Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - Sparta Rotterdam; zondag 3 oktober om het al dan niet aangename tijdstip van 20u

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Genante vertoning.

 

+1/-0

Dan weten we meteen hoe de volgende thuiswedstrijd wordt. Thuis tegen PEC, die gaan natuurlijk precies hetzelfde proberen.

 

+1/-0

Toch nog een voordeel van 20.00 beginnen. Dan zullen niet zo veel mensen de samenvatting zien. Scheelt me weer een hoop gezever op het werk morgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 03 oktober 2021 om 22:20:

Toch nog een voordeel van 20.00 beginnen. Dan zullen niet zo veel mensen de samenvatting zien. Scheelt me weer een hoop gezever op het werk morgen.


Zou je gezever krijgen dan als PSV gewoon de winnaar is van het weekend met drie punten op Feyenoord en Ajax? Zijn ze voor Vitesse?
Sparta had redelijk wat geluk en verliest alsnog tegen een team dat drie dagen terug in Graz speelde.
Als ze de samenvatting zien, zien ze de vele kansen van PSV :D.
PSV was de betere en wint voor de tweede keer in een week, niets aan het handje.

 

+2/-0

Kun je "niets aan het handje" uitleggen 😉?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 03 oktober 2021 om 22:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 03 oktober 2021 om 22:20:

Toch nog een voordeel van 20.00 beginnen. Dan zullen niet zo veel mensen de samenvatting zien. Scheelt me weer een hoop gezever op het werk morgen.


Zou je gezever krijgen dan als PSV gewoon de winnaar is van het weekend met drie punten op Feyenoord en Ajax? Zijn ze voor Vitesse?
Sparta had redelijk wat geluk en verliest alsnog tegen een team dat drie dagen terug in Graz speelde.
Als ze de samenvatting zien, zien ze de vele kansen van PSV :D.
PSV was de betere en wint voor de tweede keer in een week, niets aan het handje.



De keeper van hun stond een wereldpartij te keepen, want voor hetzelfde geldt staat het na 10 minuten gewoon 1-0 door 1 vd 2 doelpogingen van Sangare. Dan kun je vervolgens door geconcentreerd te blijven voetballen uitbouwen naar een mooie score en weet Sparta meteen dat er niet te halen valt.

Dat is iets waar Ajax gewoon ontzettend goed in is. Snel een eerste doelpunt maken en dan de wedstrijd snel daarna beslissen. Als een ploegje snel 1-0 of 2-0 achter komt, proberen ze niet meer om terug te komen maar een monsterscore te voorkomen.

 

+1/-0

3 punten gepakt terwijl er in heel Europa tal van topclubs punten verspelen na een Europese week. 3 punten ingelopen op Ajax. Feijenoord onderuit. Toch was het spel niet goed. Ze lopen constant de drukte in. De buitenspelers (Gakpo en Doan) gaan nagenoeg altijd binnendoor. Als je dan geen aanspeelpunt voorin hebt schiet dat niet echt op.

 

+1/-0

Achteraf gezien is het makkelijk praten, dus waarom Van Ginkel, Gakpo en Schmidt met volle overtuiging roepen dat ze het gevoel hadden dat deze wedstrijd nog gewonnen ging worden, durf ik niet te zeggen.

Wel vind ik dat PSV 90 minuten lang heeft geprobeerd om te jagen op dat doelpunt. Helaas ging het veelal zonder overtuiging ging en werd dat pas in de tweede helft wat beter. Onbegrijpelijk ook hoevaak onze jongens elkaar in de weg liepen, met als dieptepunt Zahavi die een schot van Gakpo blokt en Götze die een schot van Zahavi blokt.Okoye heeft er een aantal ballen knap uitgehaald, maar bij veel inzetten waren het ook wel houdbare ballen.

Al met al:
* niet overtuigend genoeg voetbal zorgt voor te weinig kansen
* matige afronding zorgt voor lange gelijke stand
* heb je een individuele actie van Sangaré nodig om de ban te breken

Maar wel:
* 3 belangrijke punten gepakt
* ingelopen op Feyenoord en Ajax
* Blok 2 goed afgesloten met overwinningen op Sturm Graz en Sparta

Maar dat blok 3 een stuk beter moet dan de afgelopen 2 weken, staat als een paal boven water!

Over het tijdstip: prima tijdstip voor mij als televisie-kijker. Er zijn ook diverse midweekse speelronden en dan is de starttijd vaak nog later. Ik snap de algehele verontwaardiging dus ook niet zo goed.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - Sparta Rotterdam; zondag 3 oktober om het al dan niet aangename tijdstip van 20u