Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Midtjylland

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Morgen alweer de belangrijke thuiswedstrijd in het tweeluik met Midtjylland.

Midtjylland is vorig seizoen in de competitie tweede geworden met 1 punt achterstand op Brøndby en 5 punten voorsprong op Kopenhagen.

Qua naam, status en marktwaarde van de selectie lijkt dit een kleinere vis dan Galatasaray. Dat wil niet zeggen dat het makkelijker wordt. We moeten er de eerste wedstrijd gelijk vol op klappen en hopen dat je met twee of drie doelpunten verschil kunt winnen.

Spelers om in de gaten te houden: Evander (10, middenveld), Anders Dreyer (36, rechtsbuiten) en Jens Cajuste (40, middenveld).

Ajax speelde in November 2020 tweemaal tegen Midtjylland in de groepsfase van de CL.
Thuis won Ajax 3-1 en uit wonnen ze 1-2. PSV zal een vergelijkbaar elftal treffen, aangezien alleen Frank Onyeka vertrokken is naar de Premier League en er geen serieuze aankopen zijn gedaan.

:psv :pul

 

+1/-0

Cajuste en ook Kaba hebben nog niet gespeeld dit seizoen omdat ze een transfer hopen te maken. Die zijn er morgen dus ook niet bij.

 

+1/-0

1 van hun beste spelers, Pione Sisto, kan ook niet mee doen. Corona.

 

+1/-0

Dan is het wel weer lekker dat je eerst thuis speelt. Nu kun je meteen het verschil maken en lukt dat niet dan heb je volgende week nog een herkansing.

 

+1/-0

Ik vond Midtjylland in de wedstrijden tegen Ajax geen zwakke indruk maken. Het is een compact spelend team dat ook tegen Ajax lange tijd in de wedstrijd bleef. Ik ben heel benieuwd hoe ons elftal het tegen zo'n tegenstander gaat doen. Een goed resultaat, en doorstoten naar de volgende ronde, zou mij wel vertrouwen geven voor het aankomende seizoen.

Galatasaray was los zand, waartegen we, zeker thuis, heel goed gebruik hebben gemaakt van de ruimtes die er waren. Dan zie je direct de kwaliteit die dit PSV heeft. Ik verwacht dat Midtjylland veel minder ruimte gaat weggeven.

Ik ben benieuwd. Het elftal van Schmidt lijkt op dit moment al aardig te staan. Op naar het volgende examen!

 

+1/-0

Geen slechte ploeg dus PSV moet er staan. Ik verwacht wel dat PSV deze ploeg moet kunnen verslaan. Ik ben niet blij met de volgende ronde. Ik hoop van harte dat PSV niet Benfica treft. Portugezen ligt ons Nederlanders nooit goed...

 

+1/-0

Ik maak me grote zorgen over die Corona gevallen. Hopenlijk slaat dat niet over naar de PSV selectie.
Verder ga ik er vanuit dat we deze rond ook gaan overleven. De laatste ronde wordt een ander verhaal. Eerst dit tweeluik maar eens goed doorkomen :)

Forza :psv Down Under

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Down Under schreef op 03 augustus 2021 om 01:57:

Ik maak me grote zorgen over die Corona gevallen. Hopelijk slaat dat niet over naar de PSV selectie.


Ik ook. Vroeg of laat gaat ons dat ook treffen en moeten we maar hopen dat er niet te veel spelers tegelijk wegvallen. Van de Nederlandse Olympische ploeg zijn ook 7 mensen besmet geraakt. Het merendeel daarvan (of misschien allemaal, kan het niet vinden) was volledig gevaccineerd.

 

+1/-0

Ook ik ben angstig voor Corona, sowieso in de zin van lege stadions - maar ook zeker in de zin van een klap voor de selectie van PSV die geheid grote negatieve impact gaat hebben voor de kans op succes dit seizoen. Je hebt gehoord hoevaak de Corona situatie door oa Schmidt is aangehaald als verklaring voor de matige prestaties. Dat hij gisteren continu aan het hoesten was, misschien ben ik een beetje doorgeslagen, maar dat maakt me erg onrustig!

Wie weet wat voor ziektes die Denen meebrengen naar Eindhoven. Je zult toch kort moeten dekken…

Maar, nu treft het onze tegenstander. Het kan ook Benfica en/of Ajax treffen. Dan kunnen wij wellicht profiteren, hoe jammerlijk dat eigenlijk ook moge zijn.

Blijft spannend!

 

+1/-0

Het vervelende is dat Ajax corona besmettingen in de selectie veel beter op kan vangen dan PSV. Zij kunnen bijna een dubbel elftal opstellen met kwaliteit. Dus PSV is veel kwetsbaarder als het om corona gaat dan Ajax. Blijft corona en grote blessures uit dan kan onze basis 11 + enkele wisselspelers wel degelijk concurreren met Ajax.

 

+1/-0

Midtjylland is gewoon een rotploeg om tegen te spelen. Die club komt niet naar Eindhoven om te voetballen. Alle ballen zullen rechtstreeks naar voren gepompt worden. En dan hebben ze voorin een aantal renpaarden lopen die achter die bal aan zullen rennen.

Ik denk dat PSV het erg lastig gaat krijgen tegen Midtjylland. Galatasaray gaf erg veel ruimte weg en maakte ook de nodige fouten in de opbouw. Dit zou Midtjylland niet overkomen omdat die simpelweg niet doen aan opbouwen.

Ik vrees dat het een teleurstellende 1-1 gaat worden. Midtjylland scoort uit een lullige lange bal die toevallig een keertje goed valt en PSV scoort in de 88st minuut nadat het 300% balbezit heeft gehad in de wedstrijd. Maar ik hoop op een mooie 6-1 voor PSV.

 

+1/-0

Ik denk dat het ergens in het midden uit zal komen.

 

+1/-0

Als PSV gewoon goed voor de dag komt verwacht ik een mooie wedstrijd, maar als het even niet gaat zoals het moet dan wordt bijschakelen lastig denk ik.

Normaal gesproken schiet Zahavi ons binnen 23 minuten op voorsprong en scoort Gakpo nog een 2e. Als Drommel eens de 0 zou houden zou wel lekker zijn voor hem en voor de achterhoede (succesbeleving) maar Schmidt kan ook zomaar Mvogo ineens op goal zetten.

 

+1/-0

Waarom zou hij dat doen?

 

+1/-0

Interessant, Obispo dus.

 

+1/-0

Mooi dat Obispo de kans krijgt. Had wel liever Teze gezien op RB

 

+1/-0

Is het Gotze weer, die zo slordig is? Vorige week ook al veel foute passjes voor mijn gevoel. We spelen niet heel indrukwekkend. Goal uit individuele klasse is lekker, maar we komen niet echt tot kansen en komen slecht onder de druk uit.

 

+1/-1

Ah, ik heb Mario goed uitgedaagd, zie ik!

 

+1/-0

Nou, dat gaat hard!

 

+1/-0

Heel efficiënt, maar het is helemaal niet zo goed. Zeker in het eerste gedeelte kreeg PSV te weinig vat op de tegenstander. Veel te onrustig en slordig. Dat opportunisme zo nu en dan in de vorm van snel de bal achter de verdediging leggen bevalt me wel, maar dat moet wel gepaard gaan met een bepaalde rust aan bal en in de organisatie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Midtjylland