Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Transferperiode januari 2020

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

romaba schreef op 13 november 2019 om 21:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 13 november 2019 om 19:13:

open/sluit de onderstaande quote:

romaba schreef op 13 november 2019 om 13:40:

@Jakoetsk, Waarom zou men afscheid moeten nemen van Ibi ? Hij kan heel waardevol zijn voor het team en zeker voor Mo. Ibi gaat zeker minuten maken en ik vind het een goede zaak dat hij voldoende de tijd krijgt zijn lichaam weer aan te passen aan de topsport. Hij kan als aanvallende middenvelder of buitenspeler prima functioneren en zo de plek overnemen van Pablo, wat ik hoop dat snel gaat gebeuren. Ik ben er van overtuigd dat Ibi en een goede aanvoerder is en het team beter laat spelen.



Ibi gaat helemaal geen minuten maken. Kom je nooit op de training ?. Nou ik kan je vertellen dat hij totaal niet mee kan en daarom zet van Bommel hem er niet in.



En Pablo , Tinus traagheid, kan wel mee volgens u ?. Tikkie terug, tikki terug en nog eens tikkie terug. Ik kan helaas niet de training bijwonen. Maar herinnert u zich Stijn Schaars nog ? Middenvelder op leeftijd maar o zo productief . Een middenvelder hoeft geen snelheid te hebben. Een zuivere pass en inzicht . Mark gunt Ibi de tijd en dat kan ik zeer waarderen. En inzicht heeft hij en dat verleer je nooit.



Het gaat niet om Rosario daar ben ik ook geen fan van. Maar Ibi gaat nooit meer minuten maken op topniveau. Hij kan het tempo niet eens aan. Hij is al meer dan een half jaar aan her trainen en wordt overlopen. Misschien dat hij een mentale mentor is voor Mo.

Dit bericht is gewijzigd op 14 november 2019, 06:27:01.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 13 november 2019 om 22:30:

open/sluit de onderstaande quote:

romaba schreef op 13 november 2019 om 21:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 13 november 2019 om 19:13:

open/sluit de onderstaande quote:

romaba schreef op 13 november 2019 om 13:40:

@Jakoetsk, Waarom zou men afscheid moeten nemen van Ibi ? Hij kan heel waardevol zijn voor het team en zeker voor Mo. Ibi gaat zeker minuten maken en ik vind het een goede zaak dat hij voldoende de tijd krijgt zijn lichaam weer aan te passen aan de topsport. Hij kan als aanvallende middenvelder of buitenspeler prima functioneren en zo de plek overnemen van Pablo, wat ik hoop dat snel gaat gebeuren. Ik ben er van overtuigd dat Ibi en een goede aanvoerder is en het team beter laat spelen.



Ibi gaat helemaal geen minuten maken. Kom je nooit op de training ?. Nou ik kan je vertellen dat hij totaal niet mee kan en daarom zet van Bommel hem er niet in.



En Pablo , Tinus traagheid, kan wel mee volgens u ?. Tikkie terug, tikki terug en nog eens tikkie terug. Ik kan helaas niet de training bijwonen. Maar herinnert u zich Stijn Schaars nog ? Middenvelder op leeftijd maar o zo productief . Een middenvelder hoeft geen snelheid te hebben. Een zuivere pass en inzicht . Mark gunt Ibi de tijd en dat kan ik zeer waarderen. En inzicht heeft hij en dat verleer je nooit.



Het gaat niet om Rosario daarbeneden ik ook geen fan van. Maar Ibi gaat nooit meer minuten maken op topniveau. Hij kan het tempo niet eens aan. Hij is al meer dan een half jaar aan he5 trainen en wordt overlopen. Misschien dat hij een mentale mentor is voor Mo.



Dat zou ik niet zo hard roepen. Kijk eens naar Ryan , een jonge speler hoe lang is hij eruit geweest ? En heel seizoen en dat voor een jonge speler. Een lichaam herstelt zich mits je de spelregels volgt van herstel. En als je lichaam herstelt is moet je langzaam weer opbouwen . Het is geen knop die je omdraait. Je moet langzaam weer opbouwen naar je niveau. Niets forceren . Ik weet zeker dat hij terug gaat komen . Legio voorbeelden in de sportwereld.

 

+1/-1

Ben vooral benieuwd naar de financiele mogelijkheden van PSV deze winter. Ik meen me te herinneren dat De Jong had aangeven, tijdens dat FB-spreekuur eind augustus, dat er nog wel een potje is, maar dat het hopelijk niet nodig zou zijn. Gezien er voor zo'n 65 miljoen is verkocht en zo'n 35 miljoen is geinvesteerd zal er in principe nog wel wat mogelijk zijn, ondanks dat er geen CL is gehaald. De winterperiode is natuurlijk altijd lastig, dus kan me voorstellen dat PSV inzet op eventuele huurdeals (met optie tot koop).

Vertrekkers

Pereiro: Kan me voorstellen dat PSV niet heel moeilijk gaat doen als een club 2 a 3 miljoen biedt. Ik reken er persoonlijk niet op, voornamelijk vanwege Gaston's zaakwaarnemer, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Zoet: Gaat zich natuurlijk nooit meer in 't team knokken en ik denk dat je dat ook niet meer moet willen, van beide kanten. Wilt natuurlijk wel z'n positie als reserve-keeper bij Oranje behouden en dat gaat nooit lukken als Vermeer, Bizot en Krul wekelijks keepen. Had ik ooit hoop op bedragen richting de 8 tot 10 miljoen denk ik nu dat PSV genoegen neemt met een miljoen of 2. Wellicht zelfs een transfervrij vertrek als jongen van de club.

Mitroglou: Kende een geweldig begin, ik was zelf ook enthousiast over ons breekijzer. De afgelopen maanden werd echter duidelijk dat deze jongen op z'n laatste benen loopt. Komt nauwelijks vooruit, wint geen duels.. Ik zou dan ook fijn afscheid nemen, zeker met de terugkeer van Lammers.

Middenveld: Gezien PSV zich waarschijnlijk wilt versterken met een ervaren middenvelder wordt het eigenlijk te druk op de twee controlerende posities (Mo's positie is natuurlijk niet 'im frage'). Thomas, Guti, Rosario en Hendrix zijn nu de opties, terwijl de komst van een nieuwe linksback ook betekent dat Sadilek weer een optie wordt voor het middenveld. Ibi neem ik overigens niet meer mee in dit verhaal, heb eigenlijk het idee dat die er alleen nog zit voor de kleedkamer. Plus een nieuwe aanwinst kom je dan uit op zes spelers voor twee posities,: minimaal een, wellicht zelfs twee teveel imo. Kan me niet voorstellen dat clubs staan te springen om Rosario, Hendrix of Guti in de winterstop over te nemen, dus wellicht dat het verhuren van een Sadilek een goed idee zou zijn. 17 ED-duels op het middenveld zou mooi zijn met het oog op volgend seizoen.

Aanwinsten

Lammers: Gezien we maar heel kort van Sam hebben mogen genieten kunnen we hem wel als aanwinst betitelen. Gezien Doan, Bruma en (in mindere mate) Gakpo tegenvallen op de vleugels, zie ik Lammers het liefst in de basis met Malen en Bergwijn op de vleugels. Doan en Gakpo kunnen via invalbeurten aan 't niveau wennen, voor Bruma zie ik (nu al) weinig perspectief.

Romero: Wellicht een aparte suggestie, maar het terughalen van Maxi zie ik om twee redenen graag gebeuren. Ten eerste lijkt hij definitief z'n basisplaats te hebben verloren bij Velez: in de maand november mocht hij drie keer kort invallen, deze week zat hij zelfs 90 minuten op de bank. Blijft hij bankzitter deze komende maand dan lijkt het me beter om hem terug te halen en via invalbeurten aan 't niveau te laten wennen. Gezien het enorme bedrag dat PSV heeft betaald, in combinatie met z'n leeftijd (moet nog 21 worden), geloof ik dat PSV hem nog altijd een kans wilt geven. Gezien het seizoen toch al gespeeld is en Mitroglou 0.0 impact als invaller heeft zie ik liever Romero op die positie, zeker met het oog op volgend seizoen.

Linksback: Als er een potje is dan mag 't zeker worden gebruikt voor linksback. Over Angelino en Wijndal moeten we ons geen illusies maken, dat gaat never nooit gebeuren. Ik hoop dat PSV een mooi lijstje klaar heeft staan en dat ze bereid zijn te investeren in onze zwakste plek.

Ervaren middenvelder: Gisteren en eergisteren is het al een aantal keer vermeldt dat De Jong graag een ervaren speler wilt toevoegen. Lijkt me duidelijk dat dit voor het middenveld is, zeker gezien het nieuws dat PSV zich afgelopen zomer weer voor Guardado heeft gemeldt. Strootman werd genoemd, maar die heeft gewoon 13 van de 16 wedstrijden mogen starten, dus die berichten neem ik niet gigantisch serieus. Een jongen uit Mexico of Zuid-Amerika halen lijkt me ook niet handig midden het seizoen. Het huren van iemand in de categorie-Guardado lijkt me het meest aannemelijke.

Keeper: Dit is meer een wens van mij dan een realistische optie. Mocht Zoet vertrekken dan zou ik graag zien dat PSV eindelijk eens investeert in een groot keeperstalent. Half jaartje wennen bij Jong PSV om vervolgens in de zomer de concurrentie aan te gaan met Lars. Zeker gezien er in de jeugd eigenlijk niks rondloopt voor de komende jaren. Maxime Delanghe kwam 2.5 jaar geleden over als toptalent, maar heeft een aflopend contract. Maargoed, de wens is de vader van de gedachte... PSV zal waarschijnlijk gewoon verder gaan met Lars, Ruiter en Van Osch/van den Meulenhof.

Dit bericht is gewijzigd op 4 december 2019, 15:00:00.

 

+1/-2

Ik zou het investeren in een keeper doodzonde vinden, maar dan heb ik het over miljoenen bedragen. Als we bij wijze van spreken een talent kunnen halen (die we zelf niet hebben in Jong PSV) om die 1,5 jaar daar te laten keepen lijkt me dat een goed idee. Ruiter is de perfecte 2e doelman en Unnerstall is een prima 1e doelman. Als we Zoet zouden kunnen verkopen doen we het wel goed. Elk miljoen is meegenomen. Vd Meulenhof en alle andere keepers die we hebben voldoen gewoon niet, dus ga daar geen beleid op maken.

Een onderschatte positie is de positie van reserve rechtsback. Nu hebben we Teze en ik denk dat hij meer gebaat is aan wekelijks spelen zodat we hem op een later moment nog wel kunnen gebruiken. Dan zijn er 2 opties; Of we verhuren Teze of we laten Teze wekelijks bij Jong PSV zich ontwikkelen en zorgen voor een back-up op de bank. Want laten we wel wezen, Dumfries die geblesseerd of geschorst zou zijn zou een giga problemen opleveren. Ik zou Zeefuik wel zien zitten aangezien hij een echte winger is en volgens mij betaalbaar. Hij kent de eredivisie en zou meteen inzetbaar zijn.

Linksback, tjah ik ken niemand die uit het scoutingboekje komt maar Kongolo speelt in de Championship en die speelt eigenlijk altijd als hij niet geblesseerd is. Als CV en als LV afwisselend. Maar of hij haalbaar is weet ik niet. Haps zou ik een goede vinden mits hij altijd fit was geweest, maar dat is hij zelden. Ouwejan is door Wijndal gepasseerd maar was zeer acceptabel als linksback. Een topfitte Buttner (zonder club) had ons een maand geleden al kunnen helpen maar dat is ook gepasseerd station.
Idealiter heb je een iets wat ervaren stabiele linksback, die de competitie kent, direct inzetbaar is, topfit en defensief in orde. Als die er al is dan zijn we vast niet de enige club die ernaar zoekt.

Strootman zou ik wel willen als leider, maar lijkt me dat hij richting Napoli gaat. Als we een ervaren speler kunnen vinden lijkt het me vooral voor de positie als CM. Van Ginkel al conracteren zie ik ook wel als een goed idee. Met een beetje geluk kan hij hier revalideren en opbouwen zodat we in juni weten of hij wel of niet een optie is voor volgend jaar. Het belangrijkste lijkt me eigenlijk om plaats te maken op het middenveld. Een verkoop van Rosario/Hendrix/Pereiro/Guti zou prima zijn als de trainer daar toch niet mee door wil. Maar als we een nieuwe trainer krijgen is er misschien weer perspectief voor anderen.

Romero terughalen lijkt me een heel goed plan Jasper, Mitroglu gaat toch niet worden gebruikt en als Lammers terug komt hebben we opties genoeg. Romero kan ook gewoon bij Jong PSV alle wedstrijden spelen om in ieder geval ritme op te doen. Ik zou altijd starten met Malen centraal en eventueel bij inbrengen Lammers als rechtsbuiten gebruiken.


code:

Unnerstall
Ruiter

Dumfries
Baumgartl
Viergever
Linksback
Zeefuik
Schwaab
Boscagli

Thomas
Guti
Ihattaren
Rosario
Hendrix
Sadilek
Ervaren middenvelder

Malen
Bergwijn
Doan
Bruma
Lammers
Gakpo
Romero



23 spelers, als je ze bij elkaar op papier ziet dan zie je toch dat we een surplus aan kwaliteiten hebben en dat er toch nog veel meer in zit zonder drastische reorganisaties. De juiste poppetjes op de juiste plaats en 1 a 2 gerichten aankopen en we kunnen AZ echt nog wel achterhalen.

 

+1/-0

Beste mede supporters, 

Ik ben al bijna 35 jaar seizoenkaart houder en vanaf 1973 PSV fan.
De huidige problemen/resultaten laten mij niet onberoerd. Zelf ben ik heel kritisch, maar wel opbouwend, dwz dat ik voorstander ben van oplossingen zoeken/aandragen.

In dat kader vraag ik hier om weldoordachte opties als versterking voor PSV 1; hebben jullie die?

Stuur mij dan n persoonlijk bericht, ik heb contacten met de technische leiding van onze mooie club... :psv

Laten we ons netwerk ook gebruiken om als club beter te worden en niet alleen klagen en/of zeiken. :pul

 

+2/-3

Het probleem bij PSV is wel duidelijk:

- geen linksback
- middenveld klopt niet
- geen balvaste, kopsterke spits

Hopelijk dat Lammers gaat helpen voor de spits, de andere twee linies moet er versterking komen.

 

+2/-0


code:

Unnerstall

Dumfries Baumgartl Viergever xxx

xxx
Ihattaren xxx

Doan Malen Bergwijn

Bank; Gakpo Bruma Boscagli Schwaab Guti Thomas Hendrix Lammers Pereiro Sadilek Rosario



Dit is het startpunt van 2020 als je het mij vraagt. En het wil niet zeggen dat we 2 nieuwe middenvelders nodig hebben maar eigenlijk wel 1 die samen met Ihattaren en een speler die we reeds hebben een compleet middenveld kan vormen. Uiteraard met de punt naar achteren. Als je ziet hoeveel talent we op de bank hebben moet het toch ook aantrekkelijk zijn voor trainers om in te stappen.

Een linksback en een goede middenvelder, daar moet toch budget voor zijn.

 

+1/-0

Het verbaast mij dat ik vrijwel zelden iemand hoor over onze (centrale) verdediging. Vaak gaat het over het middenveld en spits, terwijl we enorm veel tegengoals krijgen. Baumgartl, Schwaab, Viergever, Boscagli, Sadilek beschikken gewoonweg niet over PSV-1-niveau. Viergever zie ik zelden ter discussie staan, is blijkbaar dus een zekerheidje. Maar dit zegt in principe toch alles? Overbodig bij (voormalige) concurrent Ajax, bij ons vaste waarde... dit kan toch niet!

Oké, ons middenveld wijzigt nogal vaak van samenstelling, maar die hebben ook weinig tot geen vertrouwen in de achterste linie. Wij (supporters) zien graag een aanvallend ingesteld middenveld, die echter over de klote krijgt bij balverlies waarbij de verdediging niet goed doordekt. Dus ik kan me best voorstellen dat ons middenveld behoudender speelt, want balverlies is funest.

Wat dat betreft denk ik dat PSV heel veel baat heeft bij een goed functionerend centraal verdedigingsduo, met 1 breker (type Alex) en 1 opbouwer. Een duo met een uitstraling waar tegenstanders angst voor hebben. Met alle respect voor onze huidige centrale verdedigers, maar dit zijn niet de meedogenloze verdedigers die we nodig hebben. 22 tegendoelpunten in 17 wedstrijden...

Dus naast fatsoenlijke linksback, spits, middenvelder, backup rechtsback ook graag 2 fatsoenlijke centrale verdedigers!

 

+2/-0

In de winter aankopen doen is bijna nooit een succes. Je betaalt teveel en spelers zijn over het algemeen niet meteen inzetbaar. Dus die 2 centrale verdedigers zou ik zeker niet doen. Als je er al 1 moet halen, en ik denk het niet, dan lijkt me 1 wel genoeg. En of dat een rechts of linksbenige is maakt me niet uit. Obispo heeft het niveau ook niet dus die is volgend seizoen hoogstens opvulling. Schwaab zal na dit seizoen ook weg gaan en Baumgartl gaat nu zijn kans krijgen.

 

+1/-1

Als John de Jong nog meer geld mag verbrassen in de winter aan "versterkingen" gaat PSV dit jaar in het rechter rijtje eindigen. Exit John, samen met Toontje Flopsport de hoofdschuldige van de malaise!

 

+3/-3

open/sluit de onderstaande quote:

psvfen schreef op 16 december 2019 om 14:23:

Als John de Jong nog meer geld mag verbrassen in de winter aan "versterkingen" gaat PSV dit jaar in het rechter rijtje eindigen. Exit John, samen met Toontje Flopsport de hoofdschuldige van de malaise!



De Jong krijgt heus geen zak geld om te verbrassen. Er zal vast een linksback te huur zijn ergens en verder zal er niks/weinig uitgegeven worden, tenzij er nog spelers vertreken maar zelfs dan verwacht ik dat er gewacht wordt tot er een nieuwe trainer (met eigen wensen) is.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 17 december 2019 om 20:12:

open/sluit de onderstaande quote:

psvfen schreef op 16 december 2019 om 14:23:

Als John de Jong nog meer geld mag verbrassen in de winter aan "versterkingen" gaat PSV dit jaar in het rechter rijtje eindigen. Exit John, samen met Toontje Flopsport de hoofdschuldige van de malaise!



De Jong krijgt heus geen zak geld om te verbrassen. Er zal vast een linksback te huur zijn ergens en verder zal er niks/weinig uitgegeven worden, tenzij er nog spelers vertreken maar zelfs dan verwacht ik dat er gewacht wordt tot er een nieuwe trainer (met eigen wensen) is.



Een LB die nu te huur is , is dus niet goed genoeg bij zijn huidige club. Hoeveel miskopen wil je nog halen dan ? Je moet nu spelers halen die je echt wilt en daarvoor gaan en zeker niet kijken wie er vrij is dat zijn miskleunen tenzij je ze kent . Gaat wel geld kosten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 18 december 2019 om 00:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 17 december 2019 om 20:12:

open/sluit de onderstaande quote:

psvfen schreef op 16 december 2019 om 14:23:

Als John de Jong nog meer geld mag verbrassen in de winter aan "versterkingen" gaat PSV dit jaar in het rechter rijtje eindigen. Exit John, samen met Toontje Flopsport de hoofdschuldige van de malaise!



De Jong krijgt heus geen zak geld om te verbrassen. Er zal vast een linksback te huur zijn ergens en verder zal er niks/weinig uitgegeven worden, tenzij er nog spelers vertreken maar zelfs dan verwacht ik dat er gewacht wordt tot er een nieuwe trainer (met eigen wensen) is.



Een LB die nu te huur is , is dus niet goed genoeg bij zijn huidige club. Hoeveel miskopen wil je nog halen dan ? Je moet nu spelers halen die je echt wilt en daarvoor gaan en zeker niet kijken wie er vrij is dat zijn miskleunen tenzij je ze kent . Gaat wel geld kosten.



Dus een speler huren die niet goed genoeg is bij zijn huidige club is, kan niet goed voor PSV zijn en is per definitie een miskoop? Raar verhaal.
Bij huur kopen we dus niks en we hebben al vaker prima spelers weten te huren. Guardado, Van Ginkel zijn de beste voorbeelden.
Angelinho huren zou dus ook een miskoop en miskleun zijn?

En dan wil je ook nog spelers halen "die je echt wilt en daarvoor gaan en zeker niet kijken wie er vrij is"? Dream on!
Spelers halen die niet vrij zijn kun je niet halen en verder vrees ik dat er heel weinig toppers staan te springen om in de winterstop naar PSV te gaan om te moeten buffelen in de KNVB beker.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 18 december 2019 om 01:02:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 18 december 2019 om 00:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 17 december 2019 om 20:12:

open/sluit de onderstaande quote:

psvfen schreef op 16 december 2019 om 14:23:

Als John de Jong nog meer geld mag verbrassen in de winter aan "versterkingen" gaat PSV dit jaar in het rechter rijtje eindigen. Exit John, samen met Toontje Flopsport de hoofdschuldige van de malaise!



De Jong krijgt heus geen zak geld om te verbrassen. Er zal vast een linksback te huur zijn ergens en verder zal er niks/weinig uitgegeven worden, tenzij er nog spelers vertreken maar zelfs dan verwacht ik dat er gewacht wordt tot er een nieuwe trainer (met eigen wensen) is.



Een LB die nu te huur is , is dus niet goed genoeg bij zijn huidige club. Hoeveel miskopen wil je nog halen dan ? Je moet nu spelers halen die je echt wilt en daarvoor gaan en zeker niet kijken wie er vrij is dat zijn miskleunen tenzij je ze kent . Gaat wel geld kosten.



Dus een speler huren die niet goed genoeg is bij zijn huidige club is, kan niet goed voor PSV zijn en is per definitie een miskoop? Raar verhaal.
Bij huur kopen we dus niks en we hebben al vaker prima spelers weten te huren. Guardado, Van Ginkel zijn de beste voorbeelden.
Angelinho huren zou dus ook een miskoop en miskleun zijn?

En dan wil je ook nog spelers halen "die je echt wilt en daarvoor gaan en zeker niet kijken wie er vrij is"? Dream on!
Spelers halen die niet vrij zijn kun je niet halen en verder vrees ik dat er heel weinig toppers staan te springen om in de winterstop naar PSV te gaan om te moeten buffelen in de KNVB beker.



Ja , je hebt gelijk . Baumgartl , Bruma , Boscagli, Mitroglou , Lato, hoezo Dream on ?
Welterusten :slaap Bedankt John.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 december 2019, 02:42:11.

 

+1/-1

Misschien kun je nog een topic vinden om je mening over Boscagli te laten weten?

 

+1/-0

Ik vind Boscagli beter dan Sadilek op die positie :)

Maar ik ben geen voorstander van huur. Heel simpel gezegd is dit geen winteraankoop maar een late zomer 2019 aankoop of een vroege zomer 2020 aankoop. Zorg ervoor dat je geen misser maakt en dan heeft zo'n speler een half jaar om te wennen en je weet meteen in de zomer of je er nog één moet halen voor de basis of dat deze wel voldoet.

Ik liever dat ze een speler halen waar we op kunnen bouwen en vooruit kunnen kijken. Die luxe hebben we nu met de huidige ranglijst.

 

+2/-1

Jeffrey Bruma gespot in Eindhoven. Doe ermee wat je wil.

 

+1/-1

Zou een welkome aanvulling zijn,
Wie kruipt er in de kliko bij de tandarts in Nuenen?! :denk

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Gilles de la Croquette schreef op 23 december 2019 om 11:53:
effrey Bruma gespot in Eindhoven. Doe ermee wat je wil.


Is in principe natuurlijk heel normaal als je hier een paar jaar gewoond hebt. Nu even vrij dus mooi tijd om wat oude bekenden op te zoeken. Speelt ook veel de laatste tijd. Plus ik heb het gevoel dat PSV de voorkeur geeft aan het versterken van andere posities (linksback, ervaren middenvelder) en dat er intern nog wel wat hoop is dat Baumgarl iets van z'n transfersom gaat waarmaken.

Maar ik moet zeggen dat ik altijd wel gecharmeerd was van Bruma en dat ik hem graag weer in een PSV shirt zou zien.

 

+1/-0

Ik heb het idee dat Faber het als een serieuze optie ziet om Viergever linksback te zetten. Als er geen nieuwe komt, lijkt mij dat ook voor LB de beste optie. Dan heb je nu Schwaab Baumgartl als centraal duo, wat in principe goed genoeg zou moeten zijn om dit seizoen mee door te komen. Punt is wel dat je dan niet één fatsoenlijke back-up meer hebt voor je verdediging. Boscagli schrijf je min of meer af op deze manier, Sadilek is geen verdediger en Teze kan net als Dumfries alleen op rechtsback. Op die manier zou het halen van een CV dus ook een oplossing kunnen zijn voor het LB-probleem.

Verder denk ik dat PSV alleen gebaat is bij kwaliteit die er direct kan staan. Je ziet dat én het vertrouwen weg is bij onze relatief jeugdige groep én dat er geen persoonlijkheden in het veld staan. Nog meer aanstormend talent halen, heeft dus geen enkele zin. Een speler in de categorie Jeffrey Bruma, Guardado of Strootman zou direct een verschil kunnen maken en ook zorgen voor wat sturing in het team. Jongens als Rosario en Hendrix hebben de afgelopen periode bewezen dat ze daar absoluut te licht voor zijn.

Probleem is alleen dat dit soort jongens normaliter al nauwelijks te halen is voor een club als PSV, laat staan middenin een verloren gewaand seizoen. Ik ben benieuwd waar de leiding mee op de proppen gaat komen. Maar ik hoop vooral dat ze ervoor gaan zorgen dat er voor volgend seizoen een trainer vastgelegd wordt met een goede voetbalvisie. Iemand die uitgaat van een goede veldbezetting en voetballend vermogen in plaats van iemand die vanuit de organisatie parasiteert op individuele kwaliteit.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Transferperiode januari 2020