Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [JFS] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Aanstaande zaterdag staat om 20:00 de Johan Cruijff Schaal op het programma. Vaak de opening van het seizoen, maar nu heeft PSV er al 3 officiële wedstrijden op zitten.

PSV is recordhouder van de Johan Cruijff Schaal met 11 overwinningen. Ajax volgt op een tweede plaats met 9 overwinningen. Feyenoord completeert de top 3 met 4 overwinningen.

Ik ben heel benieuwd hoe iedereen naar deze wedstrijd kijkt. Persoonlijk denk ik dat alle focus op de CL voorronde moet, maar met een 3-0 voorsprong is de druk daar wel een beetje vanaf.

De vraag is dan of je met een A-elftal gaat aantreden of met een B-elftal. Ik vroeg mezelf toen af wat een A-elftal te winnen heeft. Als je daarmee verliest, verlies je een hoop vertrouwen, wat we nu net aan het opbouwen zijn. Als je daarmee wint maak je wellicht een slapende hond wakker en wordt de buidel getrokken, zoals dat afgelopen winter ook gebeurde toen de spanning steeg in Amsterdam. Dilemma's.

 

+1/-0

Het zal me werkelijk aan me reet roesten hoeveel het wordt daar. Zolang er maar niemand geblesseerd raakt en iedereen dinsdag fit aan de aftrap kan verschijnen. Perfecte wedstrijd voor bijvoorbeeld Teze en Pröpper om aan de aftrap te verschijnen. Al denk ik dat Schmidt zelf gewoon de 'normale' basis het veld in stuurt.

 

+1/-0

Oefenwedstrijd met een schaal. Doel moet zijn iedereen minuten geven en heel blijven. Laat Pröpper, Teze, Viergever, Vertessen en Thomas maar eens minuten maken, bijvoorbeeld.

 

+1/-0

Mooie wedstrijd voor de bankzitters.

Mvogo

Teze - Obispo - Viergever - Oppegard

Propper - Sadilek

Vertessen - Mauro Junior - Bruma

Fofana

En jong PSV op de bank aub

 

+1/-0

Zou ik dus niet doen. Na wedstrijden tegen Galatasaray (los zand) en Midtjylland (corona), krijg je nu een tegenstander van een niveau dat je in Nederland niet gaat tegenkomen. Dit is dus echt wel een mooie testcase voor PSV om te kijken waar we staan.

Uiteraard, plaatsing voor de CL is het allerbelangrijkst. Als er spelers zijn die pijntjes hebben, zul je ze moeten sparen door ze niet of minder te laten spelen. Maar verder hoop ik dat Schmidt die pot gewoon wil winnen, en dus het sterkste elftal de wei in stuurt.

Vorig jaar kwam PSV vrij snel op 0-2 in de competitie, waarna we 70 minuten lang alleen maar hebben gereageerd. Pas aan het einde werd het weer een gelijkwaardige wedstrijd. In de bekerwedstrijd werden we de 1e helft van het kastje naar de muur gespeeld, en was er ondanks een snelle 2-1 in de tweede helft nooit echt sprake van druk om die gelijkmaker te forceren. En in de thuiswedstrijd was het 90 minuten lang vechten en bikkelen, en was het natuurlijk heel erg pijnlijk om de late gelijkmaker te incasseren.

Ik zou daarom zaterdag heel graag zien dat de stijgende lijn van dit seizoen tot nu toe resulteert in fases waarin we Ajax voetballend de baas zijn. Waar we de bal in de ploeg kunnen houden, vanuit balbezit gevaar kunnen stichten. Dat er fases zijn waarop we op hun helft spelen, in plaats van dat we achteruit gedwongen worden en alleen maar moeten tegenhouden en counteren.

Of we winnen of verliezen, boeit me in deze wedstrijd minder. Natuurlijk is het leuk om een prijs op je palmares te kunnen bijschrijven, en is het nog veel leuker om Ajax te verslaan. Maar ik denk dat PSV heel veel vertrouwen zal kunnen tanken uit de manier waarop we ons in die pot presenteren. Daarom zou ik deze pot gewoon heel serieus nemen en zeker niet gaan starten met jongens waarvan we weten dat ze het niveau niet aan kunnen, zoals Vertessen, Thomas, Mauro Jr., Viergever, etc. Die moet je hooguit laten invallen als de wedstrijd dat toelaat / daarom vraagt.

 

+2/-0

Laten we de mannen die toch al kort op de basis zitten maar beginnen, zodat anderen even rust kunnen pakken. Niet dat het nu al zo hard nodig is (en ook met 2x het sterktste elftal op zaterdag moeten we woensdag ook 'gewoon' door kunnen tegen de Denen), maar het seizoen is lang, heel lang. Dus laat Propper maar starten ipv Van Ginkel. Laat Boscagli met Obispo (of Viergever) het centrum vormen, laat Teze maar spelen ipv Mwene. En misschien Vertessen nog ipv Madueke of Gakpo. Met deze aanpassingen ben je wel wat minder dan het sterktse elftal, maar nog altijd meer dan voldoende representatief, en zonder het gezeik 'dat we die wedstrijd niet serieus nemen'.
Dat we de wedstrijd dan eventueel verliezen, who cares, als we maar niet kansloos met 3-0 afgeserveerd worden (het niet winnen van toppers thema moet niet terugkeren in de hoofdjes). Aan de andere kant, hoe raar het ook klinkt, ik zit nu ook niet te hopen op een eclatante Eindhovense overwinning. Daarmee gaan ze in Amsterdam gegarandeerd de portemonnee weer trekken. Laat ons maar stiekempjes met 1-0 winnen (met het half aangepaste elftal), terwijl Ajax het gevoel had dat ze beter waren (maar dat in werkelijkheid niet echt waren).

 

+1/-0

Gewoon tweede elftal sturen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Petrovic schreef op 04 augustus 2021 om 10:14:

Aan de andere kant, hoe raar het ook klinkt, ik zit nu ook niet te hopen op een eclatante Eindhovense overwinning. Daarmee gaan ze in Amsterdam gegarandeerd de portemonnee weer trekken. Laat ons maar stiekempjes met 1-0 winnen (met het half aangepaste elftal), terwijl Ajax het gevoel had dat ze beter waren (maar dat in werkelijkheid niet echt waren).


Dat is precies wat ik ook hoop. Een grote overwinning voert de druk enorm op en we hebben afgelopen winter gezien dat Ajax onder druk de portemonnee trekt (22,5 miljoen voor Haller, ongekend voor de Eredivisie). Dus gewoon een sneaky 0-1 overwinning en verder met wedstrijden die er wel toe doen, te beginnen komende week in Denemarken.

 

+1/-0

Joh, gewoon volle bak en de positieve flow doorzetten, maar wel inderdaad spelers die dicht tegen de basis aanzitten opstellen (Obispo, Teze, Propper, Vertessen).

Is de conclusie dan een walk-over en worden ze nerveus in Amsterdam, laat ze dan maar de portemonnee trekken. Ik word niet zenuwachtig van paniekaankopen zoals Haller met een salaris van 4 miljoen per jaar - die jongens blokkeren kansen voor eigen jeugd en de selectie van Ajax die 140 miljoen heeft gekost daarvan moet ik nog maar zien hoeveel transferwaarde die vertegenwoordigd. Zeker als wij kampioen worden hangen al die dure jongens als een steen om de Amsterdamse nek…

 

+1/-0

Ik weet het niet. Ene kant; op volle sterkte die kant op en laten zien dat wij zeker niet minder zijn.
Aan de andere kant; ik vertrouw die spelers van ajax niet. Smerige overtredingen waar ze vaak niet naar bestraft worden.
Kom je er met blessures uit, wat CL halen misschien moeilijker maakt. (wat qua geld voor ajax natuurlijk belangrijk is)

Ik zou toch zo veel mogelijk reserves opstellen.

 

+1/-0

Laat Ajax maar lekker de portemonnee trekken en paniekaankopen doen. Des te eerder veranderen de investeringen in een touw dat alsmaar strakker om de nek gaat zitten.

 

+1/-0

Mijn gevoel,

Een wedstrijd van, voor en door Ajax. Tevens is het niet uit te leggen dat voor ajax het programma wordt aangepast en een gehele competitie ronde wordt uitgesteld, en voor het belang van CL voetbal niet gewoon de 2e plek uit de beker naar deze oefenpot wordt gestuurd. Voor alle partijen beter behalve de bobo's op de tribune die nu een leuker affiche hebben zodat ze wel komen opdagen.

Maargoed dat is Calimere gedrag of zo.. .

 

+1/-0

We mogen met 1600 man de Arena in, dat geeft al aan dat de kaarten in het voordeel van Ajax geschud zijn. So what? Des te lekkerder om ‘hun’ prijs af te pakken. Daarbij komt dat het prima is dat we nu 3x in het week om het echie spelen, hoeft voor mij niet verzet te worden hoor. Midgetland speelt overigens ook dit weekend (competitie).

 

+1/-0

Dat van die kaarten is een logisch gevolg van de gewijzigde regels sinds een paar seizoenen. Waar de wedstrijd vroeger "op neutraal terrein" in de Johan Cruijff Arena werd gespeeld, speelt sinds een paar jaar de landskampioen thuis. Oftewel, als wij kampioen geworden waren, had de wedstrijd in Eindhoven plaatsgevonden en had de tegenstander 1600 man mogen meenemen.

Verder aub geen gezeik meer over drukke programma's en belangrijke wedstrijden, gewoon lekker ballen. Speel je een goeie wedstrijd, dan put je daar vertrouwen uit. Krijg je klop, dan heb je inzicht in je mindere punten en kun je gerichter naar de markt kijken.

 

+5/-0

Als we hun buitenspelers uit de wedstrijd kunnen spelen maken we een hele grote kans op de overwinning. Helaas doen de buitenspelers die ik as zaterdag verwacht het regelmatig goed tegen ons.
Hoop dat Max nu eindelijk wel door heeft hoe hij Berghuis moet bespelen , in eerdere confrontaties heeft onze Maxie alle hoeken van het veld gezien tegen Berghuis.
Waar ik me nog meer zorgen om maak is Mwene vs Tadic !! Mwene heeft me alles behalve overtuigd en ben bang dat het ook niet gaat gebeuren. Misschien is het wel een betere optie om Teze om Tadic te zetten denk dat Teze een betere verdediger is.
Zaak om voorzetten van hun buitenspelers eruit te halen want hun spits is gewoon een stuk fysieker en kopsterker dan onze centrale verdedigers. Ook scherp zijn op hun lopers en op de 2de bal.
Gaan onze kansen krijgen en zorgen dat we net zo efficiënt en scherp zijn als de afgelopen wedstrijden.
Ben ontzettend benieuwd en nieuwsgierig daarom gewoon met de sterkste 11 starten.
Moet er niet aan denken om jongens als Mauro enzo zien te starten daar is onze selectie gewoon veelste smal voor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 05 augustus 2021 om 15:29:

Als we hun buitenspelers uit de wedstrijd kunnen spelen maken we een hele grote kans op de overwinning. Helaas doen de buitenspelers die ik as zaterdag verwacht het regelmatig goed tegen ons.
Hoop dat Max nu eindelijk wel door heeft hoe hij Berghuis moet bespelen , in eerdere confrontaties heeft onze Maxie alle hoeken van het veld gezien tegen Berghuis.
Waar ik me nog meer zorgen om maak is Mwene vs Tadic !! Mwene heeft me alles behalve overtuigd en ben bang dat het ook niet gaat gebeuren. Misschien is het wel een betere optie om Teze om Tadic te zetten denk dat Teze een betere verdediger is.
Zaak om voorzetten van hun buitenspelers eruit te halen want hun spits is gewoon een stuk fysieker en kopsterker dan onze centrale verdedigers. Ook scherp zijn op hun lopers en op de 2de bal.
Gaan onze kansen krijgen en zorgen dat we net zo efficiënt en scherp zijn als de afgelopen wedstrijden.
Ben ontzettend benieuwd en nieuwsgierig daarom gewoon met de sterkste 11 starten.
Moet er niet aan denken om jongens als Mauro enzo zien te starten daar is onze selectie gewoon veelste smal voor.




Eigenlijk wel een mooie wedstrijd om Denzil nog eenmalig te gebruiken om tadic uit te schakelen.

Hoop wel dat een paar spelers rust krijgen met het ook op de komende weken. Volgende week competitie vind ik al belangrijker dan deze pot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 05 augustus 2021 om 15:29:

Als we hun buitenspelers uit de wedstrijd kunnen spelen maken we een hele grote kans op de overwinning. Helaas doen de buitenspelers die ik as zaterdag verwacht het regelmatig goed tegen ons.
Hoop dat Max nu eindelijk wel door heeft hoe hij Berghuis moet bespelen , in eerdere confrontaties heeft onze Maxie alle hoeken van het veld gezien tegen Berghuis.
Waar ik me nog meer zorgen om maak is Mwene vs Tadic !! Mwene heeft me alles behalve overtuigd en ben bang dat het ook niet gaat gebeuren. Misschien is het wel een betere optie om Teze om Tadic te zetten denk dat Teze een betere verdediger is.
Zaak om voorzetten van hun buitenspelers eruit te halen want hun spits is gewoon een stuk fysieker en kopsterker dan onze centrale verdedigers. Ook scherp zijn op hun lopers en op de 2de bal.
Gaan onze kansen krijgen en zorgen dat we net zo efficiënt en scherp zijn als de afgelopen wedstrijden.
Ben ontzettend benieuwd en nieuwsgierig daarom gewoon met de sterkste 11 starten.
Moet er niet aan denken om jongens als Mauro enzo zien te starten daar is onze selectie gewoon veelste smal voor.



De angst spat gewoon van je woorden af man, kom op zeg. Je hele beschouwing gaat erover hoe we ons kunnen aanpassen om de sterkte van Ajax te beteugelen.

Als we eens beginnen met het uitgaan van eigen kracht. Ik hoor je bijvoorbeeld niet over Madueke v Blind? Wie gaat Götze afstoppen? Daar komt nog bij dat de selectie van Ajax geeneens fit en volop belastbaar is (kennelijk), wij zijn gewoon verder en dat is ook logisch te verklaren doordat we onze pre-season eerder zijn begonnen.

Ik twijfel er niet aan, wij winnen deze. Maar het zegt niet zo veel.

Overigens hebben we een hoop werk te verrichten om de selectie te optimaliseren maar het is niet zo dat Mauro onze enige troef is ofwel?

Man up!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

08.05.2016 schreef op 05 augustus 2021 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 05 augustus 2021 om 15:29:

Als we hun buitenspelers uit de wedstrijd kunnen spelen maken we een hele grote kans op de overwinning. Helaas doen de buitenspelers die ik as zaterdag verwacht het regelmatig goed tegen ons.
Hoop dat Max nu eindelijk wel door heeft hoe hij Berghuis moet bespelen , in eerdere confrontaties heeft onze Maxie alle hoeken van het veld gezien tegen Berghuis.
Waar ik me nog meer zorgen om maak is Mwene vs Tadic !! Mwene heeft me alles behalve overtuigd en ben bang dat het ook niet gaat gebeuren. Misschien is het wel een betere optie om Teze om Tadic te zetten denk dat Teze een betere verdediger is.
Zaak om voorzetten van hun buitenspelers eruit te halen want hun spits is gewoon een stuk fysieker en kopsterker dan onze centrale verdedigers. Ook scherp zijn op hun lopers en op de 2de bal.
Gaan onze kansen krijgen en zorgen dat we net zo efficiënt en scherp zijn als de afgelopen wedstrijden.
Ben ontzettend benieuwd en nieuwsgierig daarom gewoon met de sterkste 11 starten.
Moet er niet aan denken om jongens als Mauro enzo zien te starten daar is onze selectie gewoon veelste smal voor.




Eigenlijk wel een mooie wedstrijd om Denzil nog eenmalig te gebruiken om tadic uit te schakelen.

Hoop wel dat een paar spelers rust krijgen met het ook op de komende weken. Volgende week competitie vind ik al belangrijker dan deze pot.



Hoe kun je nou met je volle verstand opteren om Denzel, die nog geen groepstraining heeft meegemaakt - in de basis te zetten aankomende zaterdag? En hoe ging dat met Denzel (niet Denzil, dude, wtf?) in de toppers vorig seizoen?

Dumfries is helemaal geen speler die de aanvallers ‘uitschakelt’, je mag hoogstens verwachten dat wanneer PSV veel in de aanval is, de aanvaller meer bezig is met meeverdedigen dan met aanvallen.

Kun je niet een beetje meer nadenken voordat je wat post?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skuddem schreef op 05 augustus 2021 om 15:59:

open/sluit de onderstaande quote:

08.05.2016 schreef op 05 augustus 2021 om 15:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Zaka-Psv schreef op 05 augustus 2021 om 15:29:

Als we hun buitenspelers uit de wedstrijd kunnen spelen maken we een hele grote kans op de overwinning. Helaas doen de buitenspelers die ik as zaterdag verwacht het regelmatig goed tegen ons.
Hoop dat Max nu eindelijk wel door heeft hoe hij Berghuis moet bespelen , in eerdere confrontaties heeft onze Maxie alle hoeken van het veld gezien tegen Berghuis.
Waar ik me nog meer zorgen om maak is Mwene vs Tadic !! Mwene heeft me alles behalve overtuigd en ben bang dat het ook niet gaat gebeuren. Misschien is het wel een betere optie om Teze om Tadic te zetten denk dat Teze een betere verdediger is.
Zaak om voorzetten van hun buitenspelers eruit te halen want hun spits is gewoon een stuk fysieker en kopsterker dan onze centrale verdedigers. Ook scherp zijn op hun lopers en op de 2de bal.
Gaan onze kansen krijgen en zorgen dat we net zo efficiënt en scherp zijn als de afgelopen wedstrijden.
Ben ontzettend benieuwd en nieuwsgierig daarom gewoon met de sterkste 11 starten.
Moet er niet aan denken om jongens als Mauro enzo zien te starten daar is onze selectie gewoon veelste smal voor.




Eigenlijk wel een mooie wedstrijd om Denzil nog eenmalig te gebruiken om tadic uit te schakelen.

Hoop wel dat een paar spelers rust krijgen met het ook op de komende weken. Volgende week competitie vind ik al belangrijker dan deze pot.



Hoe kun je nou met je volle verstand opteren om Denzel, die nog geen groepstraining heeft meegemaakt - in de basis te zetten aankomende zaterdag? En hoe ging dat met Denzel (niet Denzil, dude, wtf?) in de toppers vorig seizoen?

Dumfries is helemaal geen speler die de aanvallers ‘uitschakelt’, je mag hoogstens verwachten dat wanneer PSV veel in de aanval is, de aanvaller meer bezig is met meeverdedigen dan met aanvallen.

Kun je niet een beetje meer nadenken voordat je wat post?



Stel je eigen niet aan man. Met uitschakelen bedoel ik fysiek uitschakelen, na hun akkefietje van vorig jaar. Uiteraard met een knipoog, maar dat is voor sommige nog een beetje moeilijk te volgen.

Succes met overal op reageren :denk

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [JFS] Ajax - PSV