Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] Olympiakos - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 18 februari 2021 om 20:51:

Wat een verrotte achterhoede bij PSV. Dit team is niet in balans. PSV grossiert in de middenvelders maar een fatsoenlijke centrale verdediger kopen was niet mogelijk. Technisch beleid ernstig gefaald. Weg met de Jong, Gerbrands en Schmidt. PSV deugt niet. De verantwoordelijken schrijven boeken over voetbal maar een voetbalclub vooruit stuwen kunnen ze niet. Klote seizoen! Bedankt voor deze ellende. Wat mis ik Tiny Sanders, Marcel Brands en Philip Cocu. Zij bouwden realistisch aan een saai maar tegelijk degelijk PSV. Dat is hoe je een club leid en niet een club laat lijden.



Mee eens. Het is allemaal te verwachten. De balans klopt nou eenmaal niet.

Goede aanval, slechte verdedging en middenveld. Geen goede backups. Systeem wat niet werkt. Geen leiders etc.

En dan is Olympiakos nog een vrij matige tegenstander.

 

+1/-0

wat een stelletje onbenullen achterin. ik kom uit veldhoven daar voetbalt marvilde en de gehele achterhoede zou daar op de bank zitten.dan de foute van het middeveld blijft over voorin halen voor de helft een voldoende.dus gauw de markt op en een acherhoede kopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 18 februari 2021 om 20:37:

Ik ben er wel klaar mee. En dan bedoel ik dit seizoen.




Dan heb ik goed nieuws. Het seizoen van PSV zit er op.

Met dit kut elftal valt nergens meer eer te behalen.

Niet 1 topper gewonnen. Hoe denkt PSV de komende 4 wedstrijden te gaan winnen? (Vitesse, Olympiakos, Ajax, Feyenoord)

Elke kans van een tegenstander is raak. Als zelfs Ado al 2 kanssen raak schiet. Hoe moet dat de komende 4 weken?
Ik zie geen enkel aanknopingspunt op succes.

Ik begin langzaamaan met weemoed aan de tijd van Jan Reker en Adrie Kraaij te denken.
En dan is er dus echt iets gruwelijk mis!

 

+1/-0

Dit PSV gaat nog zo ontzettend veel puntverlies lijden dat het seizoen als een nachtkaars uitgaat(of al is)
Zoveel onkunde op het veld en een trainer die absoluut onnavolgbaar is dan houdt het gewoon op.
Er moet snel iets wezenlijk veranderen en/of verbeteren ander denk dat we(helaas) op ramkoers liggen voor een ouderwetse crisis!!!

 

+1/-0

De defensie kan het niet aan, al speel je met zes controleurs er voor. Zegt eigenlijk al genoeg dat Boscagli je beste verdediger is.

Vandaag was echt een aanfluiting, met Baumgartl in een erg negatieve hoofdrol. Ook Max is defensief niet al te best, Götze zal ritme missen, maar bracht wel rust.

Wedstrijd zelf was echt verschrikkelijk.

 

+2/-1

Wederom een wedstrijd die past in het PSV van dit seizoen. Meer balbezit, meer hoekschoppen, meer schoten, een optisch overwicht, af en toe lekker voetballen, maar 0,0 gif en resultaat. En ondertussen is zowat elke tegenaanval gevaarlijker dan alles wat we zelf creëren.

Hoe kan het zijn dat in de laatste 10 minuten van de wedstrijd Max op de rand van onze 16 met drie (!!) spelers van Olympiakos te maken krijgt, waardoor een vrije schietkans vanaf 16 meter ontstaat en de 4-2 binnen valt?

Hoe kan het zijn dat Baumgartl in 4 minuten blessuretijd met 2 megablunders de ondergang inluidt? Dat zijn fouten die je zelfs bij FC Emmen in de verdediging niet mag maken.

Hoe kan Malen in een kansrijke uitbraak in de eerste helft zonder druk een simpel passje over 5 meter naar Ryan Thomas verprutsen? Weg gevaarlijke aanval, hallo tegenstoot!

Hoe kan Malen een afgeslagen corner die een ingooi voor PSV zou opleveren, op een onmogelijke manier proberen binnen te houden en daarmee de Grieken eens kans op een uitbraak geven.

Hoe kan Dumfries een bal willen oppakken die nog niet eens uit is? Vervolgens tikt hij hem zelf over de lijn en wil hij de ingooi nemen.

Naast de wekelijkse stortvloed aan domme keuzes en persoonlijke fouten, wordt ook werkelijk élke wedstrijd duidelijk hoe abominabel slecht onze verdedigende organisatie is. Want je kunt Baumgartl persoonlijk natuurlijk de schuld geven van de 3-2, maar de andere 3 goals zijn het gevolg van een slechte organisatie. Bij de 1-0 reageren Rosario en Zahavi gewoon net een fractie later dan die Griek, waardoor hij geheel vrij kan inkoppen. Bij de 2-1 staan alle PSV-ers in de zestien naar de bal te kijken en niemand die oog heeft voor het gevaar op de rand 16. En bij de 4-3 staan we voor de zoveelste keer dit seizoen te aanvallend, waardoor er 3 Grieken in de ruimte bij Max opduiken waarbij Rosario, Thomas, Vertessen of Mauro in geen velden of wegen te bekennen zijn.

We hebben mazzel dat Zahavi 2 goals maakt, daardoor hebben we op papier nog een kansje. Echter, de kans dat wij tegen een tegenstander die beter is dan gemiddeld de 0 gaan houden, is zo goed als 0%.

Overigens wil ik een compliment uitdelen aan Teze. Die had een paar belangrijke onderscheppingen en heeft het in mijn ogen ook voetballend goed gedaan.

 

+2/-0

Het meest zorgwekkende vind ik nog wel dat Schmidt en Max het eigenlijk wel prima vonden. Dumfries zag ook een goede tweede helft. Ik vraag me dan serieus af of ze dit daadwerkelijk menen.
Het is in balbezit zo verschrikkelijk slecht dat je altijd afhankelijk bent van een individuele actie of een enkele geslaagde 1-2 om een goal te maken. In de tweede helft zakten die Grieken vrijwillig in. Hun counters leverden meer gevaar op dan dat breiwerk van PSV. Dumfries heeft geen enkele goede voorzet gegeven. Geen enkele, wel rent ie heel wat af. Na afloop is ie moe en verklaart dan dat het in balbezit beter moet. Zal ie wel beseffen dat ie zelf een van de zwakste schakels is op dat gebied?
Mvogo voegt niets toe aan het spel van PSV. Rosario en Sangere grossierden weer eens in balverlies /domme passes. In hemelsnaam stel eens die Fein op ( geen idee of het er beter van wordt maar slechter kan toch niet). Wellicht een idee om van Ginkel eens 20 min. speeltijd te geven?? Raakt ie ook nog eens een bal.
Toch was er ook nog een lichtpuntje gisteren. Zahavi scoorde tweemaal.

 

+3/-0

Ik kan het gewoon niet meer aanzien zo slecht is het. Er zit geen enkel voetbal in dit team, de veldbezetting is echt helemaal verkeerd. Die 1-0 daarvan wist je gewoon dat die ging vallen, vrije trappen op die plek hebben dit seizoen in zeker 25% van de gevallen in een tegendoelpunt geresulteerd. Als je ook weer ziet hoe Rosario daar de slaap uit z'n ogen aan het wrijven is en een beetje meespringt voor de vorm...

De tweede goal, tja het is werkelijk niet normaal hoeveel doelpunten dit PSV om de oren krijgt van net buiten de 16. Ik weet niet of iemand daar een statistiek van bijgehouden heeft, maar dat moeten er belachelijk veel zijn. Ik zie dit bij geen enkele (Nederlandse) club waar zovaak een bal van afstand binnenvliegt. En dan kijk je naar PSV, hebben wij al eens een bal van buiten de 16 binnen geschoten dit seizoen? Dit gezegd hebbende, er mag ook weleens een bal tegengehouden worden door Mvogo he? Hoezo moest deze keeper komen, die kan er geen reet van.

Ik heb ook het idee dat er helemaal niks klopt van de tactiek in aanvallend opzicht. Hoe kan het dat PSV elke wedstrijd tegen welke tegenstander dan ook met een volle 16 van de tegenstander te maken krijgt? Ik zie Feyenoord, Ajax, AZ etc. vaak enorme ruimtes hebben. Spelen wij nou gewoon te traag, of heeft het te maken met dat opschuiven Rosario, Sangare, Max en Dumfries waardoor er op één lijn maar liefst 8 a 9 PSV-ers (die 4 en Gotze/Gakpo/Ihattaren/Malen/Zahavi of wie er dan ook spelen) de bal van links naar rechts en weer terug spelen. Er zit geen enkel vernuft in.

Weet je ik ben er klaar mee ook, dit wordt nooit meer wat.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

jacqueline schreef op 18 februari 2021 om 21:10:

wat een stelletje onbenullen achterin. ik kom uit veldhoven daar voetbalt marvilde en de gehele achterhoede zou daar op de bank zitten.dan de foute van het middeveld blijft over voorin halen voor de helft een voldoende.dus gauw de markt op en een acherhoede kopen.


HOHO er is maar 1 club daar he .U.N.A

 

+1/-0

Ymo, ik ben het eigenlijk niet eens met je constatering dat er helemaal geen voetbal in het team zit. Ook gisteren zag ik PSV bij vlagen best leuk voetballen. De man tussen de linies werd regelmatig gevonden, de opbouw van achteruit ziet er af en toe best goed uit. Wat dat betreft zie je gewoon dat een Götze, hoewel hij gisteren niet eens goed speelde, zoveel meer brengt dan Ryan Thomas. PSV blijft alleen een beetje een blaffende hond, gebeten wordt er zelden tot nooit.

Ik roep het al het hele jaar, maar PSV maakt zoveel onnodige fouten dat dat je gewoon de kop kost. Dom onnodig balverlies, het maken van een verkeerde keuze in de opbouw, slecht positie kiezen, slechte voorzetten, niet kijken wat je achterlaat. Dan heb ik het dus niet over desastreuze fouten zoals Baumgartl gisteren, Teze afgelopen zaterdag en Mvogo in de eerste 2 wedstrijden maakte. Dat mag niet gebeuren, maar overkomt elke speler wel een keer. Ik kan me veel meer ergeren aan die 25-50 momenten in de wedstrijd dat een simpele pass niet goed is, dat de bal over de zijlijn gedribbeld wordt, dat een steekbal niet gegeven wordt, dat de verkeerde keuze gemaakt wordt in een situatie.

Kijk de wedstrijd van gisteren maar eens terug, en tel het aantal echt onnodige fouten. En vergelijk dat met het aantal onnodige fouten van Ajax tegen Lille. Je kan trouwens ook bijna elk willekeurige ander setje wedstrijden met elkaar vergelijken.

Een tegenstander hoeft maar te wachten op een foutje en te counteren. Ik denk dat dit PSV voor zowat elke tegenstander een heerlijke ploeg is om tegen te spelen. Op enig moment gooien we toch wel weer onze ruiten in. Je hoeft alleen maar af te wachten en te profiteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 februari 2021 om 10:57:

Ymo, ik ben het eigenlijk niet eens met je constatering dat er helemaal geen voetbal in het team zit. Ook gisteren zag ik PSV bij vlagen best leuk voetballen. De man tussen de linies werd regelmatig gevonden, de opbouw van achteruit ziet er af en toe best goed uit. Wat dat betreft zie je gewoon dat een Götze, hoewel hij gisteren niet eens goed speelde, zoveel meer brengt dan Ryan Thomas. PSV blijft alleen een beetje een blaffende hond, gebeten wordt er zelden tot nooit.

Ik roep het al het hele jaar, maar PSV maakt zoveel onnodige fouten dat je dat gewoon de kop kost. Dom onnodig balverlies, het maken van een verkeerde keuze in de opbouw, slecht positie kiezen, slechte voorzetten, niet kijken wat je achterlaat. Dan heb ik het dus niet over desastreuze fouten zoals Baumgartl gisteren, Teze afgelopen zaterdag en Mvogo in de eerste 2 wedstrijden maakte. Dat mag niet gebeuren, maar overkomt elke speler wel een keer. Ik kan me veel meer ergeren aan die 25-50 momenten in de wedstrijd dat een simpele pass niet goed is, dat de bal over de zijlijn gedribbeld wordt, dat een steekbal niet gegeven wordt, dat de verkeerde keuze gemaakt wordt in een situatie.

Een tegenstander hoeft maar te wachten op een foutje en te counteren. Ik denk dat dit PSV voor zowat elke tegenstander een heerlijke ploeg is om tegen te spelen. Op enig moment gooien we toch wel weer onze ruiten in. Je hoeft alleen maar af te wachten en te profiteren.



Precies, ik ben het wel eens met jouw verhaal Bas. En het erge is dat het met name de spelers waarvan je mag verwachten dat ze het elftal op sleeptouw nemen, dit soort fouten maken. Dumfries en Malen geven aan na dit seizoen toe te zijn aan een stap omhoog, maar op basis van de laatste maanden vraag je je echt af waar dat op gebaseerd is. Dumfries is misschien niet meest begenadigde speler op de velden, maar dat incident aan de zijlijn met hem gisteren was echt tekenend. Ik weet ook niet wat er sinds die eerste helft uit bij Ajax met Malen gebeurt is, maar wat hij de laatste weken aan het doen is lijkt echt nergens op. Hij probeert vanaf de meest onmogelijke hoeken op doel te schieten en áls hij dan een keer een bal af wil geven is het 9 van de 10 keer balverlies.

Er zit echt wel voetbal in; zeker als Götze nu structureel wat minuten kan maken, want na een wat onwennig eerste kwartier zie je echt zijn klasse gisteren. Het grootste euvel is dat het vooral allemaal een stuk scherper en feller moet en ik weet niet of je dat met deze spelersgroep, zonder echte leider, voor elkaar kan krijgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 19 februari 2021 om 11:05:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 februari 2021 om 10:57:

Ymo, ik ben het eigenlijk niet eens met je constatering dat er helemaal geen voetbal in het team zit. Ook gisteren zag ik PSV bij vlagen best leuk voetballen. De man tussen de linies werd regelmatig gevonden, de opbouw van achteruit ziet er af en toe best goed uit. Wat dat betreft zie je gewoon dat een Götze, hoewel hij gisteren niet eens goed speelde, zoveel meer brengt dan Ryan Thomas. PSV blijft alleen een beetje een blaffende hond, gebeten wordt er zelden tot nooit.

Ik roep het al het hele jaar, maar PSV maakt zoveel onnodige fouten dat je dat gewoon de kop kost. Dom onnodig balverlies, het maken van een verkeerde keuze in de opbouw, slecht positie kiezen, slechte voorzetten, niet kijken wat je achterlaat. Dan heb ik het dus niet over desastreuze fouten zoals Baumgartl gisteren, Teze afgelopen zaterdag en Mvogo in de eerste 2 wedstrijden maakte. Dat mag niet gebeuren, maar overkomt elke speler wel een keer. Ik kan me veel meer ergeren aan die 25-50 momenten in de wedstrijd dat een simpele pass niet goed is, dat de bal over de zijlijn gedribbeld wordt, dat een steekbal niet gegeven wordt, dat de verkeerde keuze gemaakt wordt in een situatie.

Een tegenstander hoeft maar te wachten op een foutje en te counteren. Ik denk dat dit PSV voor zowat elke tegenstander een heerlijke ploeg is om tegen te spelen. Op enig moment gooien we toch wel weer onze ruiten in. Je hoeft alleen maar af te wachten en te profiteren.



Precies, ik ben het wel eens met jouw verhaal Bas. En het erge is dat het met name de spelers waarvan je mag verwachten dat ze het elftal op sleeptouw nemen, dit soort fouten maken. Dumfries en Malen geven aan na dit seizoen toe te zijn aan een stap omhoog, maar op basis van de laatste maanden vraag je je echt af waar dat op gebaseerd is. Dumfries is misschien niet meest begenadigde speler op de velden, maar dat incident aan de zijlijn met hem gisteren was echt tekenend. Ik weet ook niet wat er sinds die eerste helft uit bij Ajax met Malen gebeurt is, maar wat hij de laatste weken aan het doen is lijkt echt nergens op. Hij probeert vanaf de meest onmogelijke hoeken op doel te schieten en áls hij dan een keer een bal af wil geven is het 9 van de 10 keer balverlies.

Er zit echt wel voetbal in; zeker als Götze nu structureel wat minuten kan maken, want na een wat onwennig eerste kwartier zie je echt zijn klasse gisteren. Het grootste euvel is dat het vooral allemaal een stuk scherper en feller moet en ik weet niet of je dat met deze spelersgroep, zonder echte leider, voor elkaar kan krijgen.



Ze voetballen gewoon niet. Waarom kan niemand bij psv een normale pass geven 5x achter elkaar? of waarom zien we nooit combinaties? Waarom schiet malen idd vanuit elke mogelijke hoek? Waarom wordt er nooit maar dan ook nooit iemand gecorrigeerd als ie een domme pass maakt of dom schiet voor de 5e keer?

Men moet gaan TRAINEN op accuratie en spelsituaties en blijven trainen tot we een bepaald geweenst percentage halen dat het WEL lukt in de trainingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 februari 2021 om 09:55:

Hoe kan het zijn dat in de laatste 10 minuten van de wedstrijd Max op de rand van onze 16 met drie (!!) spelers van Olympiakos te maken krijgt, waardoor een vrije schietkans vanaf 16 meter ontstaat en de 4-2 binnen valt?




Ben het helemaal eens met je analyse van dit zoveelste duel van PSV waarin wij als supporters heen en weer gestuurd worden van de hel naar de hemel en omgekeerd.
Je kunt de gedetailleerde opsomming van blunders die je geeft als je wil nog stevig uitbreiden.
Het geeft tevens aan dat er maar eén echt probleem is binnen onze mooie club; een ontstellend gebrek aan kwaliteit in ALLE linies , waarbij winnaarsmentaliteit bij de meeste van onze brave jongetjes sowieso een onbekend fenomeen is.

Dit ene citaat pak ik uit je analyse om ook nog eens te wijzen op het gebrek aan kwaliteit van veel "analisten".

Want Max werd gisteren op tv weer eens aangewezen als slechte verdediger omdat de bal die hij met de hak onderschepte ongelukkigerwijs voor de voet van een Griek belandde, die scoorde.
Wie dan hem dat tegendoelpunt verwijt en niet , zoals jij terecht constateert, ziet dat er DRIE Grieken rondom hem vrij de 16 in kunnen lopen, kan m.i. toch niet meer serieus genomen worden.

Overigens ben ik het ook met Skipper eens dat ik niet begrijp hoe Dumfries en de gisteren wederom onzichtbare Malen kunnen denken toe te zijn aan een stap hogerop. :huh

 

+3/-0

Ervan uitgaande dat de Grieken afgelopen donderdag in hun sterkste opstelling speelden, spelen ze vandaag tegen Aris (de nummer 2) met 7 reserves. Alleen Sokratis, Sa, Camara en Bouchalakis mochten vandaag starten. Overigens 1-0 met nog een kwartier te gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] Olympiakos - PSV