Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Groep B Champions League

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Gezellig dat je na Rangers-uit weer een keer op de site komt. Op vakantie geweest tijdens al die overwinningen van afgelopen maand?

 

+1/-0

De uitslag bij de andere wedstrijd is uiterst positief.
Als je nu thuis wint van Sevilla en Lens en uit gelijk speelt overwinter je normaliter gewoon in de Champions league.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 21 september 2023 om 08:38:

Het is niet alleen naief. Het was ook slappe hap. Als je die 2-0 en 4-0 bekijkt. Ze kunnen tussen 4 PSV-ers in vrij uithalen... Niemand maakt niet eens aanstalten om iets te ondernemen richting die Arsenal speler.

En dan die reacties van de trainer en spelers achter af "ja die is Europese top, blablabla" dat is dezelfde slappe hap instelling.



Eens, die twee goals waren met een heel klein beetje meer inzet allebei te voorkomen geweest. Bij de 2-0 snap ik ook niet wat Teze doet, hij kijkt op weg naar de eigen zestien om, ik neem aan dat hij zijn tegenstander dan ook heeft gezien, maar draaft vervolgens gewoon rechtdoor, zonder ook maar een stap richting zijn tegenstander te doen. De 4-0 was helemaal open huis, was zonder al te veel halsbrekende toeren ook best te voorkomen geweest.

Enfin, uithuilen en nu minstens drie keer op rij winnen dan kun je in deze poule gewoon keurig tweede worden.

 

+1/-0

Als je de komende drie wedstrijden wint (thuis tegen Sevilla en twee keer tegen Lens) ben je zelfs al meteen zeker van overwintering in de CL als Arsenal de komende drie duels ook wint

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 21 september 2023 om 13:08:

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 21 september 2023 om 08:38:

Het is niet alleen naief. Het was ook slappe hap. Als je die 2-0 en 4-0 bekijkt. Ze kunnen tussen 4 PSV-ers in vrij uithalen... Niemand maakt niet eens aanstalten om iets te ondernemen richting die Arsenal speler.

En dan die reacties van de trainer en spelers achter af "ja die is Europese top, blablabla" dat is dezelfde slappe hap instelling.



Eens, die twee goals waren met een heel klein beetje meer inzet allebei te voorkomen geweest. Bij de 2-0 snap ik ook niet wat Teze doet, hij kijkt op weg naar de eigen zestien om, ik neem aan dat hij zijn tegenstander dan ook heeft gezien, maar draaft vervolgens gewoon rechtdoor, zonder ook maar een stap richting zijn tegenstander te doen. De 4-0 was helemaal open huis, was zonder al te veel halsbrekende toeren ook best te voorkomen geweest.

Enfin, uithuilen en nu minstens drie keer op rij winnen dan kun je in deze poule gewoon keurig tweede worden.



Klopt, maar je hebt ook te maken met split second keuzes van mensen. Het maken van keuzes wordt lastiger als je:
- Je niet comfortabel voelt (als je bijvoorbeeld onder de indruk bent, wat ik best kan voorstellen)
- Je achter de feiten aanloopt. In mijn ogen was Arsenal gewoon 2 klasses beter, dan wordt het tijdsframe waarin je keuzes kan maken korter en daardoor automatisch lastiger.

Van de bank is het allemaal heel gemakkelijk. Het is jammer dat de eerste 30 minuten zo snel gingen...de jongens leken onder de indruk, gespannen, wat natuurlijk niet gek is.

 

+1/-0

Ik had er gisterenavond heel veel zin in, maar dat gevoel was helaas snel weg. Uiteindelijk heb ik de wedstrijd met pijn in het hart uitgekeken. Ik vind het ook erg lastig om nu echt de vinger op de zere plek te leggen. In eerste instantie was ook ik geneigd om te zeggen dat de tactiek natuurlijk vragen om problemen was tegen Arsenal. Dat is ook gebleken. Ik ben er echter ook van overtuigd dat we ook met een andere tactiek (ruim) verloren hadden.

Vooraf weet je ook gewoon dat wij heel goed moeten zijn en zij iets minder. Zoals Arteta zeer terecht zei was Arsenal in beide strafschopgebieden erg goed en effectief. Dat was gisteren het verschil. Tussen de twee zestienen in vond ik ons nog helemaal niet zo slecht spelen. Ik vond wel dat we vaak veel te slap in de duels waren en aanvallend te veel onder de indruk. We hebben echt wel een aantal kansrijke schoten gehad via Lang en Bakayoko waarbij de overtuiging simpelweg ontbrak. Daarnaast kwamen we gevoelsmatig een man te kort op het middenveld, met name doordat Arsenal een aanvaller liet terugvallen (vaak Jesus). Bij de eerste goal zie je gewoon dat we daar niet doordekken. Ook zag ik met deze tactiek dat Veerman - die ik overigens in arbeid en werkethos echt vooruit vind zijn gegaan - bepaalde verdedigende kwaliteiten mist. Dat moet hij ook gewoon leren en dat neem ik hem niet kwalijk. Hij staat er wel, wat betekent dat hij het vermogen en de wil heeft om verdedigend op tijd te zijn. Maar hij moet gaan begrijpen dat één keer verkeerd instappen of doorstappen tegen dit soort ploegen dodelijk is.

Ik denk vooral dat dit een hele belangrijke les is geweest waarbij ik Bosz het voordeel geef wat betreft redenen waarom we verloren hebben. Achteraf denk ik niet dat het de tactiek was, maar wel de uitvoering. Het kan wel wat hij wil, alleen hadden we te maken met een niet perfecte uitvoering (verre van) en een tegenstander die verrassnd en verbazend effectief was.

Geen reden tot paniek. Zaterdag de draad weer oppakken en een goede pot neerzetten in Almere. Gemakzucht ligt op de loer.

 

+1/-0

Ik vind; "ze waren een maatje te klein" te simplistisch. Het was eigenlijk een samenkomst van allerlei zaken. Het interview voor de wedstrijd van Bosz "We zien wel op de aan voetballen toe komen" of "Als we verliezen omdat we te aanvallend spelen, dan is dat mijn schuld" klonk wat naïef en deed me al wat twijfelen aan onze kansen. De organisatie was verdedigend al vanaf de aftrap beroerd. Natuurlijk komt dat ook door de kwaliteiten van Arsenal en de angst die er duidelijk bij veel spelers inzat, maar wat was in godsnaam verdedigend het plan, Peter?

Je gaat óf kort mandekken en continue druk zetten op de bal óf je houdt veel man achter de bal, houdt de linies compact en de ruimtes klein. Vooral in de eerste helft werd er niet kort gedekt, amper (gegroepeerd) druk gezet, was er veel ruimte tussen de linies en gingen backs en middenvelders regelmatig (te ver) naar voren. Als je dan ook nog geen enkel duel wint, dan is het voor elke tegenstander makkelijk voetballen, en zeker voor dit Arsenal.

Daarnaast heb je gewoon met het feit te maken dat we veel aanvallend ingestelde spelers hebben rondlopen waarvan er maar weinig schijnen te begrijpen hoe je als team/tactisch moet verdedigen. Het duurde vorig jaar al een half seizoen voordat Veerman het meeverdedigen op Eredivisie-niveau een beetje onder de knie leek te krijgen. Op Champions League-niveau is hij (zonder bal aan de voet) nog totaal ongeschikt om mee te doen. Hij lijkt totaal geen idee te hebben waar hij moet staan, wanneer hij druk moet zetten of rugdekking geven en doet soms letterlijk aan 'schijnverdedigen' (doen alsof je de tegenstander onder druk gaat zetten, maar dat nooit echt doen). En waarom zie ik niemand gewoon zichzelf voor de bal gooien als iemand op doel schiet (i.p.v. met de handen op de rug met de voet de bal proberen te blokken)?

En als ook nog Schouten steeds tussen de centrale verdedigers in gaat staan dan is er letterlijk geen middenveld meer om iets af te stoppen. Het was gewoon lamlendig te noemen in het begin. Een speler van Arsenal schiet op doel, de volledige verdediging van PSV blijft stil staan waardoor bijna tot twee keer toe een Arsenal aanvaller de bal die Benitez loslaat vrij kan inschieten. Saibari die bij een corner gewoon zijn man laat inkoppen en niet eens meeloopt etc. etc.

Ben benieuwd op Bosz het nog voor elkaar krijgt dit te corrigeren in de volgende Champions League wedstrijden. Er staat nu een team dat leuk en aanvallend voetbal kan spelen in de Eredivisie, maar in de CL heb je vaak de bal niet. En als dit het dan is, dan denk ik niet dat we niet veel punten gaan pakken in de CL.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 21 september 2023 om 16:09:
Ben benieuwd op Bosz het nog voor elkaar krijgt dit te corrigeren in de volgende Champions League wedstrijden. Er staat nu een team dat leuk en aanvallend voetbal kan spelen in de Eredivisie, maar in de CL heb je vaak de bal niet. En als dit het dan is, dan denk ik niet dat we niet veel punten gaan pakken in de CL.



We spelen niet 6x tegen Arsenal, dat scheelt nogal. De andere clubs zijn wel van een ander niveau dan Arsenal. Normaal gesproken gaat Arsenal al zijn wedstrijden in de poule "gewoon" winnen.
En daarnaast klopt het. De Eredivisie heeft gewoon een grote achterstand op de Europese topcompetities. Dat weten we al jaren, het is erg naïef van supporters om dan te denken dat we wel even resultaat halen tegen dit soort clubs.

 

+1/-0

Natuurlijk was het naief om zo tegen Arsenal te spelen maar ik heb daarmee geen probleem. Tevoren schatte ik de kansen toch al op 0,0% in, simpelweg omdat ik niet meega in de euforie dat als je in de eredivisie een paar keer wint tegen matige teams, je ook tegen Arsenal wel een kansje maakt. Dat is allemaal wishful thinking.
Ook vind ik het gemak waarmee men hier op dat forum roept dat er thuis tegen Sevilla en uit én thuis tegen Lens wel even gewonnen gaat worden omdat die ploegen nu nog niet geweldig draaien.
Die wedstrijden worden over een periode van drie maanden gespeeld, dus daar kan makkelijk de schwung nog in komen, zoals die net zo goed bij PSV dor blessuren o.i.d. helemaal kan verdwijnen. Bovendien stond Sevilla ten tijde van onze vorige ontmoeting bijna laatst in Spanje.
Laten we gewoon koesteren dat we weer terug in de Cl zijn, hopen dat we na de winter nog Europees actief zijn en ons weer trachten te plaatsen voor de CL door 1e of 2e te worden in Nederland.
En als we dan er heel misschien in slagen te overwinteren in de CL, dan zie ik dat gewoon als een hele grote meevaller.
Maar er vanuitgaan dat gewoon gaat gebeuren zoals velen doe ik helemaal niet.
We zijn er overall kwalitatief op vooruit gegaan maar het is nog steeds m.n. achterin niet geweldig.

 

+3/-0

Mooi alle reacties hier. Mooi ook dat mensen denken dat Arsenal niet de top van Europa is. Dit is de ploeg met de op 1 na duurste selectie van de wereld. Een ploeg die spelers koopt voor 120 miljoen. Die linksbacks op de bank heeft zitten waar ze 45 miljoen voor betalen. Mooi dat er mensen denken dat de nummer 2 uit de Schotse competitie van ongeveer hetzelfde niveau is als de nummer 2 van de Premier League. Mooi ook dat mensen denken dat we hier wel even een resultaat weg zouden halen. Gaat simpelweg gewoon niet gebeuren.

Als je Bosz als trainer aanstelt weet je dat dit kan gebeuren. Bosz zal zelden of nooit zijn tactiek aanpassen aan de tegenstander. Dat zal ons naar alle waarschijnlijkheid in Nederland het één en ander op gaan leveren. Of dit ons ook wat op gaat leveren in Europa is maar de vraag. Daarom is het ook helemaal niet erg om 3e te worden in deze poule. In de EL kom je waarschijnlijk nog minimaal een paar rondes ploegen tegen die hier niet tegenop gewassen zijn. Levert je ook weer punten op in Europa.

Stewart is nog niet klaar. We hebben m allemaal horen zeggen we hebben minimaal 3 transferperiodes nodig om te komen waar we willen zijn. Daar zal en moet absoluut wat gebeuren met onze verdediging. Ook onze keeper is geen keeper die een keer de onmogelijk bal eruit plukt. Kortom maak je niet druk. Vanaf hier gaat het alleen maar beter worden. Alle vertrouwen in.

Had Bosz gisteren in moeten grijpen. Ik denk van wel. Haal Bakayoko na 20 minuten naar de kant. Zet Boscagli voor de verdediging neer samen met Schouten stop met hoog druk zetten en met een beetje geluk blijft het bij 2-0. Mooi, zullen de meeste mensen zeggen. We zijn niet weggespeeld. En Bosz denkt heel wat anders, waarschijnlijk, van die 2-0 maken we nooit meer een 2-2. Dus laat dit maar een leermoment zijn. Het tempo moet omhoog. De ruimtes moeten kleiner. Je kan niet op 5 meter dekken. De tegenstander heeft geen 5 kansen nodig om te scoren.

Kijk het interview van Declin Rice na de wedstrijd maar terug. Die was verbaast over hoe PSV speelde. Maar in positieve zin. PSV wist precies waar de zwakte van Arsenal zat. Niet gewend dat een ploeg Arsenal op eigen helft terug drukten. In balbezit durfde te spelen op de helft van Arsenal. Hoog druk zetten en ga zo maar door.

Als we echt de volgende stap willen zetten zijn dit soort wedstrijden noodzakelijk. Als we echt willen leren zijn dit soort wedstrijden noodzakelijk. En ja, er zullen mensen zeggen, vorig jaar wonnen we thuis met 2-0 van Arsenal. Van dat Arsenal deden er gisteravond maar 2 mee. Hoe zit dat dan bij PSV zullen sommigen zich afvragen. Goed nieuws!! Ook maar 2. Alleen Benitez en Veerman. Was is dan het probleem, of de uitdaging? Arsenal kocht afgelopen zomer voor 250 miljoen aan spelers. En voor deze zomer hadden ze al een half miljard gespendeerd aan deze selectie. Daar komen wij bij PSV net niet aan.

Geen enkele reden tot paniek. We gaan een mooie toekomst tegemoet. En in die mooie toekomst zullen we best een keer van een topploeg winnen. Maar dan moet bij ons echt alles kloppen. En bij die topploeg aan de andere kant van het veld niet veel. Zo lang we dat voor ogen houden valt het allemaal best mee en valt er ook best wat te genieten.

 

+7/-1

Het was gisteren open huis. Compacter en wat meer teruggetrokken op eigen helft is geen schande tegen deze topploeg. De aanvallende instelling was niet de juist gekozen tactiek. Dat was na de 2-0 al een feit. Wat extra defensieve zekerheid was ook nodig. Dit was ronduit naïef. Ik wist dat het lastig ging worden, maar dit was bijzonder kansloos.
Ik ben overigens erg tevreden over de start van PSV hoor. Ze maken een frisse indruk en tonen mooi aanvallend voetbal. Alleen in dit soort moeilijke wedstrijden is een wat meer behouden tactiek meer passend. Dit is nu genadeloos afgestraft. Uithuilen en op naar een overwinning op Almere City en de focus verleggen naar Sevilla en het tweeluik met Lens.

 

+2/-0

Iets behoudender kan best maar heeft PSV de spelers ervoor? Manco #1 was het middenveld en specifiek het structureel compleet vrijlaten van Ødegaard. Toen wedstrijd begon en Veerman bij hem ging staan was het slechts een kwestie van tijd. Dat gaat natuurlijk fout.

 

+1/-0

Nogmaals ik heb niet eens zoveel moeite met de tactiek tijdens deze wedstrijd. ALs dat de filosofie van de trainer is, okidoki, ondanks dat ik denk dat er tussen de bus pakeren en dit nog wel een midden variant te bedenken is. Maar ik heb wel moeite met het feit dat een Arsenal speler tussen 4 PSV vrij mag uithalen. Niemand zette druk op hem. 1 kan er heel makkelijk uitstappen en dan staat de 2de nog klaar zodat hij niet kan schieten. En dan de reacties van Teze daarna.... Ja dan zakt mij broek wel een beetje af.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 22 september 2023 om 09:28:

Nogmaals ik heb niet eens zoveel moeite met de tactiek tijdens deze wedstrijd. ALs dat de filosofie van de trainer is, okidoki, ondanks dat ik denk dat er tussen de bus pakeren en dit nog wel een midden variant te bedenken is. Maar ik heb wel moeite met het feit dat een Arsenal speler tussen 4 PSV vrij mag uithalen. Niemand zette druk op hem. 1 kan er heel makkelijk uitstappen en dan staat de 2de nog klaar zodat hij niet kan schieten. En dan de reacties van Teze daarna.... Ja dan zakt mij broek wel een beetje af.



Op zich gewoon mee eens. Ben uitermate tevreden dat wij eindelijk weer een voetballend psv zien met aan de bal veel goede spelers. Dit systeem is moeilijk en als het fout gaat krijg je dus dit soort wedstrijden. Maar Arsenal is gewoon beter dus om alles om te gooien idd niet verstandig. Ook wel mee eens dat het te vaak wel heel erg makkelijk weg werd gegeven. Zo veel afstand in en rond de 16 mag gewoon niet, ongeacht systeem.

Maar goed, dit kan een leuk jaar worden en iig nu al veel beter dan de meeste jaren die hiervoor zijn gekomen.

 

+1/-0

Het probleem is dat Veerman en De Jong de snelheid niet hebben om te jagen en tevens op tijd te zijn om de schoten van randje 16 van Arsenal te blocken. Maar ze zijn wel belangrijk voor dode spelmomenten en de opbouw.

Een ander probleem, wat alle Nederlandse clubs in Europa hebben, is dat het afmaken dramatisch is. Uiteindelijk schiet PSV 9 keer en Arsenal 13 keer. Toch is de uitslag veel minder in balans. Die afzwaaiers, zwakke schoten of ballen recht op de keeper zie je zelden op hoger niveau. In de Eredivisie krijg je nog wel 30 kansen. In Europa moet die ene kans erin.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 22 september 2023 om 10:04:

Een ander probleem, wat alle Nederlandse clubs in Europa hebben, is dat het afmaken dramatisch is.



Eens en niet eens. Dat Zvrghthjnmk waar AZ tegen speelde schiet gister 5 keer op goal waarvan er 4 ingaan. Ook daar met een niet al te sterke keeper. Marseille schoot gisteren geloof ik 28 keer op goal. En dan is het leuk dat Steijn roept dat het 7-7 had kunnen zijn. Maar als dat de basis is dan had het ook zo maar 7-14 kunnen zijn.

Maar hoe vaak ik Lang en Bakayoko niet naar binnen zie trekken om dan vervolgens een slap rollertje te produceren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 22 september 2023 om 10:04:

Een ander probleem, wat alle Nederlandse clubs in Europa hebben, is dat het afmaken dramatisch is. Uiteindelijk schiet PSV 9 keer en Arsenal 13 keer. Toch is de uitslag veel minder in balans. Die afzwaaiers, zwakke schoten of ballen recht op de keeper zie je zelden op hoger niveau. In de Eredivisie krijg je nog wel 30 kansen. In Europa moet die ene kans erin.


Viel mij ook op woensdag. We hebben genoeg mogelijkheden gehad om te schieten van net buiten of binnen de zestien. Dat leverde uitsluitend rollertjes op, terwijl Arsenal juist effectief was met hun schoten.

Natuurlijk, het heeft met verschil in kwaliteit te maken, maar dat is het niet alleen. PSV heeft ook wel eens tegen mindere tegenstanders gespeeld, die toevallig alle kansen erin schoten. Soms is het ook gewoon zo'n dag.

 

+1/-0

Oef, daar zijn we woensdag toch weer even met beide beentjes terug op de grond gezet. Niet dat ik vooraf de illusie had dat we in London een resultaat zouden halen, daarvoor is het kwaliteitsverschil simpelweg te groot. Tel daarbij op dat het voor Arsenal ook 'de terugkeer' in de CL was, dus ook extra gebrand om zich op dit podium weer te tonen, en in de eerste wedstrijd thuis de punten gepakt moeten worden om het jezelf later makkelijker te maken. En vergelijken met vorig jaar mag niet, daarvoor neemt Arsenal de EL niet serieus genoeg.
Maar goed, ondanks de al verwachte nederlaag, deed het me toch veel pijn om te zien hoe kinderlijk eenvoudig Arsenal ons overklaste.

Toch denk ik dat deze oorwassing nog wel eens goed kan uitpakken. Het komt in een wedstrijd waar je normaliter toch al de minste kans op punten zou hebben, dus geen 'extra' schade'. Het brengt hopelijk Bosz tot inzichten dat een klein stukje defensieve zekerheid op dit niveau echt nodig is, en dat zo hoog druk (proberen te) zetten hier simpelweg zelfmoord is. Als hij daar de juiste lessen uit leert, kan het tegen Sevilla en Lens zomaar goed uit pakken. Maar ook daar zonder garanties, ook dan moeten we in goede doen zijn om deze clubs te kunnen verslaan.

 

+1/-0

Welke conclusies kan je trekken na Arsenal uit?
Ze hebben overal betere spelers, spelen in een betere competitie, tja dat wisten we bij voorbaat al.
Ik verbaasde mij met name over het volkomen vrijlaten van de Arsenal spelers. En ook nog over de schoten van hen tov die van ons. Vol overtuiging en volle kracht tegenover slappe balletjes.
Bakayoko beviel me niet. Lozano heb je meer aan tijdens dit soort wedstrijden. Toen hij er eindelijk in kwam, was de wedstrijd al gespeeld.
Indien we onze ziel en zaligheid er ook weten in te gooien kan dat nog wel wat moois opleveren. Van Arsenal kan je verliezen, van Sevilla en Lens kan je winnen. Maar niet op halve kracht.
We gaan het zien!

 

+2/-0

Ze hebben bij elkaar 1 wedstrijd gewonnen in een competitie die niet al te breed is. Het is dus een behoorlijk andere orde dan de nummer 2 van de PL.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Groep B Champions League