Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Beker] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Woensdag neemt PSV het voor de tweede keer in een maand op tegen Ajax. Nu staat de wedstrijd in Amsterdam op de planning in het kader van de TOTO KNVB Beker. Ajax kende een zeer onrustige week met de dopingschorsing van André Onana en het vergeten in te schrijven van Sébastien Haller voor de Europa League. In de beker versloeg het tot nu toe FC Utrecht en AZ.

PSV speelde 7 keer eerder een bekerwedstrijd in Amsterdam tegen Ajax. Daarvan wist het nog nooit te winnen. Twee keer eindigde het duel gelijk, omdat de beker toen nog over een thuis- en uitwedstrijd werd gespeeld, terwijl uiteindelijk vijf keer werd verloren. Exact een maand voor de komende bekerwedstrijd eindigde de competitiewedstrijd in een 2-2 gelijkspel na twee vroege doelpunten van Eran Zahavi.

Beide selecties kennen voldoende spelers met een verleden bij de andere club. Zo IS Zakaria Labyad afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV en kwam uiteindelijk ook tot het eerste elftal. Assistent-trainer Michael Reiziger eindigde in 2007 bij PSV zijn loopbaan als speler, terwijl trainer Erik ten Hag onder Fred Rutten assistent bij PSV was. Keeperstrainer Anton Scheutjens was in totaal vijf seizoenen keeperstrainer bij PSV.

Pablo Rosario en Donyell Malen speelden beiden in de jeugdopleiding van Ajax, maar kwamen niet in actie in het eerste elftal. Na vier jaar Amsterdam en 119 officiële wedstrijden maakte Nick Viergever in de zomer van 2018 de directe overstap naar PSV.

Dit bericht is gewijzigd op 8 februari 2021, 19:45:15.

 

+1/-0

Den Huntert zit gelukkig bij Schalke op de tribune :)

Ajax heeft nu dus wat problemen. Misschien dat uitschakeling in de beker en EL wat negativiteit in de ploeg kan brengen, maar of daar voor ons in de competitie van valt te profiteren, daar durf ik niet op te hopen.

 

+1/-0

Ik ben bang dat de bovengrens van wat een PSV zonder Götze, Gakpo en Madueke op de mat kan leggen onvoldoende is om Ajax in eigen huis in een bekerwedstrijd te verslaan. Afgelopen weekend zagen we een degelijke wedstrijd tegen Twente maar we zullen tegen Ajax veel meer onder druk komen, zoals we ook in januari al zagen. We zullen morgen qua doelgerichtheid superscherp moeten zijn en daarbij zal het morgen flink mee moeten zitten, maar anders ben ik bang dat we er kansloos af gaan.

 

+1/-0

Het enige wat een x-factor in ons voordeel kan zijn is dat Schmidt echt graag de beker wil pakken. Maar Ajax is lekker uitgerust en zullen als hongerige wolven azen op sportief succes. Na PSV Feyenoord nu weer PSV thuis waarbij de eerste 2 wedstrijden niet overtuigend waren vanuit hen. Toch bekruipt mij het gevoel dat dit een typische Ajax-PSV wordt waar PSV gewoon niet goed genoeg voor de dag komt en dat Ajax daar gebruik van maakt. Ik ben het volledig eens met de bookies die ook op een 1.30 uitkomen voor Ajax to qualify.

Ik wil natuurlijk onverminderd graag winnen, zeker omdat ik denk dat Feyenoord eruit vliegt tegen Heerenveen en dat de beker voor het grijpen lijkt. We kunnen zelfs bij winst heeeeeeeel misschien zelfs een keer thuis spelen voor de verandering.

Wij missen te veel pieces om zelfstandig onze wil op te leggen aan Ajax. Als Malen en Zahavi weer zo'n dag hebben als de laatste keer en Ihattaren heeft ineens alle vertrouwen en schiet een Berghuisbal in de winkelhaak dan zou het een keer kunnen, maar er is teveel mits dit mits dat omdat we Gotze Gakpo en Madueke missen. We kunnen ook niets van de bank brengen buiten Thomas en Vertessen.

De meeste kans hebben we met een goede midfield pressing zoals afgelopen weekend. Niet te ver inzakken maar ook niet alle gashendels open. Sangare en Rosario zouden eigenlijk wel hulp kunnen gebruiken van een extra middenvelder, en of dat Ihattaren of Mauro is boeit me niet, maar dat is een kleine aanpassing die ik wel zie zitten als het even niet loopt. Als het echt niet loopt zoals bv tegen Feyenoord dan vind ik een Baumgartl erbij en Max en Dumfries doorschuiven ook een prima idee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 09 februari 2021 om 11:46:

Het enige wat een x-factor in ons voordeel kan zijn is dat Schmidt echt graag de beker wil pakken. Maar Ajax is lekker uitgerust en zullen als hongerige wolven azen op sportief succes. Na PSV Feyenoord nu weer PSV thuis waarbij de eerste 2 wedstrijden niet overtuigend waren vanuit hen. Toch bekruipt mij het gevoel dat dit een typische Ajax-PSV wordt waar PSV gewoon niet goed genoeg voor de dag komt en dat Ajax daar gebruik van maakt. Ik ben het volledig eens met de bookies die ook op een 1.30 uitkomen voor Ajax to qualify.

Ik wil natuurlijk onverminderd graag winnen, zeker omdat ik denk dat Feyenoord eruit vliegt tegen Heerenveen en dat de beker voor het grijpen lijkt. We kunnen zelfs bij winst heeeeeeeel misschien zelfs een keer thuis spelen voor de verandering.

Wij missen te veel pieces om zelfstandig onze wil op te leggen aan Ajax. Als Malen en Zahavi weer zo'n dag hebben als de laatste keer en Ihattaren heeft ineens alle vertrouwen en schiet een Berghuisbal in de winkelhaak dan zou het een keer kunnen, maar er is teveel mits dit mits dat omdat we Gotze Gakpo en Madueke missen. We kunnen ook niets van de bank brengen buiten Thomas en Vertessen.

De meeste kans hebben we met een goede midfield pressing zoals afgelopen weekend. Niet te ver inzakken maar ook niet alle gashendels open. Sangare en Rosario zouden eigenlijk wel hulp kunnen gebruiken van een extra middenvelder, en of dat Ihattaren of Mauro is boeit me niet, maar dat is een kleine aanpassing die ik wel zie zitten als het even niet loopt. Als het echt niet loopt zoals bv tegen Feyenoord dan vind ik een Baumgartl erbij en Max en Dumfries doorschuiven ook een prima idee.



Helaas... als we de halve finale bereiken zal er opnieuw een uitwedstrijd op het programma staan. Tegen de winnaar van Heerenveen-Feyenoord of Excelsior-Vitesse.

 

+1/-0

Er is al geloot. De winnaars van NEC - VVV en Feyenoord - Heerenveen spelen thuis

 

+1/-0

Oops, het was wel te verwachten natuurlijk. Vitesse Feyenoord of Heerenveen uit in een bomvolprogramma mits we door komen. Je verwacht het niet.

Heb het al een paar keer gezegd maar het is echt buiten proportioneel hoeveel extra uitwedstrijden wij hebben tov bv Ajax Feyenoord en Vitesse. Twee keer voor voorronde EL, 3x poulefase (Feyenoord ook), sowieso 1x na de winter EL, 3 a 5 wedstrijden voor de beker. Gaat lekker zo.

 

+1/-0

Gotze en Gakpo wel weer terug bij de groepstraining. Dan mag je, mits er niet nóg een terugval plaatsvindt, verwachten dat ze zaterdag in ieder geval bij de selectie zitten. En misschien zelfs klaar voor een basisplek tegen Olympiakos?

Mbt tot de wedstrijd tegen Ajax:

Ik verwacht er vrij weinig van om eerlijk te zijn. Ajax laat zich het eerste kwartier niet meer zo verrassen als begin januari, zelfs niet met Stekelenburg op goal. Of je moet al heel veel geluk hebben met een rode kaart, penalty etc.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 09 februari 2021 om 14:27:

Gotze en Gakpo wel weer terug bij de groepstraining. Dan mag je, mits er niet nóg een terugval plaatsvindt, verwachten dat ze zaterdag in ieder geval bij de selectie zitten. En misschien zelfs klaar voor een basisplek tegen Olympiakos?

Mbt tot de wedstrijd tegen Ajax:

Ik verwacht er vrij weinig van om eerlijk te zijn. Ajax laat zich het eerste kwartier niet meer zo verrassen als begin januari, zelfs niet met Stekelenburg op goal. Of je moet al heel veel geluk hebben met een rode kaart, penalty etc.



PSV kan deze wedstrijd heel anders spelen dan in die in de competitie. Verliezen is namelijk nooit leuk en al helemaal verliezen van Ajax, maar in de beker toch een stukje minder erg dan in de competitie!

 

+1/-0

Het wordt tijd dat we weer eens winnen in die ufo. Götze en Gakpo er niet bij is geen excuus. Eind februari spelen we weer tegen ze, zijn Götze en Gakpo erbij, maar ontbreken pak 'm beet Dumfries en Malen en dan krijg je daar weer gezeur over. Dus gewoon knallen en het Amsterdamse kaartenhuis verder in elkaar laten storten.

 

+1/-0

Het is een beetje zoals met Sven Kramer op de 5km. Als hij een perfecte rit schaatst, Roest gediskwalificeerd wordt en de andere kanshebbers niet hun dag hebben, kan hij morgen wereldkampioen worden. Op zo'n manier kan PSV van Ajax winnen.

Het PSV zonder Gakpo en Götze wat we de afgelopen weken gezien hebben, heeft mij 0,0 aanknopingspunten gegeven dat ze in een topwedstrijd van een sterke tegenstander kunnen winnen.

Van de andere kant snap ik ook wel dat jij, gesteund door de gedachte dat deze PSV-selectie wellicht de sterkste van de eeuw is, met vertrouwen naar de wedstrijd van vanavond kijkt.

We zullen zien hoe de reacties vanavond en morgen gaan zijn.

 

+1/-0

Jezus, een paar weken geleden kwam PSV op 2-0 en had de wedstrijd kunnen en misschien wel moeten winnen en nu zijn we ineens afhankelijk van een kutdag van Ajax? Wat een onzin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 10 februari 2021 om 09:36:

Jezus, een paar weken geleden kwam PSV op 2-0 en had de wedstrijd kunnen en misschien wel moeten winnen en nu zijn we ineens afhankelijk van een kutdag van Ajax? Wat een onzin.



Moeten winnen ? 70 minuten geen kans gehad, een klein wonder dat het nog 2-2 eindigde....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 10 februari 2021 om 09:34:

Het is een beetje zoals met Sven Kramer op de 5km. Als hij een perfecte rit schaatst, Roest gediskwalificeerd wordt en de andere kanshebbers niet hun dag hebben, kan hij morgen wereldkampioen worden. Op zo'n manier kan PSV van Ajax winnen.

Het PSV zonder Gakpo en Götze wat we de afgelopen weken gezien hebben, heeft mij 0,0 aanknopingspunten gegeven dat ze in een topwedstrijd van een sterke tegenstander kunnen winnen.

Van de andere kant snap ik ook wel dat jij, gesteund door de gedachte dat deze PSV-selectie wellicht de sterkste van de eeuw is, met vertrouwen naar de wedstrijd van vanavond kijkt.

We zullen zien hoe de reacties vanavond en morgen gaan zijn.



Goede metafoor, ik zie het ook zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 10 februari 2021 om 09:34:

Van de andere kant snap ik ook wel dat jij, gesteund door de gedachte dat deze PSV-selectie wellicht de sterkste van de eeuw is, met vertrouwen naar de wedstrijd van vanavond kijkt.


Een sterke selectie met een falende tactiek en veel te veel blessures is niet veel waard.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 10 februari 2021 om 13:15:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 10 februari 2021 om 09:34:

Van de andere kant snap ik ook wel dat jij, gesteund door de gedachte dat deze PSV-selectie wellicht de sterkste van de eeuw is, met vertrouwen naar de wedstrijd van vanavond kijkt.


Een sterke selectie met een falende tactiek en veel te veel blessures is niet veel waard.



Dus op basis waarvan onderbouw jij dan je positieve uiting "Dus gewoon knallen en het Amsterdamse kaartenhuis verder in elkaar laten storten."?

 

+1/-0

Ik hoop overigens niet dat hij weer gaat starten met Thomas, zoals momenteel in de verwachte opstelling. Niet dat Mauro nu zo'n geweldenaar is, zeker niet in topwedstrijden, maar Thomas mist snelheid, de handelingssnelheid en aanname om ook maar iets van waarde te hebben op de rechtervleugel. Zeker nu Ajax met Blind lijkt te gaan starten lijkt er minder nood om iemand te hebben om Ajax's LB af te stoppen.

 

+1/-0

Mauro en Mo op de halftien. Scheelt flink met Gakpo Gotze en Madueke. Ajax met een defensieve variant met ik denk meer vrijheid voor Blind.
Spannend, maar ik geef ons niet meer dan 30%.

 

+1/-0

Dat de spelers het bedenken om Onana te eren met die shirtjes is al treurig, maar dat de club het nog toestaat ook is echt onvoorstelbaar.
Als een wielerploeg dit doet wordt de hele ploeg geschorst. :schrik

 

+3/-0

Het lijkt weer helemaal nergens op.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Beker] Ajax - PSV