Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Benfica

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Wordt vanavond een spannende pot.

Ik hoop dat PSV wint, maar die Portugezen gaan echt wel 1 x scoren met die scherpe paasjes van ze. Enige manier is ze denk ik vanaf minuut 1 bij de strot grijpen en niet meer los laten :B

Verder scherp blijven in de laatste per minuten van de 1e en 2e helft

Met hoop zeg ik 3-1.

 

+2/-0

Op basis van de wedstrijd van vorige week en ons trackrecord in het Philips Stadion moet een overwinning mogelijk zijn. Laten we hopen dat het er een wordt met minimaal twee doelpunten verschil.

 

+2/-0

2-1 PSV, winst na verlenging (& strafschoppen haha ;))

Waar kan ik tekenen?

Laten we hopen op een mooie pot, een kolkend Philips Stadion en 2 doelpunten verschil voor ons. Let's go!

#VoorDeKleurenDeClubEnDeStad

Dit bericht is gewijzigd op 24 augustus 2021, 15:08:09.

 

+2/-0

Belangrijke wedstrijden krijgen in de volksmond al gauw het predicaat 'wedstrijd van het jaar'. Doorgaans worden er 5-10 wedstrijden van het jaar gespeeld per seizoen, omdat iedere wedstrijd op dat moment van cruciaal belang is/lijkt te zijn.

Echter, als je een beetje uitzoomt, dan is dit misschien wel de enige echte wedstrijd van het jaar. Als je groepsfase CL haalt is het financieel gezien nu al een top seizoen. Ook sportief gezien kan het geen ramp seizoen meer worden als je groepsfase CL hebt bereikt en de JCS gewonnen hebt.

Overigens, mochten we vanavond niet winnen, dan kan het sportief nog altijd een topseizoen worden. Financieel wordt dan een pak lastiger.

 

+1/-0

Ik ben nerveus.

 

+2/-0

Ik heb er zin in, maar ik ben ook wat voorzichtig (en wat bijgelovig) met voorspellingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 24 augustus 2021 om 17:02:

Belangrijke wedstrijden krijgen in de volksmond al gauw het predicaat 'wedstrijd van het jaar'. Doorgaans worden er 5-10 wedstrijden van het jaar gespeeld per seizoen, omdat iedere wedstrijd op dat moment van cruciaal belang is/lijkt te zijn.

Echter, als je een beetje uitzoomt, dan is dit misschien wel de enige echte wedstrijd van het jaar. Als je groepsfase CL haalt is het financieel gezien nu al een top seizoen. Ook sportief gezien kan het geen ramp seizoen meer worden als je groepsfase CL hebt bereikt en de JCS gewonnen hebt.

Overigens, mochten we vanavond niet winnen, dan kan het sportief nog altijd een topseizoen worden. Financieel wordt dan een pak lastiger.



Financieel gezien inderdaad de wedstrijd van het jaar. Sportief gezien alweer de 3e wedstrijd van het jaar, maar wel de belangrijkste tot nu toe.

Sportief gezien wil ik het succes van een seizoen echter niet van een enkele wedstrijd om de JCS en het plaatsen voor de CL laten afhangen. Die JCS koop je niks voor en van een rol als, hoogstwaarschijnlijk, figurant in een CL-poule word ik persoonlijk ook niet warm.

Sportief gezien is het seizoen voor mij geslaagd als we goed voetbal laten zien. Sterk zijn in topwedstrijden. Niet (vaak) door de ondergrens zakken. Als dat tot een titel leidt, is dat natuurlijk fantastisch, maar ik verwacht in ieder geval dat we niet in februari al zijn uitgeschakeld voor de titel.

Vanavond wordt uiteraard een zware pot. Vorige week hadden we in de tweede helft een overwicht, maar was het toch lastig om tot kansen te komen. Daarnaast moet je 90 minuten geconcentreerd zijn om het achterin dicht te houden.

Ik heb niet bijzonder veel vertrouwen, maar kansloos zijn we natuurlijk zeker niet. Ik hoop in ieder geval dat iedereen in staat is 110% te geven en keihard te vechten voor de kleuren, de club en de stad. En dan zien we na 90 (of 120) minuten wel waar dat toe geleid heeft!

 

+1/-0

We openen net zo zenuwachtig als ik me voel. Hopelijk kunnen we nog tot een paar mooie aanvallen komen, maar Benfica oogt solide.

 

+1/-0

Er mag wel een schepje bovenop, het is zo slordig soms. Veel foute passes. En die lui frustreren iedere aanvalspoging, dus elke mogelijkheid die je krijgt, moet je scherp en secuur zijn en dat zijn we niet.

 

+1/-0

Met een man meer. Als je ooit een kans wil maken...

 

+1/-0

Jup, nu hebben we geen excuus meer. Winnen we nu niet, dan verdienen we het niet.

 

+1/-0

Die rode kaart was nodig. Een goal voor rust was ideaal en mogelijk geweest. Nu heeft Benfica een kwartier de tijd om het weer wat beter neer te zetten en moet je die goal snel na rust maken. En het kopje er bij houden. Geen domme overtredingen en spelen op balbezit.

 

+1/-0

Ik vind de spitspositie wel slecht bezet, in dit soort potjes. Hij houdt geen bal vast en ballen van de zijkant heeft 'ie ook niet, die Zahavi. Hopen op een betere tweede helft van hem.

 

+1/-0

Speelt erg matig ja. Mwene ook een van de minderen, hoewel die gaandeweg de wedstrijd meer voor de overlap met Madueke ging. Het moet voorlopig van Gakpo en Götze komen. Eventueel met een bal van achteruit, hoewel die ruimte nu helemaal spaarzaam gaat zijn, zou je zeggen.

 

+1/-0

Weifelend begin.

 

+1/-0

Madueke heeft het ook niet.

 

+1/-0

I rest my case.

 

+1/-0

Die Grimaldo is me een zuigertje zeg.

 

+1/-0

Ik word nog liever met 4-0 afgedroogd dan dat het op deze manier moet.

 

+1/-0

Haha (lees als boer met kiespijn), deze is wel heel zuur inderdaad. Maar goed, twee hele grote kansen gehad en niet afgemaakt, dat mag natuurlijk ook niet. Gevoelsmatig zeg je na die misser van Zahavi dat het niet meer gaat lukken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Benfica