Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Olympiakos

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Weinig reacties hier. Blijkbaar wordt het al als normaal gevonden dat we er weer snel uitvliegen. Dat PSV weer onnodig tegengoals krijgt. Had meer ingezeten etc.

Ik betrap me er ook op dat ik er minder van baal dan anders. Terwijl het er, ook met deze spelersgroep, gewoon in had gezeten. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er in de tweede helft niet eerder werd gewisseld. De andere trainer brengt extra aanvallers in, het elftal is duidelijk moe. Vervang er dan 1 of 2 als reactie. Guti of Ihattaren bijv. Met Mauro ga je de oorlog ook niet winnen. En die kwam pas binnen toen het al bijna voorbij was.

Verder blijkt weer eens dat Mvogo nooit eens punten voor je pakt. Bij die goal had een echt goede keeper de bal meer naar de zijkanten gestompt. Rosario had een paar goede passes, maar de grote meerderheid, zeker in de tweede helft van zijn spel was weer zwak. Mag gewoon blijven staan. De spitsen die meer voor eigen succes gaan etc.

 

+1/-2

Daguardo, ik denk dat je moet inzien dat het niet uitmaakt wat Schmidt doet, je het toch kut vindt.

Ik heb genoten van PSV gisteren, waar de organisatie goed stond en dat we duidelijk dominant waren en het kwartje net niet onze kant op viel. Je kunt dan kijken op details en dan mag je van geluk spreken dat ze 2x de paal/lat raken en dan is het jammer dat we de trekker niet over hebben kunnen halen. Dat de teleurstelling dan zo groot is dat er meteen boosheid moet zijn op de trainer vind ik veel te gemakkelijk. Voor mijn gevoel heeft hij gisteren alles goed gedaan namelijk.

De opstelling was perfect, het team vocht maar bleef ook gedisciplineerd spelen. Er was geen reden om te wisselen want het stond goed en we stonden er heel goed voor. Ik zag ook dat sommige spelers moe waren maar dat is ook zo logisch als iets want ze gaven 150%. Ondanks de vermoeidheid bleven ze wel gaan en hun taak uitvoeren dus te laat wisselen vind ik een veel te makkelijke stok om mee te slaan om de teleurstelling een plekje te geven in een andere emotie. De goal ontstaat ook niet omdat de spelers moe zijn maar omdat Olympiakos alles of niets speelde en de ballen in de pot gooide en als je zo oppertunistisch speelt dan kan die bal een keer goed vallen. De eerste kon Mvogo nog wel redden, en hij stond snel weer op zijn benen maar kwam net net net te laat voor de 2e inzet.

Het is zonde dat we de eerste wedstrijd zo vergooid hebben ondanks dat we 2 goals hebben gemaakt daar. Op basis van gisteren zie ik vooral heel veel perspectief met deze groep en Schmidt. Bij mij overheerst trots na de eerste teleurstelling.

Prima wedstrijd, net niet goed genoeg.

 

+8/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 26 februari 2021 om 09:50:

Daguardo, ik denk dat je moet inzien dat het niet uitmaakt wat Schmidt doet, je het toch kut vindt.

Ik heb genoten van PSV gisteren, waar de organisatie goed stond en dat we duidelijk dominant waren en het kwartje net niet onze kant op viel. Je kunt dan kijken op details en dan mag je van geluk spreken dat ze 2x de paal/lat raken en dan is het jammer dat we de trekker niet over hebben kunnen halen. Dat de teleurstelling dan zo groot is dat er meteen boosheid moet zijn op de trainer vind ik veel te gemakkelijk. Voor mijn gevoel heeft hij gisteren alles goed gedaan namelijk.

De opstelling was perfect, het team vocht maar bleef ook gedisciplineerd spelen. Er was geen reden om te wisselen want het stond goed en we stonden er heel goed voor. Ik zag ook dat sommige spelers moe waren maar dat is ook zo logisch als iets want ze gaven 150%. Ondanks de vermoeidheid bleven ze wel gaan en hun taak uitvoeren dus te laat wisselen vind ik een veel te makkelijke stok om mee te slaan om de teleurstelling een plekje te geven in een andere emotie. De goal ontstaat ook niet omdat de spelers moe zijn maar omdat Olympiakos alles of niets speelde en de ballen in de pot gooide en als je zo oppertunistisch speelt dan kan die bal een keer goed vallen. De eerste kon Mvogo nog wel redden, en hij stond snel weer op zijn benen maar kwam net net net te laat voor de 2e inzet.

Het is zonde dat we de eerste wedstrijd zo vergooid hebben ondanks dat we 2 goals hebben gemaakt daar. Op basis van gisteren zie ik vooral heel veel perspectief met deze groep en Schmidt. Bij mij overheerst trots na de eerste teleurstelling.

Prima wedstrijd, net niet goed genoeg.



Valt het nu pas op? :D Hij is letterlijk vanaf de eerste dag al bezig. Grootste gedeelte van die posts staan dan ook vol met volslagen onzin. Ik kan me verder ook alleen maar voor de volle 100% aansluiten bij wat je schrijft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 26 februari 2021 om 09:50:

Daguardo, ik denk dat je moet inzien dat het niet uitmaakt wat Schmidt doet, je het toch kut vindt.

Ik heb genoten van PSV gisteren, waar de organisatie goed stond en dat we duidelijk dominant waren en het kwartje net niet onze kant op viel. Je kunt dan kijken op details en dan mag je van geluk spreken dat ze 2x de paal/lat raken en dan is het jammer dat we de trekker niet over hebben kunnen halen. Dat de teleurstelling dan zo groot is dat er meteen boosheid moet zijn op de trainer vind ik veel te gemakkelijk. Voor mijn gevoel heeft hij gisteren alles goed gedaan namelijk.

De opstelling was perfect, het team vocht maar bleef ook gedisciplineerd spelen. Er was geen reden om te wisselen want het stond goed en we stonden er heel goed voor. Ik zag ook dat sommige spelers moe waren maar dat is ook zo logisch als iets want ze gaven 150%. Ondanks de vermoeidheid bleven ze wel gaan en hun taak uitvoeren dus te laat wisselen vind ik een veel te makkelijke stok om mee te slaan om de teleurstelling een plekje te geven in een andere emotie. De goal ontstaat ook niet omdat de spelers moe zijn maar omdat Olympiakos alles of niets speelde en de ballen in de pot gooide en als je zo oppertunistisch speelt dan kan die bal een keer goed vallen. De eerste kon Mvogo nog wel redden, en hij stond snel weer op zijn benen maar kwam net net net te laat voor de 2e inzet.

Het is zonde dat we de eerste wedstrijd zo vergooid hebben ondanks dat we 2 goals hebben gemaakt daar. Op basis van gisteren zie ik vooral heel veel perspectief met deze groep en Schmidt. Bij mij overheerst trots na de eerste teleurstelling.

Prima wedstrijd, net niet goed genoeg.



Inderdaad, bij sommige mensen en analisten maakt het niet uit wat Schmidt doet, de 'Duitse gymleraar' doet het toch verkeerd. Ik heb gisteren een uitstekende eerste helft gezien en een redelijke tweede helft. Olympiakos is geen wonderploeg, maar het zijn ook geen amateurs - ze werden 3e in de CL poule met Man City, Porto en Marseille, staan 12 punten los in Griekenland en kregen in 23 wedstrijden 11 doelpunten tegen.

Je laat het vind ik op 2 punten liggen: de eerste wedstrijd geef je de goals te gemakkelijk weg en in allebei de wedstrijden moet je beter je kansen afmaken. Als je op dit niveau 1-op-1 situaties niet af maakt, wordt je daar 9 van de 10 keer op afgestraft, zoals gisteren.

Boscagli deed het overigens echt goed op zijn nieuwe plek gisteren, lijkt me ook een prima optie voor zondag. Als het dan ook goed gaat, zou ik wel eens een middenveld met Sangaré en Boscagli als controleurs willen zien ipv Rosario, want dat hij niet in zijn beste periode zit, lijkt me helder.

 

+5/-0

Enorm balen dat we er op deze manier uitvliegen. Een wedstrijd die voor een flinke mentale opsteker had kunnen zorgen, verandert door die ene goal in een nieuwe mokerslag voor dit team. Dat er hier door sommigen de zwarte piet wordt uitgedeeld aan de trainer, verbaast me niet. Net zoals dat het jullie niet zal verbazen dat ik denk dat dit niks met de trainer te maken heeft.

Was PSV die eerste helft nou echt zo goed? Zo veel beter dan in de tweede helft? Mijns inziens gaat Olympiakos over 180 minuten gezien terecht door, al is scoren in de laatste 3 minuten natuurlijk ook een behoorlijke portie geluk. PSV heeft 4 goals gemaakt. Twee corners, een (prachtige) vrije trap en een gekraakt schot waardoor de keeper kansloos was. In mijn ogen heeft het in dit tweeluik dus niet aan ons rendement gelegen. Natuurlijk hadden we meer momentjes om een goal te kunnen maken, en hadden we veel pech met die bal van Malen op de paal, maar toch is 4 goals verre van slecht.

Gisteren heeft Olympiakos 4 goede kansen gehad: het schot van Bruma in de eerste helft, de mooie aanval met volley op de paal in de 50e minuut, de vrije trap op de lat en het doelpunt. Dat ze er eentje inschieten, is niet raar. In de thuiswedstrijd hebben ze, mede door onze onkunde, 4 goals gemaakt en had er ook nog wel een 5e kunnen vallen. Als je alles bij elkaar optelt, was het vanuit PSV dus gewoon niet goed genoeg.

Maar gisteren heb ik wel een PSV gezien waarbij de organisatie over het algemeen goed stond. We deden geen rare dingen. We maakten veel minder domme fouten dan in vele andere wedstrijden. We stonden nooit met 2 backs op hun achterlijn. En we zochten geduldig naar de vrije man tussen de linies, die ondanks de vele Grieken toch regelmatig gevonden kon worden. De aanstaande kampioen van Griekenland kon maar mondjesmaat iets creëren en is waarschijnlijk zeer opgelucht dat ze ondanks een 4-2 voorsprong uiteindelijk aan het langste eind trokken.

Was dan alles goed? Uiteraard niet. De kritiek op het niet wisselen van Schmidt kan ik ergens ook wel begrijpen. Ik had de 5 minuten voordat de goal viel het gevoel dat een aantal spelers, voornamelijk Boscagli en Malen, er helemaal doorheen zaten. Ik had graag gezien dat er in de 80e minuut 2 verse krachten waren ingebracht om die Grieken beter te kunnen opjagen. Want als je de tegengoal analyseert dan zie je dat er op 3-4 schijven teveel ruimte wordt gegeven. Eerst is er geen echte druk op de middenvelder die de bal naar de buitenspeler passt. Dumfries staat zo ver van die speler af dat hij geen enkele moeite heeft om de bal voor de goal te slingeren. Vervolgens wordt daar een belangrijk duel verloren (door Rosario meen ik). Vervolgens had Mvogo die bal beter moeten verwerken dan hij deed. En tot slot was er een Griek alerter dan (naar ik meen) Max.

Onze vriend Malen kon me gisteren ook weer niet echt bekoren. Een paar minuten voor hij op de paal schoot, was er een gevaarlijke uitbraak van PSV. Malen probeert de speler uit te kappen, maar een 2e verdediger bracht redding en veroverde de bal. Wat ik zag was een balende Malen, die naar boven keek en handgebaren maakte. Wat ik had willen zien was een Malen die direct de teamdiscipline had kunnen opbrengen om mee terug te verdedigen. Had Schmidt hem kunnen wisselen voor bijv. Vertessen? In mijn ogen had dat gekund. Maar ja, Malen blijft wel Malen en hij schoot 1 minuut voor de gelijkmaker bijna de 3-0 binnen. Dus ja, hem laten staan was ook geen verkeerde keuze.

Zelfde met Boscagli. Je ziet, onder andere op de manier waarop hij die vrije trap die op de lat ging veroorzaakt, dat hij er een beetje doorheen zit. Maar hij speelde wél een goede wedstrijd op die positie. Ga je hem dan wisselen voor Fein, Guti of Van Ginkel? Als één van die gasten in de slotfase een foutje had gemaakt, dan was Schmidt weer afgebrand omdat hij wél wisselde.

Tot slot Rosario. Op één of andere manier de meestbesproken PSV-er van de selectie. Stond met een hele goede pass aan de basis van de eerste kans van de wedstrijd voor Malen. Had (zoals altijd) ook weer teveel en te makkelijk balverlies. En was dus één van de hoofdrolspelers bij het tegendoelpunt. Ik blijf hem een soort Jeckyll & Hide vinden. Doet veel goeie dingen, maar eigenlijk teveel slechte dingen. Ik zou het wel eens willen zien met Boscagli & Sangaré op het middenveld en dan Viergever in de laatste linie.

Maar goed, 47 dagen geleden hadden we nog kans op 3 prijzen. Nu moeten we de 2e plaats als doelstelling zien. Om die te behouden moeten we nog 11 wedstrijden spelen. We hebben 4 punten voorsprong op AZ en 7 op Feyenoord, maar het is absoluut nog geen gelopen koers. Ik ben heel benieuwd hoe dat na de komende 4 wedstrijden (Ajax, Fortuna, Feyenoord en AZ) is. Hopelijk houdt PSV de spirit en de organisatie van gisteren vast, blijft iedereen de rest van het seizoen gewoon fit en zien we ook in ons spel een stijgende lijn. Op die manier kun je hopelijk het chagrijn wat van je af spelen en met goede moed de zomer ingaan om volgend jaar een hernieuwde kans op prijzen te krijgen.

 

+3/-0

Zeker was het een prima eerste helft gisteren, de bal ging snel rond, veel variatie in het spel, snel en georganiseerd druk op de bal zetten, veel kansen en we hadden ook best meer dan 2 goals kunnen maken. Maar eigenlijk weet je al dat het de tweede helft minder gaat worden en ik snap best dat je als coach het dan toch het team de kans geeft om de herstellen tijdens zo'n helft, maar vanaf de 70e werd ook gewoon duidelijk dat er een aantal spelers er langzaam doorheen begonnen te zitten.

En je merkt dan aan de reacties van de spelers dat het mentaal ook minder wordt. Irritatie na eigen fouten, maar ook doordat individuele spelers soms goed doorjagen maar zien dat het 0 effect heeft omdat een teamspeler in de buurt dat niet doet en op 10 meter staat de dekken. Of dat nou door vermoeidheid of iets anders komt, dat zien we te vaak dit seizoen en dat werkt ook gewoon demotiverend op de anderen. Gevolg is dat later niemand echt meer druk zet en door vermoeidheid ze het niet meer kunnen belopen. Dat lijkt mij het moment om aan de ene kant frisse krachten in te brengen en ook juist weer wat voetbal/balvaste spelers in te brengen zodat je langer balbezit houdt en meer tot rust kan komen.

De reactie op het wisselbeleid vind ik dan ook begrijpelijk, al is het natuurlijk aan de spelers om het in eerste instantie zelf op te lossen. In de tweede helft heb ik veel 'blinde' trappen naar voren gezien, terwijl er vaak meer tijd en mogelijkheden waren om het voetballend op te lossen en de bal in het team te houden, zeker als je ook niet echt de lengte hebt voorin. Als je zo onder druk wordt gezet zoals in de tweede helft moet je proberen zelf te blijven voetballen. Een echte leider daarin missen we dan op die momenten. Ik zie onze aanvoerder Dumfries tijdens zo'n wedstrijd veel meters maken en werk verzetten, en dat is prima, maar dat is eigenlijk niet wat het team op dat moment nodig heeft. Juist wat meer rust aan de bal en slimme oplossingen zijn nodig om de wedstrijd meer onder controle te houden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 26 februari 2021 om 10:52:

De reactie op het wisselbeleid vind ik dan ook begrijpelijk, al is het natuurlijk aan de spelers om het in eerste instantie zelf op te lossen. In de tweede helft heb ik veel 'blinde' trappen naar voren gezien, terwijl er vaak meer tijd en mogelijkheden waren om het voetballend op te lossen en de bal in het team te houden, zeker als je ook niet echt de lengte hebt voorin. Als je zo onder druk wordt gezet zoals in de tweede helft moet je proberen zelf te blijven voetballen. Een echte leider daarin missen we dan op die momenten. Ik zie onze aanvoerder Dumfries tijdens zo'n wedstrijd veel meters maken en werk verzetten, en dat is prima, maar dat is eigenlijk niet wat het team op dat moment nodig heeft. Juist wat meer rust aan de bal en slimme oplossingen zijn nodig om de wedstrijd meer onder controle te houden.



Dit ben ik helemaal met je eens - je zag dat met name Zahavi en in mindere mate Götze aan het coachen waren om de rust te bewaren. Dumfries levert dan inderdaad bijzonder veel strijd, maar mist wel het inzicht om het net iets slimmer op te lossen.
Opvallend is dat de spelers die vinden dat ze toe zijn aan een stap omhoog na dit seizoen (Dumfries en Malen), het jammer genoeg juist in dit soort wedstrijden niet laten zien.

 

+3/-0

Een bekende a'dammer had in het verleden een mooi gezegde " elk nadeel heeft zijn voordeel". Daar we in Europa uitgeschakeld zijn en a**x door, : moeten de amsterdamneds nog 4 wedstrijden meer spelen als wij, een inhaal 2X Europese en de beek, en bijna alle topploegen uit. Dus indien zondag winnen ( misschien tegen beter weten in ) kan de competitie nog leuk worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

M.Mouse 74 schreef op 26 februari 2021 om 12:07:

Een bekende a'dammer had in het verleden een mooi gezegde " elk nadeel heeft zijn voordeel". Daar we in Europa uitgeschakeld zijn en a**x door, : moeten de amsterdamneds nog 4 wedstrijden meer spelen als wij, een inhaal 2X Europese en de beek, en bijna alle topploegen uit. Dus indien zondag winnen ( misschien tegen beter weten in ) kan de competitie nog leuk worden.


Dat is mijn hoop ook. Enige wat nog een beetje Elan aan dit seizoen kan geven is het winnen van de eredivisie.

Het is zuur dat het gister zo gelopen is. In mijn ogen had er eerder gewisseld moeten worden (ondanks dat hij vaak te vroeg wisselt). Eigenlijk had je het al in Griekenland weg gegeven.
Wat ik ook niet begrijp is dat PSV niet vanaf minuut 80 tijd begon te rekken, dat deden ze tegen volendam in de beker wel... Niet dat ik er fan van ben, maar Europees gezien werkt het vaak.

Dissonanten gister in mijn ogen waren echt Malen en Rosario. Malen kan geweldig zijn maar is vaak wat onbehouden voor het goal, hij had ook vaker moeten af leggen.
Rosario, die jongen heeft het in zich om heel goed te zijn, alleen zo vaak die slordigheid dat ik mij al 2 seizoenen af vraag waarom hij daar blijft staan.

Schmidt speelt graag de 4222. Laat hem dan boscagli op die plek staan en Sangare er naast, want Rosario moet een keertje banken om daarna misschien weer eens scherp terug te komen

 

+1/-0

PSV heeft gisteren gegokt en verloren om vol voor deze wedstrijd te gaan. Zondag staan er weer 4 a 5 anderen in omdat het met deze intensiteit niet te doen is om binnen 72 uur 2x 90 minuten te vlammen.

 

+1/-0

Deze tweeluik verliezen we vooral in Griekenland van onszelf. Voetballend zijn we beter dan deze Grieken, maar we maken teveel fouten.

Gisteren een prima 1e helft en redelijke 2e helft tegen een behoorlijke tegenstander. Waar ik gisteren teleurgesteld was overheerst bij mij nu het gevoel van een wedstrijd waarin, misschien noodgedwongen, enkele wijzigingen goed uitpakten. Hopelijk kunnen we dat doortrekken.

Met name de nieuwe positie van Boscagli en daarmee het inbrengen van Viergever was een fikse verbetering. Pieter Zwart omschrijft waarom op VI.nl. Ook vond ik Thomas zeer nuttig en Zahavi bewees voor PSV een goede spits te zijn. Götze wordt fitter wat enorm uitmaakt en Teze ontwikkelt zich gestaag door.

Als we dit seizoen 2e worden ben ik tevreden. Dan pakken we voorronde CL en hebben we overwinterd in Europa. Bekeruitschakeling in en tegen 020 kan ook gebeuren.

De ontwikkeling van het elftal is cruciaal. Die is er weldegelijk maar wie verwacht dat Schmidt een elftal van de 4e plek naar een kampioenschap met sprankelend voetbal brengt in 1 seizoen moet ff van zijn wolk afkomen.

Komend seizoen doorselecteren, verder werken aan balans in de selectie en jongens als Gakpo en Van Ginkel hopelijk in oude vorm terug en doorpakken richting kampioenschap!

 

+3/-0

Als je, naast de geblesseerden en geschorste Sangaré, nog met 4/5 wissels tegen Ajax gaat beginnen, dan geef je die wedstrijd gewoon weg. Net als PSV heeft Ajax gisteren tegen Lille gewoon diep moeten gaan. PSV speelt dit seizoen nog 1 midweekse wedstrijd, halverwege mei. Dus zondag moeten de basisspelers gewoon even extra op de tanden bijten. Mócht je van Ajax winnen, dan geef je én AZ & Feyenoord een dikke knauw én mag je misschien nog hopen op een wonder in de competitie.

Je kan zondag kiezen voor een fitte Ihattaren of Mauro op de plek van Thomas, maar voor de rest heb je eigenlijk geen mogelijkheden om aan je elftal te sleutelen zonder er op achteruit te gaan.

 

+1/-0

Je hoeft spelers niet te sparen inderdaad, maar dat wil niet zeggem dat starten met de sterkste 11 het beste is. Tegen Vitesse zei Schmidt eigenlijk dat hij niet gelooft dat zijn 11 beste spelers over de gehele wedstrijd had gewonnen van Vitesse. Dan kun je wel lacherig doen in een podcast maar hij heeft wel degelijk een punt. We hebben in Heerenveen en Twente precies gezien dat 60 minuten goed spelen niet genoeg is en dat het verval dan heel groot is.

Ik denk dat hij met Ihattaren en Mauro gaat beginnen inderdaad, en ik verwacht Guti eigenlijk ook omdat Boscagli weer naast Teze wordt gezet omdat Viergever niet van 4 maanden niet spelen naar 270 minuten in 8 dagen. Gotze zou ik wel fijn vinden, maar kan me voorstellen dat die ook niet start.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

M.Mouse 74 schreef op 26 februari 2021 om 12:07:

Een bekende a'dammer had in het verleden een mooi gezegde " elk nadeel heeft zijn voordeel". Daar we in Europa uitgeschakeld zijn en a**x door, : moeten de amsterdamneds nog 4 wedstrijden meer spelen als wij, een inhaal 2X Europese en de beek, en bijna alle topploegen uit. Dus indien zondag winnen ( misschien tegen beter weten in ) kan de competitie nog leuk worden.


Ik zal je even uit de droom helpen.

Na beker spelen ze thuis tegen Groningen.
Na EL spelen ze uit tegen PEC en thuis tegen ADO (goed gepland door de KNJB).
Het inhaalduel is nog niet gepland, maar de KNJB kennende gaan we dat zo plannen dat Ajax daar in ieder geval geen enkele last van heeft. Want ze moeten natuurlijk wel alle rust krijgen voor die potjes in de Europa League.

 

+2/-0

Grappig, wat betreft Brobbey dacht ik precies hetzelfde. Zou misschien wel een verbetering zjn t.o.v. Malen en een geniale zet, zowel qua prijs als qua Ajax een hak zetten. Madueke moet nog maar even geduld hebben en op Zahavi wachten die al oud is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 26 februari 2021 om 14:49:

open/sluit de onderstaande quote:

M.Mouse 74 schreef op 26 februari 2021 om 12:07:

Een bekende a'dammer had in het verleden een mooi gezegde " elk nadeel heeft zijn voordeel". Daar we in Europa uitgeschakeld zijn en a**x door, : moeten de amsterdamneds nog 4 wedstrijden meer spelen als wij, een inhaal 2X Europese en de beek, en bijna alle topploegen uit. Dus indien zondag winnen ( misschien tegen beter weten in ) kan de competitie nog leuk worden.


Ik zal je even uit de droom helpen.

Na beker spelen ze thuis tegen Groningen.
Na EL spelen ze uit tegen PEC en thuis tegen ADO (goed gepland door de KNJB).
Het inhaalduel is nog niet gepland, maar de KNJB kennende gaan we dat zo plannen dat Ajax daar in ieder geval geen enkele last van heeft. Want ze moeten natuurlijk wel alle rust krijgen voor die potjes in de Europa League.



kan best zijn , hun kunnen inderdaad van elke ploeg winnen, maar of ze het doen is een tweede.
Zeker met feyennood en Vitesse uit en AZ thuis, in Groningen hebben ze het vaak moeilijk . Maar stel dat ze zondag winnen van ons, is het misschien beter dat ze dan alles winnen zodat dat we eindigen op plek 2.
Maar al bij voorbaat de handdoek in de ring te gooien vind ik wat voorbarig. Hoop doet leven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 26 februari 2021 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 26 februari 2021 om 10:52:

De reactie op het wisselbeleid vind ik dan ook begrijpelijk, al is het natuurlijk aan de spelers om het in eerste instantie zelf op te lossen. In de tweede helft heb ik veel 'blinde' trappen naar voren gezien, terwijl er vaak meer tijd en mogelijkheden waren om het voetballend op te lossen en de bal in het team te houden, zeker als je ook niet echt de lengte hebt voorin. Als je zo onder druk wordt gezet zoals in de tweede helft moet je proberen zelf te blijven voetballen. Een echte leider daarin missen we dan op die momenten. Ik zie onze aanvoerder Dumfries tijdens zo'n wedstrijd veel meters maken en werk verzetten, en dat is prima, maar dat is eigenlijk niet wat het team op dat moment nodig heeft. Juist wat meer rust aan de bal en slimme oplossingen zijn nodig om de wedstrijd meer onder controle te houden.



Dit ben ik helemaal met je eens - je zag dat met name Zahavi en in mindere mate Götze aan het coachen waren om de rust te bewaren. Dumfries levert dan inderdaad bijzonder veel strijd, maar mist wel het inzicht om het net iets slimmer op te lossen.
Opvallend is dat de spelers die vinden dat ze toe zijn aan een stap omhoog na dit seizoen (Dumfries en Malen), het jammer genoeg juist in dit soort wedstrijden niet laten zien.



Slimheid is iets wat deze ploeg ontbeert en wat regelmatig tot puntverlies leidt.
Je zag het in Den Haag waar ADO door onze knulligheid twee punten in blessuretijd afpakt, in Athene waar drie Grieken vrij staan om de uiteindelijk fatale 4-2 in te schieten en gisteren ook weer.

Waarbij ik vind dat je nog aardig bent voor Malen, want in mijn ogen was hij - opnieuw in een topduel - onze zwakste schakel.
We zijn uitgeschakeld niet door die ene tegentreffer, maar omdat onze vaak kansen missende spits ook dit keer weer niet wist dat voetbal een teamsport is.

Drie maal hadden we na rust kunnen scoren;

de eerste keer schiet hij uit een onmogelijke hoek van links in plaats van een passje op Zahavi.
de tweede keer schiet hij de Grieken te hulp door met een kamikaze sprong te voorkomen dat Gotze vrij kan inkoppen.
de derde keer loopt hij op drie tegenstanders af waar de tweede hem de bal ontfutselt die een spits met voetbalhersens al lang naar de volkomen vrijlopende Zahavi had gespeeld.

Overigens verdient het team een pluim voor de goede wedstrijd die zo dramatisch eindigde.
Waarbij Boscagli, Gotze en Zahavi hun extra klasse toonden.

Dit bericht is gewijzigd op 27 februari 2021, 09:59:47.

 

+2/-0

Fijn om ook wat aanstekelijke positiviteit te lezen hier. Dat we niet doorgaan na de vorige wedstrijd en erbarmelijke reeks van de laatste weken is niet onlogisch. De eerste helft was daarom om gelukkig van te worden. In de tweede helft liep olympiakos er alleen wel weer regelmatig kinderlijk eenvoudig doorheen. De organisatie stond zeker niet meer perfect, ruimtes waren enorm. Dat zag en voelde iedereen. Als mensen daar dan teleurgesteld en kritisch over zijn lijkt me dus ook gewoon begrijpelijk.

We zien gewoon een ploeg met heel veel mogelijkheden er weer niet het maximale uithalen. Wie weet volgend jaar! Maar vrees dat we dan al weer een aantal dragende spelers kwijt zijn. Nu is het duimen voor een topdag morgen en verder blij zijn als we het 2e plekje kunnen veilig stellen. Op naar volgend jaar..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Olympiakos