Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Heracles Almelo

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Na de interlandbreak wacht voor PSV zondag een thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo. In de strijd om de tweede plaats is de nummer negen van de Eredivisie de eerste horde die genomen moet worden. De Almeloërs hopen zelf aan het eind van het seizoen deel te kunnen nemen aan de play-offs voor Europees voetbal. Op dit moment zijn ze maar één punt verwijderd van een plek die daar recht op geeft.

PSV speelde voor de Eredivisie 19 keer eerder tegen Heracles in het Philips Stadion en kan daarin uitstekende cijfers overleggen. In totaal werd er namelijk 16 keer gewonnen, 2 keer gelijk gespeeld en slechts 1 keer verloren. Die ene nederlaag is bovendien al bijna 60 jaar geleden. Sinds de Almeloërs in 2005 weer promoveerden en sindsdien onafgebroken actief zijn in de Eredivisie werd nagenoeg iedere wedstrijd in het Philips Stadion in winst omgezet. Alleen in 2016/2017 kende het duel geen winnaar.

De grootste zege werd behaald in het seizoen 1985/1986. Mede dankzij drie doelpunten van Ruud Gullit eindigde het duel in een 5-0 overwinning. De laatste editie, in het seizoen 2018/2019, werd met 3-1 gewonnen. Vorig seizoen werd het duel niet gespeeld omdat deze aan het eind van het seizoen pas op het programma stond en de competitie vanwege de uitbraak van het coronavirus werd onderbroken. Eerder dit seizoen werd in Almelo met 1-1 gelijk gespeeld.

De selectie van Heracles kent met Rai Vloet één speler met een verleden bij PSV. De clubtopscorer van de Almeloërs doorliep vrijwel de volledige jeugdopleiding van PSV en kwam tot 16 officiële wedstrijden in het eerste elftal. Mauro Júnior speelde vorig seizoen op huurbasis voor Heracles. Vanwege een blessure zal hij zondag echter niet in actie kunnen komen.

 

+1/-0

3-1, zahavi, dumfries, vertessen, burgzorg

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 03 april 2021 om 17:43:

3-1, zahavi, dumfries, vertessen, burgzorg



He verdorie, nu is heel de spanning eraf. ;)

 

+2/-0

Nou onze 2 concurrenten hebben de 3 punten gepakt. Dit geeft extra druk meen voor vanmiddag.
En de KNVB helpt natuurlijk mee om ons nog geen 2e te laten worden door belachelijke penalty's te geven aan Vitesse.

 

+1/-0

ja, had lange hoop dat beide in een gelijkspel zouden eindigen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 04 april 2021 om 11:37:

ja, had lange hoop dat beide in een gelijkspel zouden eindigen.



Spijtig dat ze het puntverlies niet leden waarop we hoopten.
Zo is het dadelijk inderdaad extra moeilijk want er moet gewonnen worden en dan is ieder duel lastig.
Zeker nadat er maar eén keer getraind schijnt te zijn na al die vliegreizen door heel Europa.
Graag snelle openingsgoals om weer anderhalf uur billenknijpen te voorkomen.

 

+1/-0

Ben ik de enige die het behoorlijke zieke vormen vindt aannemen de houding naar psv toe.
Niet alleen bij ESPN, waar de helft van de verslaggevers bonussen lijkt te krijgen als ze negatief naar psv zijn.
Maar ook bij studio sport.

Waar studio sport per ongeluk het cruciale blok tegen Dumpfries niet eens herhaalt, waardoor psv geen 3 punten pakt.
Vindt het best ver gaan.
Blokje voor de wedstrijd AZ-psv, reportage van AZ spelers
Wedstrijd PSV-Heracles, reportage Vloet

Vind het niet normaal hoe de enge randstad probeert op deze manier een berichtvorming neer te zetten tov een gerenomeerde topclub in Nederland. Die 100x meer aanzien heeft dan AZ. Zie spelers als Max en Gotze.

Hoop echt dat de Benuliga van start gaat en dat we op een normale manier wedstrijden kunnen bekijken van psv.

Weet niet of meer mensen zich hierin herkennen?

Voor mij al reden om niet meer ESPN te kijken

 

+2/-1

Om het maar weer over voetbal te hebben, interessant dat Sangare reserve is.

Da's ook weer 9 miljoen. Bij PSV houden ze graag hun spaargeld op de bank. ;)

 

+1/-1

Misschien omdat Sangare terug komt van de interlands met Ivoorkust? Niet alles met een half leeg glas drinken;)
Interessant is het zeker! Eerste keer Rosario en Boscagli samen op het middenveld?

 

+2/-1

Leuk dat je alweer begonnen bent met dat sneue stemming maken. Als je naar Schmidt geluisterd had, zou je ook weten dat hij op de bank begint omdat hij pas laat terug was van de interlands en daardoor vermoeid is.

 

+5/-0

Met zulke 'supporters' heb je geen vijanden meer nodig

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 04 april 2021 om 14:05:

Met zulke 'supporters' heb je geen vijanden meer nodig



Ach, ik zal het maar weer laten gaan, anders krijg ik een gele kaart (ipv degenen die telkens er gelijk weer bovenop springen).

Dat Boscagli het goed doet met 2 assists, bewijst waarom kritiek gewoon terecht is. Weg met dat defensieve blok van Sangare en Rosario op het middenveld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 04 april 2021 om 13:32:

Ben ik de enige die het behoorlijke zieke vormen vindt aannemen de houding naar psv toe.
Niet alleen bij ESPN, waar de helft van de verslaggevers bonussen lijkt te krijgen als ze negatief naar psv zijn.
Maar ook bij studio sport.

Waar studio sport per ongeluk het cruciale blok tegen Dumpfries niet eens herhaalt, waardoor psv geen 3 punten pakt.
Vindt het best ver gaan.
Blokje voor de wedstrijd AZ-psv, reportage van AZ spelers
Wedstrijd PSV-Heracles, reportage Vloet

Vind het niet normaal hoe de enge randstad probeert op deze manier een berichtvorming neer te zetten tov een gerenomeerde topclub in Nederland. Die 100x meer aanzien heeft dan AZ. Zie spelers als Max en Gotze.

Hoop echt dat de Benuliga van start gaat en dat we op een normale manier wedstrijden kunnen bekijken van psv.

Weet niet of meer mensen zich hierin herkennen?

Voor mij al reden om niet meer ESPN te kijken



Klopt inderdaad dat er sprake is van een irritante situatie. De berichtgeving richting PSV kan zelfs met de beste wil van de wereld niet positief genoemd worden. Objectiviteit is ver te zoeken.

Hoewel we de eerste helft heel goed voetbalden wist de commentator hoofdzakelijk aan te geven hoe zwak Heracles was en dat men na rust toch wel meer tegenstand wilde zien.

De Beneliga lost dit probleem overigens niet op. Wel als er minder subjectieve Randstad figuren bij ESPN en NOS zouden komen. Misschien nog ooit na St. Juttemis. ;)

Prima partij van ons PSV voor de rust met een heel goede Boscagli naast Rosario.
Jammer dat in de tweede helft alle scherpte verdwenen was, zeker bij Malen, Gakpo en Zahavi, want er hadden goede zaken gedaan kunnen worden voor ons doelsaldo.

Heel fijn dat Ihattaren eindelijk weer eens een staaltje liet zien van waar hij toe in staat is. Als hij nu maar met beide benen op de grond blijft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 04 april 2021 om 13:38:

Om het maar weer over voetbal te hebben, interessant dat Sangare reserve is.

Da's ook weer 9 miljoen. Bij PSV houden ze graag hun spaargeld op de bank. ;)




Ze hebben Boscagli gehaald als linksback.

Blijkt het een middenvelder te zijn.

Gaat lekker met dat aankoopbeleid en de scouting. Volgens mij doen ze maar wat.
Verder ontbreekt het aan karakters in het elftal. Daarom zit er ook helemaal niks meer in na rust.
Niemand die de boel op scherp zet. En dan heb je als PSV zijnde geluk dat de tegenstander maar Heracles is.

 

+1/-1

Vind de hosanna stemming mbt Boscagli als middenvelder een beetje doorslaan. Hij is idd prins aan de bal maar hij is niet snel, weinig wendbaar en lijkt het niet te kunnen belopen op het midddenvekd (L de tweede of derde keer dat hij het niet trekt voor de volle 90).

Hij blijft in wedstrijden waar psv veel de bal heeft een prima optie als inschuivende CV maar wat mij betreft mag er een voetballende middenvelder bij (al doet Viergever het naar behoren als LCV)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 04 april 2021 om 17:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 04 april 2021 om 13:38:

Om het maar weer over voetbal te hebben, interessant dat Sangare reserve is.

Da's ook weer 9 miljoen. Bij PSV houden ze graag hun spaargeld op de bank. ;)




Ze hebben Boscagli gehaald als linksback.

Blijkt het een middenvelder te zijn.

Gaat lekker met dat aankoopbeleid en de scouting. Volgens mij doen ze maar wat.
Verder ontbreekt het aan karakters in het elftal. Daarom zit er ook helemaal niks meer in na rust.
Niemand die de boel op scherp zet. En dan heb je als PSV zijnde geluk dat de tegenstander maar Heracles is.



Boscagli is gehaald als LCV, die ook eventueel als LB kan spelen. Lato was de LB.

Aankoopbeleid was dat jaar echt slecht, veels te veel twijfelachtige spelers, maar Boscagli bewijst wel weer dat vertrouwen veel doet met een speler.

 

+1/-0

Zijn grote kracht is dat hij het spel geweldig goed leest en dat hij ook onder druk altijd de situatie overziet.
Zowel verdedigend als ook aanvallend. Ik vind hem de openbaring van dit seizoen, met name ook omdat niemand het van hem verwacht had.
Maar de observatie dat het blok Sangare- Rosario dezelfde makke had als het blok Rosario- Hendrix deel ik ook.
Zoals van Ginkel vandaag inviel zou ik een middenveld met van Ginkel en Boscagli wel eens aan het werk willen zien. Mits uiteraard van Ginkel al fit genoeg is om te starten?
Maar hij maakte vandaag zeker de indruk dat hij aardig op de weg terug is.
Overigens fakkel ik zeker Sangare maar ook Rosario niet af. Het is alleen als tandem gewoon niet het niveau wat wij dit jaar nodig hadden. Ze lezen beiden de situatie onvoldoende en hebben te weinig creatief vermogen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frico schreef op 04 april 2021 om 21:18:

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 04 april 2021 om 17:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 04 april 2021 om 13:38:

Om het maar weer over voetbal te hebben, interessant dat Sangare reserve is.

Da's ook weer 9 miljoen. Bij PSV houden ze graag hun spaargeld op de bank. ;)




Ze hebben Boscagli gehaald als linksback.

Blijkt het een middenvelder te zijn.

Gaat lekker met dat aankoopbeleid en de scouting. Volgens mij doen ze maar wat.
Verder ontbreekt het aan karakters in het elftal. Daarom zit er ook helemaal niks meer in na rust.
Niemand die de boel op scherp zet. En dan heb je als PSV zijnde geluk dat de tegenstander maar Heracles is.



Boscagli is gehaald als LCV, die ook eventueel als LB kan spelen. Lato was de LB.

Aankoopbeleid was dat jaar echt slecht, veels te veel twijfelachtige spelers, maar Boscagli bewijst wel weer dat vertrouwen veel doet met een speler.



Misschien hadden Lato en Doan ook wel goed gefunctioneerd onder Schmidt. Bruma had onder niemand gefunctioneerd en dat is een dure les geweest.

Overigens denk ik dat Boscagli niet gescout is als LCV of LB maar een allround linksbenige verdediger voor erbij. Het is wel komisch dat Teze en Boscagli binnen 2 weken onder Schmidt ineens toppers blijken te zijn als CV's en dat ze beide onder van Bommel of Faber daar niet of nauwelijks hebben gespeeld.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - Heracles Almelo