Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Compensatie seizoen 2019-2020

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 20 april 2020 om 08:13:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 14 april 2020 om 13:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 13 april 2020 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 11 april 2020 om 17:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 11 april 2020 om 09:39:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 08 april 2020 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 03 april 2020 om 15:56:

Ik hoef geen compensatie.

Ik vind wel dat PSV na zou moeten denken wat het in financiële zin voor de stad en omgeving kan doen. Daarmee bedoel ik met name de zwaar getroffen middenstand.
Gerbrands schreeuwt van de daken dat het ongepast is om te voetballen in deze tijden. Zet die woorden maar eens om in daden.
Ga met de spelers in gesprek over minder salaris en geef als directie het goede voorbeeld zoals bij clubs als Juventus en Barcelona.
Kijk wat je met dat geld voor je omgeving kunt doen.



Daar is men al druk mee bezig Nikiforov , gaat helemaal goedkomen .




Waar is men druk mee bezig ?



Wat PSV met geld in de omgeving kan doen .




Ze gaan met een voorstel komen met fox sports. Nou daar zullen veel voetballiefhebbers warm van worden van deze amsterdamse voetbalzender.




Je zult een keuze moeten maken , zolang er geen vaccin is gaan er geen toeschouwers meer het stadion in . We kunnen blij zijn als dit wel het geval zal zijn medio augustus 2021 . En niet alleen in Nederland .



Ik vraag me wel sterk af waarom. Voor onszelf hoeven we het niet zo snel te doen en degenen die we schijnen te willen beschermen zitten in verzogingstehuizen wat de enige plek is waar het virus in Nederland hoogtij schijnt te vieren.

In plaats van een "immuniteitsmuur" om de kwetsbaren, hebben we zo immune (of overleden) kwetsbaren.

De maatregelen hebben zin om ICs vrij te maken, niet om de kwetsbaren te beschermen. Of de ICs snel weer zo vol geraken als afgelopen maand is ook maar de vraag.



Is dat wel zo tijn ? Er is wel duidelijk iets mis met dit virus . Het gaat nergens anders meer over . Hoe zit het met de oorlog in Syrië? De problemen in het Midden-oosten , Iran , Israël en de Gaza en het MH17 proces . Er is maar voor één ding aandacht, voor Corona. Een long virus dat nog niet onder controle is en een gevaar voor iedereen , niet alleen de ouderen in een verpleegtehuis.

 

+3/-0

Waar, heb je gelijk in.

Echter ging het steeds om het beschermen van opa en oma en als je ziet hoeveel eraan onderdoor gaan juist in verzorgingstehuizen, dan is dat pijnlijk. Dan heeft het in mijn ogen niet goed gewerkt.
Dat het voor ons gevaarlijk is, kan, maar als ik mij niet vergis is de helft van de overledenen 80 of 85 jaar en ouder. Het is vooral voor hen gevaarlijk, dus.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 20 april 2020 om 08:13:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 14 april 2020 om 13:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 13 april 2020 om 22:48:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 11 april 2020 om 17:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 11 april 2020 om 09:39:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 08 april 2020 om 12:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 03 april 2020 om 15:56:

Ik hoef geen compensatie.

Ik vind wel dat PSV na zou moeten denken wat het in financiële zin voor de stad en omgeving kan doen. Daarmee bedoel ik met name de zwaar getroffen middenstand.
Gerbrands schreeuwt van de daken dat het ongepast is om te voetballen in deze tijden. Zet die woorden maar eens om in daden.
Ga met de spelers in gesprek over minder salaris en geef als directie het goede voorbeeld zoals bij clubs als Juventus en Barcelona.
Kijk wat je met dat geld voor je omgeving kunt doen.



Daar is men al druk mee bezig Nikiforov , gaat helemaal goedkomen .




Waar is men druk mee bezig ?



Wat PSV met geld in de omgeving kan doen .




Ze gaan met een voorstel komen met fox sports. Nou daar zullen veel voetballiefhebbers warm van worden van deze amsterdamse voetbalzender.




Je zult een keuze moeten maken , zolang er geen vaccin is gaan er geen toeschouwers meer het stadion in . We kunnen blij zijn als dit wel het geval zal zijn medio augustus 2021 . En niet alleen in Nederland .



Ik vraag me wel sterk af waarom. Voor onszelf hoeven we het niet zo snel te doen en degenen die we schijnen te willen beschermen zitten in verzogingstehuizen wat de enige plek is waar het virus in Nederland hoogtij schijnt te vieren.

In plaats van een "immuniteitsmuur" om de kwetsbaren, hebben we zo immune (of overleden) kwetsbaren.

De maatregelen hebben zin om ICs vrij te maken, niet om de kwetsbaren te beschermen. Of de ICs snel weer zo vol geraken als afgelopen maand is ook maar de vraag.




Precies dit dus!

Wedstrijden zonder publiek tot en met diep in 2021 zou ik echt van de pot gerukt vinden!

We slaan nu door in totale paniek en daar pas ik echt voor. Wat niet betekent dat ik de maatregelen niet strikt op volg overigens.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 21 april 2020 om 07:14:

Waar, heb je gelijk in.

Echter ging het steeds om het beschermen van opa en oma en als je ziet hoeveel eraan onderdoor gaan juist in verzorgingstehuizen, dan is dat pijnlijk. Dan heeft het in mijn ogen niet goed gewerkt.
Dat het voor ons gevaarlijk is, kan, maar als ik mij niet vergis is de helft van de overledenen 80 of 85 jaar en ouder. Het is vooral voor hen gevaarlijk, dus.



tijn , Je zegt als ik mij niet vergis is de helft van de overledenen 80 of 85 jaar en ouder. En de overige helft van 3916 , de 1958 ? Toch nog veel of zie ik dat verkeerd ? En niet te vergeten in vier maanden tijd. Ik hoop dat je gezond blijft beste tijn. :)

 

+2/-0

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafiekenlink

Daar kun je het nalezen.

Ik hoop het ook. Ik hoop dat iedereen gezond blijft.

 

+3/-1

Nu hopen ze dat de supporters coulant zijn. Laat dan eerst de spelers zich van hun goede kant zien Toontje. Maar dat zal niet gebeuren, daar kan je veel meer geld ophalen dan de wedstrijden compenseren van dit seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Toon Grebrands liet weten:
"We doen geen beroep op de regeling omdat we armlastig zijn, zeker niet. Wel omdat deze mogelijkheid er nu eenmaal is..."


Waarom zouden (we als) supporters dan geen gebruik maken van een eventuele regeling?

 

+3/-1

Voor mij is het wel goed zo voor het feest van het seizoen. Hoef geen compensatie wat dat betreft.
Wat een mooie oplossing zou zijn voor volgend jaar zou een normale seizoenskaart prijs met daarvoor de mogelijkheid om de wedstrijden die we niet mogen zien eventueel gratis e bekijken via Fox bijvoorbeeld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Soemba schreef op 28 april 2020 om 08:40:

Voor mij is het wel goed zo voor het feest van het seizoen. Hoef geen compensatie wat dat betreft.
Wat een mooie oplossing zou zijn voor volgend jaar zou een normale seizoenskaart prijs met daarvoor de mogelijkheid om de wedstrijden die we niet mogen zien eventueel gratis e bekijken via Fox bijvoorbeeld.


Als je supporters wil verleiden om een SCC te kopen en geen enkele zekerheid kan bieden dat ze daadwerkelijk naar het stadion mogen komen, ontkom je niet aan zo'n aanbod. Dit moet wel. En het lijkt commercieel best interessant voor Fox om daaraan mee te werken.

 

+2/-0

Hoe kun je aan supporters vragen om hun kaart te verlengen terwijl je niet weet of je überhaupt naar de wedstrijden kan gaan komend seizoen. Is natuurlijk belachelijk. kaart zal pas betaald worden als je weer naar het stadion mag.

 

+3/-0

Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Je klanten in deze onzekere tijden vragen om 'blind' honderden Euro's neer te leggen zonder enige zekerheid wat je ervoor kunt leveren lijkt me een kansloze missie. Dat gaat ongetwijfeld tot duizenden opzeggingen leiden.
Helaas zijn we de afgelopen seizoenen niet echt verwend en dat zal bij veel supporters ook meespelen in hun overweging.

Ik kan me voorstellen dat ze met een soort van hybride variant komen. Een bepaald bedrag (vast of percentage van de kaart) als 'loyaliteitsbijdrage' en de rest afhankelijk van het aantal wedstrijden wat we daadwerkelijk te zien krijgen.

 

+2/-0

Tjah je moet tegenwoordig elk betoog beginnen met 'ik ben geen viroloog' maar als je heel eerlijk bent kun je na een paar talkshows te zien wel inschatten dat een 2e piek er altijd komt zolang er geen vaccin is. Nou dat vaccin is er niet voor december op grote schaal. Dus wat zou een realistisch beeld zijn? Dat het rond september/oktober weer uit de klauwen gaat lopen en we misschien wel een strengere lockdown in gaan dan we nu hebben gezeten. In de afgelopen lockdown zaten we 5 weken en die werd verlengd met 18 weken. Hoe groot is de kans dat er uberhaubt voor december met publiek gespeeld gaat worden? Ik schat die kans echt niet groter dan 10%, en als dat al wedstrijden zijn verwacht ik max 3 weken en dan is er een kans op een grote terugval.

Maar het niet verlengen is ook niet altijd een optie. Sommige mensen hebben er best lang over gedaan om met een groepje in een bepaald vak terecht te komen. Ik verwacht dat sowieso alle seizoenkaarten verkocht worden dus als je er nu niet bij zit wordt het lastig hem terug te krijgen. Je zou het kunnen zien als een vorm van chantage, door het systeem, en angst is een slechte raadgever.

Het enige wat ik van PSV verwacht is dat ze een regeling verzinnen waarbij trouwe seizoenskaarthouders rond en nabij 0 euro hoeven toe te leggen op hun abonnement. Solidariteit van supporters verwachten is wanhoop en onrechtvaardig.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 28 april 2020 om 20:34:

Tjah je moet tegenwoordig elk betoog beginnen met 'ik ben geen viroloog' maar als je heel eerlijk bent kun je na een paar talkshows te zien wel inschatten dat een 2e piek er altijd komt zolang er geen vaccin is. Nou dat vaccin is er niet voor december op grote schaal. Dus wat zou een realistisch beeld zijn? Dat het rond september/oktober weer uit de klauwen gaat lopen en we misschien wel een strengere lockdown in gaan dan we nu hebben gezeten. In de afgelopen lockdown zaten we 5 weken en die werd verlengd met 18 weken. Hoe groot is de kans dat er uberhaubt voor december met publiek gespeeld gaat worden? Ik schat die kans echt niet groter dan 10%, en als dat al wedstrijden zijn verwacht ik max 3 weken en dan is er een kans op een grote terugval.

Maar het niet verlengen is ook niet altijd een optie. Sommige mensen hebben er best lang over gedaan om met een groepje in een bepaald vak terecht te komen. Ik verwacht dat sowieso alle seizoenkaarten verkocht worden dus als je er nu niet bij zit wordt het lastig hem terug te krijgen. Je zou het kunnen zien als een vorm van chantage, door het systeem, en angst is een slechte raadgever.

Het enige wat ik van PSV verwacht is dat ze een regeling verzinnen waarbij trouwe seizoenskaarthouders rond en nabij 0 euro hoeven toe te leggen op hun abonnement. Solidariteit van supporters verwachten is wanhoop en onrechtvaardig.



Als je uitgaat van die tweede golf en een kans van 10% dat er dit jaar nog met publiek wordt gespeeld dan tel de hele winter 2021 daar maar bij. Dan redeneer ik (op basis van boerenverstand) dat een griepachtig virus altijd op het einde van de winter op zijn hevigst is.
Als je kijkt naar de huidige angst in de politiek om ook maar enige versoepeling toe te staan is dat niet eens onrealistisch.

Als bovenstaande uit zou komen kun je de vraag stellen of betaald voetbal in zijn huidige vorm dat überhaupt gaat overleven.
- wat gaan clubs doen met seizoenskaarten
- wat gaan clubs doen met skyboxen, businessclubs
- losse kaartverkoop valt volledig weg
- horeca-inkomsten op wedstrijddagen vallen volledig weg
- verkoop merchandise valt grotendeels weg
- hoe aantrekkelijk is voetbal in lege stadions voor tv-kijkers en wat heeft dit voor gevolgen voor partijen als Fox. Minder kijkers is minder reclameopbrengsten.

Laten we hopen dat het allemaal doemdenken maar ik word steeds pessimistischer gezien de doorlopende verlenging van lockdowns en de minimale versoepeling terwijl we in rap tempo richting zomer gaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 28 maart 2020 om 15:49:

Eerst maar eens kijken wanneer er weer gevoetbald kan worden. Maar stel dit seizoen wordt niets meer (met publiek), dan is het misschien wat om volgend seizoen met meer clubs in de Eredivisie voor dezelfde prijs te doen als de SCC van dit jaar?


Nette voorstel :cool

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

por siempre vencedores schreef op 30 april 2020 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

FlitsPhirips schreef op 28 maart 2020 om 15:49:

Eerst maar eens kijken wanneer er weer gevoetbald kan worden. Maar stel dit seizoen wordt niets meer (met publiek), dan is het misschien wat om volgend seizoen met meer clubs in de Eredivisie voor dezelfde prijs te doen als de SCC van dit jaar?


Nette voorstel :cool


Ik ben bang dat ik niet meer geloof in deze oplossing. Ik was vorige maand optimistischer over de snelheid waarmee het virus over zou waaien. Volgend seizoen gaat later beginnen en we moeten terdege rekening houden met de mogelijkheid dat ook komend seizoen weer afgelastingen plaats gaan vinden door het virus. Het is niet realistisch om met meer clubs van start te gaan, ben ik bang. We moeten waarschijnlijk juist vantevoren afspraken maken over het afronden van het seizoen als wederom geen 34 wedstrijden gespeeld blijken te kunnen worden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 28 april 2020 om 20:34:

Tjah je moet tegenwoordig elk betoog beginnen met 'ik ben geen viroloog' maar als je heel eerlijk bent kun je na een paar talkshows te zien wel inschatten dat een 2e piek er altijd komt zolang er geen vaccin is. Nou dat vaccin is er niet voor december op grote schaal.



Ik ben ook geen 'viroloog' en dat is ook helemaal niet erg, want de enige conclusie die je kan trekken na het kijken van een paar talkshows is dat onze "experts" nog (bijna) niks over dit virus weten. Ik ben zelf een tijdje geleden begonnen met alles wat ik hoor in talkshows of lees in artikelen zelf te controleren aan de hand van de cijfers die beschikbaar zijn. In eerste instantie kom je er dan achter dat al die artikelen naar verschillende bronnen verwijzen over het aantal besmettingen, aantal ziekenhuisopnames, aantal IC-opnames, etc. Deze verschillende bronnen laten allemaal een compleet ander beeld zien dan dat het RIVM laat zien. Zelfs de info in de dagelijkse update van het RIVM komt niet overeen met de link die in hetzelfde bericht staat met de titel 'COVID-19 in grafieken'. Dat vond ik al vreemd.

Maar ik blijf erbij dat we zelf moeten blijven nadenken. Kijk bijvoorbeeld naar dit:
Bericht OB 24 april: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3193855/Minder-dan-400-coronapatienten-in-Brabantse-ziekenhuizen-laagste-aantal-in-een-maand
Bericht OB 25 april: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3194351/Forse-toename-van-aantal-nieuwe-coronapatienten-in-ziekenhuizen-Dit-baart-ons-zorgen

Conclusie: wat er tegenwoordig in de media komt is pure stemmingmakerij. Kijk rechtstreeks naar de bron, en controleer het bericht. En als de bron niet is vermeld, neem het dan niet serieus.

Over seizoenskaarten ben ik het helemaal met je eens. Er zit een enorme golf werklozen aan te komen, mensen moeten het allemaal met wat minder doen. En PSV praat over solidair zijn met de club, en hoopt dat we allemaal onze SCC gaan verlengen terwijl het nog helemaal niet zeker is dat er volgend seizoen met publiek gespeeld mag worden.

Even iets anders, traint PSV inmiddels ook alweer? Zag dat meerdere clubs waaronder ajax al weer aan de gang is.

 

+2/-1

Oh ik ben het met je eens hoor. Ik zelf kijk elke dag op stichting-nice.nl en daar staat vanmorgen onderstaand terwijl op NU.nl er 100 meer mensen op de IC liggen met Corona klachten.


Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 693


Maar wat ik vooral bedoel is dat die 2e piek er normaal gesproken altijd komt. En als die komt in oktober dan komen we voor februari niet meer uit de lockdown.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 mei 2020 om 10:59:

Oh ik ben het met je eens hoor. Ik zelf kijk elke dag op stichting-nice.nl en daar staat vanmorgen onderstaand terwijl op NU.nl er 100 meer mensen op de IC liggen met Corona klachten.


Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 693


Maar wat ik vooral bedoel is dat die 2e piek er normaal gesproken altijd komt. En als die komt in oktober dan komen we voor februari niet meer uit de lockdown.



Precies wat ik bedoel. Verschillende bronnen, stichting-nice wordt ook vermeld in de RIVM rapporten, daar keek ik eerst ook. NOS en waarschijnlijk ook NU.nl verwijzen naar http://www.lcps.nu het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. En niemand weet wat er nu daadwerkelijk de juiste cijfers zijn.

Die 2e piek gaat er waarschijnlijk komen ja, als we volledig open gaan. Maar niemand weet hoe groot de piek dan gaat worden. Misschien blijft die piek wel onder de piek die we al gehad hebben. Mijn boerenverstand zegt namelijk dat veel meer mensen dan 3% van de bevolking het virus al gehad heeft. Maar dat is ook maar een inschatting, ik heb er ook geen verstand van.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 mei 2020 om 10:59:

Oh ik ben het met je eens hoor. Ik zelf kijk elke dag op stichting-nice.nl en daar staat vanmorgen onderstaand terwijl op NU.nl er 100 meer mensen op de IC liggen met Corona klachten.


Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 693


Maar wat ik vooral bedoel is dat die 2e piek er normaal gesproken altijd komt. En als die komt in oktober dan komen we voor februari niet meer uit de lockdown.


Idd , ik reken er op dat als we geluk hebben de competitie gaan hervatten in augustus 2021 met een flink uitgedunde eredivisie. Er zijn geen inkomsten en er klaagden al diverse clubs dat ze gezien hun financiële positie alleen op kunstgras konden spelen . De gouden tijden zijn helaas voorbij. Ik hoop dat er heel snel een vaccin gevonden gaat worden zodat we weer het stadion in kunnen en we al onze buren weer terugzien.

 

+1/-0

Ik denk dat het niet zo ver komt, ik vrees juist ervoor dat de rijke clubs rijker worden en de arme clubs armer. Fortuna moet hun beste spelers verkopen aan Groningen, Groningen aan AZ, AZ aan Ajax en Ajax aan Real Madrid.

PSV had vorig jaar een surplus aan spelers maar een tekort aan kwaliteit. Het voordeel is dat we volgend jaar (op de linksbackpositie na) voldoende spelers al aan boord hebben. Met een beetje geluk kan Thomas, Doan, Lammers, Romero en zelfs Bruma een stapje extra maken.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Compensatie seizoen 2019-2020