Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Vitesse

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Wat een drama voor Davy. En Marco verheugde zich zo op het samenspelen met zijn vriend. Sterkte Propper!

+1/-0

Het zou heel snel wel eens gedaan kunnen zijn met Vitesse. 1894 opgericht als ik me niet vergis, en nu op sterven na dood na jarenlang wanbeleid...

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DGOEHWA schreef op 23 juni 2024 om 17:01:

Het zou heel snel wel eens gedaan kunnen zijn met Vitesse. 1894 opgericht als ik me niet vergis, en nu op sterven na dood na jarenlang wanbeleid...

1892

+1/-0

op een gegeven moment is het ook wel een keer klaar he... leuren, sleuren.. blijkbaar heeft niemand met voldoende middelen ECHT interesse om deze club overeind te houden, anders was het al geregeld.

Ik vrees voor het einde van best een leuke club..

+1/-0

Vanochtend weer een bericht dat 'de redding nabij is'. Deze situatie is natuurlijk mooi voor allerlei aandachtsgeile mannetjes om zichzelf even te profileren als mogelijke redder, om de club vervolgens weer te laten vallen als er kennis genomen wordt van hoe slecht het er echt voor staat.

Ik geloof de berichten in de media pas als er handtekeningen gezet zijn, de inkt opgedroogd is en er geen ontbindende voorwaarden meer geactiveerd kunnen worden. Ofwel, als straks begin augustus Vitesse daadwerkelijk nog op het veld staat in de eerste speelronde.

Maar dat het zonde zou zijn dat een club als Vitesse, met een lange historie, in een mooie stad als Arnhem, verloren zou gaan, moge duidelijk zijn (ook al heeft Vitesse er voor gekozen om jarenlang boven zijn stand te leven met de huidige situatie tot gevolg).

+1/-0

Kan me niet voorstellen dat een club als Vitesse uit het betaalde voetbal zal verdwijnen,als de nood het hoogst is zal de redding wel nabij zijn.
Beetje schuiven met wat leningen,kwijtschelding en andere afspraken en dan komen de partijen wel weer met een oplossing,is mijn verwachting.

+1/-0

Hoe groot is de kans dat Vitesse 9 augustus nog bestaat?

+1/-0

Vitesse verliest proflicentie, oordeelt ook beroepscommissie: 'Patroon van misleiding'

Vitesse krijgt de proflicentie niet terug. Dat is de uitspraak die de beroepscommissie van de KNVB vandaag heeft gedaan. Dat betekent dat de Arnhemse club volgende week niet mag uitkomen in de eerste divisie als die competitie van start gaat.

"De beroepscommissie concludeert dat er sprake is van een meerjarig patroon van misleiding, omzeiling en ondermijning van het licentiesysteem en een gebrek aan transparantie. Dit patroon is naar het oordeel van de beroepscommissie structureel, ernstig en hardnekkig gebleken. De beroepscommissie is dan ook van oordeel dat intrekking van de licentie terecht is", valt in een verklaring te lezen.

Bron: https://nos.nl/artikel/2577129link

+1/-0

De conclusies van de beroepscommissie liegen er niet om en tonen mijns inziens aan dat Vitesse in de pogingen om te blijven bestaan keuzes heeft gemaakt (of: moeten maken) die niet allemaal even koosjer waren. Wat ze vervolgens hebben proberen recht te breien, verdoezelen, omzeilen etc.

Als Vitesse het 'netjes' gespeeld had, waren ze de licentie waarschijnlijk al in een eerder stadium kwijt geweest.

Als inwoner van de regio Arnhem vind ik het jammer dat de club verdwijnt. Af en toe wilde ik nog wel eens een wedstrijdje meepikken, zeker in het Europese jaar heb ik regelmatig op de tribune gezeten. Toch heb ik er niet echt sentiment mee, en vind ik het ook ergens goed dat wanbeleid en het ontlopen van regels wordt gestraft.

Het ergste is het natuurlijk voor de mensen met een echt geel-zwart hard, en voor de kinderen en verstandelijk beperkten die geen idee hebben van wat er allemaal speelt, maar die nu opeens niet meer naar hun cluppie kunnen.

Ben benieuwd wat er in de rechtbank nog gaat gebeuren. De club uit mijn geboortestad Sittard was de licentie ook een keer kwijt, maar won de aangespannen rechtszaak glansrijk van de KNVB, waarna ze schoorvoetend weer werden toegelaten tot de eerste divisie.

+1/-0

Ik zou het oprecht jammer vinden als Vitesse verdwijnt. Hoort erbij (als Eredivisie club!) vind ik. Maar als in de rechtbank bewezen wordt dat er een "meerjarig patroon van misleiding, omzeiling en ondermijning van het licentiesysteem" is geweest, dan is het verdwijnen denk ik wel terecht. Ook al had het bestuur misschien geen andere uitweg, omdat ze financieel met de rug tegen de muur stonden.

Ben ook wel benieuwd wat de NEC fans hiervan vinden. Is toch de grote rivaal. Maar in mijn ogen is het leuker om de rivaal te verslaan, dan dat hij niet meer bestaat.

+3/-0

Een deel van de NEC-fans stond gisteren met fakkels en spandoeken op het Keizer Karel plein "Nooit meer naar Arnhem" te zingen.

Maar ik denk dat een groot deel van de fans het ook oprecht jammer zal vinden dat de derby nooit meer gespeeld zal worden.

+2/-0

BasArnhem schreef op 01 augustus 2025 om 09:34:

Een deel van de NEC-fans stond gisteren met fakkels en spandoeken op het Keizer Karel plein "Nooit meer naar Arnhem" te zingen.

Maar ik denk dat een groot deel van de fans het ook oprecht jammer zal vinden dat de derby nooit meer gespeeld zal worden.

Eens.. rivaliteit en het daaraan gekoppelde sentiment maken sport juist mooi.
Persoonlijk vind ik het jammer van Vitesse, maar snap de maatregel zeker..

+2/-0

Wel jammer dat zo'n traditieclub van meer dan 100 jaar oud verdwijnt uit het betaalde voetbal. Maar ze hebben er ook wel een financiële puinhoop van gemaakt in Arnhem. Jarenlang op te grote voet geleefd via de Russische connectie.

Als er draagvlak voor is in de stad/regio, dan kunnen ze wellicht terugkeren zoals het Schotse Rangers FC dat heeft gedaan in 2012 (onderaan de ladder beginnen op het 4e niveau en na 3 keer promoveren in 4 jaar weer terug in de Scottish Premiership).

Wat betreft de feestende NEC supporters: de gedachte dat je grootste rivaal ten onder gaat is even leuk, maar na een jaartje ga je ze toch wel missen.

+2/-0

Dan ga je wel even voorbij aan het feit dat er in Nederland simpelweg geen promotie-mogelijkheid is naar de KKD. Er zijn natuurlijk wel voorbeelden van amateurploegen die toetraden tot het betaalde voetbal, zoals bijv. Almere City (onder de naam FC Omniworld) en de alweer verdwenen clubs AGOVV en Achilles. Maar alles is dan natuurlijk afhankelijk van de doorstart die Vitesse al dan niet maakt bij de amateurs, het beleid waarmee ze vervolgens weer willen toegroeien naar het niveau van een betaald voetbal club. Ik zie dat dus eigenlijk niet zo snel gebeuren. Tenslotte zijn Haarlem, Veendam, RBC en alle andere ploegen die ooit verloren zijn gegaan ook nooit teruggekeerd. Nu is Vitesse wel een grotere naam, maar toch...

+1/-0

BasArnhem schreef op 01 augustus 2025 om 09:34:

Ik zou er niet aan moeten denken dat de rivaal zou verdwijnen, want niets is leuker als een kampioenschap zoals het laatste of bijvoorbeeld een bekerfinale winnen van ze.
NEC is sowieso een club met niet al te slimme aanhang en heeft totaal geen bestaansrecht zonder Vitesse. Het enige leuke aan NEC is de derby met Vitesse. Dus zegt genoeg over die supporters daar.

+1/-0

Ik zou er niet aan moeten denken dat de rivaal zou verdwijnen, want niets is leuker als een kampioenschap zoals het laatste of bijvoorbeeld een bekerfinale winnen van ze.
NEC is sowieso een club met niet al te slimme aanhang en heeft totaal geen bestaansrecht zonder Vitesse. Het enige leuke aan NEC is de derby met Vitesse. Dus zegt genoeg over die supporters daar.

Daarnaast is de enige reden dat NEC financieel gezond is dat er een suikeroom is die elk jaar het tekort bijvult. Alleen komt deze uit Nederland en niet uit Rusland.

+1/-0

Daarnaast is de enige reden dat NEC financieel gezond is dat er een suikeroom is die elk jaar het tekort bijvult. Alleen komt deze uit Nederland en niet uit Rusland.

Precies, het is niet zo dat NEC het toonbeeld van stabiele bedrijfsvoering is, waar elk jaar een sluitende begroting kan worden gepresenteerd, zonder dat er een lokale weldoener bijspringt.

+1/-0

Jammer dat ik nergens wat lees over Koller waar ze mee bezig zijn.
Groot talent van Vitesse.

+1/-0

EHVDGXT schreef op 02 augustus 2025 om 13:05:

Precies, het is niet zo dat NEC het toonbeeld van stabiele bedrijfsvoering is, waar elk jaar een sluitende begroting kan worden gepresenteerd, zonder dat er een lokale weldoener bijspringt.

Voorlopig zullen ze met de uitgaande transfer van 10 mln de boeken wel even sluitend hebben veronderstel ik?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Nederlandse competities » Vitesse