Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] Willem II - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Voor PSV wacht zondag de uitwedstrijd tegen Willem II en als het de tweede plaats in eigen hand wil houden is een overwinning in Tilburg noodzakelijk. Waar PSV strijdt voor een plek in de voorronde van de Champions League, is Willem II vol aan het strijden om degradatie te ontlopen. De Tilburgers staan maar één punt boven de play-offs plaats, terwijl een directe degradatieplaats maar drie punten verwijderd is.

PSV speelde al 43 keer eerder in Tilburg voor de Eredivisie. PSV wist tot nu toe 24 keer te winnen, speelde 9 keer gelijk en verloor 10 keer. De grootste zege die PSV wist te boeken is 0-6 en dat lukte zowel in het seizoen 1956/1957 als in het gouden seizoen 1987/1988. De afgelopen seizoenen leverde de uitwedstrijd tegen Willem II echter veel problemen op, aangezien PSV in de laatste vijf edities maar één keer wist te winnen. De laatste zege werd behaald in het seizoen 2018/2019 toen met 0-3 werd gewonnen, terwijl vorig seizoen het duel in een 2-1 nederlaag eindigde.

Eerder dit seizoen eindigde de thuiswedstrijd in een 3-0 overwinning dankzij doelpunten van Philipp Max, Mario Götze en Donyell Malen. In de voorbereiding van het seizoen speelden beide teams vriendschappelijk tegen elkaar. Het duel eindigde ook toen in 1-1. Malen opende na een kwartier spelen de score.

De selectie van Willem II kent twee spelers met een verleden bij PSV. Freek Heerkens doorliep de jeugdopleiding van PSV, maar kwam nooit in actie in een officiële wedstrijd. Doelman Robbin Ruiter maakte afgelopen zomer transfervrij de overstap van Eindhoven naar Tilburg. Vanwege blessures zullen ze zondag echter niet in actie komen. Willem II heeft ook een trainer met een verleden bij PSV. Nadat eveneens oud-PSV'er Adrie Koster werd ontslagen werd Zeljko Petrovic aangesteld als zijn vervanger. De Serviër speelde van 1996 tot 1998 in het shirt van PSV.

Dit bericht is gewijzigd op 7 mei 2021, 22:43:25.

 

+1/-0

Gezien hoe moeizaam alles gaat een krappe overwinning, 1-2. Hoop dat ze een beetje wakker zijn en doordrongen van het feit dat die tweede plaats echt heel belangrijk is. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

 

+1/-0

Ik kan me niet voorstellen dat er veel supporters uitkijken naar deze wedstrijd. Ondanks dat verwacht ik zelf dat Willem II niet naïef gaat spelen maar ook niet zo verdedigend als Groningen en Heerenveen.

Waarschijnlijk zullen veel supporters weer schreeuwen om veel wijzigingen maar ik denk dat als Dumfries voor Viergever speelt en Teze opschuift dat we wel goed zitten voor de basis. Als hij het wat avontuurlijk kan/wil maken dan Obispo achterin en Boscagli voor Rosario en Madueke voor Zahavi maar dat verwacht ik niet.

Winst telt en de manier waarop boeit me echt geen fluit. En als AZ nog een gelijkspelletje bij elkaar voetbalt op zaterdag ben ik helemaal tevreden.

 

+2/-0

Een mooi voetbal weekend met Atletico-FC Barcelona, AZ-Fortuna, Willem II-PSV & Real-Sevilla. En tussendoor nog een 'klassieker' op het programma.

Hopelijk gaan alle vier deze wedstrijden voor mijn beide clubs (PSV & FC Barcelona) goed eindigen en weten zowel PSV met een 2e plaats, alsmede FC Barcelona (kampioenschap) nog enigszins glans te geven aan dit vreemde seizoen. Voor de vorm zou het toch mooi zijn als ook Feyenoord eens een overwinning bij elkaar voetbalt tegen Ajax.

Daarna, hopelijk met enkele PSV'ers richting het EK, waaronder natuurlijk 'onzen' Cody.

Hoe dan ook, winst is het enige dat geldt.

 

+1/-0

Dat ging toch makkelijker als gedacht. Geen schot tegen is echt heel goed (en ja ja, tegenstander is slecht blabla) en dat ook gezien de busreis met Zahavi op de achtergrond.

 

+3/-0

Eerste keer sinds OPTA stats dat een club geen enkel schot op goal weggeeft :-)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 10 mei 2021 om 10:37:

Dat ging toch makkelijker als gedacht. Geen schot tegen is echt heel goed (en ja ja, tegenstander is slecht blabla) en dat ook gezien de busreis met Zahavi op de achtergrond.



Het is een beetje van beiden: PSV deed het verdedigend echt prima - hadden de volledige controle en Willem II steekt niet bepaald in de vorm van vorig seizoen. PSV was aanvallend echter ook niet echt top, waardoor de wedstrijd niet om aan te gluren was.

Prima resultaat in deze fase van het seizoen en gezien de busreis. Ik zag echter niet echt een ploeg die alles-op-alles zette en erop klapte om voor Zahavi te winnen, maar dat kan ook aan mij liggen. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 10 mei 2021 om 16:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 10 mei 2021 om 10:37:

Dat ging toch makkelijker als gedacht. Geen schot tegen is echt heel goed (en ja ja, tegenstander is slecht blabla) en dat ook gezien de busreis met Zahavi op de achtergrond.



Het is een beetje van beiden: PSV deed het verdedigend echt prima - hadden de volledige controle en Willem II steekt niet bepaald in de vorm van vorig seizoen. PSV was aanvallend echter ook niet echt top, waardoor de wedstrijd niet om aan te gluren was.

Prima resultaat in deze fase van het seizoen en gezien de busreis. Ik zag echter niet echt een ploeg die alles-op-alles zette en erop klapte om voor Zahavi te winnen, maar dat kan ook aan mij liggen. ;)


Nee , vind ik ook niet gek als een collega van je een belletje van huis krijgt dat er een overval plaats vindt. Ik zou gelijk denken he , hoe zit het bij mij thuis. Het blijft je bezighouden , je collega maar ook je eigen omgeving.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Baretta schreef op 10 mei 2021 om 16:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 10 mei 2021 om 16:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Arriba Atiba schreef op 10 mei 2021 om 10:37:

Dat ging toch makkelijker als gedacht. Geen schot tegen is echt heel goed (en ja ja, tegenstander is slecht blabla) en dat ook gezien de busreis met Zahavi op de achtergrond.



Het is een beetje van beiden: PSV deed het verdedigend echt prima - hadden de volledige controle en Willem II steekt niet bepaald in de vorm van vorig seizoen. PSV was aanvallend echter ook niet echt top, waardoor de wedstrijd niet om aan te gluren was.

Prima resultaat in deze fase van het seizoen en gezien de busreis. Ik zag echter niet echt een ploeg die alles-op-alles zette en erop klapte om voor Zahavi te winnen, maar dat kan ook aan mij liggen. ;)


Nee , vind ik ook niet gek als een collega van je een belletje van huis krijgt dat er een overval plaats vindt. Ik zou gelijk denken he , hoe zit het bij mij thuis. Het blijft je bezighouden , je collega maar ook je eigen omgeving.



Nee, ik had ook wel begrip ervoor dat ze daardoor er niet helemaal bij waren. Het vreemde is dat ik achteraf hoorde dat dat ze persé wilden winnen voor Zahavi, want dat zag je er dan weer niet aan af.

Anyway - op dit moment vooral dat de punten binnengeharkt worden; de manier waarop is nu niet relevant. Prima resultaat dus.

 

+2/-0

Wat ik niet snap is waarom Zahavi gebeld werd. Wat was het idee daarachter van die overvallers? Zahavi belt toch meteen de politie?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 10 mei 2021 om 22:37:

Wat ik niet snap is waarom Zahavi gebeld werd. Wat was het idee daarachter van die overvallers? Zahavi belt toch meteen de politie?


Ik begreep dat hij gebeld was, omdat hij moest vertellen waar waardevolle spullen lagen. Vervolgens hebben ze nog zeker 5 minuten om die te pakken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] Willem II - PSV