Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Vitesse

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Een gelukje dat Vitesse voor rust de bal er niet in kreeg.
Anders krijgen Götze en Malen de boel ook niet meer gerepareerd.

Eindelijk weer eens een (sub)topper gewonnen. Weliswaar tegen een club uit vorm. Maar dat is alvast iets.

Zo zie je ook dat blessures van 1 of 2 belangrijke spelers er toe doen. Götze met zijn slimheid, ervaring en techniek kan zo het verschil maken. Datzelfde geld natuurlijk voor Gakpo die weinig kanssen nodig heeft om te scoren. En Madueke die voorin veel gevaar kan stichten.

 

+1/-0

Ben uiteraard blij me de overwinning, maar dat extatisch gevoel krijg ik na al die ergernis helaas niet meer.

Positief:

- We delen Vitesse een gevoelige tik uit. Voorlopig doen die niet meer mee om een plek in de top vier.
- Viergever echt uitstekend. Twee maanden geblesseerd geweest en dan zo'n stabiele pot, chapeau. Eindelijk stond er eens een vent achterin itt z'n compaan Baumgartl. Ik hoop dat dit ook een van de laatste wedstrijden van Timo in een PSV-shirt was. Of Teze of Boscagli nu gebleseerd is, gewoon Viergever erin.
- De invalbeurten van Malen, Gotze en Thomas. De klasse van die eerste twee, maar ook Thomas was erg belangrijk met een voorassist en assist.
- De VAR. We hebben natuurlijk strongeluk gehad die eerste helft. 50% van de scheidsrechters had rood en/of penalty gegeven.

Negatief:

- De gehele eerste helft. Een van de vele dieptepunten dit seizoen.
- Rosario. Hoevaak deze man zich laat aftroeven in z'n rug is echt abnormaal. Herstelde zich wel in de tweede helft, maar Rosario als libero was echt een gigantische blunder
- Vertessen. Wellicht een beetje oneerlijk om hem aan te halen, maar deze jongen heeft nog niks te zoeken bij PSV1, in ieder geval niet als basiskracht. Hij is echt extreem snel, maar in en rond de 16 slaan de zenuwen toe. Piroe en Zahavi voorin is misschien iets te veel van het goeie, maar met Vertessen werkt het (nog) niet.
- Dumfries. Zit duidelijk niet lekker in z'n vel. Liet zich vaak aftroeven, gaat dan hangen aan z'n tegenstander en kijkt vervolgens heel boos als die een overtreding tegen krijgt.

Overigens vond ik Guti helemaal niet zo slecht de eerste helft of lag dat aan mij? Overduidelijk dat Schmidt het niet aandurft met Sangare + Guti, maar waar dat op is gebaseerd..

 

+1/-0

Dat laatste snap ik dus ook niet. Guti gaat er fysiek goed in. Probeer veel vooruit te spelen en doet wat mij betreft zeker niet onder voor Rosario.

 

+1/-0

Positief: Drie Punten/de invallers/Viergever en wat mij betreft ook Guti.
Negatief: Rosario; ook een linie naar achteren was het niets. Ik had verwacht dat hij daar beter tot zijn recht zou komen. Niets bleek minder waar, helaas.
Dumfries; wederom voetballend erg matig, verdedigend ook niet top. Graag vervangen door Teze op die positie.
Fein; als je eens de kans krijgt in de basis dan werk je je toch een slag in de rondte om het ongelijk van de trainer proberen te bewijzen?? Bij balverlies wandelde hij terug naar zijn positie. Dat kan bij mijn 40 plus team (ook liever niet) ,maar toch niet bij PSV 1.

 

+1/-0

Mooi dat er nog gewonnen is. Maar had net zo goed weer puntverlies kunnen opleveren. Welke trainer houdt nou zijn beste spelers op de bank in zo'n belangrijke wedstrijd? Is ook niet de eerste keer. Een paar keer ging het daardoor al mis. Maar dat waren uitwedstrijden. Thuis winnen we meestal alsnog wel door de individuele klasse. Veel logischer is het om met je beste team te starten - zodat ze ook meer ingespeeld zijn - en als je dan een goede voorsprong hebt kan je dan jeugdspelers als Vertessen inbrengen.

 

+1/-0

Met zo weinig speelminuten is het niet realistisch dat Guti de sterren van de hemel zou spelen. Maar wat mij kan bekoren is dat hij in z'n aanname snel vooruit denkt en een goede pass heeft.

Die situatie waarbij hij en Boomwortel de meubelen moesten redden was wel weer typisch PSV van dit seizoen. Hoe kan zo een bal gevaar opleveren...ongelooflijk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV had in de tweede helft tegen Vitesse karakter getoond door het duel volledig te kantelen en met 3-1 te winnen. ESPN zocht uit dat het voor het eerst dit seizoen was dat PSV in de Eredivisie een overwinning wist te behalen na een achterstand bij rust. De vorige vijf keer dat PSV met een achterstand de rust in ging, leidde dat steeds tot puntverlies. De uitwedstrijd tegen Vitesse eindigde eerder dit seizoen wel tot een nederlaag, net zoals de wedstrijden tegen Feyenoord en AZ. De uitwedstrijden tegen Heracles Almelo en ADO Den Haag eindigden nog wel in een gelijkspel.



Veelzeggende statistiek dit trouwens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 21 februari 2021 om 19:17:

Zo zie je ook dat blessures van 1 of 2 belangrijke spelers er toe doen. Götze met zijn slimheid, ervaring en techniek kan zo het verschil maken. Datzelfde geld natuurlijk voor Gakpo die weinig kanssen nodig heeft om te scoren. En Madueke die voorin veel gevaar kan stichten.



Dit is de spijker op zijn kop. Daarom roep ik ook al bijna heel het seizoen dat de selectie van PSV teveel middelmaat herbergt en dat geen enkele trainer het met deze groep significant beter zou doen dan Schmidt.

PSV heeft gisteren enorm veel geluk gehad. Even los van het feit dat we 2 kansrijke momenten in de schoot geworpen krijgen door Pasveer en Bazoer, had het veel en veel dramatischer kunnen zijn. Ook in de tweede helft nog is er een situatie dat de spits van Vitesse uit een voorzet alleen voor de keeper staat. Door zijn matige aanname ging die kans verloren, terwijl je van een professionele voetballer mag verwachten dat hij daar op een goede manier mee om gaat.

Laat ik zo stellen: PSV had gisteren met 0-3 achter moeten staan als Vitesse niet net zulke onvergeeflijke fouten maakte als dat wij de laatste weken zelf steeds doen.

En dan komen we nog heel goed weg met de beslissing van de VAR en Kuipers dat Guti geel kreeg en de bal buiten de 16 werd neergelegd in plaats van op de stip. Maar man-o-man, wat werd Guti er daar even uitgesprint zeg.. Zo traag als dikke stront is onze Mexicaan!

Vervolgens zie je in de 2e helft na het invallen van onze basisspelers dat we toch wel kunnen voetballen. Vitesse werd teruggedrongen, kwam er niet meer aan te pas en na de invalbeurt van Götze gingen we opeens ook scoren al had de voorsprong eigenlijk ook weer eerder op het scorebord moeten komen.

Ik zou niet willen beweren dat we zomaar even kampioen geworden waren zonder blessures, maar als je het verschil ziet tussen wat PSV kán leveren als we (min of meer) compleet zijn en de wanprestaties die we meermaals leveren op het moment dat 3 of meer van onze aanvallers afwezig zijn, dan denk ik dat de conclusie gerechtvaardigd is dat alle blessures ons heel erg parten hebben gespeeld.

Onze selectie is kwalitatief te smal en dat is waar volgend jaar aan gewerkt moet worden. Met deze speelstijl en een volle speelkalender heb je een speler of 16-18 nodig die kwalitatief goed genoeg zijn voor PSV. Wij hebben er 13-14 én veel blessures. Dan kun je niet verwachten dat je de strijd met Ajax vol kan houden.

Dit bericht is gewijzigd op 22 februari 2021, 11:26:17.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 21 februari 2021 om 17:15:

De paal is onze beste verdediger..


Palo Rosario :nee

 

+1/-0

Appjes van collega's, groepsappen met vrienden en medesupporters, negatieve media... allemaal voordat de wedstrijd uberhaupt begonnen was. Dit is precies de reden waarom deze overwinning veel meer waard was dan 3 punten.

1) Je loopt weer uit op Feyenoord, en Vitesse heb je ook weggeduwd.

2) Alle kritiek van eigenwijze 'supporters' die moord en brand schreeuwen met 50% van de beschikbare informatie wordt uitgepoetst omdat het goed af loopt. Waarschijnlijk wint de eigenwijsheid het van de euforie van een belangrijke overwinning maar als het niet goed was afgelopen was de crisis zeker op komen steken.

3) Na Sparta thuis, Volendam uit en nu weer Vitesse thuis het optimale resultaat behaald met circusopstellingen. De keren dat we spelers die eigenlijk half op waren opstelde kwamen we elke keer in de 2e helft in de problemen. Dus die kritiek van de eigen supporters mag wel even dimmen.

4) Je hebt weer een succesmomentje gehad, en die zijn schaars dit seizoen. Na PAOK thuis, Granada uit en Ajax 1e helft eindelijk weer iets om op voort te borduren.

5) Alle mensen die zeggen dat de stempel van Schmidt niet zichtbaar is op het spel van PSV kunnen ook weer even dimmen. Het contrast tussen een systeem waarin ze niet eerder gespeeld hebben (net zoals het romantische 4-3-3) vs het systeem waar ze heel het jaar mee spelen was zo ongekend groot. En dat we de spelers hebben voor dit systeem is inmiddels ook wel duidelijk, maar dan moeten ze wel fit zijn.

Als je even accepteert dat Schmidt het goed heeft gezien dat Malen Gotze Teze en Max niet meer dan een helft hadden kunnen spelen, en je voegt Madueke Ihattaren en Gakpo aan dat lijstje toe die niet hadden kunnen beginnen, dan mis je 5 van de 6 aanvallers met creativiteit. Hoe had hij het anders neer moeten zetten in de eerste helft met dezelfde groep spelers? Daarnaast heeft Vitesse voor de competitie 1 van de laatste 5 wedstrijden gewonnen. Waar die angst op gebasseerd was begrijp ik nog steeds niet.

Achteraf is altijd makkelijker praten en had ik het ook wellicht iets anders gewild, maar ik vind zijn opstelling zeer verdedigbaar in vrijwel elke keuze. Ik was blij met Mauro linksback, en de kans voor Guti en Fein. Maar na gisteren kan Fein alvast zijn koffers pakken want die komt niet meer aan de bak. Rosario als 3e verdediger vond ik ook nog niet zo slecht bedankt omdat de opbouw van Viergever en Baumgartl ook niet best is. Het enige waarvan ik dacht dat het niet zo handig was is dat hij speelde met zowel Fein als Guti als Sangare als Vertessen die samen nooit goals maken. Uiteindelijk scoren we nog 3 prima goals dus ik denk dat in the end Schmidt gewoon gelijk heeft gehad.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 22 februari 2021 om 12:44:


Als je even accepteert dat Schmidt het goed heeft gezien dat Malen Gotze Teze en Max niet meer dan een helft hadden kunnen spelen, en je voegt Madueke Ihattaren en Gakpo aan dat lijstje toe die niet hadden kunnen beginnen, dan mis je 5 van de 6 aanvallers met creativiteit. Hoe had hij het anders neer moeten zetten in de eerste helft met dezelfde groep spelers? Daarnaast heeft Vitesse voor de competitie 1 van de laatste 5 wedstrijden gewonnen. Waar die angst op gebasseerd was begrijp ik nog steeds niet.

Achteraf is altijd makkelijker praten en had ik het ook wellicht iets anders gewild, maar ik vind zijn opstelling zeer verdedigbaar in vrijwel elke keuze. Ik was blij met Mauro linksback, en de kans voor Guti en Fein. Maar na gisteren kan Fein alvast zijn koffers pakken want die komt niet meer aan de bak. Rosario als 3e verdediger vond ik ook nog niet zo slecht bedankt omdat de opbouw van Viergever en Baumgartl ook niet best is. Het enige waarvan ik dacht dat het niet zo handig was is dat hij speelde met zowel Fein als Guti als Sangare als Vertessen die samen nooit goals maken. Uiteindelijk scoren we nog 3 prima goals dus ik denk dat in the end Schmidt gewoon gelijk heeft gehad.



Met jou accepteer ik dat Schmidt het beter ziet dan de talloze "coaches" in apps, in media en ook een paar op dit forum, die de grootste onzin uitkramen, voor, tijdens en na de wedstrijd.

Ja, ik heb enorm zitten ketteren en vloeken en was blij dat er gistermiddag verder niemand thuis was. Wat een deja-vu's aan gestuntel en wat een geluk dat zij net zo slecht afrondden als wij vorige week in Den Haag.

Maar inderdaad bleek na rust dat Schmidt op het juiste moment geweldige wissels kon toepassen toen Vitesse het niet meer kon bijbenen. Aldus sprak hun eigen coach.

Wat een genot om Gotze bezig te zien.

Met hem erbij maken we zelfs kans tegen Olympiakos en Ajax.

 

+2/-0

Ik snap 100% waarom je eerst start met je slechtste spelers en daarna gaat versterken met Malen en Gotze. drie keer een winspunt.
1- Vitesse is al moe gespeeld wanneer de toppers er inkomen
2- de toppers hebben daardoor vermoeide spelers tegen overzich
3- Alle spelers die donderdag wel moeten spelen blijven daardoor fitter.

Ja het is een gok maar de gok is goed uitgevallen.

 

+1/-0

Ben ik het ook mee eens!

Overigens verbaas ik mij er wel over dat de analisten die ik tot nu toe hoor allemaal vinden dat Vitesse er meer had moeten maken in de eerste helft, wat op zich ook klopt.
Maar dan 'vergeten' ze gemakshalve die 2 open kansen die Vertessen kreeg. Die 'moeten' er blijkbaar niet in? Want dat waren fouten van Vitesse? Maar die fout van Rosario moet wel afgestraft worden? Wat is dat voor een willekeur?

Wat dat betreft had Vitesse in de eerste helft 1 grote kans meer dan PSV - dan kún je met meer achterstand gaan rusten, maar je hád zelfs ook met een voorsprong de rust in gekund. Misschien zijn ze er al aan gewend dat de afgelopen weken elke bal tegen PSV erin vliegt en PSV zelf elke opgelegde kans mist? ;)

 

+2/-0

Dat de media zo rekenen, dat snap ik wel. Als Vitesse "normaal" had afgerond, dan had die bal voor open goal op de paal erin gezeten en dan hadden ze in het begin van de 2e helft nog een keer gescoord. Dat die 2 situaties niet tot een tegengoal geleid hebben, was pure onkunde van die spitsen. Daarnaast schoot Tannane nog op de paal, maar die situatie tel ik niet mee als "zeker doelpunt". Dat PSV ook 1 of 2 megakansen mist, doet aan de gemiste kansen van Vitesse niks af.

Het is zeker zo dat deze aanpak interessant was. Vorig jaar zag je in de uitwedstrijden tegen Twente en Heerenveen dat je door vermoeidheid gedwongen wordt te wisselen in de tweede helft. We stonden op die momenten met 0-1 voor. Dan kom je onder druk, kom je er niet meer onderuit en is het wachten op tegentreffers.

Nu is het andersom. Je komt achter, maar in de tweede helft, als Vitesse vermoeid raakt, komen je beste spelers in het veld en draai je de boel om.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken. Als we tegen Twente en Heerenveen "gewoon" met 0-3 voorstaan bij de rust, kun je de 2e helft spelers sparen. Als we gisteren met 0-3 achter waren gekomen, was het heel lastig geweest om nog terug te komen. De enorm volle speelkalender eist gewoon zijn tol. Blijkbaar is het op dit moment in het seizoen niet voor elke spelers mogelijk om de gevraagde inspanning 2x per week voor 90 minuten te kunnen leveren. Mede door de blessures moeten we dan terugvallen op spelers die eigenlijk niet goed genoeg zijn.

Als iedereen fit is, dan heb je met Gakpo, Malen, Madueke, Zahavi, Mo en Götze 6 spelers voor 4 posities. Dat betekent dat je er iedere wedstrijd sowieso 2 op de bank hebt, waardoor het een beetje in balans blijft qua belasting. En als je dan een keer Vertessen, of Mauro erbij zet, dan staat er nog voldoende kwaliteit omheen. Maar gisteren had je Guti, Fein, Sangaré, Vertessen en Zahavi als middenveld en voorhoede. Dan ben je gewoon minder dan Vitesse.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 22 februari 2021 om 16:31:

Ben ik het ook mee eens!

Overigens verbaas ik mij er wel over dat de analisten die ik tot nu toe hoor allemaal vinden dat Vitesse er meer had moeten maken in de eerste helft, wat op zich ook klopt.
Maar dan 'vergeten' ze gemakshalve die 2 open kansen die Vertessen kreeg. Die 'moeten' er blijkbaar niet in? Want dat waren fouten van Vitesse? Maar die fout van Rosario moet wel afgestraft worden? Wat is dat voor een willekeur?

Wat dat betreft had Vitesse in de eerste helft 1 grote kans meer dan PSV - dan kún je met meer achterstand gaan rusten, maar je hád zelfs ook met een voorsprong de rust in gekund. Misschien zijn ze er al aan gewend dat de afgelopen weken elke bal tegen PSV erin vliegt en PSV zelf elke opgelegde kans mist? ;)



Misschien moeten we gemakshalve zelf ook maar zo gauw mogelijk "vergeten" wat die analisten allemaal spuien. ;)

Want inderdaad is het meeste wat je hoort puur willekeur.
Menigeen heeft zo zijn eigen voorkeur en stokpaardjes en daarnaast wordt vaak door hen gepapegaaid wat door deze of gene al eerder gezegd werd.

Je hebt volkomen gelijk dat het niet alleen 0-3 had kunnen staan bij rust maar net zo goed al 3-1 met de kansen van Vertessen 2x en Zahavi. Gelukkig kwam na rust alsnog de 3-1, die -dat ben ik met Schmidt eens - een volkomen verdiende eindstand was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 22 februari 2021 om 17:21:

Dat de media zo rekenen, dat snap ik wel. Als Vitesse "normaal" had afgerond, dan had die bal voor open goal op de paal erin gezeten en dan hadden ze in het begin van de 2e helft nog een keer gescoord. Dat die 2 situaties niet tot een tegengoal geleid hebben, was pure onkunde van die spitsen. Daarnaast schoot Tannane nog op de paal, maar die situatie tel ik niet mee als "zeker doelpunt". Dat PSV ook 1 of 2 megakansen mist, doet aan de gemiste kansen van Vitesse niks af.



Het doet er inderdaad niks aan af, maar het is toch vreemd dat ze dan buiten beschouwing gelaten worden? Als PSV "normaal" afrondt dan maken ze er toch ook gewoon 3 in de eerste helft? Daar doen de kansen van Vitesse toch ook niks aan af?

Dat is wat ik in de media niet zo goed snap: diverse analytici zeggen nu dat Vitesse op 0-3/0-4 met de rust had moeten staan. Maar dat slaat dan toch nergens op? Als iedereen "normaal" af had gerond had er met de rust een krankzinnige 3-4 op het bord gestaan, maar dat is nog altijd hetzelfde verschil als wat er nu was.

En als PSV "normaal" had afgerond in de 2e helft hadden ze er nog minstens 3 in geschoten buiten de 3 doelpunten nu.

Voor mij is het hetzelfde als dat er 2 spelers van beide ploegen een overduidelijke elleboog uitgedeeld hadden die niet bestraft werd. Dan zegt toch ook niemand: ja maar die ene ploeg had met 10 man moeten staan?

 

+1/-0

Ik ben het met je eens dat je niet kan zeggen dat Vitesse met 0-3 voor had moeten staan. Echter, ze hadden in de wedstrijd wel met 0-3 voor kúnnen staan. Als ze zelf gewoon hun kansen gemaakt hadden, dan hadden wij (mede door het missen van reuzekansen) een kansloze pot gespeeld en was de keuze van Schmidt om met zoveel reserves te beginnen 'de foute' geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 23 februari 2021 om 09:05:

Ik ben het met je eens dat je niet kan zeggen dat Vitesse met 0-3 voor had moeten staan. Echter, ze hadden in de wedstrijd wel met 0-3 voor kúnnen staan. Als ze zelf gewoon hun kansen gemaakt hadden, dan hadden wij (mede door het missen van reuzekansen) een kansloze pot gespeeld en was de keuze van Schmidt om met zoveel reserves te beginnen 'de foute' geweest.



Maar PSV had dan toch net zo goed voor kúnnen staan na die kansen van Vertessen?Had de media dan ineens gezegd dat de keus van Schmidt briljant geweest was? Lijkt mij op basis van het recente commentaar behoorlijk onwaarschijnlijk.

Kijk, dat ik met een nogal gekleurde bril er naar kijk dat weet ik en dat komt omdat ik supporter ben. Bij minstens de helft van de journalisten, die toch echt betaald krijgen om objectief verslag te doen, krijg ik het idee dat ze het niet eens van zichzelf in de gaten hebben. Dat is toch echt gewoon schrijnend en een brevet van onvermogen?

 

+1/-0

Ik heb gezien de wedstrijd tegen Vitesse wel een goed gevoel over Vertessen. Hij moet wel wedstrijd ritme in eerste krijgen maar verder goede speler.

 

+1/-0

Eens, wel benieuwd waarom Vertessen boven Piroe wordt gekozen. Alleen vanwege de snelheid?
Wel fijn dat dit soort jongens serieuze speeltijd krijgen. Dat scheelt dat we dan volgend jaar geen type Jozefzoon hoeven te halen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Vitesse