik z'n openheid wel fijn, maar achteraf wekt het alleen valse verwachtingen. Gotze was begin januari tegen Ajax twijfelachtig, een maand later ligt die er nog steeds uit. Gakpo was vorige week tegen Feyenoord twijfelachtig, nu lijkt die Ajax-uit niet te gaan halen. Kan zeker allemaal gebeuren, maar hou 't maar fijn binnenskamers want er heerst al genoeg ontevredenheid onder ons PSV-fans.

Wat betreft Twente deel ik het optimisme niet zo zeer. Twente heeft al vijf wedstrijden op rij niet gewonnen, maar wij hebben nog geen wedstrijd comfortabel gewonnen. Helaas verwacht ik een gelijkspel, maar laten we hopen dat het een gelukkige 2-1 of 1-0 wordt.

*edit*

Dit soort comments doet mijn vertrouwen overigens ook niet veel goed:

open/sluit de onderstaande quote:

Analyse Feyenoord
Vooral de wedstrijd tegen Feyenoord lichtte Schmidt daaropvolgend uit. “Die wedstrijd heb ik deze week tot in detail geanalyseerd. Na die analyse kwam ik tot een zelfde conclusie als ik zondag al had: we hebben een hoop pech gehad. We speelden volgens de filosofie die ik voor ogen heb en creëerden voldoende kansen. Zelfs bij rust had ik nog het idee dat we het konden omdraaien. Feyenoord was enorm efficiënt. De doelpunten die we tegen kregen kwam twee keer voort uit een fout bij het verdedigen en eenmaal uit een counter.” Was dat te voorkomen geweest? “Zonder fouten, zou je nooit tegentreffers incasseren”, aldus Schmidt. “We hebben twee keer te veel ruimte weggegeven om tot een schot te komen. Daar zullen we aan werken

.”

Tactisch onvermogen en technische fouten, niet pech.

Dit bericht is gewijzigd op 5 februari 2021, 12:59:55.

 

+2/-0

Nou ik ben het wel grotendeels eens met Schmidt in deze. Maar ik ben benieuwd hoe we met dezelfde selectie aantreden tegen Ajax in de Arena.

Als we woensdag echt geloof hebben in een resultaat dan moet je eigenlijk Ihattaren sparen morgen. Dan kan die eens 90 minuten gaan op woensdag als we echt 0 creativiteit hebben.

Dus morgen lekker met Mauro en Malen vanaf de halftien/flank, Zahavi met mij apart Piroe in de punt en zorgen dat je zo snel mogelijk 2 goals maakt.


code:

Mvogo

Dumfries Teze Boscagli Max

Sangare Rosario

Mauro Malen
Zahavi Piroe



Een spits in de spits en een aanvaller als aanvaller. Vertessen ipv Piroe vind ik ook top, die is wat beweeglijker. Thomas Guti of van Ginkel in plaats van Rosario is nog beter.

 

+1/-0

Wellicht dat Herr Schmidt en ik een andere definitie van pech hebben. Voor mij is pech een ongelukkige handsbal, een zwaarbestrafte rode kaart of een hopeloos schot dat afketst en binnenvalt en ga zo maar door. Als een team vier grote kansen creert en daar drie van benut dan is dat voor mij geen pech, maar een logisch gevolg van ofwel technische ofwel tactische onkunde. Overigens vind ik dat Schmidt zichzelf ook enigzins tegenspreekt in de passage, maargoed.

@Tinus ik heb Vertessen nog niet heel veel aan het werk gezien, maar hij komt inderdaad vrij rap over. Schmidt lijkt geen fan van Piroe, dus waarom niet eens met Vertessen starten inderdaad. Nog een wedstrijd met Mauro, Thomas, Zahavi en Malen kan ik echt niet aan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 05 februari 2021 om 14:18:

Wellicht dat Herr Schmidt en ik een andere definitie van pech hebben.



Daar lijkt het wel op. Want hoewel ik ook liever een andere tactiek zie voor PSV met minder balbezit en meer goals, heeft Schmidt zeker een punt wat betreft pech.

Dat de zwakke tegenstander fortuinlijk 1-0 kan maken, dat Berghuis na het missen van weet ik hoeveel kansen uitgerekend nu via de binnenkant van de paal scoort terwijl de 1-1 in de lucht hing en dat voor de zoveelste keer dit seizoen onze teennagels volgens de VAR een millimeter langer waren dan die van een tegenstander vlak voor rust mag gerust pech heten.

En dat kort na onze 3-1 de 3-2 voorkomen werd door een Feijenoorder die de bal niet zag maar net naast stuurde noem ik ook pech. Daardoor verdween de kans om nog minstens 1 punt mee te nemen.

Dit weekend weer met een gemankeerd team, helaas. Toch hopen dat dit keer wij geluk hebben en de concurrent pech. Zou tijd worden.

 

+1/-0

Hopelijk nu wel de voorsprong vasthouden. ;) Gaan we wel van uit.

Maar thuiswedstrijden lukt meestal ook wel.

 

+1/-0

Degelijke pot, ook wel eens lekker.

 

+1/-0

Wordt erg blij van Boscagli, ongelofelijk dat dit dezelfde speler was als een jaar geleden.

Opbouwend enorm goed, mag ook gezegd worden.

Wie had gedacht dat deze jongen nog eens 20m op kan gaan leveren

 

+1/-0

Prima pot, geen gekke dingen. Fijn om is zonder samengeknepen billen een wedstrijd te hoeven kijken. Twente was overigens wel behoorlijk slecht.

Boscagli inderdaad erg goed, die is prima bezig de laatste wedstrijden.
Sangaré daarentegen, man man man. De enige dissonant vandaag. Ik weet niet wat die aan het doen is maar die was echt dramatisch. Vind al langer dat zijn voetballende kwaliteiten niet op en top zijn. Ballen afpakken kan ie wel maar dat is het ook wel. Motoriek oogt ook een beetje raar, houterig.

Al met al een goede overwinning zonder bijzondere dingen. Door naar de volgende.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 06 februari 2021 om 19:25:

Wordt erg blij van Boscagli, ongelofelijk dat dit dezelfde speler was als een jaar geleden.

Opbouwend enorm goed, mag ook gezegd worden.

Wie had gedacht dat deze jongen nog eens 20m op kan gaan leveren



Speelde (weer) erg goed. Is voetballend een van de betere in de selectie - vrij ongewoon voor een verdediger . Zijn grote manco is duidelijk zijn snelheid / wendbaarheid. Hij is daardoor duidelijk geen mandekker maar wel een verademing in opbouwend opzicht en ziet het spelletje goed waar hij veel mee compenseerd. Ook erg goed in de lucht en een prima trap.

Gezien deze kwaliteiten geheel niet verbazingwekkend dat hij als LB niet geschikt was en is.

Gezien deze kwaliteiten is de combinatie met een speler als Teze in principe de juiste. Die heeft wel de kwaliteiten / potentie om 1 op 1 in de mandekking te spelen.

Boscagli is het hele seizoen lang al een van de betere en een meerwaarde op dit moment.

 

+1/-0

Eindelijk eens een degelijke pot, dat is weer een hele poos geleden. Eerste 30 minuten waren niet best, er waren weer twee momenten a la Feyenoord dat we 3 vs 2 en 5 vs 3 stonden (in het voordeel van Twente). Maar zowel het kwartier voor als na de rust waren erg goed met eindelijk ook weer eens een goede Malen. Dat PSV heb ik in 2021 eigenlijk alleen de eerste 25 minuten tegen Ajax gezien.

Erna werden we echter weer erg slordig, met Sangare inderdaad als dieptepunt. Een zo'n bal per wedstrijd, oke.. Maar drie van die rare ballen in 15/20 minuten tijd is precies de redenen dat hij bij ons speelt en nog niet in de PL. Al hadden Boscagli, Mo en Zahavi ook een paar erg slordige ballen. Al met al een lekkere opsteker richting Ajax!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Twente