Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Dean James

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Dean James (25). De ideale Bosz-back?

Ik gooi 'm er, ondanks zijn leeftijd, gewoon in: PSV moet werk maken van Dean James.

Lange tijd twijfelde ik of hij niet gewoon een one season wonder was bij GAE, maar na vorig seizoen intensief gevolgd te hebben én zijn optreden van afgelopen zondag, ben ik volledig om.

James is echt een laatbloeier (25 jaar inmiddels), maar eentje met flink groeipotentieel. Hij heeft zich in korte tijd behoorlijk ontwikkeld op verdedigend vlak, terwijl hij aanvallend al die moderne vleugelverdediger is die in het spel van Bosz uitstekend zou passen.

Denk aan het profiel van Dest: aanvallende drive, een prima pass, technisch vaardig, niet bang voor een actie naar voren, maar óók: fysiek stevig, durft er echt in te kleunen én heeft een slimme kop op z’n schouders. Geen domme overtredingen, geen gekke fratsen.

Wat me vooral opvalt: hij maakt zelden dezelfde fout twee keer. Je ziet dat hij leert, groeit, en voetbalintelligentie koppelt aan arbeid en lef. Exact wat we nodig hebben in de breedte én met oog op de toekomst.

Prijskaartje? Ik verwacht dat je hem voor tussen de 1,5 en 2,5 miljoen wel kunt oppikken. Dat is in de huidige markt echt een koopje voor een speler die - als hij deze lijn doorzet - binnen één à twee jaar makkelijk het zesvoudige waard kan zijn. Denk: Champions League-ervaring opdoen, eventueel international voor Indonesië, groeit in alle opzichten.

Weet dat de nood er niet hoog is, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij nog véél meer in zich heeft als hem de kans en de juiste fasciliteiten geboden worden. Een perfecte extra optie voor links en wellicht ook mogelijk als back-up voor Dest. En in het systeem van Bosz kan dat weleens een gouden zet blijken.

Ik zeg: haal 'm op voordat je weer eens 8 miljoen aftikt voor een buitenlandse gok. Kan weinig kwaad, maar wel veel opleveren. Echt gecharmeerd van hem, en zeg nou zelf aan beide kanten een Dest hebben staan is best prima toch. ;)

+1/-0

We hebben Dest, Sildillia en Mauro voor de backposities.
- Dest vind ik zeker net zo goed op links als op rechts.
- Sildillia is meer verdedigend ingesteld, maar duidelijk gefocust op de rechterkant.
- Mauro kan ook op beide kanten, maar ook op het middenveld.

James viel mij ook op, hij bleef gaan, maar ik zie liever Niels Nkounkou komen waar PSV nu mee in verband wordt gebracht.
Heeft net wat meer bewezen op een hoger niveau. Als je die kan huren met optie tot koop kan je er amper een buil aan vallen. Vergeet niet dat Dest als hij zijn oude niveau weer snel oppikt op zeker volgend jaar weg is, misschien wel in de winter. Daar moet je deels op anticiperen. Daarnaast wil je gewoon alle posities dubbel bezet.

+1/-0

James is mij vorig seizoen ook positief opgevallen en afgelopen zondag ook weer.
Ik betwijfel alleen of hij echt zo goedkoop zal zijn en ik moet zeggen dat hetgeen ik van Nkounkou heb gezien me ook wel beviel. Nkounkou is fysiek sterker en heeft ook een goede traptechniek.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Dean James