Big Paul Castellano
Fan van PSV
Mister PSV
Geen lid meer
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.478
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Feyenoord-supporter Makkelie vond het gisteren blijkbaar niet nodig om de scheidsrechter te corrigeren en Berghuis met rood naar de kleedkamer te sturen.
Man man man, ik ben een voorstander van de VAR, maar hoe er af en toe mee omgegaan wordt, is te gek voor woorden.
Die kerel van Twente krijgt tegen Fortuna rood voor een harde tackle met de intentie de bal te spelen en Berghuis mag deze moordaanslag plegen met een gele kaart. Sjonge jonge jonge...
Vak: -
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 27 september 2019 om 17:33:
Feyenoord-supporter Makkelie vond het gisteren blijkbaar niet nodig om de scheidsrechter te corrigeren en Berghuis met rood naar de kleedkamer te sturen.
Man man man, ik ben een voorstander van de VAR, maar hoe er af en toe mee omgegaan wordt, is te gek voor woorden.
Die kerel van Twente krijgt tegen Fortuna rood voor een harde tackle met de intentie de bal te spelen en Berghuis mag deze moordaanslag plegen met een gele kaart. Sjonge jonge jonge...
Zoals te verwachten was, PSV speelt nu niet tegen 12 man, maar tegen 13.
Of de rode kaarten nou terecht zijn of niet, het is weer heel toevallig dat dit nu net bij PSV gebeurt. Er zit gewoon weer een Ajax-minded figuur extra mee te kijken. Bij Ajax kijken ze dan vooral of de goals van de tegenstander niet afgekeurd kunnen worden, bij PSV juist naar die van PSV.
Het wordt nu alleen maar nog lastiger om in dit partijdige landje kampioen te worden voor PSV.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Begrijp mij niet verkeerd, want de rode kaart van Thomas is in mijn ogen honderd procent terecht en dat geldt ook voor de kaarten van Viergever en Hendrix van vorige week ook.
Ik begin alleen kotsmisselijk te worden van de volslagen willekeur die steeds optreedt. Berghuis kwam een paar weken terug met een krankzinnige tackle die erger was dan deze drie overtredingen bij elkaar en werd met slechts geel bestraft. Wuytens komt tien minuten na de rode kaart van Thomas met een zelfde soort actie op de enkel van Dumfries en krijgt niet eens een kaart. Vervolgens zie je even later ook nog (niet dat het iets aan de uitslag veranderd had) dat een overduidelijke strafschop in Amsterdam niet gegeven wordt als die Taglafico weer als een idioot komt ingevlogen.
De schuld van de nederlaag ligt volledig aan jezelf, maar deze onzin slaat ook helemaal nergens meer op
open/sluit de onderstaande quote:Daguardo schreef op 27 oktober 2019 om 15:18:
Zoals te verwachten was, PSV speelt nu niet tegen 12 man, maar tegen 13.
Of de rode kaarten nou terecht zijn of niet, het is weer heel toevallig dat dit nu net bij PSV gebeurt. Er zit gewoon weer een Ajax-minded figuur extra mee te kijken. Bij Ajax kijken ze dan vooral of de goals van de tegenstander niet afgekeurd kunnen worden, bij PSV juist naar die van PSV.
Het wordt nu alleen maar nog lastiger om in dit partijdige landje kampioen te worden voor PSV.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Ik ben pro VAR, ze moeten het alleen nog verbeteren. Dit seizoen is al beter dan vorig seizoen omdat ze iets minder snel ingrijpen. Dat PSV vaker benadeeld wordt dan dat het ons iets oplevert zal voor 1/3e met pech te maken hebben maarja het kan goed zijn dat het aan het eind van het seizoen in balans is.
Persoonlijk vond ik de rode kaart van Groningen bv wel terecht. De bal ging te veel naar de bal en hij er voordeel bij, ondanks dat het erg ongelukkig was.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 445
Reg.: 5 augustus 2019
Favoriete opstelling: 4-4-2
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 27 oktober 2019 om 19:52:
Ik begin alleen kotsmisselijk te worden van de volslagen willekeur die steeds optreedt. Berghuis kwam een paar weken terug met een krankzinnige tackle die erger was dan deze drie overtredingen bij elkaar en werd met slechts geel bestraft. Wuytens komt tien minuten na de rode kaart van Thomas met een zelfde soort actie op de enkel van Dumfries en krijgt niet eens een kaart. Vervolgens zie je even later ook nog (niet dat het iets aan de uitslag veranderd had) dat een overduidelijke strafschop in Amsterdam niet gegeven wordt als die Taglafico weer als een idioot komt ingevlogen.
open/sluit de onderstaande quote:11 Sir Tinus schreef op 28 oktober 2019 om 15:57:
Ik ben pro VAR, ze moeten het alleen nog verbeteren. Dit seizoen is al beter dan vorig seizoen omdat ze iets minder snel ingrijpen. Dat PSV vaker benadeeld wordt dan dat het ons iets oplevert zal voor 1/3e met pech te maken hebben maarja het kan goed zijn dat het aan het eind van het seizoen in balans is.
Persoonlijk vond ik de rode kaart van Groningen bv wel terecht. De bal ging te veel naar de bal en hij er voordeel bij, ondanks dat het erg ongelukkig was.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 oktober 2019, 20:30:43.
Eigenlijk moet de VAR alleen maar gebruikt worden voor echt belangrijke dingen als wel of niet over de doellijn. Daar was het in eerste instantie ook voor bedoeld. Nu is het een soort tweede scheidsrechter geworden.
Misschien moet er ook stop komen aan het aantal ingrepen. In tennis mag een speler ook maar een paar keer een beslissing aanvechten.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Daguardo schreef op 28 oktober 2019 om 20:28:
Eigenlijk moet de VAR alleen maar gebruikt worden voor echt belangrijke dingen als wel of niet over de doellijn. Daar was het in eerste instantie ook voor bedoeld. Nu is het een soort tweede scheidsrechter geworden.
Misschien moet er ook stop komen aan het aantal ingrepen. In tennis mag een speler ook maar een paar keer een beslissing aanvechten.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.815
Reg.: 26 april 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Dat "in de Geest van" fluiten vindt ik sowieso stom. Bij Utrecht-PSV mocht ineens alles, totdat de VAR zich ermee ging bemoeien en pats, rood. Dat maakt het er niet duidelijker op. Het is een stuk beter om gewoon de regels te volgen. Dat Sadilek gewoon geel had gekregen en Maher ook een paar kaarten.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Gaan we weer ...
Veltman maakt een zelfde overtreding als waar Hendrix en Thomas van het veld werden gestuurd. VAR grijpt twee keer in bij PSV, in Amsterdam wordt niet eens een kaart gegeven. Blind maakt een overduidelijke overtreding voorafgaand aan de 2-0, maar uiteraard wordt er nu ook niet ingegrepen.
FlitsPhirips
Fan van PSV
Debutant Oranje
Forumreacties: 445
Reg.: 5 augustus 2019
Favoriete opstelling: 4-4-2
open/sluit de onderstaande quote:FlitsPhirips schreef op 10 november 2019 om 14:00:
Precies om die reden moeten we naar een systeem toe waarbij de tegenpartij een VAR-beslissing kan afdwingen, in plaats van dat we afhankelijk zijn van de willekeur van de VAR-van-dienst.
Justifier
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Forumreacties: 1.107
Reg.: 22 april 2001
Ik snap de afkeer niet: Het is een extra scheids, die evengoed fouten maakt als die in het veld. Ook al kijkt die het na in herhaling. Tis gewoon mensenwerk. Alles hetzelfde beoordeelt krijgen lukt echt niet dankzij een herhaling en camerastandpunten. Het is subjectief en voor interpretatie vatbaar. Zoals het altijd al is geweest.
open/sluit de onderstaande quote:Justifier schreef op 10 november 2019 om 19:27:
Ik snap de afkeer niet: Het is een extra scheids, die evengoed fouten maakt als die in het veld. Ook al kijkt die het na in herhaling. Tis gewoon mensenwerk. Alles hetzelfde beoordeelt krijgen lukt echt niet dankzij een herhaling en camerastandpunten. Het is subjectief en voor interpretatie vatbaar. Zoals het altijd al is geweest.
open/sluit de onderstaande quote:VHTLsaw schreef op 10 november 2019 om 20:30:
open/sluit de onderstaande quote:Justifier schreef op 10 november 2019 om 19:27:
Je snapt de afkeer niet?
Je ziet geen verschil tussen de beslissing van een scheidsrechter die in een split second een besluit moet nemen en de beslissing van een VAR die achter een hele hoop schermen allerlei herhalingen ziet en dan toch met de regelmaat van de klok de mist in gaat.
De willekeur is om te huilen en dit jaar even erg als het vorig seizoen.
PSV Forum » Nederlandse competities » VAR