Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - Go Ahead Eagles 3-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Niemand iets te melden over deze wedstrijd? Ben niet gewend zelf een topic te moeten openen...

Pais en vree bij PSV. Je moet ervoor waken niet in slaap gesust te worden en plots gebeten te worden, zo boemelen we verder. Maar ik heb intens genoten van de kopgoals van Luuk de Jong. Pure klasse. Kijk ze vooral in slo-mo terug.

Sympathieke ploeg toch, Go Ahead. Met een positieve en sympathieke spelopvatting, zoals Bosz al voorspelde ook. Check ook dit interview met Amofa, goeie gast, die vertelt over spelen tegen Luuk de Jong: https://nos.nl/artikel/2492082-psv-klopt-eagles-door-de-lucht-de-jong-eredivisietopscorer-van-deze-eeuwlink Respect van beide kanten, vind ik mooi.

Het is behoorlijk onbezorgd allemaal op dit moment. Wel mis ik de individuele actie, de schoten uit de tweede lijn. Luuk is nog steeds top, maar we leunen wel zwaar op zijn brille. Dat mag, en moet, beter. Ben ook benieuwd waar we staan in een vecht-wedstrijd tegen AZ of Feyenoord bv. Hoe waterdicht we zijn. Maar: weinig te klagen.

Ps. Check ook de laatste zinnen van Bosz in het NOS-interview. Lekker trainer!

Dit bericht is gewijzigd op 28 september 2023, 01:06:18.

 

+2/-0

Zulke wedstrijden zitten er inderdaad tussen. Voordeel tov vorig jaar is dat PSV vorig jaar in de eerste helft 20 kansen zou hebben gehad en in de tweede helft uiteindelijk met puntverlies het veld af zou stappen.

Ik vind niet dat er per se geleund wordt op Luuk de Jong. Imo heeft PSV juist met Lozano, Bakayoko, Lang, Pepi, Til, Saibari, Veerman spelers die een goal kunnen maken/ iets kunnen forceren. Wel is het lekker om de Jong zo in vorm erbij te hebben!
Pepi speelt telkens maar 10 minuten, maar laat wel tekens zien dat hij doelgericht is, ook gister weer bij de afgekeurde goal.

Ook weer de 0 gehouden. Dat is ondertussen ook alweer 5 jaar geleden dat PSV dat 4 wedstrijden op rij deed. Kortom, een prima resultaat.

Dat het spel beter kan, ja dat klopt.

 

+2/-0

Veerman leek gisteren 'corvee-dienst' te hebben en hij was er duidelijk zelf niet blij mee bleek uit de interviews achteraf. Bosz toonde weer eens lef door het middenveld met de punt naar achteren te laten spelen en dan met Joey net voor de verdediging. Daardoor kon hij niet heel vaak mee naar voren (wat hij graag doet) en werd hij gedwongen de duels in te gaan en tegenaanvallen te stoppen (wat hij schijnbaar niet leuk vindt). Hij moest precies de dingen doen waarin hij zich nog moet ontwikkelen en dat ging gisteren best redelijk, al was het natuurlijk wel tegen Go Ahead.

Teze werd veel vrijheid gegund in de opbouw door Go Ahead, maar met zijn twee assists heeft hij dat goed afgestraft. Er waren wel te veel momenten, zeker in de eerste helft, dat iedereen stilstond en het baltempo te laag was. Saibari mag naar mijn mening zich dan meer met het spel bemoeien. Van Aanholt lijkt dit seizoen wat minder uit de verf te komen, maar dat komt volgens mij ook omdat Lang graag het veld breed houdt en de linksback er dan niet overeen kan / hoeft te gaan.

We hebben een redelijk eenvoudig programma momenteel in de Eredivisie, dus ik denk dat het echt nog wel beter moet voor de wat meer serieuze tegenstanders.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - Go Ahead Eagles 3-0