Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 26 27 28 29 30

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 28 juli 2023 om 15:05:

Je hebt er echt meer dan 2 á 3 nodig. Ook zonder verkopen. Als ik nu zie wat Feyenoord allemaal koopt, wil kopen of al heeft gekocht, dan hebben die straks weer een erg brede selectie.



Neeje,

Feyenoord weg:
Kokcu, Danilo, Bozenik, Azarkan, Diemers

Gehaald
Zerrouki, Stengs, Beelen, vd Belt, Minteh

Zijn er niet in de breedte op vooruitgegaan. Kwaliteit weet ik niet...vind Zerrouki een goede aankoop, maar verder schrik ik nog niet van de aankopen.

 

+1/-0

Bozenik, Azarkan en Diemers? Als je die vervangt door bovenstaande namen ga je er in ieder geval op vooruit. En ze zijn daar nog niet klaar hè. Interesse in een Kroaat van Zagreb en een Japanner van Cercle volgens mij.

 

+1/-0

Ik heb gisteren een stukje Feyenoord zitten te kijken maar als je straks Paixao, Dilrosun, Timber, die nieuwe Japanse spits van 9 miljoen, Pedersen en vd Belt/Beelen vanaf de bank kunt brengen dan heb je toch aardig wat leuke spelers die ook nog beter kunnen worden. Ze hebben alleen één probleem.... het 22/23 seizoen is afgelopen. Ze beginnen weer op 0 en als Zerrouki/Stengs minder blijken dan Kokcu/Szymanski dan is dat ook wel het verschil tussen net wel winnen en net niet winnen. Gisteren liet Zerrouki zijn man lopen en het was meteen een goal. Wieffer moet nog maar eens zien te blijven presteren met 2 andere middenvelders om hem heen.

Bij PSV heb je een selectie die totaal niet in balans is. Niet qua kwantiteit, niet qua prijs/kwaliteit (salaris), niet qua leiders, niet qua linies en het ergste van allemaal... de speelstijl en trainer in verhouding tot de zwakheden in de selectie. Met 2 a 3 aankopen is eigenlijk grotendeels elk gebrek wel enigszins te camoufleren maar dan houdt het nog steeds niet over. Dat kan ook allemaal niet in één jaar natuurlijk maar toch.

 

+1/-0

Maar dat is juist het probleem bij PSV. Vorig seizoen had je een kans, maar verkoop je je twee beste aanvallers. Nu moet je weer een nieuwe groep vormen. Als iedereen fit is, heb je een redelijk elftal. Let wel: redelijk. Maar dan moet je daarna dus al snel terug vallen op jeugd. Dat kan echt niet. Zeker niet als je kampioen wil worden en in Europa IETS wil doen.

 

+1/-0

De oogst tot dusverre hieronder. We zijn er tot dusverre dus flink op achteruit gegaan, en het hield al niet over. Op deze manier moeten we de Champions League zien te halen. En ja ik weet dat augustus er nog aan komt en dat er vast nog wel wat zal gebeuren. Maar we zijn wederom niet klaar om de poulefase Champions League te halen. Ik denk dat we vrij simpel verliezen van Feyenoord om de Fruitschaal trouwens.

In
Noa Lang (Club Brugge)
Ricardo Pepi (Augsburg)

Uit
Jarrad Branthwaite (Everton, was gehuurd)
Érick Gutiérrez (Chivas)
Thorgan Hazard (Borussia Dortmund, was gehuurd)
Philipp Max (Eintracht Frankfurt, was al verhuurd)
Maximiliano Romero (Racing Club, was al verhuurd)
Fábio Silva (Wolverhampton Wanderers, was gehuurd)
Sávio (Troyes, was gehuurd)
Xavi Simons (PSG/RB Leipzig)
Mathijs Tielemans (Vitesse)
Timo Baumgartl (Schalke 04)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 28 juli 2023 om 16:45:

Maar dat is juist het probleem bij PSV. Vorig seizoen had je een kans, maar verkoop je je twee beste aanvallers. Nu moet je weer een nieuwe groep vormen. Als iedereen fit is, heb je een redelijk elftal. Let wel: redelijk. Maar dan moet je daarna dus al snel terug vallen op jeugd. Dat kan echt niet. Zeker niet als je kampioen wil worden en in Europa IETS wil doen.




PSV hoopte natuurlijk op dit seizoen: jonge speler van buiten categorie behouden (Xavi ala Depay eerder) en dan het geld besteden aan een aantal gerichte aankopen. Met Xavi erbij was het offensief al in orde met een 2de spits + Lang + Bakayoko en dan het geld uitgeven aan een goede middenvelder en een goede CV.

— Lang — De Jong / Pepi — Bakayoko
———— Simons ———
—— Veerman —— Sangare ——

Ziet er alleraardigst uit (of een sterke vervanger Sangare) met een leuke CV erbij

Het verlies van Xavi slaat echter een enorm gat in dit plan zoals wij allen weten.

 

+1/-0

Als je naar Feyenoord kijkt, dan staat daar ook nog wel het een en ander te gebeuren. Er waren al geruchten over Bijlow en Hancko, aan Geertruida is serieus getrokken, Giménez zal ook in de belangstelling staan, zeker na zijn aardige prestaties op de Gold Cup en men ziet Alireza volgens mij ook graag nog vertrekken. Ook bij Feyenoord is men overgeleverd aan de gekte van de markt en op het moment dat ze t.o.v. vorig seizoen Geertruida, Kökcu, Szymanski en Gimenez missen, dan scheelt dat ook een slok op een borrel waarbij je je kan afvragen of je dat inderdaad met Zerrouki, Stengs en wat andere namen kunt opvangen.

Daarbij hebben wij vorig jaar van Feyenoord gewonnen, kwamen we in de Kuip met 0-2 voor en heb ik denk ik 25 speelrondes lang geweigerd om Feyenoord als serieuze titelkandidaat te zien. Om nu te doen alsof zij een enorm geweldige selectie hebben, is ook overdreven.

Feit blijft gewoon dat er rondom de aanstelling van Bosz mooie praatjes waren van iedereen, ook van de trainer zelf. Hij kwam naar PSV omdat hij hier kan 'winnen'. Ik vertaal dat als "PSV is in staat een selectie bij elkaar te brengen die in staat is om prijzen te winnen". Vervolgens blijft het na het aantrekken van Lang en Pepi heel lang stil, terwijl de goede hoop die er was omtrent het aanblijven van Simons ijdele hoop bleek en het aantrekken van Spierings mislukte.

De transparantie die Stewart vandaag biedt in het interview vind ik prijzenswaardig. Het geeft alleen voor mij wel weer een ander beeld dan wat wij allemaal hadden, want er komt dus in principe nog 1 verdediger, 1 controlerende middenvelder en 1 aanvallende middenvelder. Terwijl ons middenveld allesbehalve ruim bezet is en er (weliswaar door de media) volop werd gespeculeerd op het doorselecteren van verdedigers met Mwene, Ramalho, Teze, Obispo en Oppegard die allemaal in de uitverkoop gingen.

Bosz gaf aan met een selectie van 20 spelers te willen werken (excl. keepers). Dat zal dan wel zoiets worden:

Verdediging
Sambo
Teze
Aankoop
Ramalho
Boscagli
Obispo
Van Aanholt
Mwene

Middenveld
Aankoop controleur
Sangaré
Veerman
Aankoop "10"
Saibari
Til

Aanval
Lang
El-Ghazi
De Jong
Pepi
Bakayoko
Vertessen

Ik heb nu jongens als Babadi, Van Duiven, Oppegard, Comenencia, Van de Blaak en zelfs Mauro Jr. niet genoemd en dan kom je al vrij gemakkelijk aan 20 man. Ik ben dus ook benieuwd of je op deze manier voldoende perspectief kunt bieden aan die jongens die nu aan het echte werk hebben mogen proeven. Of zou Bosz echt van plan zijn om bijv. Ramalho, Obispo, Vertessen en Saibari straks bij Jong te laten aansluiten?

Helaas tel ik op dit moment maar 5 kampioenswaardige spelers in deze selectie: Van Aanholt, Veerman, Sangaré, Lang en De Jong. Waarbij Sangaré waarschijnlijk nog zal vertrekken, ik De Jong vorig jaar regelmatig vervloekt heb vanwege zijn matige techniek en we van Lang nog maar even af moeten wachten of hij daadwerkelijk Gakpo en Xavi kan doen vergeten.

Lang verhaal: nog 1 week tot de eerste serieuze wedstrijd, en we zijn verre van klaar voor grote wedstrijden. De persco's over de mogelijkheid tot "winnen" van Stewart en Bosz kan ik op dit moment zeker niet serieus nemen. Laten we eens kijken hoe de vlag er qua moraal én selectie over een maand bij hangt. Ik geef mijn ongelijk heel graag toe in deze kwestie, maar vooralsnog is er niks waar ik vertrouwen uit put.

 

+1/-0

Vandaag lijkt zo'n beetje de beoogde basisopstelling, maar met Silva, Sambo en Babadi. Volgens mij wou PSV van Ramalho af, of ziet Bosz het wel in hem? Is het grote talent Babadi al goed genoeg voor de basis, of houdt ie een plek warm? Sambo zal wel voor een basisplaats mogen gaan. Bakayoko maakt de goal.

 

+1/-0

Waarom haalt psv niet sutalo en Luka Ivanusec en nu drommel weggaat olij.

Er gaan nog genoeg spelers weg zoals

Drommel
Teze
Sangare

Misschien wel El ghazi en/of bakayoko

Verder mag van mij zeker weg:

Luuk de Jong
Guus til
Mwene
Obispo

 

+1/-0

Met welk geld wil je die halen dan?

 

+1/-0

Met het geld vd verkoop van sangare, teze, drommel en bakayoko.

Waar haalt feyenoord in eens al het geld vandaan voor de spelers die ze nu allemaal hebben en gaan kopen.

 

+1/-0

Die 82 kan niet jouw geboortejaar zijn.

 

+1/-0

Leg me dan eens uit hoe feyenoord ineens zoveel geld heeft.

 

+1/-0

Verkoop van spelers? Gegarandeerde CL inkomsten?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psvfan1982 schreef op 30 juli 2023 om 20:41:

Met het geld vd verkoop van sangare, teze, drommel en bakayoko.

Waar haalt feyenoord in eens al het geld vandaan voor de spelers die ze nu allemaal hebben en gaan kopen.



Dan is je vraag toch beantwoord waarom PSV die spelers niet haalt?

Bovendien zal PSV toch geen 20+ voor een speler gaan betalen ook al zouden al die spelers worden verkocht.

 

+1/-0

Feyenoord kan ook geen 20 miljoen betalen voor een speler en psv plaatsen zich meer voor cl dan feyenoord in hun bestaan.

 

+1/-0

Ik heb het dan ook over Sutalo die 20 tot 25 miljoen moet kosten.

En wat maakt het in hemelsnaam uit hoe vaak een club in de historie de groepsfase heeft gehaald? Feyenoord is nu de enige die zeker is en dus zeker weet dat ze een miljoen of 35 gaan krijgen. Daarnaast hebben ze inmiddels voor een vergelijkbaar bedrag aan spelers verkocht. Het schijnt dat het dan toch makkelijker is om nieuwe spelers te kopen.

 

+1/-0

Ik hoop dat PSV ook scout in landen als Argentinië of Uruguay, er loopt zat haalbaars rond voor PSV. Zo zou ik graag zien dat PSV Gianlucca Prestianni ophaalt in Argentinië. 1 van de grootste talenten ter wereld, een soort type Arda Guler.

 

+1/-0

Ik vind Joey Veerman zijn opmerking over de fitheid heel opvallend ten opzichte van vorig seizoen. Je ziet gewoon hoe belangrijk het is om een ervaren trainer voor de groep te zetten. Bosz gaat echt spelers sterker laten worden.

 

+1/-0

De hand van Bosz is duidelijk zichtbaar. Daarmee bedoel ik hoe Bosz wil spelen. Tegenstander vast zetten, meer beweging, veel 1x raken. Je hebt echter wel te maken met een kwalitatief beperkte spelersgroep die ook nog eens heel veel jonge en onervaren spelers bevat. Erg licht. En dan ook nog een heel smalle selectie.
Ik ben vooral benieuwd naar een échte test. Laten we eens zien wat er van die intentie over blijft in wedstrijden tegen Feyenoord en vervolgens Sturm Graz.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24