Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 166 ... 185 186 187 188 189

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 22 oktober 2023 om 16:59:

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 22 oktober 2023 om 16:43:

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 22 oktober 2023 om 16:07:

Volgende week een mario Beentje en dan heeft het Haagse paard van Troye zijn werk gedaan.😉



Als Volendam uit wint bij Excelsior ( als ik het goed heb ) en wij winnen dan mag Ajax enkele dagen later uit naar Volendam :D :D



Twee keer thuis ;) Volendam speelt thuis tegen Excelsior en Ajax speelt dan thuis tegen Volendam



Thanks voor de verbetering 😉

 

+1/-0

Ze hebben niets te verliezen volgende week. Druk tegen Utrecht was vanzelfsprekend veel hoger dan volgende week uit tegen de koploper. Ik zie daarom zo maar een opleving volgende week. Net zoiets als vanmiddag die 15 minuten na de 2-0….

En dan die verslaggever “Ajax staat op wanneer het op moet staan”. Haha, wat een frikandel.

 

+1/-0

Je moet natuurlijk nooit te makkelijk over een wedstrijd denken, maar ik kan me echt niet voorstellen dat Ajax volgende week in Eindhoven een poot aan de grond gaat krijgen. Die gasten hebben 0 vertrouwen, totaal niets qua strijdplan waar ze op terug kunnen vallen en zodra je de druk goed opvoert, gaan de beslissende fouten als warme broodjes over de toonbank. Daarnaast donderdag nog een wedstrijd in Engeland op volle intensiteit, waardoor ze ook nog 2 dagen minder rust hebben dan wij.

Als je ziet hoe matig FC Utrecht dit seizoen presteert, en hoe slecht zij over het algemeen verdedigen, is het echt ongelofelijk dat Ajax erin slaagt om daar met een nederlaag naar huis te worden gestuurd.

 

+1/-0

Ik denk dat volgende week een leuke wedstrijd wordt voor onze buitenspelers, en voor Luuk. Als ik vandaag zie hoe makkelijk hun backs worden uitgespeeld, dan wordt dat best leuk volgende week …

 

+1/-0

Ik neem aan dat Steijn de bus gaat parkeren.

 

+1/-0

Ajax heeft niet eens een bus.
Ja, om naar Eindhoven te rijden. :B

 

+2/-0

Het zal vast iets extra’s oproepen, dat doet deze wedstrijd altijd.
Ik blijf erbij dat dit Ajax kwaliteit genoeg heeft om richting playoffs te eindigen. Waar ze nu staan doet natuurlijk totaal geen recht aan hun kwaliteiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 23 oktober 2023 om 07:31:

Het zal vast iets extra’s oproepen, dat doet deze wedstrijd altijd.
Ik blijf erbij dat dit Ajax kwaliteit genoeg heeft om richting playoffs te eindigen. Waar ze nu staan doet natuurlijk totaal geen recht aan hun kwaliteiten.



Richting playoffs ok … maar de kwaliteiten van dit team zijn toch echt minder dan de huidige top4 van de ED.
Al die aankopen van Mislintat vallen een voor een door de mand, en zijn echt geen topclub waardig …

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 23 oktober 2023 om 08:15:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 23 oktober 2023 om 07:31:

Het zal vast iets extra’s oproepen, dat doet deze wedstrijd altijd.
Ik blijf erbij dat dit Ajax kwaliteit genoeg heeft om richting playoffs te eindigen. Waar ze nu staan doet natuurlijk totaal geen recht aan hun kwaliteiten.



Richting playoffs ok … maar de kwaliteiten van dit team zijn toch echt minder dan de huidige top4 van de ED.
Al die aankopen van Mislintat vallen een voor een door de mand, en zijn echt geen topclub waardig …




En toch geloof ik wel in de internationals die hij gehaald heeft. Dat het nu niet functioneert dat zien we allemaal. Maar ook spelers als Berhuis/Bergwijn/Taylor geven niet thuis..
Vooral een gebrek aan mentale kwaliteit denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 23 oktober 2023 om 08:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 23 oktober 2023 om 08:15:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 23 oktober 2023 om 07:31:

Het zal vast iets extra’s oproepen, dat doet deze wedstrijd altijd.
Ik blijf erbij dat dit Ajax kwaliteit genoeg heeft om richting playoffs te eindigen. Waar ze nu staan doet natuurlijk totaal geen recht aan hun kwaliteiten.



Richting playoffs ok … maar de kwaliteiten van dit team zijn toch echt minder dan de huidige top4 van de ED.
Al die aankopen van Mislintat vallen een voor een door de mand, en zijn echt geen topclub waardig …




En toch geloof ik wel in de internationals die hij gehaald heeft. Dat het nu niet functioneert dat zien we allemaal. Maar ook spelers als Berhuis/Bergwijn/Taylor geven niet thuis..
Vooral een gebrek aan mentale kwaliteit denk ik.



Idd!
Gisteren in Studio Voetbal kwam (volgens mij) v/d Vaart met een fragment dat Berghuis niet eens ging jagen in blessuretijd bij de stand van 4-3 in het voordeel van Utrecht.
Het lijkt erop dat bepaalde spelers "bewust" de boel aan het verzieken zijn, zodat de coach eruit geflikkerd word.

 

+1/-0

Volgens mij is dat niet eens de boel verzieken, maar gewoon het karakter van de persoon. Berghuis valt al zijn hele loopbaan op dat hij als eerste zn kop laat hangen als het niet loopt. Het is tegenwoordig alleen een wedstrijdje met Bergwijn wie daarin de koploper is. Het valt me nog mee dat ze gisteren geen doodschop hebben uitgedeeld. Dat zijn normaal ook zekerheidjes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Peejay schreef op 23 oktober 2023 om 10:16:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 23 oktober 2023 om 08:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 23 oktober 2023 om 08:15:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 23 oktober 2023 om 07:31:

Het zal vast iets extra’s oproepen, dat doet deze wedstrijd altijd.
Ik blijf erbij dat dit Ajax kwaliteit genoeg heeft om richting playoffs te eindigen. Waar ze nu staan doet natuurlijk totaal geen recht aan hun kwaliteiten.



Richting playoffs ok … maar de kwaliteiten van dit team zijn toch echt minder dan de huidige top4 van de ED.
Al die aankopen van Mislintat vallen een voor een door de mand, en zijn echt geen topclub waardig …




En toch geloof ik wel in de internationals die hij gehaald heeft. Dat het nu niet functioneert dat zien we allemaal. Maar ook spelers als Berhuis/Bergwijn/Taylor geven niet thuis..
Vooral een gebrek aan mentale kwaliteit denk ik.



Idd!
Gisteren in Studio Voetbal kwam (volgens mij) v/d Vaart met een fragment dat Berghuis niet eens ging jagen in blessuretijd bij de stand van 4-3 in het voordeel van Utrecht.
Het lijkt erop dat bepaalde spelers "bewust" de boel aan het verzieken zijn, zodat de coach eruit geflikkerd word.



Of die spelers geloven er niet meer in, omdat ze ook (en misschien nog wel beter dan wij) zien dat bepaalde spelers in de selectie gewoon tekort komen?!
Ik heb al meerdere malen gehoord (gisteren Bergwijn ook weer) dat ze zeggen “hoe wij de goals achterin weggeven” …
Ik denk dat als je vertrouwen in je teammaten hebt, dat je dan zulke uitspraken niet heel snel zult doen …

En het is toch ook duidelijk te zien … iedere wedstrijd wordt er wel weer een foutje of zo achterin gemaakt, waar dan weer een goal uit valt … lijkt me toch ook frustrerend, zeker als je 3x scoort.

 

+1/-0

Het zou me trouwens niet verbazen als ze bij verlies donderdag, Steijn vrijdag op straat zetten, en zo hopen dat dat een bepaald (posifief) effect gaat hebben op de groep in aanloop naar zondag …
Maar de vraag is dan wel, wie ze voor de groep moeten zetten, want een nieuwe (geschikte) trainer zal niet snel worden gevonden …

 

+1/-0

Probleem bij Ajax is niet dat ze alleen maar superslechte spelers hebben, probleem is dat ze niemand hebben om de kar te trekken. Ze hebben de afgelopen twee zomers werkelijk waar van iedereen afscheid genomen die in de hiërarchie een belangrijke positie in nam.

Alle spelers die ze nu hebben zijn druk met zichzelf, omdat ze nog piepjong zijn, net nieuw bij de club zijn of gewoon iets te weinig kwaliteiten hebben. De jongens als Tadic, Klaassen, Blind, Timber, Alvarez en Martinez zijn weg, net als degenen met dat beetje extra kwaliteit zoals Haller, Antony en Kudus.

Als Ajax weer een bepaalde vastigheid krijgt in de as, dan zul je zien dat een aantal van de huidige jongens zich echt wel kan gaan bewijzen. Probleem is dat je de karakters in de selectie mist die die vastigheid moeten gaan brengen. De enigen die ik kan bedenken die voldoende kwaliteit hebben om de boel neer te zetten zijn Rulli - Sutalo - Berghuis - Bergwijn. Waarbij dit eigenlijk alle vier ook nog eens geen zekerheidjes zijn zoals Blind, Tadic en Klaassen dat een paar jaar geleden wel waren.

Ajax had wellicht gehoopt / verwacht dat ze nu met Berwijn, Berghuis, Brobbey en Taylor vier spelers van CL-niveau zouden hebben. Deze vier vallen dit seizoen echter allemaal keihard door de mand, en dan wordt het lastig (zo niet onmogelijk) om aan de verwachtingen te voldoen.

De enige manier die ik zie om hier het tij te keren is de trainer eruit gooien. Hier moet een 'schoolmeester' voor de groep komen.

 

+1/-0

Uiteraard als het zo extreem slecht gaat kan het nooit aan 1 factor liggen. De afgelopen jaren leunde PSV bijvoorbeeld ook behoorlijk op individuele kwaliteit met Simons en daarvoor Gakpo, maar werd het ondanks matig spel toch tweede. Ook een team met nauwelijks kwaliteit zoals Excelsior of Kowet heeft een stuk meer punten. Deze Eredivisie is echt bijzonder matig in de breedte en als je dan 5 uit 7 haalt is het echt op alle punten mis. Dat zou je zonder trainer ook wel moeten kunnen halen.

 

+1/-0

Steijn is ontslagen.
Hier baal ik dus van.

Dit bericht is gewijzigd op 23 oktober 2023, 18:44:27.

 

+1/-0

Nationale rouwdag vandaag

 

+1/-0

Hebben Mislintat en Steijn toch allebei 4 hele maanden bij Ajax gewerkt 😅

Ben benieuwd wie de nieuwe trainer wordt. Je moet toch een aardige masochist zijn om aan die klus te beginnen. Geen TD. Selectie een en al rommel, geen vorm, geen spelpatronen en geen vertrouwen.

Aan de andere kant, als je dan na 4 maanden ontslagen bent hoef je nooit meer te werken.

 

+1/-0

Iedere trainer wil daar natuurlijk aan de slag. The only way is up en er gaat daar heel wat gebeuren op korte termijn. Als je dan ook nog de goedkeuring van Louis krijgt en volgende zomer een zak geld van de nieuwe TD, dan liggen daar absoluut kansen.

Vind het wel oneerlijk richting Steijn en Mislintat. Hebben gewoon topwerk geleverd. Van mij hadden ze nog een kans verdiend. Of 20.

 

+1/-1

En nu maar hopen dat scholletje Blind voor de groep komt daar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 166 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax