Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - sc Heerenveen

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zondagmiddag wordt de strijd om de tweede plaats hervat met een thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen. De Friezen kennen een wisselvallig seizoen en staan momenteel op de tiende plaats. De play-offs voor Europees voetbal is echter verre van uitgesloten, omdat de achterstand op de achtste plek slechts twee punten is.

PSV speelde 28 keer eerder in eigen huis tegen sc Heerenveen voor de Eredivisie. Waar de uitwedstrijd regelmatig voor problemen zorgt is dat in Eindhoven anders. Tot nu toe werd er 18 keer gewonnen, 6 keer gelijk gespeeld en 4 keer ging PSV onderuit.

De grootste overwinning die PSV behaald heeft is 5-1. Dat lukte in de seizoenen 1995/1996, 2011/2012 én 2012/2013. De meest spectaculaire editie was vermoedelijk uit het seizoen 2016/2017. PSV leek af te stevenen op een 2-3 nederlaag, maar in de laatste minuut zorgde Marco van Ginkel voor de gelijkmaker. PSV ging echter voor de winst en zag dat een minuut later al bekroond worden door een treffer van Hector Moreno. Eerder dit seizoen eindigde het duel in Friesland nog in een 2-2 gelijkspel.

Bij sc Heerenveen speelt één speler met een verleden bij PSV. In het seizoen van de 4-3 speelde Siem de Jong op huurbasis voor PSV. Hij wist in 23 wedstrijden uiteindelijk 6 keer te scoren. Denzel Dumfries speelde in het seizoen 2017/2018 juist voor sc Heerenveen, waarna hij de overstap maakte naar Eindhoven.

 

+1/-0

Tijd om maar eens dat record te verbreken, want met Malen, Zahavi, Gakpo en Götze voorin moet het een eitje zijn om meer dan 5 keer te scoren tegen een zwalken Heerenveen.

Maar, meer realistisch, mogen we blij zijn als we überhaupt winnen. Dat zal meteen de langste winstreeks (4) zijn sinds begin vorig seizoen en ook broodnodig om de hoop van AZ voor de 2e plaats de kop in te drukken. Nu United hard op weg lijkt naar winst in de Europe League is de 2e plaats ook zeer de moeite waard.

 

+1/-0

Dat worden weer lange ballen op Veerman, op de counter dus, weinig voetbal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 30 april 2021 om 15:31:

Tijd om maar eens dat record te verbreken, want met Malen, Zahavi, Gakpo en Götze voorin moet het een eitje zijn om meer dan 5 keer te scoren tegen een zwalken Heerenveen.

Maar, meer realistisch, mogen we blij zijn als we überhaupt winnen. Dat zal meteen de langste winstreeks (4) zijn sinds begin vorig seizoen en ook broodnodig om de hoop van AZ voor de 2e plaats de kop in te drukken. Nu United hard op weg lijkt naar winst in de Europe League is de 2e plaats ook zeer de moeite waard.



Ik hoop dat je eerste alinea een feit wordt maar ik vrees dat het toch minder dan 5-1 zal zijn.

Hoe saai en voorspelbaar mijn verwachting ook is; voor de zoveelste keer dit seizoen ben ik blij als er opluchting is na anderhalf uur billenknijpen.

 

+1/-0

Ik heb al de hele week het stomme voorgevoel dat we tegen een debiele rode kaart aan gaan lopen, waarna we met moeite een gelijkspel over de streep trekken.
-Iets van aangeschoten hands wat nu ineens het bewust ontnemen van een scoringskans blijkt te heten.
-Een duel om de bal dat wordt gezien als natrappen (met kracht=rood).
-Het loskomen van een irritante hangende tegenstander, wat ook zomaar een slaande beweging kan zijn?

Maar hopelijk gewoon 5-1 😎

 

+1/-0

Gakpo schiet twee keer en Götze 0 (?) keer, terwijl ze beiden tig keer de bal krijgen in de kansrijke positie en Mulder geen wonderkeeper is. Gakpo schiet die bal er van flinke afstand in, niet eens zo heel clean in het hoekje. In plaats daarvan gebrei en gebrei.

We krijgen nog een vrij trap in de laatste minuut en het staat gelijk, waar we niets aan hebben. Dat lijkt me een nobrainer in ene voor de pot, keeper naar voren en gaan. Maar in plaats daarvan neemt Boscagli hem kort op Max en speelt Max hem terug :/.

 

+1/-0

Zahavi loopt echt overal behalve in de spits. Maar voegt op al die posities voetballend echt nul en niks toe.
Hij is zo simpel te verdedigen als hij op die manier speelt. Ik ben blij dat Schmidt het eindelijk ook zag en hem naar de kant haalde.
Het puntenverlies vandaag is niet zijn schuld maar hij is wel symbolisch voor het feit dat we een selectie hebben met een surplus aan aanvallende kwaliteit maar toch aanmodderen met een modale speler. Vermoedelijk vooral omdat die op voorspraak van de trainer gehaald is.
Verder worden we wederom verdedigend zo simpel in de luren gelegd. Bij dat eerste doelpunt allemaal teruguit lopen, geen druk op de bal at all.
Dat leer je in de Fjes al anders te doen!
Dat tweede doelpunt kan toch evenmin bij een topclub!
Lichtpuntje, onverwacht voor mij moet ik toegeven, het sterke optreden van Obispo! Zou Aad dan toch nog gelijk gaan krijgen?!

 

+1/-1

Verbaast mij dat er zoveel mensen positief over Zahavi zijn / waren. Zo verschrikkelijk beperkt aan de bal. Buiten de 16 heb je er niets aan (sterker nog hij verliest vrijwel altijd de bal) en ook in de 16 niet heel bijzonder.

 

+1/-0

Hele wedstrijd gekeken en wat heb ik me geërgerd in de eerste helft. Het leek wel of alle Heerenveen spelers veel te veel ruimte hadden, daardoor lekker konden overspelen en psv dus de bal niet te pakken kreeg. Dit valt al meerdere wedstrijden op. Pas als we achter staan, de zoveelste keer dit seizoen, kunnen we opeens een stuk beter spelen. Ik snap echt niet hoe dit elke wedstrijd terug komt. Waarom kunnen we nooit een helft of 2 domineren, en met 3,4 0 winnen zonder problemen? Is het de spelers of?

 

+1/-0

Ja, dat is de kwaliteit van de spelersgroep. Ook de tweede helft was ontzettend matig. Ik vind het stuitend om te horen dat spelers de tweede helft wel goed vonden. Ja, je hebt de overhand tegen een gemankeerd Heerenveen, maar mag het? Vertessen vond zijn invalbeurt goed, ik vond hem dramatisch. Max speelde ballen gewoon over de zijlijn. Teze had geen idee wat ie met de bal moest en over Sangaré hoeven we het niet eens te hebben. PSV had een momentje of 5 waar ze hadden kunnen scoren, maar in het laatste kwartier hing de 2-3 meer in de lucht dan de 3-2.

Het worden nog 3 lange, ergerlijke potjes en dan mogen we onze handjes dichtknijpen als we met zo'n laag puntenaantal nog 2e zijn geworden. Maar eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen dat deze ploeg in staat is nog 3x te winnen.

 

+1/-0

Het is inmiddels wel duidelijk dat PSV lang niet zo goed is als velen denken.
Telkens weer popten de reacties op dat we door pech, blessures en scheidsrechterlijke dwalingen de titel verspeelden maar inmiddels zal toch wel bij iederee duidelijk zijn dat we kwalitatief gewoon iets te kort komen.
Er gaat werkelijk helemaal niets uit van ons middenveld zo gauw je daar met Rosario en Sangare aantreedt.
Vergelijk dat eens met de aanvallende impulsen en scorend vermogen van bijv. een Klaassen.
Ook het excuus "we brachten te weinig" hoor ik te vaak.
Met nota bene alleen nog de competitie waarom ze zich druk hoeven te maken, slagen ze er niet in om 1 x per week tot het gaatje te gaan.
Dan is duidelijk waar nog een groot verschil zit met onze concurrent. Op 3 fronten bezig en toch vrijwel altijd kunnen leveren, ook al loop je dan wel eens tegen een zeperd op (Roma); maar je kunt jezelf dan alleen verwijten dat je het niet afmaakt. Lamlendigheid is dan niet aan de orde.
We hebben behoefte aan een speler die de rest op sleeptouw neemt (type "Strootman in zijn goede jaren" al heb ik ook niet direct een betaalbare suggestie) en aan creativiteit en meer aanvallende impuls op het middenveld (misschien de spelers die nu worden genoemd (veerman/propper), al heb ik daar nog serieuze twijfels bij)

 

+2/-0

Normaal herstellen we nog wel voldoende om deze wedstrijd toch te winnen, en dat deden we nu eigenlijk ook maar het is weer het verhaal van het hele seizoen; we krijgen ze te makkelijk tegen en scoren ze te moeilijk.

We hebben niet gelijk gespeeld omdat we niet genoeg kansen creëeren, want we hadden er wéér 7 a 8 kunnen en moeten maken, maar omdat we gewoon weer te moeizaam scoren. Het is helemaal stuitend omdat de tegenstander dus wel 2 van de 3 mogelijkheden binnen schiet en dan maakt het niet uit dat we tegen ADO, Willem II of Heerenveen spelen want we geven de tegenstander zoveel tijd en ruimte zodat iedere profvoetballer zo'n bal erin moet kunnen schieten. Daartegenover staat dat we weer tegen 2 bussen in eigen 16 aan moesten spelen en dus die tijd en ruimte niet hebben en vervolgens telkens de verkeerde keuzes maken. Elke tegenstander heeft het recht om zo te spelen en het feit dat wij er niet tegen kunnen spelen motiveert en geeft enkel maar meer vertrouwen om het telkens weer te doen als je tegen ons speelt.

Maar alles wat niet goed was gisteren had helemaal geen fluit uitgemaakt als we een klein ietsie pietsie geluk hadden gehad, of beter gezegd geen wereld van pech. Want in welke wereld is dit geen 1000% penalty? En dan met een VAR weeeeeeer ons naaien. Vaak zeggen mensen dat je aan het einde van het seizoen wel een balans hebt meevallers en tegenvallers maar als iets zo klaar is als een klontje is dat dat voor Ajax en PSV zeker niet op gaat dit jaar. En dan ook nog 2x op de lat en 1x op de paal.

Wat mij zo stoort aan Malen is dat de kwaliteit ervan af druipt in zekere zin, maar net niet genoeg om effectief te zijn. Hij creëert of zelf uit het niets een geweldige kans door een dribbel maar rondt dan slecht af, of hij rondt wel goed af maar blijkt het ineens buitenspel te zijn of de keeper heeft een uitstekende redding. En als hij in kansloze positie toch op goal schiet terwijl een pass breed echt een 100% doelpunt is irriteert me ook mateloos. Maar ik denk dat Zahavi en Malen gewoon beide te weinig echte spitsen zijn. De mismatch bij die twee doet gewoon pijn aan mijn ogen. Ik denk dat oplossing simpel is maar dat Schmidt liever met 2 spitsen voorop speelt terwijl ik denk dat we ook het Schmidt voetbal kunnen spelen met een ruit voorop ipv een vierkant.

 

+1/-0

Het ergste van alles vind ik nog dat zo te zien alleen wij supporters echt ziek zijn van zo'n "prestatie" . Als je de reacties van onze speler ziet/hoort, zeggen ze nog net niet "Kan gebeuren, is maar een spelletje"
-Niemand die kwaad wordt.
-Niemand die zich schaamt naar de club(supporters)toe.
-Niemand die de hand in eigen boezem steekt.
Wat zouden de Geretsen, Lerby's en Stevensens van deze wereld deze diva's verrot schelden en er voor zorgen dat dat nooit, nooit nooit meer voorkomt.
Je kunt niet alles winnen, maar je kunt verdomme toch wel elke keer zo je stinkende best doen dat de gal voor mijn part uit je oren komt. Dan ga je 's avonds uren na de wedstrijd maar lekker play stationnen met je matties of je mobiel bankieren app checken.

Wat staat er ook alweer op de Herdgang "hard werken verslaat talent als talent niet hard werkt".

 

+4/-0

Krijg steeds meer de indruk dat diverse spelers al bezig zijn met een transfer. Bang om blessures op te lopen. Bovendien verbaasd het mij steeds dat we tegengoals van afstand krijgen terwijl we het zelf zelden proberen . Te lang de bal vasthouden en niet afspelen. We weten ook niet wat bewegen is zonder bal . Volgens mij is dat toch iets anders dan wandelen. Plek 2 gaat niet lukken. Van WII krijgen we klap en van PEC gaan we niet winnen om maar te zwijgen van Utrecht. Op naar het volgende seizoen dan maar. Fijne vakantie alvast.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 03 mei 2021 om 15:53:

Het ergste van alles vind ik nog dat zo te zien alleen wij supporters echt ziek zijn van zo'n "prestatie" . Als je de reacties van onze speler ziet/hoort, zeggen ze nog net niet "Kan gebeuren, is maar een spelletje"
-Niemand die kwaad wordt.
-Niemand die zich schaamt naar de club(supporters)toe.
-Niemand die de hand in eigen boezem steekt.
Wat zouden de Geretsen, Lerby's en Stevensens van deze wereld deze diva's verrot schelden en er voor zorgen dat dat nooit, nooit nooit meer voorkomt.



Dit is inderdaad heel erg.

Dat wij supporters doodziek zijn van wat we voorgeschoteld krijgen en de ( of een aantal?) spelers zo te zien niet.
Blijkbaar was onze coach kwaad in de rust en terecht zei hij dat er nog meer gewisseld hadden moeten worden.

Persoonlijk vond ik het meest triest wat er gebeurde bij de vrije trap in de 97e minuut. Wat ik toen heb geroepen richting tv scherm zal ik hier maar niet herhalen. :kwaad

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 03 mei 2021 om 23:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 03 mei 2021 om 15:53:

Het ergste van alles vind ik nog dat zo te zien alleen wij supporters echt ziek zijn van zo'n "prestatie" . Als je de reacties van onze speler ziet/hoort, zeggen ze nog net niet "Kan gebeuren, is maar een spelletje"
-Niemand die kwaad wordt.
-Niemand die zich schaamt naar de club(supporters)toe.
-Niemand die de hand in eigen boezem steekt.
Wat zouden de Geretsen, Lerby's en Stevensens van deze wereld deze diva's verrot schelden en er voor zorgen dat dat nooit, nooit nooit meer voorkomt.



Dit is inderdaad heel erg.

Dat wij supporters doodziek zijn van wat we voorgeschoteld krijgen en de ( of een aantal?) spelers zo te zien niet.
Blijkbaar was onze coach kwaad in de rust en terecht zei hij dat er nog meer gewisseld hadden moeten worden.

Persoonlijk vond ik het meest triest wat er gebeurde bij de vrije trap in de 97e minuut. Wat ik toen heb geroepen richting tv scherm zal ik hier maar niet herhalen. :kwaad


Idd , te triest voor woorden. Lijkt mij verstandig dat ze de spelers de banden terug laten kijken naar de tijd van vd Kuijlen , de Kerkhofjes ,Stevens , Poortvliet en v Beveren. Spelers met een karakter en over mijn lijf mentaliteit . We zitten nu opgezadeld met een stelletje slapjanussen en dat in de tijd dat winnen een must is of zouden de transfers al rond zijn en zal het hun r**t roesten?

 

+1/-0

Tegenwoordig worden ze in de jeugd al doodgegooid met mediatrainingen. Dat iedereen die interviews maar zo serieus blijft nemen zeg. Ze leren van jongs af aan al wat ze voor de camera moeten zeggen, Heeft niks met slapjanussen te maken.

 

+2/-0

Mediatraining is prima, maar wat emotie door laten schemeren geeft mij in ieder geval "het gevoel" dat ze er van balen. Ben niet altijd een fan van Berghuis, maar als hij niet wint is hij schijt chagrijnig en laat dat overduidelijk merken. Dan ga ik tenminste niet twijfelen aan mezelf of ik de enige loser ben die zich druk maakt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PSV - sc Heerenveen