Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] Heracles - PSV 18.45u 14 augustus 2021 n.C.

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Waar we in 2005, meen ik, tegen promovendus Heracles met pijn, moeite en een doelpunt van Cocu nog een puntje wisten te scoren, in de openingswedstrijd, gaan we nu voor alle drie de punten.

Wie gaat onze eerste competitiegoal van het seizoen maken?

 

+1/-0

Bijzondere opstelling. Mijn gevoel zegt dat Schmidt alles op Benfica zet.

 

+1/-0

Dat lijkt me een redelijk risicoloze aanname Tijn :B

 

+1/-0

Ik ben wel van de gewaagde stellingen!

 

+1/-0

Nou, het mag allemaal wel een tandje beter 😅.

 

+1/-0

Hey, wat vreemd. Onze '2e garnituur' speelt en we vallen weer weg naar het niveau van vorig seizoen.

Met Mauro Jr., Bruma, Vertessen en zonder Super Mario op 10, valt het ineens wel weer heel ver terug. Hier ga je de oorlog niet mee winnen, dat moge duidelijk zijn. Dinsdag die miljoenen alvast veilig spelen en de selectie nog verder versterken met enkele toppers. In de breedte moeten we sterker worden, wil je om de prijzen blijven spelen.

 

+2/-0

Ik vind Bruma tot nu toe zelfs een van de betere spelers aan onze kant!

 

+1/-0

I rest my case.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 augustus 2021 om 18:24:

Wie gaat onze eerste competitiegoal van het seizoen maken?



Bruma dus :D

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 augustus 2021 om 19:25:

Ik vind Bruma tot nu toe zelfs een van de betere spelers aan onze kant!



Is dat niet juist het gehele probleem Tijn? :B

Lekker goaltje, dat wel. Nu gewoon 3 punten inpakken, meenemen in de bus naar Eindhoven. Niet meer in de problemen komen nu, kom op!

 

+1/-0

Eerste kwartier was matig, maar de overige 75 minuten zijn vrij volwassen uitgespeeld. Had nog wel een doelpuntje bij gekund.

Nog even de blessuretijd uitspelen, en het begin is er!

(En even koploper)

 

+1/-0

Ik heb de wedstrijd voor het grootste deel niet kunnen zien, maar om met 7 niet-basisspelers te starten en een traditioneel lastige uitwedstrijd te winnen met 2-0 klinkt bizar goed. En dan te bedenken dat we net Dumfries verkocht hebben en er misschien nog iets bij komt.

De laatste serie van 4 keer op rij winst tegen 0 is ook flink lang geleden.

 

+1/-0

Als je dan hetzelfde systeem wil blijven spelen, wat ik toejuich, dan kun je beter Doan houden en die als stand in hanteren voor Götze.

Verder een prima avond!

 

+1/-0

Ik heb wel even gefronst toen ik de opstelling zag. Weet de ins en outs natuurlijk niet voor wat betreft de afwezigheid van Drommel, Boscagli, Max, Van Ginkel, Götze, Zahavi en Gakpo, maar met 7 wisselingen starten is natuurlijk uitzonderlijk, zeker in deze fase van de competitie.

Het was in mijn ogen dan ook zeker geen verrassing dat PSV zoekende was en dat het minder flitsend oogde dan in de eerdere potjes dit seizoen.

Uiteindelijk scoor je twee goals na een goed uitgespeelde counter en een mooie individuele actie, en kom je verdedigend nauwelijks in de problemen. Drie punten in een uitwedstrijd waar we er vorig jaar nog 2 lieten liggen, prima resultaat. Zeker tweede helft weer meer vanuit controle gespeeld.

Aantal observaties:

* Bruma: leuk voor hem dat hij weer een belangrijke goal maakt. Wie weet speelt hij zich nog ergens in de kijker. Af en toe ook blijft het toch erg nonchalant en laks ogen.

* Mauro Jr.: speelde op een sleutelpositie in het elftal en liet niet zien dat hij daar goed genoeg voor is. Komt voetballend op alle fronten tekort, mist vernuft, kracht, gevoel voor positie en techniek. In mijn ogen onbegrijpelijk dat zijn contract verlengd is.

* Obispo: speelde een solide wedstrijd en was met zijn pass op Vertessen ontzettend belangrijk bij de openingsgoal. Ik heb absoluut geen slecht gevoel bij zijn ontwikkeling.

* Pröpper: heerlijk om hem weer terug te hebben. Met Van Ginkel, Pröpper, Götze en Sangaré zul je in 90% van de binnenlandse wedstrijden het middenveld stevig in handen hebben.

* Gakpo: komt voor mijn doen nog niet echt los dit seizoen. Hebben geluk dat Madueke in bloedvorm verkeert, waardoor we onze wedstrijden tot nu toe makkelijk winnen. Bij Gakpo mag het allemaal nog een tandje scherper, actiever en beter.

* Zahavi: zeer matige invalbeurt. Verkeerde inspeelpasses, verloren duels, de ene kans die je krijgt missen... Laten we het op een ongelukkig pot houden. Gaat echt wel weer van waarde zijn dit seizoen, maar heeft onmiskenbaar ook een aantal mindere punten, die ons ook nog wel eens zullen gaan opbreken.

 

+1/-0

Ik schrok heel erg van de opstelling omdat ik vond dat op voorhand echt alle alarmbellen al rinkelde mbt 'bananenschilwedstrijdje' en dan alles in de basis overhoop gooien vond ik niet bepaald handig. Toch waren v Ginkel, Max en Boscagli niet vrijwillig dus daar mag je niet voor over zeggen.

Mvogo was niet logisch maar moet eigenlijk geen probleem zijn. Mwene is gehaald als back-up die we vorig jaar niet hadden dus lijkt me prima, Teze op rechtsback moet je toch de kans geven wil je te weten komen wat zijn upside is, Osispo vond ik ijzersterk en ik hoop dat hij rugnummer 2 krijgt en bijtekent. Pröpper kun je zonder problemen opstellen en Vertessen als spits vond ik ook wel prima ondanks dat het niet mee viel. Maar Mauro op 10 en Bruma op links in combinatie met Vertessen vond ik wel te veel van het goede. Eigenlijk had je nog beter met Fofane in de spits kunnen spelen en Vertessen als op de plek van Bruma. Maarja als Bruma dan uiteindelijk nog het meest laat zien is het weer geen slechte beslissing geweest van Roger.

Het viel allemaal onze kant op, een ongelukkige afronding die op een geweldig moment kwam was fijn. De actie van Madueke was ook prima maar nergens in Europa krijg je zoveel tijd en ruimte in de 16 als hier. Toen er wat wissels in kwamen zag je dat PSV niet meer in de problemen kwam. De belangrijke reden is voor mijn gevoel dat we nu wél de 2-0 maken waardoor we de tegenstander ook geen gevoel geven dat er nog alles te halen valt. Al met al dus een prima avond waar we voetbaltechnisch meer vraagtekens dan uitroeptekens hebben gekregen. Het resultaat voelde goed, maar de manier waarop heel dubbel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] Heracles - PSV 18.45u 14 augustus 2021 n.C.