Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Africa-cup

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ik zou verbaasd zijn als hij volgend seizoen nog bij ons speelt.

 

+1/-0

Ik heb gisteren 6 minuten Afrika-cup gezien. Dat was alweer meer dan genoeg. In de eerste van die 6 minuten gaf de scheids een totaal onterechte penalty aan Algerije voor iemand die overduidelijk alleen op zoek was naar een contactmoment en eigenlijk al tegen de verdediger aan viel. Vervolgens duurde het 5 minuten voordat die penalty genomen werd.

Tel daarbij op de kolderieke keepersblunders, scheidsrechters die te vroeg affluiten, en het chronische gebrek aan doelpunten, en je komt tot de conclusie dat dit toernooi niet serieus te nemen is. Ik vind het echt heel raar dat de FIFA toestaat dat deze bond een toernooi organiseert dat samenvalt met de reguliere competities in de wereld. Elke club met Afrikaanse spelers voelt zich gedupeerd.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 21 januari 2022 om 09:38:

Ik heb gisteren 6 minuten Afrika-cup gezien. Dat was alweer meer dan genoeg. In de eerste van die 6 minuten gaf de scheids een totaal onterechte penalty aan Algerije voor iemand die overduidelijk alleen op zoek was naar een contactmoment en eigenlijk al tegen de verdediger aan viel. Vervolgens duurde het 5 minuten voordat die penalty genomen werd.

Tel daarbij op de kolderieke keepersblunders, scheidsrechters die te vroeg affluiten, en het chronische gebrek aan doelpunten, en je komt tot de conclusie dat dit toernooi niet serieus te nemen is. Ik vind het echt heel raar dat de FIFA toestaat dat deze bond een toernooi organiseert dat samenvalt met de reguliere competities in de wereld. Elke club met Afrikaanse spelers voelt zich gedupeerd.


Gisteren de vaderlandse top inclusief de arbitrage aan het werk gezien en ik moet zeggen dat het verschil met de Africa-cup nihil was. :crap

 

+2/-0

Ik heb de wedstrijd eerlijk gezegd niet gezien, maar hoe kan het grote Kameroen met slechts 2-1 winnen tegen een team van semi-pro's met een rode kaart in de 7e minuut, zonder coach en vooral zonder keeper in de wedstrijdselectie?

 

+1/-0

Sterker nog, het is aan die dopekop te danken dat ze niet zijn uitgeschakeld. Die heeft er een paar goed uitgepakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 21 januari 2022 om 09:38:

Ik heb gisteren 6 minuten Afrika-cup gezien. Dat was alweer meer dan genoeg. In de eerste van die 6 minuten gaf de scheids een totaal onterechte penalty aan Algerije voor iemand die overduidelijk alleen op zoek was naar een contactmoment en eigenlijk al tegen de verdediger aan viel. Vervolgens duurde het 5 minuten voordat die penalty genomen werd.

Tel daarbij op de kolderieke keepersblunders, scheidsrechters die te vroeg affluiten, en het chronische gebrek aan doelpunten, en je komt tot de conclusie dat dit toernooi niet serieus te nemen is. Ik vind het echt heel raar dat de FIFA toestaat dat deze bond een toernooi organiseert dat samenvalt met de reguliere competities in de wereld. Elke club met Afrikaanse spelers voelt zich gedupeerd.



Dat heb ik ook gezien ja, lachwekkende strafschop. Die Algerijn dook echt richting dat dijbeentje. Als je dan ook hoort wat voor trieste dingen gisteren gebeurd zijn voor aanvang van die match van Kameroen dan denk ik: op dat continent liggen ze echt nog steeds lichtjaren achter op de bewoonde wereld.

 

+2/-0

Senegal gaat zich dus na de 3-1 overwinning op Burkina faso,voor de derde maal opmaken voor de finale.
In de vanavond te spelen wedstrijd van gastland Kameroen tegen meervoudig winnaar Egypte zal de tegenstander bekend worden.
Ik zet me geld op Kameroen.

 

+1/-0

Het blijft onbegrijpelijk, die speciale aanloop met penalties. Vooral met een korte aanloop gaat de bal er voor mijn gevoel veel minder vaak in.

 

+1/-0

Gevoel heb ik ook. Het is vrij logisch dat je met een aanloop harder kunt schieten, en als je maar hard en zuiver genoeg schiet, zit 'ie er 95% van de keren wel in.

Spelers zouden moeten leren beide hoeken binnenkant zijnet te raken, dan kun je hoogstens de pech hebben dat een keeper goed gokt én veel bereik heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 05 januari 2024 om 13:03:

https://www.streamwijzer.nl/afrika-cup-2024-locatie-poules-deelnemers-landen/link

Voor de liefhebbers van toernooien,volgende week gaan ze weer los.


Voor AZ ook de Azië cup idd met Ryan en Sugawara. PSV met Saibari naar Afrika en Feyenoord met 4 bankzitters weg.

Edit: ik dacht even dat ik op het eredivisietopic drukte, vandaar licht off topic.

Dit bericht is gewijzigd op 5 januari 2024, 14:25:55.

 

+1/-0

Veel Nederlandse connecties bij Kaapverdië, waaronder de doelpuntenmaker die in Rotterdam geboren is.

Edit: beide doelpuntenmakers en oud-PSV'er Laros Duarte die inviel en Deroy van Fortuna.

Dit bericht is gewijzigd op 14 januari 2024, 22:55:36.

 

+1/-0

Jammer dat Saibari amper aan spelen toekomt op de Afrika Cup. Het is nu eenmaal zo dat de hiërarchie belangrijk is bij Afrikaanse clubs en dan worden de oudere spelers naar voren geschoven. We hadden Saibari goed kunnen gebruiken, zeker als je ook beseft dat Veerman er niet bij is en nu ook Tillmann klachten heeft. Enne Ramalho is al jaren drama, en dat moet Schouten dan goed maken, waardoor je nog een middenvelder mist.

 

+1/-0

Bafana Bafana!

Onze Saibari komt weer lekker terug naar Eindhoven na een 0-2 verliespartij tegen Zuid-Afrika!

 

+1/-0

Nadat er eerder al grote favoriete landen waren gesneuveld,zoals in de voorronde Algerije en later titelverdediger Senegal,Kameroen en Egypte is nu ook Marokko met onze Saibari uitgeschaleld.

Vooraf bestempeld als een goede kanshebber gingen ze gisteravond enigzins verrassend met 2-0 onderuit tegen Zuid-Africa.
Hakimi schoot de mogelijke aansluitingstreffer vanaf de penalty-stip op de lat.
Sofyan Amrabat kreeg nog rood waarna Mokoena in de 95e minuut de vrije trap keurig binnenschoot.

Voor ons Psv-supporters natuurlijk fijn dat met dit resultaat,Saibari as zaterdag hopelijk weer kan aansluiten voor de wedstrijd in de arena.

De kwartfinales.

Nigeria-Angola
Dem.Rep.Congo-Guinee

Mali-Ivoorkust
Kaapverdie-Zuid-Africa

 

+1/-0

Ivoorkust met in de 2e helft Ibrahim Sangare binnen de lijnen heeft dankzij een 2-1 overwinning voor de derde keer beslag gelegd op de Africa-cup.
Nigeria kwam door een doelpunt van Troost-Ekong die later tot beste speler van het toernooi werd uitgeroepen nog wel op een 1-0,maar moest later het onderspit delven mede door match-winnaar Haller die de 2-1 maakte.

Het brons ging naar Zuid-africa.

 

+1/-0

Wel wat zuur voor Senegal dat Ivoorkust al uit het toernooi knikkerde, ware het niet dat er aan het eind van de tweede helft wat discutabele beslissingen genomen werden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Oranje & overige interlands » Africa-cup