Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Twente - PSV 2 april 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Een lastige wedstrijd, op basis van de eerste 7 minuten.

 

+1/-0

Kunnen we Schmidt (en ach, doe de TD dan ook maar) toch nog ontslaan voor het einde van het seizoen! 😅

 

+1/-0

Binnen een half uur 3-0 achterstand!Wat is er g.......e aan de hand?

 

+1/-0

Komt misschien zelfs nog wel goed, wordt 3-4, misschien zelfs 3-5. Twente is heel moe, lijkt wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 02 april 2022 om 19:34:

Komt misschien zelfs nog wel goed, wordt 3-4, misschien zelfs 3-5. Twente is heel moe, lijkt wel.


Laten we bidden....

 

+1/-0

Nou, puntje gewonnen. Heel belangrijk met het oog op de tweede plaats.

 

+1/-0

Huh? Die tweede plaats heb je toch wel. Je hebt je laatste kans op het kampioenschap vergooid.

 

+2/-0

Ik zie het nu pas terug. Drommel ziet er slecht uit, maar hoe kan onze verdediging opeens weer zo lek zijn? Dan hou je drie keer de nul achter elkaar om vervolgens meteen twee man vrij voor Joël te hebben. Teze werd dan ook terecht gewisseld. Bij alle drie de goals zijn er doorgebroken spelers en bij die dikke kans van Vlap in de tweede helft ook. Dat kan toch niet zomaar. Om alleen op de matige keeper te focussen was maar een deel van het probleem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 02 april 2022 om 21:46:

Huh? Die tweede plaats heb je toch wel. Je hebt je laatste kans op het kampioenschap vergooid.



Ja, evident. Maar met het oog op de tweede plek kan dat puntje waardevol zijn (ik neem aan dat we verliezen in de Kuip, dan zou het gat 3 punten zijn geweest).

Als je dan na 25 minuten 3-0 achter staat, moet je blij zijn met een punt.

 

+1/-0

Valt het niet op dat de beelden bij de 3-3 van Gakpo stilstaan bij de linkervoet van Gotze, terwijl hij met rechts speelt. De bal was al lang vertrokken. Geen buitenspel.....blunder VAR

 

+2/-0

Als je voor het kampioenschap denkt te strijden , dan kun je niet binnen een half uur met 3-0 achter staan. En met die 3-0 kwam PSV nog goed weg ook. Daarna kun je de wedstrijd nog winnen, maar een 4-2 of 4-3 nederlaag had ook zomaar gekund. Wederom een instellingsprobleem. Er zal wel weer geëvalueerd worden , maar het is heel simpel. Als je zo slap begint win je geen wedstrijden. Als het niet loopt mist dit PSV een plan B.
Ze bleven maar volharden in het matige opbouwen, terwijl een bal diep de oplossing was geweest. Van daaruit knoppen om de tweede bal en jezelf zo in de wedstrijd knokken.
Maar goed, de wedstrijd had een hoge amusementswaarde. Het kampioenschap is voorbij , blijkbaar kan deze groep niet met druk omgaan. Ik verwacht dat Leicester ook een maatje te groot is en dat Ajax de beker pakt. Dan maar tweede worden en volgend jaar opnieuw gaan bouwen.

 

+2/-0

Dit is net als tegen Kopenhagen geen instelling probleem maar gewoon collectief falen in defensief opzicht. Boscagli Teze en Drommel doen alles fout wat ze fout kunnen doen. Teze speelt zijn slechtste wedstrijd van het jaar, Drommel zijn slechtste van het jaar en door die domme bal van Boscagli sta je 3-0 achter. Dat Veerman en Gakpo die ballen erin schieten wordt het nog spannend maar een overwinning zat er niet meer echt in. Dat de grote blunder van Unnerstall niet eens wordt genoemd door bepaalde media om Drommel maar te bashen stoort me. Unnerstall pakte wel een paar belangrijke ballen voor Twente zoals Drommel dat vorig jaar deed tegen ons.

Op het moment dat PSV niet wint is alles en iedereen ook weer kut. Dat Veerman op links begon en Doan op rechts is eigenlijk de meest logische opstelling waarbij je achteraf heel makkelijk kunt zeggen dat je dan met Madueke had moeten beginnen of Veerman naast Sangaré had moeten zetten. De wissels waren logisch en goed en uiteindelijk heeft PSV wel weer veerkracht getoond maar het was niet genoeg.

We hebben zaterdag niet de titel verloren, dat hebben we in januari gedaan, en dat doet zeer. Hoop is uitgestelde teleurstelling luidt dan het gezegde en dat is in dit geval wel treffend vind ik. Van te voren weet je dat dit een super lastige pot is en je een keer tegen puntverlies aan kan lopen. Dat is ook niet erg want we headden bv tegen Twente Utrecht Vitesse en Groningen er 7 van de 7 gewonnen terwijl we vaak tegen dat soort teams punten laten liggen.

We missen donderdag Guti maar daardoor kunnen we wel met Veerman-Sangaré spelen en diepte op de vleugels met Gakpo en ik denk toch Madueke tegen Leicester. Deze wedstrijd overleven kan een boost geven, dan thuis tegen RKC weer met wat wijzigingen om vervolgens thuis tegen Leicester en Ajax in ieder geval iets binnen te hengelen. Het eindexamen voor Roger kan beginnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kesman schreef op 03 april 2022 om 22:07:

Valt het niet op dat de beelden bij de 3-3 van Gakpo stilstaan bij de linkervoet van Gotze, terwijl hij met rechts speelt. De bal was al lang vertrokken. Geen buitenspel.....blunder VAR



Ik zei dat zaterdagavond al direct tijdens de live uitzending op ESPN, die lijnen kloppen nie! Het leek ook of de lijn bij Gakpo bij zijn hand getrokken was, terwijl zijn voeten / benen verder naar achteren waren. Vond het ook heel typisch dat het shot met de lijnen absurd kort in beeld was en daarna niet meer terugkwam. Ik heb niet kunnen zien of het nou wel of niet buitenspel was, maar een vreemd moment was het wel. :bang

 

+2/-0

Ik heb al vaker bizarre situaties gezien waarbij je op basis van een (schuin) beeld dacht dat het duidelijk buitenspel was, terwijl de lijnen anders suggereerden. Dan is de vraag: zijn wij gek of is die lijnen-software tot op zekere mate onnauwkeurig? Als ik zie hoe ons brein af en toe in de maling wordt genomen bij situaties waar gezichtsbedrog een rol speelt, zou ik zeker niet direct de conclusie willen trekken dat de software niet deugt.

Het zou mij niet verbazen als Gakpo hier nét buitenspel stond. Maar inderdaad is het wel erg ongelukkig dat we daar niet de 3-3 scoren, want anders denk ik dat we zeker nog de 3 punten hadden gepakt.

Verder kan ik mij niet vinden in jouw conclusie, Tinus, dat het geen instellings-probleem is, maar collectief falen in defensief opzicht. In mijn ogen is het én én. Als je ziet dat ons middenveld in die omschakelmomenten schittert door afwezigheid, is het niet alleen het domme balverlies van Teze en Boscagli en de blunders van Drommel die ons op 3-0 achter brengen. Los van het feit dat ik denk dat die blunders ook door een gebrek aan scherpte / instelling worden veroorzaakt.

 

+1/-0

Als het een collectief falen is dan is er toch sprake van een probleem met de instelling? Waarom kon er na 30 minuten wel gestreden worden en werden er toen wel duels gewonnen? Natuurlijk nam de energie bij Twente af, maar je moet als topclub zijnde gewoon meegaan het eerste uur zodat je het in het laatste half uur af kunt maken. Het positieve is inderdaad dat ze terugkwamen en bleven strijden voor een goed resultaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 april 2022 om 16:01:


Verder kan ik mij niet vinden in jouw conclusie, Tinus, dat het geen instellings-probleem is, maar collectief falen in defensief opzicht. In mijn ogen is het én én. Als je ziet dat ons middenveld in die omschakelmomenten schittert door afwezigheid, is het niet alleen het domme balverlies van Teze en Boscagli en de blunders van Drommel die ons op 3-0 achter brengen. Los van het feit dat ik denk dat die blunders ook door een gebrek aan scherpte / instelling worden veroorzaakt.



Als je 47 wedstrijden speelt kun je wel eens minder scherp beginnen. Dat heeft elk team in de wereld en ik vind zelf dat het bij PSV nog wel mee valt hoe vaak dit gebeurd is.

Als je kijkt hoe Boscagli daar de fout in gaat dan heeft dat niet te maken met dat Roger ze niet op scherp heeft gekregen. Boscagli had geen interlands of lange vluchten in een vliegtuig maar het was gewoon een blunder. Als je ziet hoe Drommel bij die 2 goals eruit ziet dan kun je dat Schmidt niet aanrekenen.

 

+1/-0

Die technische fouten van individuele spelers kun je Schmidt inderdaad niet aanrekenen. Maar het feit dat spelers domme fouten maken die ze in heel veel andere wedstrijden nooit zouden maken, is voor mij een teken dat deze wedstrijd met een andere energie / instelling werd aangegaan.

Als je ziet hoe ontzettend makkelijk Kopenhagen in Eindhoven door onze defensie sneed, en naast de gescoorde 4 goals ook nog zeker 3/4 opgelegde kansen miste, dan is dat toch niet te rijmen met de overmacht die PSV uitstraalde in de uitwedstrijd? Ook dat heeft in mijn ogen gewoon te maken met scherpte, met de instelling hoe je aan zo'n wedstrijd begint. Dat veel jongens terugkeren van een interlandperiode heeft daar in mijn ogen in dit geval wel mee te maken. Je traint toch anders in zo'n week. Zo'n Guti is 2 weken niet bij de groep geweest, maar moet wel weer meteen presteren. Teze is net terug van een blessure en heeft opeens te maken met een vol doorjagend Twente en gaat in de fout.

Kijk, niets menselijks is ons allen vreemd. En het feit dat PSV een keer minder scherp begint, kan natuurlijk gebeuren. Maar het mág niet, in een lastige uitwedstrijd, in een fase waar elk puntverlies funest is voor de titel. Ik wil niet alleen naar Schmidt wijzen, want dit is natuurlijk een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Dat komt ook (en misschien vooral) door de spelers. Door het gebrek aan ervaring wat veel van onze spelers hebben. Doordat we de échte winnaarsmentaliteit bij maar heel weinig jongens in onze selectie terugzien.

De titel is voor mij compleet uit zicht verdwenen, nu Ajax zich 1 nederlaag of 2 gelijke spelen kan veroorloven. Donderdag tegen Leicester-uit zal er minstens 3 tandjes bovenop moeten om perspectief te houden op de halve finales. Volgende week zondag spelen we tegen een uitgerust Ajax de bekerfinale, terwijl we 3 dagen ervoor nog tegen Leicester spelen. Het was, met het drukke programma, niet ondenkbaar dat we een keer puntverlies zouden gaan lijden. Maar dat we in een wedstrijd binnen 25 minuten op een 3-0 achterstand zouden staan, dat had ik niet verwacht. Credits voor het rechten van de rug. Maar dikke minpunten voor de start. En aangezien zo'n slappe periode met open-huis achterin geen incident is, heb ik weinig vertrouwen in zilverwerk aan het eind van het jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 april 2022 om 17:45:

Die technische fouten van individuele spelers kun je Schmidt inderdaad niet aanrekenen. Maar het feit dat spelers domme fouten maken die ze in heel veel andere wedstrijden nooit zouden maken, is voor mij een teken dat deze wedstrijd met een andere energie / instelling werd aangegaan.

Als je ziet hoe ontzettend makkelijk Kopenhagen in Eindhoven door onze defensie sneed, en naast de gescoorde 4 goals ook nog zeker 3/4 opgelegde kansen miste, dan is dat toch niet te rijmen met de overmacht die PSV uitstraalde in de uitwedstrijd? Ook dat heeft in mijn ogen gewoon te maken met scherpte, met de instelling hoe je aan zo'n wedstrijd begint. Dat veel jongens terugkeren van een interlandperiode heeft daar in mijn ogen in dit geval wel mee te maken. Je traint toch anders in zo'n week. Zo'n Guti is 2 weken niet bij de groep geweest, maar moet wel weer meteen presteren. Teze is net terug van een blessure en heeft opeens te maken met een vol doorjagend Twente en gaat in de fout.

Kijk, niets menselijks is ons allen vreemd. En het feit dat PSV een keer minder scherp begint, kan natuurlijk gebeuren. Maar het mág niet, in een lastige uitwedstrijd, in een fase waar elk puntverlies funest is voor de titel. Ik wil niet alleen naar Schmidt wijzen, want dit is natuurlijk een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Dat komt ook (en misschien vooral) door de spelers. Door het gebrek aan ervaring wat veel van onze spelers hebben. Doordat we de échte winnaarsmentaliteit bij maar heel weinig jongens in onze selectie terugzien.

De titel is voor mij compleet uit zicht verdwenen, nu Ajax zich 1 nederlaag of 2 gelijke spelen kan veroorloven. Donderdag tegen Leicester-uit zal er minstens 3 tandjes bovenop moeten om perspectief te houden op de halve finales. Volgende week zondag spelen we tegen een uitgerust Ajax de bekerfinale, terwijl we 3 dagen ervoor nog tegen Leicester spelen. Het was, met het drukke programma, niet ondenkbaar dat we een keer puntverlies zouden gaan lijden. Maar dat we in een wedstrijd binnen 25 minuten op een 3-0 achterstand zouden staan, dat had ik niet verwacht. Credits voor het rechten van de rug. Maar dikke minpunten voor de start. En aangezien zo'n slappe periode met open-huis achterin geen incident is, heb ik weinig vertrouwen in zilverwerk aan het eind van het jaar.



Helemaal mee eens.

Het verschil in wedstrijden is ,geregeld, te groot. gemakzucht is ook iets wat snel in deze ploeg sluipt. Volgens mij mede veroorzaakt door het ontbreken van vastigheden.
De ene keer is speler A de schlemiel, de volgende keer is het een andere speler die door het ijs zakt. Vastigheden zorgen ervoor dat spelers minder snel door de ondergrens zullen zakken. Daar ben ik van overtuigd.
Tegen Leicester verwacht ik problemen op het fysieke vlak. Ook het tempo zal hoger liggen dan dat de ploeg gewend is. Puur voetballend echter liggen er mogelijkheden.
De groep is nagenoeg compleet dus dat mag het excuus niet zijn ditmaal. En het spel maken hoeft ook niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

De Tsaar schreef op 05 april 2022 om 12:28:

En het spel maken hoeft ook niet.



Helemaal met je eens, maar laat dit laatste nou net iets zijn waar Schmidt nogal problemen mee heeft. Geduldig afwachten en op de counter spelen is niet iets wat in zijn boek voorkomt. Ik ben er van overtuigd dat als hij dat eens wat vaker had gedaan, we succesvoller waren geweest in de afgelopen anderhalf jaar dan dat we zijn geweest, maar het zit er niet in zolang hij aan het roer staat vrees ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 06 april 2022 om 07:34:

open/sluit de onderstaande quote:

De Tsaar schreef op 05 april 2022 om 12:28:

En het spel maken hoeft ook niet.



Helemaal met je eens, maar laat dit laatste nou net iets zijn waar Schmidt nogal problemen mee heeft. Geduldig afwachten en op de counter spelen is niet iets wat in zijn boek voorkomt. Ik ben er van overtuigd dat als hij dat eens wat vaker had gedaan, we succesvoller waren geweest in de afgelopen anderhalf jaar dan dat we zijn geweest, maar het zit er niet in zolang hij aan het roer staat vrees ik.



Geduldig afwachten en op de counter spelen was i.i.g. één keer de tactiek van Schmidt, namelijk in de thuiswedstrijd tegen Ajax (januari 2022). In alle programma's waar de 'deskundige' voetbalanalisten aan het woord kwamen om de wedstrijd PSV - Ajax te analyseren spraken die analisten schande van de gekozen tactiek (te behoudend, laf enz.). Want van die analisten moet je lekker meevoetballen met Ajax en aan Ajax alle ruimte geven zodat ze lekker vrijuit kunnen combineren en scoren.

Ik hoop dat Schmidt zich van deze kritiek niets aantrekt en in de bekerfinale zijn eigen tactisch plan volgt om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Twente - PSV 2 april 2022