Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] VVV-Venlo - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 11 april 2021 om 16:49:

Zeker maar van mij mag PSV een lijntje uitleggen naar Giancumakis.
Spits met gif, nog meer dan Malen.

Type Luuk de Jong, zou zomaar een revelatie kunnen worden



Hoe kom je daar nu bij?

Ik vond het een irritante , onmachtige spits, die alle duels verloor en bij ongeveer ieder kontakt een soort Griekse tragedie opvoerde.
Gelukkig trapte Blom daar niet in.

Overigens een weinig sprankelend duel, waar niet iedereen leek te beseffen dat het doelsaldo heel belangrijk kan worden.

Wat Malen direct na de 0-2 deed, een kansloos schot uit een onmogelijke hoek lossen terwijl er drie teamgenoten vrij naast je de 16 komen inlopen was voor mij ongeveer het grootste dieptepunt deze middag.

Maar ik wil het niet op eén man afschuiven; het hele team speelde zonder dat de vonken er van af vlogen. Met 14 dagen rust in het vooruitzicht had ik graag gezien dat er in het laatste half uur op meer doelpunten was gejaagd.

Maar dan wel met oog voor beter gepositioneerde medespelers; nog altijd de meest efficiente manier om te scoren.

Nu maar hopen dat de opgespaarde energie in de laatste 5 duels wel goed gebruikt wordt.

 

+2/-0

Gebrek aan energie? Voetballend onmacht. Leek weer nergens op. Zahavi eraf, Madueke erbij en meer minuten voor Mo aub.

 

+3/-0

Ik snap er ook weinig van. Ik dacht dat we volgende week vrij waren, maar we speelden alsof we woensdag een belangrijke wedstrijd hadden. We spelen met de grote namen en VVV was, op een opleving na een derde van de wedstrijd na, totaal niet dreigend. Waarom ligt het tempo dan zo laag en is er zo weinig fantasie? Schiet eens een keer van afstand, laat een middenvelder de 16 in komen of probeer een steekpass.

Hebben de spelers nou nog steeds zo weinig energie? Het lijkt wel alsof ze voetbal geen leuke sport vinden.

De wissels en opstelling zijn ook wat lafjes. Obispo voor Max (gedwongen) en V Ginkel voor Gakpo zijn zelfs verdedigende wissels te noemen en Vertessen en Madueke mogen pas de laatste minuut meedoen voor de twee spitsen. Sangaré voor Rosario is ook niet al te avontuurlijk.

 

+4/-0

Vanaf de eerste minuut ging het al fout en ik heb me helemaal kapot geïrriteerd. Er was geen beleving, geen plezier, geen energie, geen beweging zonder of met bal en we krijgen het voor elkaar om met 71% balbezit 4 corners te krijgen waar VVV met 21% er zelfs 5 wist te krijgen. En het klinkt heel simpel maar die corner verhouding vertelt het hele verhaal van deze wedstrijd. PSV speelde op balbezit a la Cocu met vooral breed en terug zodat ze in ieder geval niet achter de bal aan hoeven rennen als ze hem een keer verloren. Er was 0 risico in de passing, geen loopacties over de flanken, geen hoge ballen, geen bezetting voor de goal en het ging allemaal in een tempo dat zelfs VVV kon volgen. Als je niet op goal schiet, geen voorzetten vanaf de flanken geeft of eigenlijk het tegenovergestelde van opportunistisch speelt dan ga je ook geen corners krijgen. En dat is nog niet eens zo erg maar VVV kwam 5x met de bal op onze helft en het waren 5 corners. Er hoeft er maar 1x eentje verkeerd te vallen...

VVV deed het ook wel goed hoor, zo zie ik het dan ook nog wel. Zij hielden het centrum potdicht met 2,5 bus op de rand 16 en zelfs na de 1-0 of 2-0 bleven ze vooral de schade beperken ipv wat meer ruimte weggeven.

Ik ben vandaag geschrokken van Schmidt want ik heb heel het jaar uitgekeken naar het moment dat we met onze sterkste 11 konden spelen, iedereen die belangrijk is was wedstrijdfit, we hebben een week rust gehad, we spelen aankomende 14 dagen, spelers moeten knokken voor hun plek omdat er een paas op de bank zitten die ook minuten willen en ik heb er precies NIETS van terug gezien op het veld. Daarnaast was het doelsaldo nog niet alles beslissend maar als je er een paar meer maakt dan zit je toch wat lekkerder in je zetel ipv dat AZ straks een keer er wel 6 maakt tegen een zwakke tegenstander. En laten we eerlijk zijn; zwakker dan VVV gaan we ze niet meer krijgen tot aan de voorbereiding in 2021-2022 als we weer kunnen pezen in de provincie. Nu wilde ik de stempel van Schmidt zien en dat was er niet en hij deed ook niets om het te veranderen. Een erg teleurstellende middag vol frustratie terwijl je gewoon met 2-0 wint. Dat zegt genoeg.

 

+3/-0

Totaal met Tinus eens. Wat ik ook nog eens belachelijk vond, is het feit dag Madueke een paar minuten krijgt. Die jongen speelt een sterk seizoen, maar lijkt sinds dat zijn ‘vriendschap’ met Mo openbaar is hij ineens minder aan spelen toekomt. Of verzin ik nu dingen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 12 april 2021 om 09:08:

Totaal met Tinus eens. Wat ik ook nog eens belachelijk vond, is het feit dag Madueke een paar minuten krijgt. Die jongen speelt een sterk seizoen, maar lijkt sinds dat zijn ‘vriendschap’ met Mo openbaar is hij ineens minder aan spelen toekomt. Of verzin ik nu dingen?



Dat laatste lijkt mij totaal niet aan de orde. Het is ook echt nog typisch een jonge speler - de ene week fantastisch, de andere week onzichtbaar.
Hij laat het nu met name tegen de kleinere ploegen zien - scoort tegen Sparta/RKC/Fortuna/ADO/Emmen. Hij zou gebaat zijn bij vertrek van 1 of 2 spelers die voor hem staan in de pikorde zodat hij volgend seizoen de volgende stap kan zetten en meer minuten kan pakken. Maar zijn vriendschap met Mo lijkt me op geen enkele manier invloed hebben op zijn speelminuten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 12 april 2021 om 09:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 12 april 2021 om 09:08:

Totaal met Tinus eens. Wat ik ook nog eens belachelijk vond, is het feit dag Madueke een paar minuten krijgt. Die jongen speelt een sterk seizoen, maar lijkt sinds dat zijn ‘vriendschap’ met Mo openbaar is hij ineens minder aan spelen toekomt. Of verzin ik nu dingen?



Dat laatste lijkt mij totaal niet aan de orde. Het is ook echt nog typisch een jonge speler - de ene week fantastisch, de andere week onzichtbaar.
Hij laat het nu met name tegen de kleinere ploegen zien - scoort tegen Sparta/RKC/Fortuna/ADO/Emmen. Hij zou gebaat zijn bij vertrek van 1 of 2 spelers die voor hem staan in de pikorde zodat hij volgend seizoen de volgende stap kan zetten en meer minuten kan pakken. Maar zijn vriendschap met Mo lijkt me op geen enkele manier invloed hebben op zijn speelminuten.



Natuurlijk is hij wisselvallig, maar waarom hem dan pas in de 89e minuut brengen? Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik weet ook wel dat de vriendschap hier geen invloed op heeft, maar vind het gewoon raar dat hij niet meer tijd krijgt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 12 april 2021 om 09:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 12 april 2021 om 09:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Mikelvb schreef op 12 april 2021 om 09:08:

Totaal met Tinus eens. Wat ik ook nog eens belachelijk vond, is het feit dag Madueke een paar minuten krijgt. Die jongen speelt een sterk seizoen, maar lijkt sinds dat zijn ‘vriendschap’ met Mo openbaar is hij ineens minder aan spelen toekomt. Of verzin ik nu dingen?



Dat laatste lijkt mij totaal niet aan de orde. Het is ook echt nog typisch een jonge speler - de ene week fantastisch, de andere week onzichtbaar.
Hij laat het nu met name tegen de kleinere ploegen zien - scoort tegen Sparta/RKC/Fortuna/ADO/Emmen. Hij zou gebaat zijn bij vertrek van 1 of 2 spelers die voor hem staan in de pikorde zodat hij volgend seizoen de volgende stap kan zetten en meer minuten kan pakken. Maar zijn vriendschap met Mo lijkt me op geen enkele manier invloed hebben op zijn speelminuten.



Natuurlijk is hij wisselvallig, maar waarom hem dan pas in de 89e minuut brengen? Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik weet ook wel dat de vriendschap hier geen invloed op heeft, maar vind het gewoon raar dat hij niet meer tijd krijgt.



Dan zijn we het gewoon eens ;)
Hij mag van mij ook meer minuten krijgen in zo'n wedstrijd als die van gisteren - snap niet wat de meerwaarde is van nog 1 minuutje voetballen.

 

+1/-0

Schmidt zei dat hij wilde vertrouwen op de ervaren spelers en daar had hij op zich wel een punt. Maar als PSV iets nadrukkelijker op zoek was gegaan naar de 3-0 of 4-0 dan hadden Obispo, van Ginkel, Ihattaren, Vertessen en Madueke gewoon 20 minuten kunnen ballen. Dan houd je iedereen aan boord. Ik begrijp niet waarom iedereen zo spastisch doet over invallen in de 88e minuut. Het is niet zo dat ze dan ineens in 6 minuten tijd 2 goals en 3 assists moeten hebben maar ze moeten gewoon die wedstrijd over de streep trekken. We gaan in september tot december weer elke 4 dagen spelen, dan heb je niet 4 maar 6 spitsen nodig dus dan komt iedereen echt wel aan de bak.

Laten we hopen dat als het over 2 weken 20 graden is met een zonnetje en wat PSV supporters op de tribunes, dat ze dan wel een tempo hoger kunnen spelen met veel meer plezier want Groningen gaat hier ook ultra defensief spelen zoals ze al heel het jaar doen.

 

+1/-0

Ik zie AZ geen punten laten liggen en treffen Ajax op een goed moment met de wedstrijd tegen Utrecht in de benen.

Op deze manier is het zeer de vraag of psv nergens punten morst en ook doelsaldo moet gewoon beter

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 12 april 2021 om 11:24:

Schmidt zei dat hij wilde vertrouwen op de ervaren spelers en daar had hij op zich wel een punt. Maar als PSV iets nadrukkelijker op zoek was gegaan naar de 3-0 of 4-0 dan hadden Obispo, van Ginkel, Ihattaren, Vertessen en Madueke gewoon 20 minuten kunnen ballen. Dan houd je iedereen aan boord. Ik begrijp niet waarom iedereen zo spastisch doet over invallen in de 88e minuut. Het is niet zo dat ze dan ineens in 6 minuten tijd 2 goals en 3 assists moeten hebben maar ze moeten gewoon die wedstrijd over de streep trekken. We gaan in september tot december weer elke 4 dagen spelen, dan heb je niet 4 maar 6 spitsen nodig dus dan komt iedereen echt wel aan de bak.

Laten we hopen dat als het over 2 weken 20 graden is met een zonnetje en wat PSV supporters op de tribunes, dat ze dan wel een tempo hoger kunnen spelen met veel meer plezier want Groningen gaat hier ook ultra defensief spelen zoals ze al heel het jaar doen.



Ja, van mij mag hij ook rustig op die ervaren spelers vertrouwen, daar heb ik geen probleem mee. Ik begrijp alleen niet wat PSV er aan heeft om in deze wedstrijd nog in de laatste minuut een speler in te brengen; die ervaren spelers komen dat laatste minuutje ook wel door. ;) Het is niet dat je nog onder druk stond en als je de voorsprong uit wilde breiden door vers bloed te brengen kun je dat ook rustig in de 75e minuut doen. Het is op deze manier vlees nog vis.

Tegen Groningen zal het inderdaad 3 tandjes beter moeten anders kan het wel eens een vervelend potje worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 12 april 2021 om 12:07:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 12 april 2021 om 11:24:

Schmidt zei dat hij wilde vertrouwen op de ervaren spelers en daar had hij op zich wel een punt. Maar als PSV iets nadrukkelijker op zoek was gegaan naar de 3-0 of 4-0 dan hadden Obispo, van Ginkel, Ihattaren, Vertessen en Madueke gewoon 20 minuten kunnen ballen. Dan houd je iedereen aan boord. Ik begrijp niet waarom iedereen zo spastisch doet over invallen in de 88e minuut. Het is niet zo dat ze dan ineens in 6 minuten tijd 2 goals en 3 assists moeten hebben maar ze moeten gewoon die wedstrijd over de streep trekken. We gaan in september tot december weer elke 4 dagen spelen, dan heb je niet 4 maar 6 spitsen nodig dus dan komt iedereen echt wel aan de bak.

Laten we hopen dat als het over 2 weken 20 graden is met een zonnetje en wat PSV supporters op de tribunes, dat ze dan wel een tempo hoger kunnen spelen met veel meer plezier want Groningen gaat hier ook ultra defensief spelen zoals ze al heel het jaar doen.



Ja, van mij mag hij ook rustig op die ervaren spelers vertrouwen, daar heb ik geen probleem mee. Ik begrijp alleen niet wat PSV er aan heeft om in deze wedstrijd nog in de laatste minuut een speler in te brengen; die ervaren spelers komen dat laatste minuutje ook wel door. ;) Het is niet dat je nog onder druk stond en als je de voorsprong uit wilde breiden door vers bloed te brengen kun je dat ook rustig in de 75e minuut doen. Het is op deze manier vlees nog vis.

Tegen Groningen zal het inderdaad 3 tandjes beter moeten anders kan het wel eens een vervelend potje worden.



Eens.
Veel wissels maken doorgaans de wedstrijd niet aantrekkelijker en het over de streep trekken van een voorsprong in de vertrouwde formatie is een degelijk uitgangspunt.

Gisteren echter was het zo langdurig lamlendig dat ik inderdaad ook liever eerder Madueke had willen zien. In 15 minuten kun je wel iets, in 1 minuut niet.

Na de volgende speelronde weten we meer over de waarde van ons betere doelsaldo. Hopelijk staan we dan ook twee of drie winstpunten voor op AZ want we hebben geen enkel makkelijk duel dit seizoen. Een uitglijder ligt altijd op de loer bij een team dat niet doordrukt bij 1-0. Het grote manco van het huidige PSV.

 

+1/-0

Tja, het was gisteren gewoon een hele grote zaadpot zonder enige beleving en zonder de wil om er een spektakel van te maken. Ik ben het eigenlijk volledig eens met de post van Sir Tinus eerder op deze pagina.

Ajax won hier met 0-13 en dat kwam doordat zij continu met het hele team op jacht waren naar goals. Er was diepgang door lopende middenvelders, buitenspelers kwamen in de 1 tegen 1, er waren afstandsschoten.. PSV omcirkelde VVV, speelde naar hartelust de bal rond, kwam nooit in de problemen, maar stond in de laatste fase altijd tegen een overmacht aan VVV'ers. Naast de 2 goals heb ik ook nauwelijks mogelijkheden of doelpogingen. Eigenlijk was dit gewoon topclub onwaardig. Dat je punten sprokkelt in een druk programma, kan ik begrijpen. Maar nu PSV voor alle prijzen uitgeschakeld is, zou je verwachten dat we in ieder geval de positieve intentie van voor de winterstop terugzien. Maar ik zag gisteren helemaal niks van het drukzetten en het overrompelen van de tegenstander.

Dat komt mijns inziens niet doordat een individuele speler wel of niet mee doet, maar dat komt door de manier waarop het team deze wedstrijd in gaat. Vanuit de controle, in plaats vanuit het idee om eens lekker 90 minuten te gaan doen wat je het liefste doet. De conclusie die ik hieruit trek is dat het vertrouwen in eigen kunnen minimaal is en dat we daarom maar met zo min mogelijk inspanning proberen zo min mogelijk risico's te nemen.

Van de komende 5 wedstrijden spelen we er 3 thuis, en de uit-pot tegen het zwalkende Willem 2 is op papier ook een makkie. Maar toch...ik moet bekennen dat ik best bang ben dat we ergens wat morsen. En dat die laatste speelronde tegen Utrecht-uit beslissend gaat zijn. En als je daar zo voor de dag komt als gisteren, dan kun je dit matige seizoen nog "promoveren" tot een compleet mislukt seizoen, want zo mag je het toch wel noemen als je 3e wordt.

Hopelijk doet Ajax gewoon wat het moet doen tegen AZ. Het feit dat ze die pot hoogstwaarschijnlijk kampioen kunnen worden, zal in ons voordeel zijn. Met 3 punten voorsprong en een - voorlopig - goede marge qua doelsaldo, ga ik toch met wat meer vertrouwen die laatste potjes in.

Tot slot: die wissels in de laatste minuut zijn echt niet om aan te gluren. Waarom doet Roger dat? Ik zou graag eens willen dat die vraag gesteld wordt. Worden Vertessen en Madueke hier nou echt blij van? Of is het nou echt nodig om te gaan 'tijdrekken' in een veilige pot als deze?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 12 april 2021 om 11:24:

Schmidt zei dat hij wilde vertrouwen op de ervaren spelers en daar had hij op zich wel een punt. Maar als PSV iets nadrukkelijker op zoek was gegaan naar de 3-0 of 4-0 dan hadden Obispo, van Ginkel, Ihattaren, Vertessen en Madueke gewoon 20 minuten kunnen ballen. Dan houd je iedereen aan boord. Ik begrijp niet waarom iedereen zo spastisch doet over invallen in de 88e minuut. Het is niet zo dat ze dan ineens in 6 minuten tijd 2 goals en 3 assists moeten hebben maar ze moeten gewoon die wedstrijd over de streep trekken. We gaan in september tot december weer elke 4 dagen spelen, dan heb je niet 4 maar 6 spitsen nodig dus dan komt iedereen echt wel aan de bak.

Laten we hopen dat als het over 2 weken 20 graden is met een zonnetje en wat PSV supporters op de tribunes, dat ze dan wel een tempo hoger kunnen spelen met veel meer plezier want Groningen gaat hier ook ultra defensief spelen zoals ze al heel het jaar doen.



Mensen doen er spastisch over omdat je spelers hiermee gewoon kleineert. Deze wissels hadden geen enkel doel. Tijdrekken was namelijk helemaal niet nodig (het was geen 0-1) en een ander doel kan ik niet verzinnen. Schmidt maakt zich niet populair hierdoor bij de spelers, dat weet iedereen die zelf ooit gevoetbald heeft. En waarom ? Werkelijk geen idee....

 

+1/-0

Iedere trainer wisselt in de slotfase, of ze nu voor staan of niet en of ze tijdrekken of niet. Ik zou eerder zeggen dat de wissels te laat komen en dat had volgens mij in dit geval te maken met de blessure van Max waardoor het iets anders moest komen te staan en hij nog 1 wisselmoment over had. Ik kan me vergissen maar volgens mij stonden Vertessen maar ook Ihattaren al klaar om eerder in te vallen.

Arsenal stond met 0-3 voor en toen kwam er in de 89e minuut ook een wissel bij Arsenal waar die jonge spits werd gebracht.
Lyon stond 3-0 voor en toen kwam er in de 89e minuut ook een wissel (Cherki). Lijkt me ook overbodig.
PSG stond 1-4 voor en bracht in de 89e minuut zelfs 2 spelers waaronder Simons.

Je ziet het overal en het is niet gek dat Schmidt dit doet, in mijn beleving had het juist in deze wedstrijd 15 minuten eerder gekund want die 11 die er stonden deden niet veel goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 april 2021 om 12:12:

Iedere trainer wisselt in de slotfase, of ze nu voor staan of niet en of ze tijdrekken of niet. Ik zou eerder zeggen dat de wissels te laat komen en dat had volgens mij in dit geval te maken met de blessure van Max waardoor het iets anders moest komen te staan en hij nog 1 wisselmoment over had. Ik kan me vergissen maar volgens mij stonden Vertessen maar ook Ihattaren al klaar om eerder in te vallen.

Arsenal stond met 0-3 voor en toen kwam er in de 89e minuut ook een wissel bij Arsenal waar die jonge spits werd gebracht.
Lyon stond 3-0 voor en toen kwam er in de 89e minuut ook een wissel (Cherki). Lijkt me ook overbodig.
PSG stond 1-4 voor en bracht in de 89e minuut zelfs 2 spelers waaronder Simons.

Je ziet het overal en het is niet gek dat Schmidt dit doet, in mijn beleving had het juist in deze wedstrijd 15 minuten eerder gekund want die 11 die er stonden deden niet veel goed.



Dat iedereen dit doet wil niet zeggen dat het goed of normaal is. Ik zou er als speler ieder geval niet blij van worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 15 april 2021 om 09:10:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 14 april 2021 om 12:12:

Iedere trainer wisselt in de slotfase, of ze nu voor staan of niet en of ze tijdrekken of niet. Ik zou eerder zeggen dat de wissels te laat komen en dat had volgens mij in dit geval te maken met de blessure van Max waardoor het iets anders moest komen te staan en hij nog 1 wisselmoment over had. Ik kan me vergissen maar volgens mij stonden Vertessen maar ook Ihattaren al klaar om eerder in te vallen.

Arsenal stond met 0-3 voor en toen kwam er in de 89e minuut ook een wissel bij Arsenal waar die jonge spits werd gebracht.
Lyon stond 3-0 voor en toen kwam er in de 89e minuut ook een wissel (Cherki). Lijkt me ook overbodig.
PSG stond 1-4 voor en bracht in de 89e minuut zelfs 2 spelers waaronder Simons.

Je ziet het overal en het is niet gek dat Schmidt dit doet, in mijn beleving had het juist in deze wedstrijd 15 minuten eerder gekund want die 11 die er stonden deden niet veel goed.



Dat iedereen dit doet wil niet zeggen dat het goed of normaal is. Ik zou er als speler ieder geval niet blij van worden.



Ik ben het met je eens dat een wissel een of twee minuten voor tijd alleen nut heeft als middel om tijd te rekken.
Van de speler uit bezien is het inderdaad een volkomen kansloze actie, want vaak raak je letterlijk geen bal meer aan.

 

+1/-0

Wel de winstpremie

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] VVV-Venlo - PSV